**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Haha die mening deel ik helemaal. Vind t ook zeker geen ramp, het viel me alleen op.

Ik ben zo blij dat ik veel dingen heb opgenomen, die kan ik nu lekker allemaal kijken en dan af en toe een klusje tussendoor doen. Zo kom ik de dag wel door.
Sax, wat maak je? Wil ook nog iets knutselen... Verveel me beetje momenteel!

Nog niks dus, ook geen puistjes
Ik heb een doosje rozijntjes met crepepapier (roze of blauw) "ingebakerd" nadat ik er eerst een slapend gezichtje op heb geplakt. Daarnaast heb ik het uiteinde van een soepstengel met witte chocola ingesmeerd en in muisjes gedoopt (wederom blauw of roze). Deze heb ik besteld bij Jersey's place, want de echte muisjes vind ik te hard voor kinderen. Voor de leidsters heb ik soesjes gedoopt in witte chocola en muisjes en die liggen tot die tijd in de vriezer. Ik kan je evt wel een foto mailen, dat spreekt misschien meer voor zich.
bij de vk weer alles goed..geen bijzonderheden...ingedaald...amper aangekomen deze keer..bloeddruk prima...

vanmorgen op kraamvisite geweest bij een vriendin...ow wat een schatje zeg!!!

Heb soms wel wat ongi krampen....maar denk nog steeds dat het lang gaat duren....dus voor mij deze week geen beeb...

ga zo lekker op bed liggen..

x

38.6
Klinkt superleuk! Dat van die soesjes wilde ik ook doen maar pas als t zover is, jij vriest ze gewoon weer in? En krijgen de kindjes rozijntjes en een soepstengel dan? Of plak je dat aan elkaar?

Foto kan ook via de Hyves site? Of zal ik daar mijn mailadres neerzetten?

Heel erg bedankt alvast!
Maak je van alles twee kleuren dan dus?

Heb je eigenlijk een voorgevoel?
Ff mijn motto aanpassen
Nee, ik weet wel wat het wordt, maar ik wil niet dat dat op een openbaar forum komt te staan. Op hyves staat nml wel gewoon wat het wordt. Ik zal wel een foto op hyves zetten.
Oh echt? Heb ik dan zo slecht op de Hyves site gekeken...?

Ga meteen ff checken! Zo even boodschappen doen, rozijntjes - witte chocola - en crepepapier en dan maar knutselen...moet toch wat!

Muisjes heb ik al
Choca, ik heb gewoon diepvriessoesjes van de AH. Bij mijn zoon de vorige keer heb ik ze ook van tevoren klaar gemaakt (omdat ik geen zin had om in de weer te zijn als er visite kwam) en gelijk weer terug gedaan in de vriezer. Dat was alleen wel met de harde muisjes (de traditionele zeg maar). Ik ga het nu dus met andere hagelslag doen en ga eerst 1 pak testen of dat lekker blijft in de vriezer. Dat wordt dus verplicht dit weekend soesjes eten. Vervelend zeg!
Klinkt leuk Sax... Ik ga ook ff kijken op Hyves!

Niemand bevallen dus? Toch wel jammer he?! Allemaal voor

20-09-2009. Kllinkt ook leuk toch?!
het ziet er erg lekker uit!!! Krijg er helemaal zin in....

Voor de 20ste is ook goed hoor Lieselotje!
Ik heb ook al dagen trek in beschuit met muisjes

Ze staan in de kast en ik moet me echt bedwingen om niet alvast te gaan eten... Maar ja..... ik vind ook wel alles lekker op het moment.

Ik krijg ineens dikke vingers.... Niks engs toch he?! Heb ik nog nooit eerder gehad......
Hey hallo, hier even mijn bevallingsverhaal en dan probeer ik vandaag en anders morgen ook even te reageren op alles, maar tis zo hectisch dat ik even nog nergens aan toe kom. Verhaal ik ff een (zeer zeer lange) kopie van een ander forum waar ik op schrijf sinds de geboorte van onze eerste zoon)

Afgelopen donderdag zijn we voor controle naar de vk geweest, waar bleek dt mijn bloeddruk binnen 3 dagen van 120/70 naar 140/95 was gestegen met een twijfelachtig spoortje eiwit in mijn urine en dus naar het ziekenhuis voor een CTG, maar niet voordat de VK mij nog even gestript had voor de zekerheid.

Aangekomen in het ziekenhuis werd een ctg gemaakt waarbij mijn bloeddruk bleef stijgen tot een toppunt van 140/106 :shock: en dus moesten we blijven en besloot de gyn om de volgende ochtend te gaan inleiden (waren ze erg blij mee, want er waren nog 4 inleidingen voor die dag gepland :roll: ) Gelukkig waren we dit keer heel goed voorbereid, dus tas stond al (een tijdje) in de auto, schoonzus zou zoon van de creche halen, alles helemaal ok.

Lief is tussendoor naar huis geweest om te eten en ging 's avonds 22:00 weer naar huis voor de nacht. Voelde wel wat gerommel, maar niet noemenswaardig. om 23:00 werd het gerommel weeën, nog niet regelmatig bleek op de CTG, maar genoeg om Lief weer terug naar het ZH te laten komen waar hij rond 24:00 weer was. Daarna ging het snel en waren de weeën al snel niet meer te houden (bleek toen ik tussen de weeën even naar het toilet wilde, maar twee tussenstoppen bij de wasbak moest maken om mijn maag om te keren :wink: en dus mocht ik om 01:30 naar de verloskamer. Dit heb ik nog lopend gedaan, onderweg nog even een wee wegpuffen, al hangend op een rolstoel die daar toevallig stond. In de verloskamer bleek de ontsluiting 5 cm te zijn en werden om 02:00 mijn vliezen gebroken. Ik heb (onder begeleiding van taal waar een bootwerker :oops: van wordt) gevraagd om pijnstilling, maar daar was geen tijd meer voor, want om 02:33 was onze lieve zoon er al..........................

Tja, meneer maakt ruim 41 weken geen haast en denkt dan, nou als ik er dan toch uit moet...........

Gelukkig alles helemaal goed en beide heel gezond, een paar kleine scheutjes, dus wel hechtingen.

Maar toen werd de placenta bekeken en werd de vk heel heel bleek. Wat blijkt, in de vliezen zaten 2 hele dikke aderen (de dikste was dikker dan een pink) dit is al heel erg uitzonderlijk bleek uit het feit dat de vk (al heel lang in het vak) dit nog maar 1x eerder had gezien. Maar op 1.5 cm van de ader waren de vliezen gebroken. Was deze ader geraakt, dan hadden zowel Sander als ik het niet meer kunnen navertellen en dat is dus wel heel erg eng en confronterend. Gelukkig komt het niet al te vaak voor, maar was dit bij de eerste het geval geweest, dan weet ik niet of ik nog een tweede zwangerschap gedurft had, want het was op de echo's niet te zien. pffffffffffffff enniewee, niet bij nadenken, het is goed gegaan. In het ziekenhuis wilden ze de placenta graag even houden voor studie (best, het is niet bepaald zo dat wij hem in de vensterbank wilden zetten als aandenken haha.

En nu zijn we thuis en het gaat fantastisch. Heb echt een schat van een kraamhulp. Liggen helemaal op 1 lijn, lachen ons rot en ik laat zowaar echt alles aan haar over zodat ik heel veel kan rusten. Vind het zo jammer dat ze vrijdag al voor het laatst is. Zie er stiekem wel een beetje tegenop om het alleen te gaan doen. De hormonen zijn nog erg aanwezig en ik ben nog weker in mijn emoties dan een schaalloze garnaal.

Maar goed. Grote broer is fantastisch trots op zijn broer. Sander moet steeds op schoot, Zoon wil graag naast Sander in de box en in bed liggen (echt zo vreselijk schattig) en vanochtend deelde hij zelfs zijn boterham nutella met sander (doe maar ff niet)

Gelukkig laat Sander ons ook wel slapen. De tweede nacht huilden de heren in ploegendienst, waardoor zij af en aan wel geslapen hebben, maar wij niet, maar de andere nachten................. 3e nacht werd ik om 04:00 wakker en sliep Sander nog terwijl hij zijn laatste fles om 22:30 al had gehad en de overige nachten 21:30 -01:00 en 06:00 nou, best netjes toch.
Jeetje...... Tja, Wat kan je dan schrikken he?! Maar goed dat je he niet wist van die ader, anders had je er heel anders in gestaan.

Maar goed.... alles is goed gegaan en zo heerlijk snel

En inderdaad heb je lang moeten wachten maar hij heeft wel zijn best gedaan om je zo snel mogelijk te verlossen... de schat ::)
Enne.. ga eerst maar even lekker genieten. Dat forummer hier komt nog wel hoor meid! Kan me voorstellen dat je wat anders aan de je hoofd hebt! Of in dit geval: borst of Fles natuurlijk.....
Jeetje Bieteltje, kan me voorstellen dat je daar wel ontzettend van geschrokken bent! Pfff, gelukkig maar dat alles goed is afgelopen. Heerlijk zeg dat je bevalling zo snel is gegaan. Wel naar zo'n weeenstorm, maar dan heb je wel de bevalling snel achter de rug. Hopelijk herstel je snel van de scheurtjes.

Wel lekker zeg dat je mannetje zo lekker slaapt. Hopelijk blijft het zo. Ik wens je nog een hele fijne kraamtijd toe en wie zien je wel weer op het forum verschijnen wanneer je er tijd voor hebt. Kan me voorstellen dat je hoofd er nu niet zo naar staat.

Lieselotje: 20-09-2009 is ook wel een hele mooie datum. Misschien ook wel wat realistischer voor mij dan vandaag, gezien ik de 24e uitgerekend ben. Hihihi Maar ik zou ook wel heel graag voor die tijd willen bevallen hoor.

Kom net van de gyn, had dit keer weer een andere, heb nog geen een keer dezelfde gynaecoloog gehad vraag me echt af hoeveel ze er wel niet hebben in dit ziekenhuis. Was echt een enorme eikel van een vent, die me echt nergens antwoord op gaf. Negeerde me echt totaal, hij kwam echt ontzettend gestresst over. Liet zijn co-assistent de echo maken, op mijn vraag of de baby wel of niet ingedaald was antwoordde zij " nee, volgens mij niet". Toen kwam hij even kijken en zei die dat ze wel " een soort van" ingedaald was. Wat kan ik daar nou mee? Nou, ik ga er van uit dat als hij zich er geen zorgen om maakt dat ik gewoon kan blijven lopen als mijn vliezen breken.

O ja, Lieselotje. Ik heb sinds een paar dagen ook veel last van opgezwollen voeten en vingers terwijl ik hier eerder geen last van heb gehad. Ik vermoed dat het met het wisselvallige weer te maken heeft. Ik eet in ieder geval niet zouter dan normaal en mijn bloeddruk was goed vandaag.
Bieteltje wat had je een snelle bevalling. Kan me heel goed voorstellen dat je onwijs geschrokken bent. Rust nu maar lekker uit en geniet van je kraamtijd en van elkaar.

Hier was het rustig dagje. Zat weer een stuk lekkerder in mijn vel, dus ook gelijk weer meer gedaan. Vanmiddag weer eens rustig kunnen lezen. Boodschappen gedaan met een vriendin. Erg gezellig! Voor de rest geen bijzonderheden. Eens kijken of er nog iets leuks op de tv is.

O ja Lieselotje ik heb ook last van dikke vingers en voeten. Heb mijn ringen allemaal al af gedaan. Ligt volgens mij voornamelijk aan het weer. Gister waren mijn voeten ook helemaal opgezwollen. Dus vriendlief maar weer aan de massage geslagen (ahhh arme man haha). Voeten en benen gedaan. Vaak helpt dit wel en haalt de druk een beetje van mijn voeten af. En mocht je je toch zorgen maken gewoon je vk bellen.
Hier een teleurgestelde choca: helemaal niks! Had echt zo'n goede hoop...

Wel heeeeel goed geslapen dus we kunnen er wel even tegen... Straks even bijlezen dus tot laterrrrr!

Iemand anders beter nieuws? (duim,duim)
Hier ook niks, nada, noppe te melden. Prima geslapen.

Iemand????
Hier ook niks helaas. Voel me alleen verschrikkelijk onrustig, weet niet waar ik met mezelf naartoe moet. Het is dat het niet meer gaat, anders zou ik ff een rondje gaan rennen of zo.

Hier overigens geen dikke vingers (was t maar waar) nee bij mij is het vocht in de gewrichten gaan zitten waardoor mijn vingers aanvoelen alsof ik reuma heb (best lastig als je de hele dag alleen thuis bent en vriendlief heeft flessen weer eens te strak dichtgedraaid )
Jammer hè Lieselotje! Zijn julllie ook zo benieuwd? Hoe was t zondag, erg druk zeker? Ook nog bij Prenatal geweest?

@ Saxmania: wat heb jij goed geknutseld - mij niet gelukt allemaal, wel de soesjes met muisjes (heerlijk die witte chocola die over was )

Ik gok nu op een creatieve kraamhulp want ben niet zo'n creabea en heb er ook niet veel zin in merk ik! Of zou ik gisteren gewoon chagrijnig zijn geweest omdat er niets gebeurde?!?

@ lynx, weer wat minder gezwollen nu t wat frisser is? Hopelijk vannacht ook weer goed geslapen? Scheelt echt veel hè?

@ Visje: wat een eikel die gyn! En balen dat er zoveel verschillende zijn... Hier ook in zkh Breda dus was blij dat ik naar vk-praktijk mocht. Nu vertelde vriendin later wel dat je meestal de gyn toch niet zoveel ziet tijdens de bevalling maar meer de zkh-vk, is dat bij jullie ook zo?

Ik moet ff weg, tot laterrrrr!
Bieteltje, kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent!! Maar fijn dat het verder voorspoedig is gegaan... Ga nu eerst maar uitrusten en proberen te genieten....We zien je vanzelf terug....

Hier ook vocht in mijn vingers..tussen de gewrichten ndenk ik...doen erg zeer..en dikke voeten ook wel...wisselend op het moment...maar daar kan ik wel mee leven.

verder niets aan het handje hier.. ga zo eerst maar even boodschappen doen..verder komen de jongens om 16 uur weer en dan is het de race tegen de klok op donderdag...

tussendoor geen wilde plannen...

Nou ga ik me maar aankleden.

x
Hier ook nog alles rustig. Wel wat vaker een wat trekkende gevoel in onderbuik, maar nog geen tekenen wat iets op een a.s. bevalling lijkt. Vanmiddag weer naar VK.

Wel weer goed geslapen en ook minder opgeblazen. Scheelt inderdaad een hoop Choca.
Jeetje Bieteltje wat een toestand, gelukkig dat het goed is gegaan en je klinkt heel erg happy!

Hier ook zere gewrichten, nog niet eerder gehad. Ik zwel nog effe op op de valreep dus ook alle ringen enzo af. Kleding wordt nog problematisch als uk nog op zich laat wachten, waar het wel naar uitziet. 9/9 helaas niet gelukt, ga nu voor morgen (lekker voor het weekend) en anders is 19/9/09 ook mooi, toch?

Ik blijf trouwens maar onrustig, alles moet af of (optisch) schoon en netjes. Of ik verzin achterlijke klusjes die echt nergens op slaan (of zijn er meer die al aan de kerstkaarten begonnen zijn?).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven