SEPTEMBER 2009!!!!!!!!

07-01-2009 12:56 623 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Wie schrijft er mee?

NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden Nadine 34 03-09-2009 1

Choca 32 09-09-2009 1

Saxmania 31 15-09-2009 1 18-5 gyn

Minie86 22 13 sep 09 - 27-4 20 wk

Linda 29 17-09-09 - 29-4 20 wk soshiva 37 19-09-2009 - 1-5 20 wk, uitslag punctie goed!!!

Lynx72 37 22-09-2009 - 6-5 20 wk

Mayls 276-10-09 1 19-5 20wk 20-5vk

bieteltje 34 26-08-09 1 28-5 vk

Jojo1 34 22-09-09 1 15-5 20wk 20-5vk

Lieselotje 37 27-9-09 1,1 11-5 vk 14-5 20 wk

Hoi hoi,

ik schreef eerst ook bij het andere topic mee, maar vind het daar idd ook erg druk om bij te houden. Merk aan mezelf dat ik vaak NIET post omdat er al weer zoveel is geschreven en ik dan weer mosterd ben.....

Mag ik hier nog (weer ) meeschrijven? Voor de tabel: ben 34 jaar, heb 'n zoontje van 17 maanden, ben 05/09/09 uitgerekend en heb 27/01 ook m'n eerste echo.

Hier trouwens wel veel bijwerkingen. Ben de hele dag misselijk en alleen als ik eet heb ik er geen last van. Ga maar eens een lading wortel en komkommer inslaan, daar word ik niet zo dik van....

Groetjes,

Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Hee Nadine,

Jammer dat je weg gaat bij ons topic, vond het wel leuk dat we zoveel gemeen hadden...
Hier afgelopen zaterdag een positieve test! We hebben al een dochter van bijna anderhalf.

Even een vraagje: ik moet nu natuurlijk op zoek naar een verloskundige. Nu wil ik niet bij de verloskundige die ik bij de geboorte van mijn dochter heb gehad. Zijn er nog regels? Bijvoorbeeld dat je bij een verloskundige "moet" die dicht in de buurt zit?
quote:rebbel schreef op 12 januari 2009 @ 14:00:

Hee Nadine,

Jammer dat je weg gaat bij ons topic, vond het wel leuk dat we zoveel gemeen hadden...Ja, dat vind ik ook Rebbel, maar ik kijk 't de komende week, 2 weken wel ff aan waar ik het fijnste schrijf en daar blijf ik dan (denk ik) Ik heb me bij het andere topic ook nog niet afgemeld....
Ik zie dat er veel gepost is, leuk! Wat ik niet snap: van het andere forum krijg ik notificaties in mijn mailbox (wat ik heel fijn vind) en bij dit forum niet. Iemand enig idee waar dat aan ligt?

Waterkipje en Nadine, schrijf lekker mee zou ik zeggen.

O ja, wat vinden jullie van mijn eerdere voorstel om een maximum aantal schrijfsters te hanteren? We zitten nu op 7 zwangere dames.

Tabel ga ik me later deze week op storten.
O, Waterkipje ik lees nu je bericht over de vk. Ik had hetzelfde probleem. Nu zit er in onze stad (dorp) maar 1 praktijk. Nu ga ik bij de gyn onder controle. Je kunt soms ook naar een vk in een andere plaats, maar dat verschilt per praktijk. Maar in principe heb je keuzevrijheid. Nu wil ik toch in het zkh bevallen, dus dan vind ik de gyn net zo handig.
Gezellig dat het hier nu wat drukker wordt!

@ Waterkipje (hihi, moet lachen om je naam...speciale reden voor?):

Allereerst natuurlijk: Gefeliciteerd!

Mbt je vraag: volgens mij maakt het niet zoveel uit bij welke vk je zit, mits deze maar wel een beetje in de buurt is. Woon je in een stad waar er meerdere zijn? Dan denk ik dat het niet uitmaakt welke je neemt want de vk's die er werken hoeven ook niet altijd in diezelfde buurt te wonen toch?

Waarom wil je een andere? Was je de vorige keer niet goed geholpen?

Ik was zelf heel tevreden over de praktijk waar ik de vorige keer ben geweest, moest eigenlijk deze keer via ziekenhuis maar heb nu toch bij vk afspraak gemaakt om te bespreken of ik toch via hun kan lopen... wordt vervolgd waarschijnlijk!
Vorige keer heb ik 5 dagen met gebroken vliezen gelopen terwijl het volgens de verloskundige urineverlies was. Nu is het uiteindelijk allemaal goedgekomen (gelukkig geen infecties of zoiets opgelopen) maar achteraf is ze er nooit meer over begonnen. Dat zorgt toch dat ik mijn vertrouwen in die praktijk kwijt ben. Ik verwachtte echt geen nederige excuses ofzo hoor, maar gewoon even bespreken waarom het zo gegaan is en een simpel sorry was ook goed geweest.

Ik woon ineen grote stad en daar zijn wel meer verloskundigen. Binnenkort maar eens bellen om te vragen of ik bij hun mag.
Hoi! Gisteren ook positief getest dus als alles goed gaat hier ook een septemberkindje. Kan ik er nog bij? Groet, Shiva
quote:Nadine 409 schreef op 12 januari 2009 @ 14:14:

[...]

Ja, dat vind ik ook Rebbel, maar ik kijk 't de komende week, 2 weken wel ff aan waar ik het fijnste schrijf en daar blijf ik dan (denk ik) Ik heb me bij het andere topic ook nog niet afgemeld....

Ok, het is jouw keuze natuurlijk, maar ik vond het wel leuk dat je gelijk meedeed vanaf het openen van het topic. Ik denk zelf eigenlijk dat er toch wel weer mensen zullen afvallen die niet zo trouw meeschrijven en dat er vanzelf een klein clubje overblijft. Dat is toch meestal.

Voor iedereen hier in ieder geval gefeliciteerd en een fijne zwangerschap gewenst!
Het word al gezellig druk zo ja! Vind het wel prettig om het te delen omdat (ook) wij nog niets hebben verteld.

Heb zelf nog niet zoveel last van "bijwerkingen". Beetje zere borsten en m'n smaak begint iets te veranderen. En wel moe. Dat was ik bij mn vorige zwangerschap ook., pfff.

Waterkipje, je moet wel een vk hebben die je vertrouwd hoor! Geluk dat je dan in een grote plaats woont, gewoon eens even bellen.

Succes allemaal!
Dat is vaak he Rebbel. Vind het ook erg druk, maar blijf toch op het andere topic.

Zo te zien wordt het hier ook al aardig druk.

Mooie maand blijkbaar. :-)
Helemaal leuk dat er steeds meer bijkomen. Hier nog niet zo veel bijwerkingen, beetje pijnlijke buik alleen, gelukkig nog niet zo moe. Ik weet van vorige keren dat ik heeeeel moe was de eerste 3 maanden, zie ik nu alweer tegen op..
quote:saxmania schreef op 12 januari 2009 @ 15:04:

O ja, wat vinden jullie van mijn eerdere voorstel om een maximum aantal schrijfsters te hanteren? We zitten nu op 7 zwangere dames.

Tabel ga ik me later deze week op storten.

Kan je misschien wel helpen met tabel? Laat maar weten!

Ik vind ongeveer 10 wel een mooi maximum...toch? En dan is eentje meer of minder natuurlijk geen probleem... weet niet wat de rest ervan vind?

Blijkbaar is September een goede zwangerschapsmaand.....krijg je met die gezellige wintermaand december: kachel aan, kaarsje erbij
Hoe zijn jullie mannen er trouwens onder? Die van mij is redelijk nuchter maar vind het wel superfijn! Hij schrok wel een beetje want m'n spiraaltje is er pas vanaf eind november uit dus het was meteen raak....was vorige keer ook al zo snel raak maar had het eigenlijk niet verwacht alweer zo snel!

Zijn jullie lang 'bezig' geweest? (wil termen als klussen, etc zoveel mogelijk vermijden...)

Tot later! (moet weer even aan het werk!)

ps: gezellig dat er al zoveel dames zijn! Leuk om wat dingen te delen, zeker nu je het nog tegen niemand kan/mag/wil vertellen!
quote:soshiva schreef op 12 januari 2009 @ 18:59:

Hoi! Gisteren ook positief getest dus als alles goed gaat hier ook een septemberkindje. Kan ik er nog bij? Groet, ShivaGefeliciteerd Shiva!!! Kom er gezellig bij!
Hallo!!!

Gefeliciteerd allemaal!

Ik ben ook zwanger!!!!

Heb zaterdag getest en heb morgen al mijn eerste echo...

Ik heb pas erg laat getest ivm eerdere vroege miskraam.

Was erg onzeker ( nog steeds wel) maar zielsgelukkig!

de verloskundige zei dat ik deze week al terecht kon en dacht dat ik nu een week of 6 a 7 zou zijn!

Wat voelen jullie allemaal al???

Ben erg benieuwd!
Choca, hulp met de tabel is welkom! Ik vind 10 ook een mooi aantal. Weet niet meer zo goed op hoeveel we nu zitten.
Zal ik straks eens met de tabel beginnen en dan zien we het meteen (als het dan bij mij lukt tenminste ;-b)

Wat willen we erin hebben?

Naam, leeftijd, aantal kinderen die we al hebben plus geslacht ervan, uitgerekende datum, bijzonderheden (bijv datum echo ofzo), nog meer (bijvoorbeeld woonplaats/provincie ofzo?!?)

Wil iedereen nog posten wat erin moet komen en de data voor jezelf gegeven (alleen als je dat ook kwijt wil hoor), dan ga ik vanavond eens aan die tabel puzzelen!
Choca: Saxmania, 31, 1 zoontje, 17 september, 6 februari afspraak gynaecoloog, Zuid-Holland
Choca: Nadine 409, 34, 1 zoontje Nick (30/08/07), 5/9/9 uitgerekend, 27 jan. vk + echo, Brabant
Shiva, 37, 1e kindje, uitrekendatum 19 december. Voel me al een erg oud besje en heb een erg leuk leven zonder kinderen en ineens... zwanger. Nou ja, niet ineens natuurlijk maar was niet meer helemaal de bedoeling dus beetje gestressed ben ik nu wel. Heb eerder een miskraam gehad en gezien mijn leeftijd loop ik ook nog een paar risico's dus voorlopig heb ik nog zoiets van ' eerst zien, dan geloven' . Verder beetje moe maar gelukkig nog geen noemenswaardige klachten, wel mooie grote borsten. Haha.
quote:soshiva schreef op 13 januari 2009 @ 20:20:

Shiva, 37, 1e kindje, uitrekendatum 19 december. Voel me al een erg oud besje en heb een erg leuk leven zonder kinderen en ineens... zwanger. Nou ja, niet ineens natuurlijk maar was niet meer helemaal de bedoeling dus beetje gestressed ben ik nu wel. Heb eerder een miskraam gehad en gezien mijn leeftijd loop ik ook nog een paar risico's dus voorlopig heb ik nog zoiets van ' eerst zien, dan geloven' . Verder beetje moe maar gelukkig nog geen noemenswaardige klachten, wel mooie grote borsten. Haha.

Met 37jr ben je toch nog geen oud besje!!!???

Kan me wel voorstellen dat het voor jou extra spannend is, zeker als het niet helemaal de bedoeling meer was... Wanneer mag je voor de eerste keer naar de vk/gyn? Hopelijk al snel en kun je het snel geloven...
quote:claudiajoy schreef op 13 januari 2009 @ 10:16:

Hallo!!!

Gefeliciteerd allemaal!

Ik ben ook zwanger!!!!

Heb zaterdag getest en heb morgen al mijn eerste echo...

Ik heb pas erg laat getest ivm eerdere vroege miskraam.

Was erg onzeker ( nog steeds wel) maar zielsgelukkig!

de verloskundige zei dat ik deze week al terecht kon en dacht dat ik nu een week of 6 a 7 zou zijn!

Wat voelen jullie allemaal al???

Ben erg benieuwd!

Gefeliciteerd!!!

Dat is fijn dat je zo snel terecht kon -> hoe laat mag je?
Hallo,

Ik weet niet of jullie " vol" zitten, maar anders wil ik graag mee (proberen) te schrijven. Ook ik heb positief getest en ben dus zwanger van de tweede (zoontje 17 maanden) Best spannend, want voordat ik zwanger werd van mijn zoontje ook een mk gehad, dus pas gerustgesteld als we een hartje op de echo hebben gezien.

Voor een evt. schema: 34 jaar, 1 kind, 2e in de maak en 30/1 de eerste echo.

Wel weer heeeeel spannend. Ben nu vooral heel moe en erg misselijk, meer dan bij de eerste. Hebben het nog niet verteld, maar gaan dat waarschijnlijk wel snel doen. hebben voor Wessel (onze zoon) een shirt laten drukken waarop staat: Stoer, ik ben (bijna) grote broer. Die trekken we hem aan en dan mag de familie het zelf lezen (dus de scherpste persoon weet het het eerste haha)

Nou, iedereen gefeliciteerd met de positieve testen en ik ga echt proberen actief mee te schrijven en te lezen.

dagdag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven