Sex na de bevalling

20-09-2010 19:48 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even getwijfeld of het bij sex of kinderen hoorde, denk dat hier beter is.

Ik was eigenlijk benieuwd naar hoe andere verse moeders hun sexleven na de bevalling ervaren?

Zelf ben ik 8 weken geleden bevallen. Ik heb de bevalling als heftig ervaren, ik had met 6 cm als ontzettend heftige persweeen. Uiteindelijk is er nog geknipt en is mijn zoontje met een vacuum gehaald. Gelukkig was ik wonderbaarlijk snel hersteld, een dag later reed ik zowat zelf naar huis vanuit het ziekenhuis. Mijn knip is goed genezen en heb nauwelijks last gehad van de hechtingen.

Na een week of 4 was het bloeden gestopt en hebben we ons sexleven weer opgepakt. Maar, het is anders als eerst. Nu heb ik al veel gelezen op internet en lees veel verhalen over vermoeidheid, pijnlijke knippen/scheuren/hechtingen, vochtigheidsproblemen enz. maar dat is eigenlijk niet eens echt wat ik nu anders ervaar. Wel heb ik totaal geen zin meer, wat eerst wel anders was. En ook lijkt het allemaal een beetje té gevoelig geworden, ik vind het niet meer fijn om dáár aangeraakt te worden. Klaarkomen lukt nog wel, maar niet meer dat is zoiets heb van 'jaaaaa' of zo, zeg maar.

Is dit herkenbaar voor anderen? Wil ik te snel weer? En vooral, gaat dit nog goedkomen?
Komt goed!

Tenminste, bij mij wel.

Maar dat heeft een dikke 5 maand geduurt!

Je bent pas 8 weken geleden bevallen!!! Geef het wat tijd!

het komt wel goed hoor maar het kan best even duren voordat je het weer echt lekker gaat vinden. Dat je geen zin hebt is niet gek, je hebt nu wel wat anders om je mee bezig te houden
whis!
Geef je toevallig borstvoeding?
Jem bent nu druk, moe, en hormonaal compleet van slag. Dacht je echt dat alles na 8 weekjes weer bij het oude zou zijn? Dat "de plek" extreem gevoelig is is natuurlijk niet gek na al het geweld wat het is aangedaan. Maar het komt heus weer goed, je begint een soort van opnieuw zeg maar. Geef het tijd, en neem ook de tijd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja weet dat het nog maar kort geleden is hoor, maar aangezien al die andere dingen als pijnlijk, slaapgebrek enz niet echt op mij van toepassing is vroeg ik me af of mijn verhaal herkenbaar is voor anderen....

Wel fijn om te horen dat het wel weer goedkomt :-)
na vier weken weer het sexleven oppakken ?

mijn god ! toen mocht mijn man er nog niet eens naar wijzen !

na vier maanden wilde ik het wel proberen, maar dan mocht hij niks doen, alleen stil liggen zodat ik het tempo kon bepalen en of ik ook echt "all the way" zou gaan / durven

de frequentie van zin hebben natuurlijk is dat veranderd. jou dosis huidhonger is al flink vervuld door de baby die bijna heel de dag bij je is. gebroken nachten... en ja ik voelde me 8 weken na mn bevalling echt geen sexy vrouw

ik zou zeggen geef het wat tijd.
en als je dan een orgasme krijg ... en je krijgt spontaan een toeschietreflex waarbij de melk in de rondte spuit ....

dan durf je de keer er op ook niet meer

sex na de bevalling was best geinig
Oh, slaapgebrek is zeker wel op mij van toepassing trouwens, maar gelukkig kunnen we 's ochtends lekker lang blijven liggen samen omdat m'n man 's avonds werkt
quote:Yamuna schreef op 20 september 2010 @ 19:58:

en als je dan een orgasme krijg ... en je krijgt spontaan een toeschietreflex waarbij de melk in de rondte spuit ....

dan durf je de keer er op ook niet meer

sex na de bevalling was best geinig Haha, dat zal een mooi feest geweest zijn haha!
Ik dacht na de eerste dat het nooit meer zo zou worden als dat het was. We hebben het geloof ik na een week of 6 weer gedaan. Beste knip gehad en dat was erg gevoelig. Moet zeggen het blijft een gevoelige plek, zeker bij koud weer. Maar na een keer of tien sex daarna begon ik er weer erg van te genieten. In het begin ben je ook bang dat je weer uitscheurd ofzo...Komt goed meid. Als je man je beloofd de komende tijd heel voorzichtig met je te doen, wordt het vast wel weer zoals het was. (anders zouden ook niet zoveel vrouwen voor een tweede of derde keer zwanger worden...?)

Yamuna!

Daarom houd ik mijn bh aan!
quote:Nova78 schreef op 20 september 2010 @ 20:03:

Ik dacht na de eerste dat het nooit meer zo zou worden als dat het was. We hebben het geloof ik na een week of 6 weer gedaan. Beste knip gehad en dat was erg gevoelig. Moet zeggen het blijft een gevoelige plek, zeker bij koud weer. Maar na een keer of tien sex daarna begon ik er weer erg van te genieten. In het begin ben je ook bang dat je weer uitscheurd ofzo...Komt goed meid. Als je man je beloofd de komende tijd heel voorzichtig met je te doen, wordt het vast wel weer zoals het was. (anders zouden ook niet zoveel vrouwen voor een tweede of derde keer zwanger worden...?)

Nee, daar ben ik nu toch ook wel verbaasd over, die 2e/3e zwangerschappen

Het vreemde is dat ik totaal geen last van heb van de knip, en ook niet met penetratie. Maar dus wel met 'aangeraak/gefriemel/enz' down under. Net het enige plekje wat met rust gelaten werd tijdens de bevalling eigenlijk.

Maar wellicht is het idd hormonaal en wil ik te snel weer. Tja, ik vond het altijd zo leuk namelijk
Na nr 1 had ik ondanks de flinke uitscheuring ook na 4 weken al weer voorzichtige sex en was ik na 3 mnd weer zwanger. Na nr 2 heeft het bijna een jaar geduurd voordat ik weer een beetje ontspannen kon genieten. Toen ingeknipt geweest. Hte zegt allemaal niets. Overigens is ook dat weer goed gekomen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Geef het gewoon wat tijd. Ik was ook zo bang dat het nooit meer zou worden zoals het was. Maar komt echt goed. Was ook opgelucht dat ik gewoon nog kon klaarkomen na de bevalling. Zo van, alles doet het nog. Je hormonen gieren nu nog door je lijf. Of je wordt gestoord door een huilende baby...
tja ik wilde de volgende dag gelijk weer , hormonen werken raar bij mij. Maar we hebben gewacht denk 7 weken en heel langzaam alles weer opgebouwd.

Als je het rustig aan doet, komt alles wel goed, want je moet je eigen lichaam weer een beetje leren kennen.
anoniem_99612 wijzigde dit bericht op 20-09-2010 20:16
Reden: to much info
% gewijzigd
Glijmiddel....maakt alles goed! En dan niet de standaard Sensilube maar de KY-gelly.
quote:nak schreef op 20 september 2010 @ 20:16:

Glijmiddel....maakt alles goed! En dan niet de standaard Sensilube maar de KY-gelly.of bodygliss van eros die is nog beter, daarmee zeil je de volgende dag nog van de toiletpot als je te scheutig bent geweest
quote:gazelle schreef op 20 september 2010 @ 19:54:

Geef je toevallig borstvoeding?Ja ik geef idd borstvoeding.
quote:nak schreef op 20 september 2010 @ 20:16:

Glijmiddel....maakt alles goed! En dan niet de standaard Sensilube maar de KY-gelly.Nou ook dat is dus niet het probleem, het 'werkt' allemaal nog naar behoren...
quote:Yamuna schreef op 20 september 2010 @ 20:17:

[...]

of bodygliss van eros die is nog beter, daarmee zeil je de volgende dag nog van de toiletpot als je te scheutig bent geweest

Hm, da's dan wel de moeite van het proberen waard haha
Ik moet er echt nog niet aan denken!!

Ben 7wk geleden bevallen inclusief flinke knip en tang.

De vk had een prachtig borduurwerkje gemaakt ,maar bij het verwijderen daarvan sprong de hele zaak weer open.

Het is nu nog open,de infectie is gelukkig wel weer weg.

Was van de week op nacontrole bij de gyn. Die stak eerst zijn anticonceptie verhaal af en ging daarna even de schade opnemen.Zijn conlusie:Anticonceptie heb je voorlopig nog niet nodig!! En hij keek daar heel pijnlijk bij.Kon aan zijn gezicht zien dat dit niet best was.

Volgens mijn man heb ik een hazelip.

Hopelijk komt het weer goed!
Fellowes

ai ai ai ! beterschap !
Ai Fellowes... dat klinkt niet best.

En TO. Het wordt echt beter... na ongeveer een half jaar kon ik er weer echt van genieten. Voelde gewoon weer als voorheen. Dus heb vertrouwen en praat er over met je man. Die kan er rekening mee houden dat hij niet in zijn enthousiasme als een woeste beer bij je binnenkomt, maar even rustig aan doet. Scheelt ook een hoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven