*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb ik veel gemist, er zijn al veel babies geboren!!

Heel hartelijk gefeliciteerd allemaal !!! Volgens mij gaat het goed met alle nieuwe moeders, geniet er maar lekker van!!

Zit niet op Hyves dus hoop dat iedereen hier af en toe wel meld als er iets gebeurd is!

Verbouwing en verhuizing is erg goed gegaan. Heb heel veel gedaan, geschilderd, plinten zetten, kasten in elkaar gezet, dozen ingepakt, dus het gaat ook met mij nog erg goed. Realiseer me wel dat niet iedereen dit nog kan met 37 weken zwanger, heb denk ik wel geluk en het zit ook niet in mij om op een stoeltje te gaan zitten terwijl andere mensen hard aan het werk zijn in mijn huis. Nu kan ik me eindelijk bezig houden met de babykamer, geboortekaartjes etc. Ik ga ervanuit dat ik voorlopig nog niet beval, liever later dan eerder, maar misschien denk ik daar over een week wel anders over....

liefs

Freddy
Jaaaaah, de baby-golf is begonnen!!!

Kiara, gefeliciteerd met jullie zoon!

Liesel, gefeliciteerd met jullie dochter!

ADL, spannend....

Carry, nog even volhouden, hopelijk gaat het snel gebeuren!

Freddy, wat heerlijk dat alles nog zo goed gaat. En ga nu maar eens lekker tutten met de babyspullen!

Ik voel met met 37 weken ook nog prima. Ben afgelopen weekend lekker bij de wijngaard geweest, rustig een beetje planten snoeien, terwijl mijn man bezig was met het zwaardere werk, namelijk irrigeren. Maar dat is het fijne van druivenplanten, die zitten op een goede hoogte, dus niet te diep hoeven bukken of zo om te snoeien.
Joehoe, Liesel en Kiara, van harte met jullie spruiten! Leuk hoor, dat het nu echt begint.

Ben ook niet zo vaak op Hyves te vinden, kost me al genoeg moeite om het hier bij te houden, dus de geboorte van mijn spruit zal wel via het forum kenbaar gemaakt worden. Maar ik zei vandaag nog tegen de verloskundige dat ik echt heel raar zou staan te kijken wanneer de baby zich voor de uitgerekende datum zou melden. Geniet ook veel te veel van de rust in mijn verlof. Afgelopen zaterdag heerlijk uit eten geweest en lekker uitgeslapen. Slapen gaat sowieso nog goed, alleen last van opgezette vingers en enkels en mijn huid in mijn liezen is nog steeds kapot (rete-irritant, maar ik wil gewoon nog niet zwanger-af zijn, vind zwanger zijn zo ontzettend heerlijk en bijzonder en dit is echt de laatste keer). ADL, succes met de krampen; kom morgen weer kijken voor meer babynieuws.
Goedemorgen,

Kwam even kijken of er nog meer babytjes waren geboren. Hier alles nog erg rustig.

Bij mn zoontje beviel ik met 38wk en 6 dagen en nu ben ik 39 weken. Toch wel gek. En ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee. En dan ben ik nog niet eens overtijd.

Fijne dag allemaal.
Ja hoor we hebben er weer een paar baby`s bij Charliez is bevallen van 2 jongens.

Proficiat
Hallo meiden!

Schaam me enorm want ik heb helemaal niets meer van me laten horen! Was een beetje erg hectisch en was ook lichamelijk nog niet zo veel waard...

Heb volgens mij een super snelle bevalling gehad; om half negen het infuus erop, om half tien de eerste wee (ow dus zo voelt een wee...!). gelijk om de twee minuten. Maar tussen de weeen bewoog ze zo hard in mijn buik dat ik me niet kon ontspannen. Daarom toch een pethidine spuit gehad, maar meer om haar plat te 'spuiten'. Tot twee keer toe heeft ze het registratrie draadje en de drukkatheter eruit gewurmd. Moest dus telkens over.

Maar zo kon de gyn gelijk voelen hoe de vlag erbij hing.

Ik was heel erg op mezelf, alles op mijn zij opgevangen (pijnlijk, maar het schijnt sneller te ontlsuiten), erg ongezellig voor manlief...maar hoorde een keer 5 cm en een keer 9 cm.

Kon het niet echt geloven, maar bij de woorden fototoestel en kleertjes klaarleggen moest ik toch echt weer op mijn rug gaan liggen en persen! Het was half twee! Tijdens het persen zag je het hoofdje staan en ze bewoog zo dat je heel dat hoofdje weer terug zag wurmen. Toch maar een knip, shit!

En om kwart voor twee was ze er! Zonde van die pethidine spuit, grapte de gyn, want erg veel heb ik er niet aan gehad.

Dames; alle cliches zijn waar; op slag ben je verliefd op dit natte warme roze hompie!! Er komt ergens een liefde vandaan waar je niet van wist dat het daar verstopt zat!

Ze woog 3250 gram en was 50 cm lang,

Maar toen ging het mis. Mijn placenta kwam niet. Maar wel 3 liter bloed. Werd gedubd; wel of geen operatiekamer.

Laatste poging door een andere dokter; hoop geduw en getrek en meer persen en daar was het.

Nog een infuus erbij, zuurstof kap op, fijn hoor!

Moest een nachtje blijven en heb 's nachts twee zakken bloed en plasma gehad.

En dan ben je thuis. Je wordt echt geleefd door de visite. Volgende keer toch maar een kraamfeest??

Voel me nog steeds beetje wobbelie, merk dat dat bloed er wel ingehakt heeft; zie er dan ook nog uit als een opgegraven veenlijk.....

Maar toen ging ze afvallen en bleef afvallen en schoot onder die tien procent marge door.

Toen moesten we van de verloskundige naar de kinderarts op de spoed eisende hulp. Goed voor de kraamtranen....ik was een wrak!

Kon er nu nou eens niets normaal gaan??

Maar we mochten het nog even aankijken en nu groeit ze gestaag.

Dames die voor de eerste keer gaan bevallen; misschien heb ik een eitje van een bevalling gehad, geen idee, maar ja het doet zeer, maar het is het zo waard!!

Echt! De pijn vergeet je weer.

En ook die tranen om niets...je loopt gewoon over van verliefdheid!!
He Zwitsal, bedankt voor je verhaal! Toch wel erg heftig wat je allemaal hebt moeten doorstaan. Hopelijk ben je er gauw weer helemaal bovenop en voel je je snel wat fitter! (dat bloedverlies kan idd een enorma impact hebben..)

alsnog van harte met je mooie meisje !!

Charliez, jij ook van harte gefeliciteerd met je twee jongens!

hopelijk is alles goed gegaan!!

Vandaag is 'de' dag voor mij, maar aangezien slechts 4% van de dames slechts bevalt op deze dag, verwacht ik dat deze dag gewoon voorbij gaat zonder lief, klein wurmpje :-)

Fijne dag!
Wauw nog meer baby's!! Gefeliciteerd Zwitsal en Charliez!

Lino: sterkte met wachten! Was je vorige keer ook overtijd?
He, wat gaaf weer wat van Zwitsal te horen! Gefeliciteerd, en wat klinkt dat heftig zeg, daar val ik bij in het niet!

Charliez, jij ook gefeliciteerd met je mannetjes, jongens zijn leuk he?

Verder hier alles goed, Zoon had besloten vannacht niet te willen slapen, dus na elke voeding was het weer brullen. Dat samen met enorme stuwing maakt het nu even wat lastiger. Vandaag is Vriend ook nog weg om te werken, dus ik ben alleen met Zoon (Dochter is naar opa en oma).

Sorry, ik weet het en ik wil jullie niet jaloers maken, maar wilde het wel even kwijt.. Geduld, jullie mogen binnenkort ook!

O, honger, tot gauw en succes vandaag

Zwitsal van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje. Inderdaad een heftig verhaal, maar zo te lezen kun je er ondanks alle tegenslag toch nog wel heel erg van genieten en ben je helemaal verliefd op je dochtertje.

En Charliez gefeliciteerd met je 2 jongetjes!!! Hopelijk is alles goed met jullie alledrie.

Hier alles nog rustig. Maar echt verbaasd ben ik niet hoor. Mark was 11 dagen te laat, dus er zullen nog wel heel wat baby's geboren voren voor die van mij.

Groetjes

Carry
charliez gefeliciteerd met de jongens!

geniet van je kraamtijd!!!

xxx
Hondje: ondanks de ongemakken als stuwing en gebroken nachten etc., klinkt het alsof je heeeeerlijk aan het genieten bent, wat fijn!! Merk je nu ook dat je relaxter bent, omdat het om een tweede kindje gaat?
Hey meiden!

Leuk zeg, weer 2 beebs erbij!

Van harte Charliez

Jeetje Freddy dat je al die dingen nog moet doen! Word je daar niet nerveus van? haha zou ik wel hebben hoor!

Zwitsal wat een heftig verhaal zeg... pffff. Doe je rustig aan?

Balen Twisje dat je in t ziekenhuis moet bevallen. Vind je t heel erg?

Hier is alles weer wat rustiger, alleen vanmorgen weer wat krampen maar verder niet. Hou t gewoon op oefenweeen. Moet vanmiddag weer naar de gyn.

Liefs!
ZWITSAL: Ik vind jou bevalling niet als een eitje klinken hoor. Best heftig allemaal. Maar gelukkig kun je nu gaan genieten.

HONDJE: natuurlijk mag jij ook klagen over je zware nachten. Wij denken dan gewoon zuur niet (haha grapje). Nee hoor natuurlijk zou ik mijn slapeloze nachten dwalend door het huis of achter de computer opgeven voor slapeloze nachten met een kleintje op mijn arm. Maar ook dan word je niet vrolijk en moet je het even kwijt.

Dus gewoon lekker door vertellen over de leuke dingen maar ook zeker lekker door "klagen"over de minder leuke dingen.

Hier verder alles nog rustig. Was met de eerste ook 10 dagen over tijd, dus ik vrees het ergste. Maar heb nog steeds hoop dat deze kleine spruit zich toch iets eerder wil melden.
hoihoi,

wat een lieve woorden van jullie, dank!

Verder gaat het idd heel goed hier hoor, en Winterlelie, ik merk zeker dat ik er wat relaxter onder ben. Vorige keer heb ik het boek 'regelmaat en inbakeren' van Ria Blom helemaal verslonden en dat werkte zo goed dat ik het nu weer zo wil gaan doen (het inbakeren heb ik trouwens niet gedaan). Even doorzetten maar dan heb je ook wat. En verder is het gewoon een heerlijk mannetje.

O, wat ik de hele tijd vergeet: **TIP**:

Bij de c1000 kan je het geboortekaartje inleveren en dan krijg je een doos helemaal gevuld met baby-dingen. Er zit best veel in, super handig dus. Ik denk dat het bij de Plus ook kan, maar dan moet je in het folder-verspreidingsgebied wonen (en dat doen wij niet).

Succes nog meiden!
jeetje zwitsal, wat fijn om weer van je te horen, maar wat een heftig verhaal. Zo zie je maar dat en snelle bevalling niet perse een makkelijke hoeft te zijn. Ik hoop dat jullie nu gewoon lekker kunnen genieten van jullie kleine meisje en van elkaar!

Hondje: ik kan me voorstellen dat je evengoed moe bent, hoor, op het eind van de zwangerschap slaap je natuurlijk al minder goed, en als je dan ook nog een kleintje hebt wat zijn eigen ritme heeft... maar: veel plezier met je mannetje vandaag!

Carry, Lino en Belle: succes met wachten, kan me voorstellen dat je afleiding gaat zoeken

hier alles rustig, donderdag weer naar de vk voor bloeddruk, ik vrees dat ie aan het stijgen is, maar zolang ik nergens fysiek last van hebt, lijkt het me dat er niets gebeurt en dat ik gewoon weer met een vermaning om te rusten naar huis ga.

Nou dames, voor degenen die nog moeten: broedze!
hey dames ik heb een vraagje..

ik heb sinds vanmiddag wat menstruatie krampjes (ook wel naar eierstokken trekt t)

ene keer wat meer pijn dan de andere.. maar zou dit t begin kunnen zijn?

ook wel een harde buik boven in (net of wil de baby met de kont door de buik druken)

hope sooo dat t t begin is mag van mij wel komen...

xx
oja naatie ben inmiddels 26

als de baby er is mag de naam in de lijst
Hey Jacqie,

Dat had ik vandeweek dus ook... oeh spannend!

kan alleen oefenen zijn, of tis echt begonnen bij je...

Hou je ons op de hoogte!

Succes alvast!

X
Zwitsal, gefeliciteerd met je dochter!! Wat vervelend dat je bevalling niet goed eindigde, maar je bent weer lekker thuis. Wat heerlijk om zo verliefd te zijn op je kleintje, ik kan zelf niet wachten!

Charliez, wauw 2 kanjertjes!!

Lino, Naatie, Carry en alle anderen, sterkte met wachten

Hondje, fijn dat alles goed gaat met je zoontje!

Hier alles rustig en normaal, nog zo`n 3 weken en dan is mijn uitgerekende datum. En nog anderhalve week werken, ik heb inmiddels ook wel zin in mijn verlof, het gaat nog wel goed allemaal, maar ik heb zin om in huis lekker met de babyspullen te tutten.
Ze is er hoor! Ze is op zaterdagmorgen geboren in het ziekenhuis. Het bevallingsverhaal in het kort: donderdag braken de vliezen, daarna wel weeen, rugweeen, erg pijnlijk, maar nauwelijks vorderende ontsluiting. Op vrijdagmiddag naar het ziekenhuis gegaan voor een ruggeprik, heaven, en weeenstimulatie. Ik kreeg zelfs nog een aantal infusen met voeding, aangezien in thuis alles er uitgooide en dus helemaal op was, mijn baarmoeder trouwens ook. Uiteindelijk is ze zaterdagmorgen na een knip (en nee, daar voel je niks van) en een vacuumdopje op het hoofd geboren. We moesten 48 uur in het ziekenhuis blijven vanwege die langdurig gebroken vliezen en zijn sinds gisteren thuis. Ze doet het goed, alleen komt de borstvoeding iets minder op gang, waarschijnlijk vanwege mijn lage HB. Dus nu krijgt ze een beetje bijvoeding. Verder is het een ontzettende tevreden baby, trekt ze soms hele grappige gezichten en genieten we met volle teugen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle van harte gefeliciteerd met je meisje!!

Geniet ervan!!!
fantastisch weer babies erbij super gefeliciteerd allemaal!!!! Idd je word geleefd door je visite, hysterisch opas en omas vreselijk, maar je doet er helaas niks aan .....

Maar laat je niet gek maken , jij bent de baas stuur ze weg wanneer nodig en voel je niet schuldig hoor...Jullie moeten je rust nemen en genieten van jullie kindertjes!!!

Superrrrr leukkkk en gefeliciteerd!!!
Belle: Gefeliciteerd geniet ervan.
Belle, van harte gefeliciteerd met je meisje!

Jacqie, ja kan begin zijn of inderdaad voorweeen. Maar waarschijnlijk weet je dat nu wel. Anders kan bad of douche nog helpen. Voorweeen nemen meestal af en 'echte' weeen worden meestal erger.

Hier ook krampen trouwens, ga zo in bad en eens kijken wat het doet. Mag van mij best doorzetten vannacht. we zullen zien.

Voor de rest geniet van jullie kleintjes, in of uit je buik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven