**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Hoe gaat het trouwens met de kersverse moeders?

Ben echt benieuwd hoe jullie de laatste dagen beleefd hebben. Hoe gaan de nachten? Hoe reageren de vaders? Hoe zit het met die befaamde kraamtranen? Herstellen jullie fysiek goed?

Kan me voorstellen dat jullie geen tijd hebben om online te zitten hoor, maar ben zo nieuwsgierig naar hoe het met jullie gaat.
jeetje...een weekendje relaxen en dan moet ik 4 pagina's teruglezen. gezellig hoor!!

minie wat fijn om te horen dat het zo goed gaat....ben echt super jaloers. het is natuurlijk niet te plannen, dus ik moet gewoon geduld hebben.

visje hoe gaat het nu?? ze zeggen idd dat je beter bent voordat je gat bevallen omdat je als kersverse moeder geen tijd hebt om ziek te zijn...dus eerst goed uitzieken!!

saxmania ik deel je mening van het werken wel..heb vrijdag op de zaak van manlief gewerkt en vond het heerlijk!! gewoon even druk zijn met belangrijke zaken...fulltime niet, maar zo af en toe een dagje is niets mis mee.

choca en kwimmie wij zijn de volgende volgens de lijst...volle maan en ananas en sex heeft bij mij niets geholpen..hebben echt ons best gedaan..kleine man heeft er nog geen zin in..al had ik gister wel pijnen die leken op ongesteldheid..maar is nu weer weg.

choca gefeliciteerd met jullie trouwdag! nog wat gedaan? of was het zwemmen ipv de kinderboerderij?? nog uiteten geweest?

shosiva heb je nu alles klaar?? ik heb van de week zelf de postzegels op de enveloppen geplakt...ben echt helemaal klaar naar mijn mening.

lieselotje ik lek wel eens melk..heel lastig, maar vooral 's avonds als ik in bed lig....het is nog wel te overzien..jeuk aan mijn tepels heb ik met vlagen..volgens mij is dat erg normaal.

kwimmie dat is schrikken zeg als je kat naar beneden valt....ik raak al in paniek als ze begint te hoesten of niesen..ze is dan ook al 17...maar wordt 100 als het aan mij ligt.

wij hebben het weekend niets bijzonders gedaan...we hebben heerlijk gerelaxt..uitgeslapen...op de bank gehangen en alleen maar dingen gedaan die wij allebei wilden doen...wie weet was dit wel het laatste weekend met z'n 2tjes...

x
Leuk zoveel reacties hier!

Zwemmen en fietsen was idd al genoeg voor onze dochter en vlgs mijn moeder was kinderboerderij nog misschien gevaarlijk ivm qkoorts dus dat hebben we maar geskipt!

Vannacht één keer kramp gehad maar loos alarm, was na 1 minuut al over! Daarna toch goed geslapen tot half negen :-)

Ga nu mijn moeder ophalen op station, tot vanavond!
Saxmania: HEEL DE DAG IN DE EFTELING??????????????? poeh he!? Neem mijn petje voor je af! Ben al gesloopt als ik de trap op moet.. laat staan de efteling!

Gisteren toch nog maar naar Breda gegaan Choca. Naar de woonboulevard hahahaha... Hoe burgerlijk

Moest toch nog wat spulletjes hebben. Maar was erna compleet gevloerd! Nog wel even lekker patatjes gehaald daar bij het bos.. Zo lekker
De Efteling was wel vermoeiend, maar niet té. We hebben alles gewoon op ons gemakje gedaan. Het enige wat soms vervelend was, was het stilstaan in de rijen voor de attracties. Maar ik moet zeggen dat ik hier in de stap/het dorp ook nog heel veel lopend doe.

Choca, lijkt me heftig, Expeditie Robinson. Hoe heeft diegene het achteraf ervaren?

Linda, je bent de tonic vergeten, vandaar

Ben je je niet te erg te buiten gegaan met shoppen, Lieselotje?

Voor de dames die al bevallen zijn, heb ik een vraagje (behalve hoe het met ze gaat en met de kleine en met papa/broers/zussen natuurlijk):

Krijg je het formulier van de hielprik als je aangifte doet bij de gemeente? Ik wil nml de VK niet over de vloer en mag van de gyn de hielprik in het zkh laten doen, maar hij wist niet zo goed hoe je aan dat formulier kwam.

Nou, ik heb een afspraak met mijn nieuwe assistente voor ondertekening contract. Tot later!
Ik heb vorige week bij de VK het formulier voor de hielprik gehad. moes ik onder het aankleedkussen leggen. Dat kon ik wel onthouden

En ja.... genoeg gekocht Maar ik had het ook allemaal nodig he?!

Net bij de VK geweest. Alles goed.... Bloeddruk nog ietsjes omhoog en meneer nog meer ingedaald... hij hangt er nog net niet uit
choca waar komt je moeder vandaan?

aan alles gedacht en de tonic vergeten saxmania....jammer....nu nog maar een keer ananas eten....lieselotje: op mijn dooie gemakje kan ik ook nog best flink wandelen hoor...de ene keer iets beter dan de andere keer...maar rustig aan is wel mijn motto..

had vanmiddag het kdv verblijf aan de lijn. Had ons aangemeld voor 3 vaste dagen in de week voor de zekerheid. hebben ze plek op woe, do en vrij. Nu waren we in eerste instantie op zoek naar een gastouder, omdat ik onregelmatig werk heb. Maar daar hebben we nog niets van gehoord. En nu moet ik deze week beslissen wat we willen. lastig zo zonder kind. Ik heb wel in gedachten dat ik straks waarschijnlijk een andere baan met regelmaat wil gaan zoeken...en dan komt het wel weer van pas..dilemma....wat zouden jullie doen?

38.4 vandaag
Ik heb ook voor een gastouder gekozen omdat dat flexibeler is. Ik werk maar tot 2 of 3 uur. KDV betaal je toch tot zes uur en dit gaat per uur. Mag ook gewoon dagen wisselen. En ik had bij deze vrouw een goed gevoel.
hee meiden,

Ben ik ook weer even... Had op het werk meer tijd om te forummen dan thuis... :-/.....

Ben gelukkig thuis al weer gewend en vind het nu wel lekker zo.

Gefeliciteerd Minie en Bieteltje!!! Ik lees dat alles oké gaat? Mooi!! Minie: viel nog mee hoe licht ze was!

Hier ook geen tekenen hoor... hoeft eigenlijk ook niet zo nodig nog....:-)

ze blijft gewoon zitten tot 22/9.. heb ik met haar afgesproken... :-)... teveel verjaardagen voor die tijd en ik zou het leuker vinden als ze haar eigen dag had... :-)... Daarnaast zijn mijn ouders tot 18/9 op vakantie en die zitten in Portugal dus die zijn niet zomaar hier... :-)...

En ik heb nog wel een aantal dingetjes te doen.

Donderdag weer naar de gyn...

Linda: ik zou toch maar voor de kdv gaan. Wellicht komt het door de nieuwe regeling voor gastouders dat dat allemaal een beetje lang duurt.... En dan heb je in ieder geval iets..... Op je werk is het misschien dan ook wel zo te regelen.... en wellicht dat je dan op een gegeven moment toch nog gastouder krijgt.

Mij lijkt het niets om niet te weten of mijn kind al een plek heeft of niet... (gelukkig heeft ze plek... :-)..).... met die wachtlijsten bij de grote steden is het toch niet echt een plezier... Van sommige collega's hoor ik dat ze gewoon een aantal maanden moeten overbruggen voordat hun voorkeursdagen geregeld zijn... En daar zit je niet op te wachten denk ik zo....

morgen 38 weken
Kunnen en doen jullie nog gewoon alles in huis? Afgelopen vrijdag heb ik nog alles kunnen stofzuigen en dweilen, niks aan t handje en net ben ik aan t stofzuigen en t is net of m'n rug brak. Deed t heel op mijn gemakkie. Het lijkt wel of ik iedere dag minder kan, heb daar zo de balen van grrrr vooral ook omdat ik eigenlijk totaal lichamelijk geen klachten heb. Zo dat moest ik even kwijt.

Heb met zoonlief gesproken en gezegd dattie best mag komen nu en als antwoord nestelt ie zich dan weer even in mijn buik, heel schattig dat wel maar daar hebben zijn papa en mama helemaal niks aan hihi .

KDV is hier in de regio een drama, wij hebben gelukkig per 01-01 een plaatsje, moeten alleen 3 maandjes van dag wisselen en dat is wel te overzien. Vriendinnetje van ons wilde naar dezelfde, maar ze had pas vanaf 01-01-2011 plaats, terwijl ze eind maart bevalt.
Kom nu net van het ziekenhuis waar wij net vier uurtjes vertoefd hebben. Kreeg vanmiddag ineens erge krampen en ging in bad om het een beetje te verlichten. Toen ik het bad uitstapte en me aan het afdrogen was, was het ineens "plens". Stroomde water langs mijn been, beetje wittig met wat slijm erin. Ik ziekenhuis gebeld en die zeiden dat het klonk als vruchtwater en dat we gelijk konden komen. Diverse onderzoeken gehad, en na vele uur wachten naar huis gestuurd. Geen vruchtwater, maar waarschijnlijk urine met veel dunne afscheiding erin verloren en misschien de slijmprop. Nu nog steeds veel kramp, harde buiken, maar ik had geen ontsluiting. Ben benieuwd of het vannacht doorzet of helemaal kalmeert.

Vind het zo raar dat ze zeggen dat het urine verlies was. Het was echt wittig en ik had er geen controle over. Verloor ongeveer een kopje vol. Ach ja, ze hebben het vruchtwater nagekeken en er was nog meer als genoeg.

Ik ga nu lekker mijn bed opzoeken. Ben nu wel erg moe.

Truste iedereen!
Oe Visje wat spannend! Kan me voorstellen dat dit je onzeker maakt. Hoop voor je dat het doorzet en je nu nog ff lekker kunt slapen.

Gezien het tijdstip is het weer eens een baggernacht hier. Kan de slaap niet vatten en lig maar te draaien. Werkt ook niet bevordelijk voor mijn buik. Ga maar even op mijn gemak alles terug lezen.
Nou, de kleine is volledig van mening veranderd. Volgens mij wil ze toch nog een tijdje blijven zitten. Geen krampje meer te bekennen...

Kwimmie wat het schoonmaken betreft ik doe nog wel alles in huis, moet zeggen dat ik me er wel elke keer toe moet zetten. Heb wel een stuk minder energie dan vroeger en krijg snel een harde buik, vooral als ik veel moet bukken.
He, Visje, wat een tegenvaller dan he? Nou ja.. heel lang kan het allemaal niet meer duren...

Hier ook niks. Wel redelijk geslapen..

Alleen vannacht bijna uit bed gevallen hahahahah

Gisteravond het bed op klossen gezetten. Moet er bijna inklimmen, harstikke hoog (volgens mij veel te hoog, maar goed!) Anyway,... tijdens de usual plas vannacht had ik niet in de gaten dat het bed zo hoog stond, dus het duurde even voor ik de grond raakte.... Schrok me rot hahahah.. Manlief ook.. Daarna moesten we eigenlijk hard lachen.
Jammer, Visje, dat het niet doorzet. Maar wie weet een korte stilte voor de storm?

Lieselotje, hou ff in de gaten dat als je hechtingen hebt je een opstapje voor je bed zet. Omdat mijn bed de vorige keer ook zo hoog was, waren er wat hechtingen kapot gegaan met alle gevolgen vandien. Jullie hebben in ieder geval lol gehad vannacht.

Lynx, ik hoop dat je nu heerlijk aan het uitslapen bent.

Zijn jullie je kleren ook zo zat? Ondanks dat het zwangerschapskleding is, vind ik het ook echt niet meer lekker zitten. Zou het liefst elke dag in mijn supermom-joggingbroek lopen met een t-shirt van mijn man, maar ja, dan kijken ze bij de AH ook een beetje vreemd op en mijn patiënten ook trouwens, hahaha.
Jeetje Visje wat spannend zeg. Ga jij dan toch stiekem de volgende zijn . Hoop iig dat je niet teveel last van ongemakken hebt.

Lieselotje dat moet idd even schrikken zijn geweest, maar ook mij zou je daarna kunnen opvegen van het lachen. Wij vinden de klossen ideaal, maar goed misschien scheelt het dat ik 1,74 ben. Handige tip trouwens Sax, dat is idd wel iets om rekening mee te houden ook in mijn geval.

Hier ook de kleren zat hoor, inmiddels zijn alle shirtjes me te kort en thuis loop ik gewoon vrolijk in joggingbroek hoor. Ik verheug me al op het moment dat ik weer mag shoppen voor mezelf. Al heb ik wel afgesproken dat ik dan wel de meeste zwangerschapskilo's (13 nu) moet kwijt zijn.

Mijn lieve broertje had gisteren een hele mooie verklaring voor de vermoeidheid. Hij zei dat je lichaam dit waarschijnlijk doet om krachten te sparen voor de as bevalling en dat je misschien idd helemaal niet zo moe bent als je je voelt, maar meer een soort van zelfbescherming. Dat vond ik zo grappig om te horen, en in mijn geval erg toepasselijk ook, omdat ik normaal gesproken blijf doorgaan.

Vanmiddag weer naar de vk, maar volgens mij is alles wel goed. Zoon beweegt iig nog goed. Al mag het van mij nu starten, puur omdat ik 09-09-09 een mooie datum vind
Choca, stiekem aan het bevallen?
Ik vind 8-9-09 ook een mooie datum en 7-9-09 vond ik ook prachtig
I agree Sax!!! Op het moment maakt het mij niet uit wanneer... als het maar snel is hahahahah

Maar aan de andere kant: probeer ik toch nog even te genieten, want het is wel een hele bijzondere tijd toch?!

Lekker joh: mijn hulpje is er vandaag lekker... Babykamertje is helemaal fris en fruitig. Ben zelf alle bedden aan het wassen en aan het opruimen. (stiekem even forummen nu).

Nesteldrang???

Ikke ook 1.74. Maar dan nog is dat bed achterlijk hoog

Zal het in de gaten houden van die hechtingen. maar ik ga er vanuit dat ik dit keer weer hechtingloos ga bevallen. Had bij die andere 2 helemaal niks, nada, noppes
Haha Lieselotje dat klinkt ernstig als nesteldrang ja. Ik hoop ook dat je weer hechtingloos mag bevallen. Stiekem hoop ik dat voor mezelf ook wel een beetje als ik eerlijk ben.
Minie wat klinkt dat als een happy family!

En Visje wat jammer dat het vals alarm was, ik zou echt erg balen!

En hier de kleren ook spuugzat! Met 16 graden kon ik effe wat anders aan maar zit nu met die hitte met dezelfde niemendalletjes als paar maanden terug. Bah. Vind dat de zomer nu wel afgelopen mag zijn, dit is toch geen weer om te bevallen !

Hier uk dus nog niet ingedaald en vrees dat het dus ook nog even kan duren. Stel ik me natuurlijk wel een beetje op in maar ik ga stiekem ook voor 9-9-09 dus hoop begin van de avond op een beetje actie en dan 5 over 12 de kleine vast te houden, .

Dus nu zit ik op de wip of ik me zal overgeven aan mn nesteldrang en nog wat zogenaamd onmisbare dingen te kopen of toe te geven aan mn harde buik en te gaan liggen en luieren.

Wat een dilemma's, en dat kan nog 3 weken zo doorgaan...zucht...

Maar eigenlijk heb ik helemaal geen klagen want ik voel me stuk beter dan ik me de hele zs heb gevoeld.

Denk dat ik toch nog even een boodschap ga doen, nu kan het nog!
Slapen doe ik op zich wel goed, maar vriendlief staat om 530 op om naar zijn werk te gaan. Dan lig ik nog een uur wakker en slaap ik een half uur totdat zoonlief wakker wordt.

Visje: dat leek er wel aardig op... :-/... jammer dat het niet doorzet....

Bij mij is het ook nog niet ingedaald. Vorige keer was dat drie dagen voor de bevalling dus ik ga er maar van uit dat dat weer het zelfde gaat....

Ben benieuwd hoe de gyn reageert.....
Oh wat jammer Visje! Je had natuurlijk gehoopt dat het door zou zetten... Hoe is het nu?

Hier nog helemaal niks aan de hand: net bij VK geweest en alles was goed qua bloeddruk, hartje, groei, etc...

Ze zei dat het echt wel elk moment kon beginnen, ook al had ik nu nog nergens last van. Het voortraject bij 1e kindjes duurt vaak wel langer maar bij 2> zou dat ook gewoon allemaal heel snel kunnen gaan. Ze zei ook nog dat ik haar de vorige dag nog van te voren had gezien dus dat dat misschien ook nog zou helpen. Verder gaf zij ook nog de sex-tip als ik het echt beu zou worden, maar misschien stond m'n hoofd er wel niet naar! Haha, echt wel dus!! En vanavond eten we chili-con-carne: had bij collega van manlief geholpen dus dat proberen we dan ook maar (echt lekker zo met 28 graden chili-con-carne eten en 's avonds sex: moet echt niet gekker worden!).

Strippen deden ze bij onze praktijk pas >41 weken maar dat gaf geen garanties vertelde ze en zij was er ook geen voorstandster van.

Gisteren was m'n moeder hier: komt uit de buurt van Roermond (=1u+1kw met trein of auto maar ze vind trein wel prettiger reizen ivm files rond Eindhoven), was erg gezellig gisteren maar ik was wel moe toen ze weg was want had deze keer geen middagdutje gedaan. Wel zo leuk gewinkeld, geluncht in de stad en gespeeld met dochter: heerlijk dagje!

Ben ook nog naar de zwanger&fit gym geweest: viel me nog mee maar kon nu echt niet meer alles bijhouden. Toen ik thuis kwam lekker uitgerust op de bank en halve zak chips en halve zak chocorozijnen op: mmmmmm!

Ik zit nu trouwens op bijna 12kg erbij, valt me nog alles mee gezien m'n recente schransbuien

Gisterochtend was de werktster hier: dus antwoord op de vraag hoe het met schoonmaken zit: doe ik dus niet zelf

Oh en het slapen ging vannacht prima: was ook wel erg moe! En hoefde er maar een keer uit om te plassen...

Vandaag lekker een relaxdagje: ga zometeen DH kijken, daarna effe tukken en dan vanmiddag Mama Mia (geleend van vriendin).

Dat meisje dat ik ken uit Exp.Robinson ken ik niet echt supergoed (zat in mijn vorige zwangerschapscursus) en heb haar na de opnames niet meer gesproken: ben dus erg benieuwd hoe ze het ervan afbrengt! Wel erg sterke vrouw dus ga ervan uit dat ze ver komt!

Hier staat het bed nog niet op klossen: doen we last-minute als het moet van de kraamhulp. VK komt toch niet hier thuis en vind het zelf niet fijn en ook niet voor dochter om erop te klimmen en als straks het wiegje langs het bed staat vind ik het ook niets dus ik hoop op een relaxte kraamhulp die niet moeilijk doet!

Nou, ik ga effe lekker liggen: vandaag hier geen dilemma of ik wel of niet nog wat moet kopen: alles is in huis en morgen mag het gaan gebeuren (heb ik afgesproken met zoontje en hoop dat ie zich eraan houdt! - volgens het boek The Secret kun je bepaalde dingen die je graag wilt 'afdwingen' door positief te denken dus ik heb het nog druk vanmiddag
ik denk dat wij toch voor het kdv gaan...ben zo goed als zeker dat ik een baan ga zoeken met regelmatige uren. En dan heb ik weinig extra aan een gastouder..En die onzekerheid is ook helemaal niets. We mogen blij zijn dat er plek is.

jojo: hopen dat jouw kleine nog even blijft zitten. Ik ben er zo klaar mee...Denk ten alle tijden dat het gaat beginnen...Maar ho maar...helemaal niets...

kwimmie: ik kan nog wel alles in huis, maar manlief wil niet dat ik druk ben. Stofzuig nog wel af en toe stiekem, heb gister de ramen nog gelapt...maar verder probeer ik het rustig aan te doen. Is ook beter voor je..Op je dooie gemakje kan je vaak nog heel veel. ik neem aan wat je broertje zegt! Ik doe niets en ben toch moe...wie weet heeft hij gelijk..

ja winkelen voor mijzelf wil ik ook erg graag...zie nu soms al wat leuke dingen..maar die maat he?

hoe was het bij de vk?

visje: wat balen dat het loos alarm was. Ik duim dat het toch snel gaat gebeuren.

lynx: ik slaap ook steeds onrustiger merk ik. Vaker wakker. Vaste tijd plassen. En vanmorgen kon ik niet meer slapen toen man naar het werk ging. 5.30 uur. Heb een kopje thee gezet en crackers gesmeerd en even tv gekeken. Daarna van 7.30 tot 9 nog geslapen...

lieselotje: hahaha ik zou ook erg hard gelachen hebben als ik uit bed zou vallen...zo maak je weer eens wat anders mee in de nacht.

saxmania: zodra ik in huis ben gaan mijn joggingbroek en pyjama aan...bh uit...heerlijk!! de keus die je aan kleding hebt is al minimaal en dan zit het nu ook niet eens lekker meer..

soshiva: even snel boodschappen doen en dan nog even gaan liggen?? Ik probeer alle activiteiten in de ochtend te doen en dan van half 2 tot half 4 op bed te gaan liggen...lezen of slapen...bevalt erg goed...

choca: wij eten ook chili con carne vanavond...en die sex...hmm wie weet ook wel....dus morgen allebei??

gezellig dat je moeder er was...moet ze morgen weer terug komen..hahaha

de baby mag nog wel even wachten als het aan mij ligt..beetje dubbel. vanavond hebben we ouderavond op school..dus voor die tijd liever niet...donderdags moeten de kids naar zwemles en voetbal....en vrijdag blijven ze het weekend....dinsdag viert mijn zus haar verjaardag..gaan we uiteten..dus na die tijd dan maar eigenlijk...

maar als het vandaag komt is het toch ook goed....

nou ik ga even opruimen en naar bed...tot later!

x
Chili con carne??? Helpt dat????

3 x raden wat ik vandaag ga eten dan ahhahahahah

nee... vanavond heb ik al boontjes Morgen dan! Eet ik vroeg, kan ik nog net voor 12 uur bevallen. Want ja.... 090909

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven