Sint Maarten, de score tot nu toe.

11-11-2019 18:46 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn er al nul kindjes geweest. Het weer werkt niet tegen, nog steeds droog.

Het zakje kikkers&muizen is nog dicht.

:|

Hoe druk is het bij jullie?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Mijn score tot nu toe: natte onderbroek en soppende schoenen. Wat een zeikweer zeg...
Kinderen wilden heel graag lopen, maar vonden het na een huis of 10 ook welletjes. Lekker thuis onder de douche gezet en met een kopje warme chocolademelk nog even het sinterklaasjournaal gekeken.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
GinnyJones schreef:
11-11-2019 19:31
Ik heb nooit een lampje in de vensterbank staan.. is dat gewoonte dan?

Hier niet. Een aanbellen al helemaal niet. Je moet gewoon hard zingen, niet aanbellen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me best leuk, wij in het verre zuiden (dicht bij de belgische grens) kennen dit wandelen langs de deur op sint maarten niet. De 11de van de 11de hebben ze hier wel feest maar geen kids langs de deur ;-)
Veel plezier toegewenst waar alle kids langs de deuren komen.
Sjulia schreef:
11-11-2019 19:32
Ik zit klaar met een dienblad vol snoep en chocola, stuiterballetje, kleine barbiepopjes en autootjes en meer kleine speeltjes die ik gekocht had. Slechts 1 groepje met kinderen 😭 Zo jammer, het is altijd rustig in deze buurt. Zo kan ik mijn moedergevoelens niet kwijt.
Oooh wat lief van je!
Marnamai schreef:
11-11-2019 19:34

Zit ik hier weer eens nog met 12 suikerwafels die ik alleen mag op(vr)eten.
Terwijl ik op dieet ben.
De horror :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
mamavanf schreef:
11-11-2019 19:34
nog even het sinterklaasjournaal gekeken.
is dat alweer?
Mijn kinderen zijn groot, ik raak er echt uit
Alle reacties Link kopieren
mamavanf schreef:
11-11-2019 19:34
Mijn score tot nu toe: natte onderbroek en soppende schoenen. Wat een zeikweer zeg...
Kinderen wilden heel graag lopen, maar vonden het na een huis of 10 ook welletjes. Lekker thuis onder de douche gezet en met een kopje warme chocolademelk nog even het sinterklaasjournaal gekeken.
Je bent een topper. :hug:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik kende het ook niet, pas toen we verhuisden naar een deel van Nederland dat wel langs de deuren ging hoorde ik van de traditie. Toen was ik al 9. Heb maar twee keer gelopen met vriendinnetjes, vond het zo raar om bij onbekende mensen te gaan bedelen om snoep :-D
Net weer 2 meisjes, ik heb ze elk maar 2 snoepjes laten pakken.. ze zeiden heel beleefd dankjewel. Dat valt ook op want meestal rennen ze zonder nog wat te zeggen naar het volgende huis zodra de buit binnen is :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hier regende het niet.
wij slapen nooit.
Bij de tandarts kregen we een tandenborstel en een tubetje tandpasta :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
4 kinderen.
forsyth schreef:
11-11-2019 19:40
Bij de tandarts kregen we een tandenborstel en een tubetje tandpasta :biggrin:
Die man raakt anders overwerkt van alle kinderen die de komende maanden bij hem langskomen voor een "post-Sint Maarten"-afspraak :-D.
lilalinda schreef:
11-11-2019 19:32
De trap ligt vol snoepgoed,
wiens kind komt het even ophalen?

Ik was sporten, man & jongste ook. Oudste doet de deur niet open.

Mijne nu ook niet meer nadat ze een paar keer 'dank u wel' te horen kreeg :rofl:
Nog niets, maar het regent hier ook stront van de dijk... Kikkers en muizen ben ik zelf aan begonnen en de Haribo-zakjes lust ik ook best ;-)
Alle reacties Link kopieren
Klotenweer en buitengebied: 0 kinderen aan de deur. We hebben wel een berg snoep in huis voor het geval dat... :@@:
Hier nog niemand langsgekomen, terwijl ik afgelopen weekend aan een expat had uitgelegd dat hij snoep moest inslaan voor het lampionnenfeest.

Ik woonde 'vroegah' in een kindrijke buurt, waar elke paar minuten kinderen langskwamen. Gelijk in groepjes van 5, dus het snoep ging er hard doorheen.

Later was ik totaal niet voorbereid op Sint Maarten en had ik alleen 'chocola met maisstroop gezoet' (pokkeduur en waar geen kind op zat te wachten) en mandarijnen (waar al helemaal geen kind op zat te wachten) in huis.
Alle reacties Link kopieren
Nog niets... jammer hoor!
Gelukkig lust ik sinds ik zwanger ben zoete zooi 😂
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net thuis. Om 6 uur begonnen toen het nog droog was, maar het begon steeds meer te regenen. Kind wilde niet stoppen🤪.

Elk kind loopt hier, maar het is niet zo’n gekte als waar ik vandaan kom.

Het leuke is dat, ook al wonen wij in een straat waar bijna niemand loopt, íeder huis breed uitpakt en iedereen blij is als er gelukkig toch nog iemand komt.
Alle reacties Link kopieren
Nu net nog een verlate groep, ze hadden geluk want had de overblijfselen bijna zelf al opgegeten..
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-11-2019 19:41
Mijne nu ook niet meer nadat ze een paar keer 'dank u wel' te horen kreeg :rofl:
:rolling:

Mijne heeft gewone puberale mensenangst
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik in een flat woon heb ik geen Sint Maartenganger meer gezien.

Ook dit jaar weer helemaal niemand.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 25 kinderen, daarvan is 90% uit onze straat en de rest uit de straat hierachter. Ik vind het altijd zo schattig om te zien dat sommige kinderen heel hard zingen, sommigen murmelen wat (verschuilen zich achter een andere zanger), de kleintjes weten de tekst vaak niet helemaal en allemaal zijn ze blij met een snoepje. Ik haal meestal kleine zakjes snoep en rozijntjes. De kleinsten kiezen meestal voor die laatste. :flirting:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik nog nooit kinderen met Sint Maarten aan de deur gehad. En in de 30 jaar dat ik hier woon dit jaar voor het eerst kinderen voor Halloween. Ik had dus geen snoep, wel mandarijnen. Geen idee of het echt zo was of dat ze netjes opgevoed waren, maar : "Die vinden we lekkerder dan snoep"
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Slechts een paar groepjes erbij gehad, maar wel hele lieve kindjes. Ook nog een grotere baby, die vond het ook heel leuk, stralend koppie :heart:

Bijna alle kinderen kiezen hier voor de mars/snickers/chocolade muizen en de lichtgevende stuiterballen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven