*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wauw alejandra, wat gaaf zeg ik kan niet wachten haha...maar ik heb geduld hihi iedere dag smeer ik mn buik in, lekker dik creme erop en op mn gemakje uitsmeren en misschien voel ik snel wat van de buitenkant, zal vast niet lang meer duren.

Movamoba geniet evan en ik hoop voor jou dat jouw babietje wel rustig ligt hihi en wel laat zien wat het geslacht is., onze kleine wilde niet stilliggen hihi...en de vrouw kon dus niet eens zien wat t word hihi....maar we wilde t toch niet weten dus we vonden t niet erg...

Laat je t morgen snel weten??
quote:Belle73 schreef op 12 mei 2008 @ 07:37:

Gisteren had ik wel ontzettend last van een brandend gevoel in mijn keel, ik denk brandend maagzuur. Ik zal eens zoeken naar tips, maar als je een tip hebt, graag.

BELLE, je mag gwoon rennies of gaviscon hiervoor pakken.

ik heb er soms ook last van en dat was het advies wat ik van de vk kreeg.

Groetjes,

Twisje
Movamoba, en hoe was het?

Belle, heb ook nu al af en toe wat last van maagzuur. Heb het bij Ties nooit zo erg gehad maar weet van anderen dat vla ook nog wel eens wil helpen. Weet dat rennie inderdaad wel mag maar ben er zelf toch altijd beetje afwachtend mee.
Hallo meiden!

Zo even een paar daagjes niet geschreven (uiteraard wel meegelezen).

Hier ook behoorlijke brandend maagzuur klachten...help! vorige zwangerschap kreeg ik het pas op het eind, maar ik ben alweer begonnen met Rennie en waarschijnlijk over een tijdje toch maar weer aan de Gaviscon...

Twaalfseptember, dit kan overigens helemaal geen kwaad hoor :-)

Missworld, ik hoop ook voor je dat je binnenkort echt de kleine flink gaat voelen! Het zal nu vast niet lang meer duren...

Het weekend weer lekker naar strand geweest! Tis toch heerlijk om op 'fietsafstand'' van het strand te wonen. Ik ga soms zelfs ff voor paar uurtjes. alleen de zee STINKT enorm op het moment. Vandaag op mijn werk kon je de 'zeelucht' binnen ruiken (we hadden wel raampjes open, maar zitten toch wel 3 km van strand)

Mijn zus is vandaag voor haar eerste termijn echo geweest ( nu 10 weken) en alles zag er goed uit! dus erg fijn voor haar! Kan ze ook een beetje beginnen te genieten! Ik ga meteen van de week ff een kadootje voor haar halen!

Fijne avond allemaal!
[fgcolor=#C75FC9]Hallo skatties!

Alles goed met iedereen?

Hier alles prima, heb ook last van brandend maagzuur, ga vanmiddag even rennies halen.

Morgen is mijn dochter jarig. Vanavond even de boodschappen doen en hopenlijk houden we het morgen droog. Aangezien iedereen mee-eet houden we een bbq, dus a.u.b. laat het droog zijn.

Lisa heeft elke avond een vakje mogen wegkleuren de afgelopen twee weken en vanavond is het laatste vakje aan de beurt. Ze snapt het erg goed en is er tot nu toe ook erg rustig onder.

Straks zwemmen,vanmiddag werken, boodschappen, slapen en dan is het alweer zover, mien skattie alweer 3!

Fijne dag allemaal!

ps: kom later uitgebreider terug hoor!
Leontien, alvast gefeliciteerd met je dochter! Ja en dat is dan het enige bericht dat ik de afgelopen 3 weken gelezen heb, want was 2 weken op vakantie (heerlijk!) en pas sinds gisteren weer in bezit van internetaansluiting. Ga meteen even de vakantie voor juli boeken, heb de smaak helemaal te pakken.

Hier in de buik alles goed. Kindje is heel druk aan het schoppen, heel actief. Ik geniet ervan. Nou, ga weer eens 3 weken bijlezen.

Tot later!
hallo meiden,

Gisteren is het er door alle consternatie niet van gekomen, vandaar dat ik nu pas online ben:

Alles was goed, maar de kleine lag weer verkeerd om, dus met de rug naar de echo toe.

We moesten na 10 minuten maar weggaan en ik moest veel water drinken en lopen en dan terugkomen.

Toen konden we alles wel goed zien en meten, alles is binnen de 'gezonde' marges, en de benen zijn wat lang;-)

Maar conclusie: maak mij maar roze, we krijgen een meisje!!!

(en mijn man is meteen al zo'n trotse papa;-)

Het klopt niet met de chinese kalender, en niet met de bakerpraatjes (draag recht naar voren, niets opzij), maar de echoscopiste zei dat er geen twijfel mogelijk was.

Het fijne is wel dat we al een meisjesnaam hadden, dus daar zijn we al over uit, maar dat houden we stil.

MW: voel je al wat meer schoppen? goed proberen te ontspannen, dat helpt, want dan bewegen de meeste baby's, las ik vandaag.

Leontien: veel plezier met de bbq, ik zal duimen voor een droge dag.

Belle: hoe gaat het nu met je?

Mamayahoo: welkom terug, hoe gaat t met het huis?
Hier ben ik weer, heftige, maar toch ook mooie dagen achter de rug. Ik ben blij dat ik mijn moeder zo heb kunnen ondersteunen en ze doet zelf ook echt haar best om de draad weer op te pakken en dat lukt ook goed. Ze heeft veel behoefte om er over te praten en ze waardeert het echt als je voor haar kookt bijvoorbeeld.

Vanochtend vertelde mijn vriend trouwens dat hij de baby had voelen schoppen toen ik gisteravond al lag te slapen. Schattig hè? Ik vind het zelf al zo'n bijzonder gevoel.

Met mij gaat het goed, merk wel dat m'n conditie iets achteruit gaat, d.w.z. dat ik dus niet meer zo hard kan fietsen :-). Ik heb geen last meer gehad van brandend maagzuur, maar ik zal de rennies vast in huis halen voor het geval dat. Verder voel ik me vooral een opgeblazen ballon. Ik ga morgen zwemmen, ben benieuwd hoe dat zal gaan, heb er wel zin in.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hallo allemaal,

't is schandalig, ben al bijna 1,5 week terug van vakantie en maar 1 berichtje achtergelaten tot nu toe.

Ik lees gelukkig weer veel goede berichten.

Movamoba: gefeliciteerd, een dochter en alles keurig!

MissWorld: die vlindertjes zijn echt je kleintje wel hoor die je voelt en heel snel zullen die kriebeltjes schopjes worden.

Helaas ook een naar bericht: Belle: sterkte!

Hier slaat de vermoeidheid wat toe, zal wel met het weer te maken hebben. Ben pas 2 dagen aan het werk en gisteravond was ik echt doodop en vanochtend nog steeds...

Zijn jullie al aan de zwangerschapsgym en yoga? Ik ben zelf begonnen met yoga en vind het erg leuk, maar ik mis een beetje een band tussen de zwangeren onderling. Of verwacht ik daar misschien te veel van? Hoe is dat bij jullie? Wij zitten er aan te denken om ook de cursus Samen bevallen te gaan doen. Heeft iemand daar ervaring mee?

De kleine schopt hier wat af, vriend voelt het ook goed en hoort soms ook van alles binnen (geklots) in als ik niets voel.

Laatste keer bij vk 3 kg aangekomen. Dat was iets te veel.... Nu volgende week donderdag weer naar vk, dus ben benieuwd. Vanaf wanneer moet je eigenlijk om de 3 weken naar vk?

Groetjes!!!
Belle, ik weet niet wat er bij je aan de hand was, heb het niet kunnen terugvinden op hyves en ik hoef het ook niet te weten maar voordat je denkt wat is mamayahoo een asociale bitch dat ze er niets over zegt, dat ligt dus aan het infogebrek. Nu ben ik ook wel eens een asociale bitch, maar niet in dit geval.........

Ik doe niets aan yoga of gym. Alleen bij de eerste aan yoga gedaan, vond ik op zich wel lekker maar ook wat zweverig. En nu denk ik bij het concept bevallen ' been there, done that and will do it once again'. En vorige bevalling duurde maar 3 kwartier dus ja, daar heb je ook geen klasje voor nodig. Hoop zo dat de bevalling dit keer iets langer duurt (ja weet het, dat klinkt voor sommigen misschien raar), maar ja, ga maar proberen me daar de komende 4 maanden maar niet druk om te gaan maken, helpt me toch niet.

Volgens mij ga je vanaf de eerste keer dat je bij de vk na 24 weken komt op het schema van 3 weken. Ik ben nu 22 weken, heb bij 26 weken mijn volgende afspraak en verwacht vanaf dan elke 3 weken te moeten (tot 32 weken, dan om de 2 weken en vanaf 36 weken elke week). Merk wel dat ik het met de druk karate-ende baby in mijn buik niet meer nodig heb als bevestiging, het bezoekje aan de verloskundige. Ik word overigens niet gewogen bij de vk. Ben nu denk ik 4 kilo aangekomen, vind ik netjes.

Nou maar weer eens doen waar ik voor betaald word....werken. Ik heb wat opstartproblemen na de vakantie, merk ik.
Hallo!

weer 2 daagjes gewerkt en nu weer lekker vrij.

Paulien, hie ook erg last van moeheid...heb het idee dat ik de hele ochtend amper mijn ogen open kan houden...

Heb zelf ook laatste nachtjes niet zo lekker geslapen, misschien is dat het ook wel!

Movamoba gefeliciteerd met het goede nieuws! fijn dat alles goed was!

Mamayahoo, heb je lekkere vakantie gehad? waar was je ook weer heengeweest?

Belle, heel veel sterkte, ook met je moeder.

Paulien, ik kreeg vandaag een uitnodiging voor de zwangerschapsgym. het begint op 2 juni. wat betreft de 'band' met de medezwangeren...bij ons groepje vorige keer is dat echt pas met de laatste lessen, als je elkaar wat vaker gezien hebt en wat beter hebt leren kennen...

Doei!
mamayahoo: in de Hyves staat ook een discussie en daar heb ik even kort weergegeven wat er is gebeurd. In het kort komt het erop neer dat we een sterfgeval in de naaste omgeving hadden.

Ik had trouwens vanochtend ook weer wat, ik kreeg m'n schoenen niet aan. Mijn voeten waren redelijk opgezet en ik kreeg ze nog wel aan, maar niet dicht, want ik kon er niet goed bij. Toch maar andere schoenen aangetrokken...
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Lino: fijn dat het goed gaat met je zus.

Paulien: ik doe niet aan gym of yoga, de eerste keer wel gedaan, maar toen was er maar 1 iemand die voor de 2e keer zwanger was en ik verwacht dat dat nu ongeveer hetzelfde zal zijn en dan pas ik voor mijn gevoel niet zo heel goed meer tussen.

Hier voel ik de kleine ook al heftig schoppen, vooral 's avonds.

Mamayahoo welcome back, fijn dat alles goed gaat met je!

Heb even geen tijd om op iedereen persoonlijk te reageren, maar ben blij dat het goed gaat met iedereen en die eerste schopjes die komen snel genoeg!
Hallo allemaal,

hier ook weer een berichtje van mij, ook weinig tijd (wat is dat toch?) maar wilde toch even vertellen dat ik net bij de vk ben geweest en dat alles goed was. Onderdruk was zelfs 67, joepie!

Ik mag trouwens nu al elke 3 weken naar de vk, maar dat is op eigen verzoek (om m'n bloeddruk te laten controleren).

Hier ook 's avonds vermoeid en dikke voeten, lekker omhoog met die beentjes dus.

Ik heb me opgegeven voor yoga, dat begint over 2 weken denk ik. 'Beter bevallen' heb ik vorige keer gedaan, dat was wel leuk, een beetje ervaringen uitwisselen. Echte contacten zijn daar niet uitgekomen, maar het was gewoon gezellig.

Fijne avond nog!
Hey meiden,

Movamoba, gefeliciteeeerdddd met je meisje!!!! SUPER!!!

Paulien, ik hoef nooit op de weegschaal bij de VK..Best vreemd dat de ene VK het wel doet en de ander niet...Waarom zou dat zijn. Ik ben nu 20 wkn en ben 4 kilo aangekomen. Vind ik nog wel netjes alhoewel ik de vreetbuien op voel komen.

Ik ga niet naar yoga of gym want ik heb van de week gebeld en alles zat propvol....dus ja ik baal eigenlijk wel een beetje..Weet niet wat ik nu zal doen, naar gewone fitnesscentrum gaan en bijv. body balance gaan volgen of....

Ik voel inmiddels weer wat meer dan vlinders, zeker als ik voorover zit dan voel ik gerommel haha en paar daagjes gelede lag ik op bed mn buik in te smeren en hield mn handen op mn buik en voelde al heel snel 2x een duwtje haha ....uiteraard twijfelde ik weer maar volgens mij was het echt de babbie hihi....

Charliez & Annemoi: hoe gaat t met jullie en hoe was de 20 wkn echo???

Fijne avond meiden xxx
Lino, wat leuk dat je zus en jij zowat tegelijkertijd zwanger zijn. En leuk straks voor de nichtjes-neefjes!

Leontien: nog gefeliciteerd met je dochter! Leuk feestje/BQQ gehad?

Movamoba: gefeliciteerd met je meisje!

Belle, hoe gaat het met jullie? Ik heb ook dat ik voel dat mijn conditie achteruit gaat. Ik merk dat mijn spieren gewoon minder sterk zijn dan normaal.

Paulien, ik denk dat het nog moet groeien, die band tussen de zwangeren tijdens de gym. Wacht maar eens 3 maanden af, dan ken je elkaar al heel wat beter.

Ik ga zelf volgende week beginnen met gym, ik heb er al zin in. Ik heb een paar keer gebeld met de instructrice die het hier geeft en aan de telefoon klinkt ze geweldig leuk, en ze gaf me ook al meteen allerlei adviezen over eten en slapen, en op een hele prettige manier. Van het telefoontje werd ik al blij.

Vandaag voelde ik me raar, had de hele ochtend zo`n dronken gevoel in mijn hoofd, heel lichtjes. Ik dacht dat de bloeddruk misschien wat laag was, want dat heb ik wel vaker, en at meteen een paar dropjes.

In de middag ben ik voor de zekerheid even langs de gyn geweest. De bloeddruk was wat hoger dan normaal (nu 130/70, normaal voor mij 90/60), maar hij vond dat er niets aan de hand was. Wel moet ik de komende dagen de bloeddruk even in de gaten houden. Dat kan hier bij de apotheek en daar zijn er velen van op de weg van huis naar werk, dus dat komt wel goed.

Over 2 weken ga ik weer voor de gewone controle. Dan word ik overigens wel steeds gewogen.
Zo dit is beter weer voor de computer! Moet wel weer even wennen, ik heb het nu bijna koud! Haha..het is ook nooit goed.

Ik zal even de kleurtjes bijwerken in het schema en dan zal ik eens even bijlezen.
Leontien, nog gefeliciteerd met je dochter! Heeft ze een leuke verjaardag gehad?

Pauline,ik ga ook aan zw gym doen. 24 juni is de eerste keer. Ik heb aan de vorige keer best leuke contacten over gehouden. 1x in de zoveel tijd spreken we weer eens af!

Belle sterkte, ook voor je moeder!

Alejandra, wat vervelend dat je je zo voelde. Inderdaad de bloeddruk maar goed in de gaten houden.

Mhh..ik hoor zoonlief alweer kletsen in bed, dus ik ga hem eruit halen.
zo hier ben ik ook weer es even,ben niet echt fanatiek met schrijven moet ik zeggen!

wordt nog al wat geschreven dus hoop bij te lezen!

ik ben sinds deze week weer aan t werk maar heb erg veel pijn,dinsdag naar de vk dan vraag ik wel ff hoe en wat..heb nu erg pijn in onderrug en liezen..

hoop nie dat t bekkeninstabiliteit is!

dus dit weekend maar ff goed rusten hopenlijk helpt t wat!

helaas nie echt moi weer meer~! we hebben hier nog geen regen gehad de afgelopen dagen maar geloof dat er al wat aan komt.

prettig weekend allemaal!!
Wat ziet de tabel er gezellig uit zeg met al die kleurtjes, heerlijk gevoel geeft het zeg!! Al die goede 20 wkn echos en allemaal een hartje, word er helemaal blij van.

Goed begin van het weekend!! Fijn weekend alvast, nog leuke plannen???
Oh, ik was net op internet allemaal verhalen aan het lezen over wat er nog allemaal mis kan gaan tijdens de zwangerschap. Niet meer doen, ik werd er helemaal naar van...
O Alejandra, niet doen hoor. Je ziet daarbij alleen de erge dingen terwijl dat maar hooguit een paar procent van alle zwangerschappen betreft!
Zeker Alejandra, laat je niet gek maken hoor..

Wie heeft er trouwens al lekkende borsten? Haha!

Ik wordt nl wel eens s'ochtends wakker met van die vlekjes op mijn shirt. Eerst begreep ik nog niet wat het kon zijn.. Tis ook alleen de rechter borst. Ik hoop niet dat dat al snel erger wordt want ik vind het nogal vroeg voor compressen.
Kiara, ik heb al lekkende borsten sinds week 16. Het is iets meer geworden, maar nog niet zoveel dat ik compressen gebruik, die zijn ook zo groot en dik. Dat komt later wel, denk ik, of tijdens de borstvoeding.

Het zullen bij mij nu zo`n 4-6 druppeltjes per borst per dag zijn. Wel doe ik een opgevouwen wc-papiertje in mijn bh, dan blijft die wat schoner en kan het niet doorlekken in mijn t-shirt.

Ik ben trouwens soms wel een beetje huiverig ervoor dat mijn man aan mijn borsten zit, ik wil het ook niet stimuleren of zo. Wat mij opvalt is dat ik vooral lek net na de douche of na sporten. En slechts 1 keer ook na de sex, dat voelde zo gek en tegenstrijdig. Maar over het algemeen gaat het goed.
lekkende borsten????? menen jullie dat nou??? dat heb ik helemaal niet, krijgt iedere vrouw dat?? goed dat jullie mij daarop voorbereiden hahahahahha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven