Sint Maarten, de score tot nu toe.

11-11-2019 18:46 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn er al nul kindjes geweest. Het weer werkt niet tegen, nog steeds droog.

Het zakje kikkers&muizen is nog dicht.

:|

Hoe druk is het bij jullie?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Teller staat nu op 4.
Hier nu nog één keer de bel. Kind alleen, beide ouders aan het eind van het tuinpad. Beetje sneu zo'n kind alleen en niet in een groepje, zeker als je al tien bent (geweest).
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 20:19
0.28% gewijzigd
Drie......niet zo druk helaas...
Alle reacties Link kopieren
En nòg een verdwaalde verlate groep. Die moesten het helaas doen met een paar gekke Duitse chocolaatjes, want alles was op.
wij slapen nooit.
Andersom schreef:
11-11-2019 20:01
Hier nu nog één keer de bel. Kind alleen, beide ouders aan het eind van het tuinpad. Beetje sneu zo'n kind alleen een niet in een groepje, zeker als je al tien bent (geweest).
In deze buurt gaan de ouders toch ook altijd mee.
Of kind nu 3 is of 10.

Het is hier zone 30, maar ze vlammen vaak door aan 70.
En de voetpaden zijn veel te smal.

En bovendien is het 1 straat verder niet geheel veilig qua drugs-gedoe en hangjongeren.


Iedereen in deze buurt weet dat, dus niemand laat zijn kinderen alleen op pad gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nog niemand. Wel aangegeven op de Nextdoor app en een kaarsje voor het raam.
Als er over een half uur niemand is geweest dan blaas ik het kaarsje uit, trek de gordijnen dicht en vreet ik 3 grote zakken vol uitdeelzakjes zelf op.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Hier een keer of 5/6 aangebeld, alle keren waren het 2 of meer kinderen.

Woon hier net een week dus was gokken qua snoep. Heb dus veel over :yes:
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een heerlijk topic dit!
Hier is niemand langs geweest. Al 3 jaar niet, terwijl ze daarvoor massaal snoep kwamen zingen. Ik zal volgend jaar een lichtje neerzetten, misschien helpt dat.
Jaren geleden knutselde ik altijd vanalles in elkaar zoals zo'n flow stick met een doosje smarties eraan en een ster erop geplakt zodat t een toverstokje leek😆 vonden ze fantastisch! Ook een keer cupcakes gemaakt.

Vroeger gingen we echt alle deuren langs en volgens mij deed 99% ook gewoon open en kregen we snoep. Jammer dat dat zo veranderd is.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
11-11-2019 20:07
Nog niemand. Wel aangegeven op de Nextdoor app en een kaarsje voor het raam.
Als er over een half uur niemand is geweest dan blaas ik het kaarsje uit, trek de gordijnen dicht en vreet ik 3 grote zakken vol uitdeelzakjes zelf op.
Haha, beter :popcorn:.
Wel grappig trouwens, dat daar tegenwoordig ook een app voor is.
wij slapen nooit.
7 kindjes waarvan 3 van de buren.

1 kind vroeg wat wat er in de zakjes zat, 1 moeder vanaf de stoep een reactie van 'wow knettersnoep' of iets in die trant. Ik had haar eigenlijk ook moeten aanbieden.
Ik had veulsteveul snoep gezien dit de eerste Sint Maarten is in dit huis.
Ik heb 3 rondes kinderen aan de deur gehad. Drie keer een redelijke groep van een stuk op 8 kinderen. Mooie score vind ik.

In onze oude woonplaats werd bijzonder actief St Maarten gevierd en zat je met 100 snoepjes op je schaal aan de krappe kant. En dat werd met het jaar meer. Ze stonden gewoon in de rij op je tuinpad. Dat was ook niet echt leuk meer.

Zelf zijn we iets van 7 deuren langs geweest en toen was de jongste het alweer zat en de oudste begon te klagen over de regen. Tijd om naar huis te gaan dus ;-)
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
11-11-2019 20:09
Haha, beter :popcorn:.
Wel grappig trouwens, dat daar tegenwoordig ook een app voor is.
De Nextdoor is gewoon een buurt app en daar hebben ze een St Maarten kaart in gemaakt. Kun je in aangeven of je snoep hebt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Eindscore: rond de 35 kinderen aan de deur gehad.

Ik doe wel een kaars en een lampje aan bij de deur.

Ik bedenk me net dat deze avond vast als horror voelt voor Bulletje, die zat vast de hele avond in het donker, en met verschrikte grote ogen achter de bank :P
Alle reacties Link kopieren
Eindscore: 75 kinderen!
Hier 3 kleine groepen met kinderen aan de deur gehad. Helaas veel snoep en mandarijnen over.
Hier regent het al vanaf 5 uur en nu nog steeds. De jongste heeft maar besloten niet te lopen. Ze had geen zin om het koud te krijgen en nat thuis te komen.
Kumiko schreef:
11-11-2019 20:14
Eindscore: rond de 35 kinderen aan de deur gehad.

Ik doe wel een kaars en een lampje aan bij de deur.

Ik bedenk me net dat deze avond vast als horror voelt voor Bulletje, die zat vast de hele avond in het donker, en met verschrikte grote ogen achter de bank :P
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat Red Bull nogal afgelegen woont.

Geen kind dat de weg vindt :-).
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst sinds ik hier woon dat ik helemaal niemand aan de deur heb gehad. Het was ook wel uitzonderlijk slecht weer. Dan hebben de grotere kinderen van een eindje verder ook geen zin om uren over straat te lopen. Volgend jaar beter.
Ik vind hier dingen van.
Marnamai schreef:
11-11-2019 20:05
In deze buurt gaan de ouders toch ook altijd mee.
Of kind nu 3 is of 10.

Het is hier zone 30, maar ze vlammen vaak door aan 70.
En de voetpaden zijn veel te smal.

En bovendien is het 1 straat verder niet geheel veilig qua drugs-gedoe en hangjongeren.


Iedereen in deze buurt weet dat, dus niemand laat zijn kinderen alleen op pad gaan.

Eén ouder lijkt mij in deze wijk meer dan genoeg voor de veiligheid. En hier worden vooral altijd groepjes gevormd. Met vriendjes of met buurkinderen of gewoon met een ander groepje als je dat tegen komt. In je eentje zingen en lopen is ook maar saai.
Nu 5 geweest, en ik zie nog wat in de verte.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
11-11-2019 19:31
Ik heb nooit een lampje in de vensterbank staan.. is dat gewoonte dan?
Ja, bij ons moet je door middel van een lichtje bij het raam aangeven dat kinderen mogen aanbellen. Dat zal bij jou dan wel niet zo zijn, wij krijgen er ieder jaar weer een briefje over in de bus.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zijn er een stuk of twaalf kindjes langs geweest. Dochter van 2 1/2 mocht de deur open doen en gaf de snoepjes.

We hebben heel veel over, vorig jaar woonden we hier nog niet dus we hadden ruim ingekocht. Nu journaal kijken met snoepjes erbij :-)
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk droog hier en toen kwam er nog een groepje van 3 kinderen langs. Zo schattig. Maar 7 in totaal dus. Erg weinig, maar gezien het weer nog 'veel'.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een zeer kinderrijke buurt.
Maar door het slechte weer maar 5 groepjes aan de deur geweest. In totaal ongeveer 16 kinderen.
Normaal altijd wel ongeveer 40 kinderen.
Nu dus heeeeel veeel snoep over.
Maar dat vind puberzoon geen probleem😊
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds nul. De gordijnen zijn nu dicht. Aanbellen mag nog steeds. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Er zijn hier ongeveer 40 kinderen aan de deur geweest
Toen we hier 7 jaar geleden kwamen wonen kwam er bijna niemand
Nu word het steeds meer.
Komt ook omdat ik op school pleindienst draai, dus veel kinderen willen ook bij "juf " langs.
En 2 jaar geleden zijn ze vanuit het dorpshuis Bourgondisch patat eten gaan organiseren
En aangezien wij in de straat wonen waar het dorpshuis staat, komt er veel langs
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven