*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een korte update met een kort bevallingsverslag (en foto's volgen nog op hyves)

Gisteren bleef ik de hele middag weeen houden om de 6 a 7 minuten ongeveer. Om 3 uur had ik mijn man gebeld of hij toch voor de zekerheid naar huis kon komen. Vanaf kwart voor 4 's middags kwamen de weeen regelmatiger (om de 5 minuten) en rond 4 uur was mijn man thuis.

Om 16.15 belde ik de verloskundige omdat ik weleens wilde weten waar ik aan toe was. Of we op de praktijk konden komen (zal maar niet vertellen hoe het autoritje ging )

Daar aangekomen ben ik getoucheerd (nog maar 1 cm ontsluiting, balen! )

Wel hadden we de afspraak dat ik rond half 7/kwart voor 7 nog een keer gebeld zou worden hoe het er voor stond.

Toen we weer thuis waren werden de weeen vrij snel heftiger en kwamen steeds korter op elkaar. Om 18.20 hield ik het niet meer en vroeg ik mijn man te bellen naar de vk. 20 minuten later was ze er (ondertussen had ik mezelf naar boven gesleept). Rond 18.50 persdrang en om 19.00 werd ik weer getoucheerd en toen bleek ik 10 cm ontsluiting te hebben, yes! 18 minuten later werd Florian geboren .

Hij weegt 3280 gram en is ong. 51 cm. Binnen een half uur na de geboorte heb ik hem kunnen aanleggen en hij dronk meteen al goed. Op een enkele keer na (te slaperig soms) heeft hij ook de andere voedingen goed gedronken. Ik ben superblij dat ik thuis kon bevallen, zonder complicaties en dat onze start nu veel beter is dan bij Maaike .

Foto's volgen snel!
ADL en Belle van harte gefeliciteerd, jeetje wat gaat het hard, ik kan niet eens even eten en er is alweer een baby geboren hahaha.
adl en belle SUPER GEFELICITEERD!!! wat mooi nie al die baby's!!

gaat me allemaal wat snel hoor!!

hahaa

nu kijken wie de volgende is!

ik heb weer een tijdje geen krampjes gehad maar begint nu weer een beetje..

denk eerder oefen weeen...

we zullen zien!

morgen naar vk die kan me meer vertellen haha

xxx
Jeetje, ben zo'n beetje de hele dag weggeweest (en dus niet op het forum..) en er zijn er meteen nog 2 bevallen!!

ADL, van harte gefeliciteerd met je zoon . Fijn dat je ook lekker thuis bent bevallen!

Belle, jij ook van harte gefeliciteerd! Ook wel lang bezig geweest zo...hopelijk gaat alles goed met je! (super he, zo'n ruggenprik )

Winterlelie, bij mijn dochter liep ik 2 weken overtijd toen het begon...mocht nog net op het randje thuis bevallen, maar toen bleek ik na heel wat uurtjes weeen niet echt op te schieten en omdat de tijd drong, moest de VK me overdragen aan het ziekenhuis en is dochter geboren 2 weken + 1 dag telaat...Dus ga er eigenlijk vanaf het begin af aan al vanuit dat het sowieso later gaat komen (min. 1 week haha)

Hondje, ja dat is idd weer wennen denk ik zo, die nachten met voedingen enzo. om eerlijk te zijn kijk ik daar ook wel weer wat tegenop...:-)

fijne avond en tot gauw
ADL gefeliciteerd met Florian. Leuke naam!!

Belle gefeliciteerd met jullie dochter.

Belle en ADL gefeliciteerd met jullie kindjes! Geniet er maar veel van.

Wow wat gaat het hard nu!
Belle, gefeliciteerd met jullie dochter, wel heftig geweest, maar blij dat je nu al helemaal kan genieten!

ADL, gefeliciteerd met jullie zoon, wat een snelle bevalling en fijn dat je nu zo een betere start hebt dan bij je dochter!

Ja, zo krijgen we de tabel wel snel vol!! Wie meldt zich alvast met voortekenen voor de volgende bevalling? Jacqie misschien?

Was al om kwart voor 5 wakker, naar de wc en daarna kon ik niet meer slapen... toen ben ik maar opgestaan, kopje thee gedronken. Om 7 uur stonden 2 mannen op de stoep voor de laatste dingen voor onze keuken, dus ik moest wel vroeg op, maar niet zo vroeg!!!! De rust wil nog niet echt komen, veel te veel te doen in huis, ik probeer elke dag wat te doen (boekenkast inruimen, babykleertjes wassen etc.) en dan mag ik weer even lekker op de bank zitten, tv kijken of boekje lezen.

liefs

Freddy
Hoi!

Dacht dan vannacht dat 'het' echt begonnen was...had aardige krampen! Daarna voelde ik iets 'lopen' vruchtwater? mn onderbroek vertoonde wat (sorry hoor..) natte plekken...ik naar de wc om proberen wat op te vangen, maar toen niks meer...nu ook geen druppels...was het afscheiding?? lastig. Aangezien het op dat moment flink rommelde, dacht ik vruchtwater...maar nu is het weer 'over' dus word er eventjes niet echt wijs van...dus halve nacht weer 'op' geweest, maar heb gelukkig ook nog wat kunnen slapen.

Ik houd jullie zeker op de hoogte!

Freddy, doe je een beetje rustig aan ;-)!!!!

groetjes
ADL, gefeliciteerd met jullie mannetje. Wat fijn dat de bevalling zo goed is verlopen.

Freddie, wel lastig dat je nog zoveel moet doen. Inderdaad maar in etappes.

Jacqie, nog wat doorgezet vanacht?

Hier gisteravond nog wel wat krampen maar niks wat doorzette. Wel weer heerlijk geslapen vannacht dus mocht er wat gaan gebeuren ben ik in ieder geval uitgerust. Zoon is naar kdv, dus vanochtend nog even de commode herinpakken en moet nog wat dingen doen voor de bruiloft van mijn broer (die gaat trouwens 19-9 trouwen, ben benieuwd hoe dat gaat lopen voor mij) en verder lekker niksen.
hallo meiden,

wat leuk dat de baby's nu allemaal zo snel achter elkaar komen! Naatie: dat wordt flink werken aan de tabel

ADL: gefeliciteerd met je mannetje!

Lino en jacqie: hoe gaat het bij jullie?

hier een redelijke nacht, wel weer veel wakker om te plassen en opeens weer beenkramp, terwijl dat toch al een paar weekjes weg is geweest. verder een beetje kramp alsof je ongesteld moet worden, onderin mijn buik, zou dat met het indalen te maken hebben?

freddy: is je keuken nu klaar? zal wel een fijn gevoel zijn, als straks alles klaar is.

Hier is alles (en dan ook echt alles) vies en stoffig, ben dagelijks in de weer met de stofzuiger en dweil, maar het helpt gewoon niet. Deze week is als het goed is het grootste klusgebeuren af, en dan volgende week komen ze afmonteren, maar dat geeft weinig tot geen rommel.

heb nu besloten deze week te relaxen en zo min mogelijk te doen, want het is zo frustrerend!

Morgen naar de vk voor bloeddruk en eiwitten, dus wil mn bloeddruk ook laag hebben.

Fijne dag allemaal!
Lino spannend!! Wie weet gebeurt het vandaag...

Hier een rustig nachtje, helaas..
Hier helaas ook nog niks aan de hand. Ik ben het echt zat, bah! En ik heb nog niks te klagen, ik ben nog niet eens overtijd. Mn lieftallige zoon had bedacht dat het nodig was om elk uur uit bed te komen. Pff.. ik ben dus helemaal gaar.

En hij dus nu ook al. Alles is teveel en overal om huilen. Gezellig hier hoor.

Succes allemaal met de krampen, voorweeën enz...
ADL & BELLE van harte met jullie wondertjes.

En HELP wat gaat het opeens snel allemaal en wat komt alles dichtbij. Had vannacht weer aardig last van harde buiken & krampen. Kan me dan echt niet omdraaien en ben blij als het weer wegzakt. Ben zo van twaalf tot twee in de weer geweest en toen weer heerlijk geslapen. Als dit slecht voorweeen zijn.......

Fijne dag allemaal
hier alles rustig helaas!!

wel elk uur te plassen geweest vannacht...

half 12 moet ik voor controle.

ben nu 39,5 week

xx
Belle, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

ADL, van harte gefelicitieerd met jullie zoon!

Beiden heel veel geluk toegewenst.

Al 2 nachten goed geslapen, vannacht wel gedroomd dat de bevalling begon. Maar nee hoor, nog helemaal niets veranderd ten opzichte van gisteren of vorige week. Ik bereid me er dus maar op voor, dat het nog wel even kan gaan duren. Al worden we wel erg ongeduldig.

Vandaag braderie in ons dorp, voor en rond ons huis, schoonouders staan daar ook, vriend vanmiddag vrij. Gelukkig dus een leuk dagje!

Suc6 voor de volgende "bevalster".
Wat gaat het snel zeg, 2 babys per dag.

Belle en ADL, van harte gefeliciteerd!! Succes met het opstarten van het hele gebeuren!

De rest van de meiden, succes met alle krampen en (voor)weeen. Ik 'voel' dat er vandaag weer bevallen gaat worden
quote:Ilona1981 schreef op 03 september 2008 @ 09:30:

ADL & BELLE van harte met jullie wondertjes.

En HELP wat gaat het opeens snel allemaal en wat komt alles dichtbij. Had vannacht weer aardig last van harde buiken & krampen. Kan me dan echt niet omdraaien en ben blij als het weer wegzakt. Ben zo van twaalf tot twee in de weer geweest en toen weer heerlijk geslapen. Als dit slecht voorweeen zijn.......

Fijne dag allemaal

Hahaha, ja dat had ik destijds ook dat gevoel.. zo van, oh mijn god, als dit slechts voorweeën zijn, hoe voelen écht weeën dan.. hellup, ik wil niet meer!!

Maar ook al zijn échte weeën idd veeeel heftiger en pijnlijker, tegelijkertijd maakt je lichaam ook een stofje aan waardoor het draaglijker wordt en anders: RUGGENPRIK:)

Nee hoor geintje, ik ben zelf helemaal geen fan van een ruggenprik, op de een of andere manier lijkt het me doodeng.. ben bang dat ze misprikken ofzo
Hoi,

Belle en ADL van harte gefeliciteerd!!!

Hier alles nog steeds erg rustig. Gisteren een huilbui gehad, van ik wil ook. (jullie moeten het ook niet over huilbuien hebben op hyves) Natuurlijk tijdens het eten en mijn zoontje keek me met steeds grotere ogen aan. Begon bijna mee te huilen en had toen de oplossing gevonden. Mama, niet huilen, ETEN!!! En dat heb ik toen maar gedaan en ik voelde me inderdaad wat beter. De rest van de avond lekker tegen mijn man aangekropen en een film gekeken.

Vandaag gaat het weer een stuk beter hoor, maar dus nog steeds rustig.

Groetjes

Carry
net voor de apk geweest en alles was goed

bloeddruk 80/120 dus netjes

baby ligt lekker diep met koppie

dus maar weer wachten..

wou ff fietsen maar regent alweer...

jas kan nie dicht dus de auto maar weer in..

is er alweer iemand bezig?? puff pufff...
Hier ook alles nog rustig.

Buiten harde buiken en menstruatie pijn al 3 dagen.

Humeur word er niet echt beter op ben er echt klaar mee.

En zeker als je dan hier of op hyves leest dat er weer baby`s zijn geboren.

Morgen moet ik weer op controle in het ziekenhuis. Ben benieuwd.

en voor alle meiden die hem nodig hebben

Twisje
Carry: sterkte met wachten!

Jacqie: fijn dat alles goed was, mooie bloeddruk!

Twisje: ik snap je helemaal... heb ook 'besloten' dat ik de volgende keer (als die er komt, eerst maar eens kijken hoe een bevalling is..) aan het begin van de maand uitgerekend wil zijn. (leuke opdracht voor manlief, hihi)

Vind het heel leuk al die babytjes, maar voor m'n gevoel is het bij ons nog zo ver weg....en dan missworld die al zo vroeg bevalt, waardoor je toch gaat denken: als dat goed gaat, waarom moet ik dan wachten.... maar aan de andere kant is het natuurlijk ook niets als je steeds naar het ziekenhuis moet.

lijkt me hartverscheurend!

hier ook een sterke combi van kramp, buikpijn en lichte hoofdpijn, ga zo even een dutje doen.

Heb nu wel alles in huis voor de bevalling, ga straks thuiszorg bellen voor de klossen en bed opmaken met folie enz. want wil niet het net 4 maanden oude matras verpesten.

voor degenen die beginnen : pufze!

voor de rest: sterkte met wachten
Hey meiden,

Hier ook allllles rustig...

Gister naar gyneacoloog geweest, bloeddruk was weer gedaald gelukkig. had van t weekend krampen en wat slijm-verlies, is waarschijnlijk mn slijmprop die loslaat. Maar dat zegt niks, kan nog weken duren.

Dus we wachten maar weer rustig af... pffff wil nu ook wel mn beebje in mn armen hebben hoor. Vind t genoeg geweest na al die maanden!

Sterkte meiden!!!
even een update :-)

Heb toch maar even vk gebeld mbt de 'natte' plekken in onderbroek :-) maar zij denkt (weet niet zeker) dat het hele dunne afscheiding is! morgenochtend heb ik controle, als het nog een 'twijfeltje' is dan kijkt ze er morgen even naar!

VK adviseerde me wel voor de zekerheid niet in bad te gaan, geen sex e.d. als het evt wel gebroken vliezen zijn, voor infectie gevaar...

Het zeurderige gevoel houd wel aan, heb net eventjes op bed gelegen (schoonmoeder heeft dochter opgehaald) en ben ook echt bezig met mezelf afzonderen...ik denk zelf dat het er wel aan zit te komen, maar hoelang gaan die 'rommeldagen' duren, voordat het doorzet????

Movamoba, lijkt me ook wel vervelend hoor, als idd de baby's zich gaan aankondigen en jij moet nog zoooolang wachten :-).

Twisje jij ook heel veel succes met wachten...als het al dagen 'rommelt' dan ben je er ook wel klaar mee ja.

Doei!
Spannend Lino!

Mocht t echt gaan gebeuren: heel veel succes!!!
lino spannend!!!

gister had ik ook krampjes maar hielden weer op

nu weer beste kramp...

ik weet t nie... is gissen wat zou t wezen...

net of ze me de eierstokken er uit trekken hahah

net nog een leuk jasje gekocht,is straks net een beertje! heerlijlk dat kleine spul!!

is t bij jullie ook bar en boos met t weer? hier soms stort buien met onweer...

hoewf er nie meer uit nu lekker bankhangen

xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven