Sint Maarten, de score tot nu toe.

maandag 11 november 2019 om 20:51

maandag 11 november 2019 om 20:51
Het is van oorsprong iets van Noord Nederland (waarmee ik in dit geval ook Noord-Holland bedoel). Zo'n beetje boven de lijn Amsterdam geloof ik, al zal die scheiding niet zo strak zijn.minnimouse schreef: ↑11-11-2019 20:48Ik heb hier nog nooit kinderen gezien en het zelf nooit gevierd of gehoord dat iemand het hier vierde.
maandag 11 november 2019 om 20:53
Oké, geen wonder dat ik het niet kenCOtweepuntnul schreef: ↑11-11-2019 20:51Het is van oorsprong iets van Noord Nederland (waarmee ik in dit geval ook Noord-Holland bedoel). Zo'n beetje boven de lijn Amsterdam geloof ik, al zal die scheiding niet zo strak zijn.

maandag 11 november 2019 om 20:53
Hier in de wijk zou dat zeker uitmaken.Redballoon schreef: ↑11-11-2019 20:09Oh wat een heerlijk topic dit!
Hier is niemand langs geweest. Al 3 jaar niet, terwijl ze daarvoor massaal snoep kwamen zingen. Ik zal volgend jaar een lichtje neerzetten, misschien helpt dat.
Jaren geleden knutselde ik altijd vanalles in elkaar zoals zo'n flow stick met een doosje smarties eraan en een ster erop geplakt zodat t een toverstokje leekvonden ze fantastisch! Ook een keer cupcakes gemaakt.
Vroeger gingen we echt alle deuren langs en volgens mij deed 99% ook gewoon open en kregen we snoep. Jammer dat dat zo veranderd is.

maandag 11 november 2019 om 20:54
Heel toepasselijk, op de 11e van de 11e wel 11 kinderen bij de deur. Viel me iets tegen maar dan ook weinig kindertjes in de buurt. Een groepje van vijf, buurkinderen met overbuurkinderen. Overbuurkinderen zijn nieuwe inwoners en de buren namen ze op sleeptouw. (Jammer dat die kleine rooie van hiernaast bij het zien van de mand met haar ellebogen zich naar voren drong. Maar ze is dan al bijna vier).
Ik vind het nog steeds grappig hoe ze kunnen zijn. Wel allemaal heel beleefd. Dansjes dit jaar niet gezien.
Ik vind het nog steeds grappig hoe ze kunnen zijn. Wel allemaal heel beleefd. Dansjes dit jaar niet gezien.

maandag 11 november 2019 om 21:10
Snoesje666 schreef: ↑11-11-2019 20:28Nog steeds nul. De gordijnen zijn nu dicht. Aanbellen mag nog steeds.![]()
Net toen ik ging douchen (20:50) nogmaals de bel. Ik was al uitgekleed dus besloot niet open te doen. Toen ik het licht op de badkamer aan deed gejoel dat ik wel thuis was, gingen ze nog op de deur bonken ook ....

maandag 11 november 2019 om 23:12
COtweepuntnul schreef: ↑11-11-2019 20:51Het is van oorsprong iets van Noord Nederland (waarmee ik in dit geval ook Noord-Holland bedoel). Zo'n beetje boven de lijn Amsterdam geloof ik, al zal die scheiding niet zo strak zijn.
(Noord)Duitsland ook.

Laterne, Laterne
Sonne, Mond und Sterne
Brenne auf, mein Licht
Brenne auf, mein Licht
Aber nur meine liebe Laterne nicht

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dinsdag 12 november 2019 om 00:42
dinsdag 12 november 2019 om 01:08
Meegelopen met kind en klasgenootjes (plus hun ouders).
Helft vd mensen openden de deur niet; de overige mensen waren enthousiast.
Kinderen hadden vooraf geflyerd (initiatief vanuit school): ipv snoep haalden ze producten op voor voedselpakketten tbv de Voedselbank.
Mocht er toch snoep worden gegeven; werd dat met de hele klas gedeeld. Er werd veel opgehaald voor de voedselbank; plus een paar koekjes en een mandarijntje voor de kinderen.
Kinderen hadden vooraf geflyerd (initiatief vanuit school): ipv snoep haalden ze producten op voor voedselpakketten tbv de Voedselbank.
Mocht er toch snoep worden gegeven; werd dat met de hele klas gedeeld. Er werd veel opgehaald voor de voedselbank; plus een paar koekjes en een mandarijntje voor de kinderen.
De toekomst is niet meer wat het was

dinsdag 12 november 2019 om 10:14
O, wat een mooi initiatief! Wat vonden de kinderen daarvan (ik herinner me uit mijn jeugd nog dat ik erg gebrand was op het krijgen van snoep, geen idee hoe ik zou hebben gereageerd als dat "door m'n neus werd geboord")?mdh schreef: ↑12-11-2019 01:08Meegelopen met kind en klasgenootjes (plus hun ouders).

dinsdag 12 november 2019 om 10:26
dinsdag 12 november 2019 om 10:36
Hier komt men met Sint maarten niet langs de deur. Je gaat met je kinderen en lampion naar de kerk, daar word het Sint Maarten verhaal vertelt en uitgebeeld. Daarna loop je in een optocht met Sint maarten voorop op zijn paard naar het Sint Maarten vuur. Daar aangekomen word het vuur ontstoken en kun je opwarmen. Als je naar huis gaat krijg je bij het vertrek nog een nonnevot om op te eten.
dinsdag 12 november 2019 om 11:46
Wat stom zeg. Laten ze dat een andere keer doen. St. Maarten is een feest voor kinderen en snoep ophalen hoort daarbij.mdh schreef: ↑12-11-2019 01:08Meegelopen met kind en klasgenootjes (plus hun ouders).
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 12 november 2019 om 11:52
dinsdag 12 november 2019 om 11:54
Misselijk om kinderen hun snoep (waar ze hard voor "werken") door de neus te boren.mdh schreef: ↑12-11-2019 01:08Meegelopen met kind en klasgenootjes (plus hun ouders).
"12 november is de dag dat de tandarts boren mag" werd hier ook wel gezongen.
Als school zonodig een goed doel wil organiseren, doen ze dat maar op een andere dag.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"