Sint Maarten, de score tot nu toe.

11-11-2019 18:46 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn er al nul kindjes geweest. Het weer werkt niet tegen, nog steeds droog.

Het zakje kikkers&muizen is nog dicht.

:|

Hoe druk is het bij jullie?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Al jaren niks gelukkig
Wat een weer zeg.
Hier vier groepjes geweest, totaal tien kinderen. Eén heel slimme ouder, die de lampionnen in doorzichtige tasjes gedaan had. Maar ook kinderen met een lampje aan een stokje, lampionnen helemaal verregend en stuk.

Nu is het droog, maar na zevenen is het nooit veel meer hier.

Ik ga de lichtjes bij de deur maar opruimen en zelf een KitKat eten.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 19:18
10.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft één keer met zwaar pestweer gelopen. Slechts 1 straat gedaan, en 4 keer zoveel opgehaald omdat ze hem zo stoer vonden (en anders het snoep niet op kwam).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hier bij mij wordt dat helemaal niet meer gevierd. Kan me als kind herinneren dat ik wel eens een lampion heb gemaakt maar ik ben nooit langs de deuren geweest. Jammer is een gezellig feest.
Alle reacties Link kopieren
Eenentwintig tot nu toe. En straks komen mijn eigen meiden nog zingen. Die hebben met vriendinnen gelopen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
11-11-2019 19:03
15. Wij wonen iets te ver van de weg.
Maar misschien weten die kinderen dat er kikkers en muizen zijn, want daar liep ik ook aan voorbij.

Ik ben gek op Sint Maarten, wat een heerlijk feest.
Zoon (17) en nichtje (7) hebben gisteren samen al een zak leeg gesnoept.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 19:22
0.43% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik had net een jongetje van een jaar of 2 aan de deur met lichtgevende schoenen, papa moest zijn lampion vasthouden en hij zong zijn liedje. Een prachtige mashup van vier liedjes en hij deed er ook nog een dansje bij.
suzyqfive wijzigde dit bericht op 11-11-2019 19:22
Reden: Komma
0.23% gewijzigd
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier droog gelukkig. Ik had 3 zakken snoep, die zijn bijna op, maar ik denk dat ik om half 8 sowieso het lichtje uit doe. Ik vind het ook altijd wel leuk, al mogen ze ook wel eens nieuwe liedjes leren :-)

Ik heb er 1 een telefoon meegegeven, maar dat was mijn eigen kind :proud:, dan kan ik hem zo naar huis roepen als ik het tijd vind worden. Tot vorig jaar liep ik mee, maar nu loopt hij zelf met 4 vrienden rond, erg leuk.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Nul kinderen en ik verwacht ze nu ook niet meer. Het is gruwelijk pestweer en ik heb geen lichtjes of lantaarns bij de deur gezet omdat ik ziek op bed lig.
Normaal zo tegen de 20 kinderen op een avond.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
11-11-2019 19:22
Ik had net een jongetje van een jaar of 2 aan de deur met lichtgevende schoenen, papa moest zijn lampion vasthouden en hij zong zijn liedje. Een prachtige mashup van vier liedjes en hij deed er ook nog een dansje bij.
:love:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-11-2019 18:59
Ik heb er denk ik tegen de 40 gehad. Heb man snoep bij laten halen en toen viel het stil bij de deur :rofl:
En veel kinderen zijn blij met een mandarijntje!

Groningen doet ook aan St. Maarten. We zijn natuurlijk ook (st) Maartenstad met onze Martinitoren enzo :-]
Je weet wat ze in de jaren 80 met de Martinuskerk hebben gedaan?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Niemand, helaas. Ik vind het altijd zo gezellig, die kleine kinderen, helemaal enthousiast, zingend voor de deur. Afgelopen jaar wel wat kinderen gezien, dat jaar daarvoor niemand en dit jaar heb ik de bel eruit getrokken, omdat kind ziek is en ligt te slapen. Heb ze wel buiten horen zingen, zo leuk :flirting:
0
De meeste gezinnen zijn vertrokken. Het is hier flink aan het vergrijzen.
Alle reacties Link kopieren
Geen kinderrijke buurt en beetje achteraf (lintbebouwing). Sinds kort ook nog een hek met intercom. Nog niemand aangebeld, maar het stortregent hier ook.
suzyqfive schreef:
11-11-2019 19:19
Eenentwintig tot nu toe. En straks komen mijn eigen meiden nog zingen. Die hebben met vriendinnen gelopen.

Dat deden ze hier ook vanaf een jaar of tien. En dan vooral niet in de eigen straat lopen.

Ook wel eens een partijtje gedaan op woensdagmiddag. Eerst lampionnen gemaakt, friet gegeten en daarna naar buiten. Langs alle ouders van die kinderen, naar juffen van school die in de buurt woonden. Naar de burgemeester etc.
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
11-11-2019 19:22
Het is hier droog gelukkig. Ik had 3 zakken snoep, die zijn bijna op, maar ik denk dat ik om half 8 sowieso het lichtje uit doe. Ik vind het ook altijd wel leuk, al mogen ze ook wel eens nieuwe liedjes leren :-)

Ik heb er 1 een telefoon meegegeven, maar dat was mijn eigen kind :proud:, dan kan ik hem zo naar huis roepen als ik het tijd vind worden. Tot vorig jaar liep ik mee, maar nu loopt hij zelf met 4 vrienden rond, erg leuk.
De jongste is hier nu 8, die zoeken het maar uit. Vorig jaar liep ik mee maar ze sjeesden me elke keer zo hard voorbij dat ik na tien huizen zei: veel plezier, ik ga bij de verwarming zitten! Twee uur later waren ze weer terug. Oh wacht, dat lieg ik. Ze zijn tussendoor nog een keer langsgeweest om hun buit te laten zien.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hier 8 kinderen allemaal verregend. Heb ze maar extra snoep gegeven!
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
11-11-2019 19:25
Dat deden ze hier ook vanaf een jaar of tien. En dan vooral niet in de eigen straat lopen.

Ook wel eens een partijtje gedaan op woensdagmiddag. Eerst lampionnen gemaakt, friet gegeten en daarna naar buiten. Langs alle ouders van die kinderen, naar juffen van school die in de buurt woonden. Naar de burgemeester etc.
Hier juist wel in de eigen straat, dit is een van de drukkere straten van de wijk, eromheen wordt er veel minder gelopen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
45 kinderen tot nu toe.
wij slapen nooit.
Susan schreef:
11-11-2019 19:10
Hier hetzelfde. Ik vraag me al af of we de bel niet horen, of dat lampje in de vensterbank niet duidelijk genoeg is. We hebben in elk geval snoep genoeg.
Ik heb nooit een lampje in de vensterbank staan.. is dat gewoonte dan?
Alle reacties Link kopieren
De trap ligt vol snoepgoed,
wiens kind komt het even ophalen?

Ik was sporten, man & jongste ook. Oudste doet de deur niet open.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit klaar met een dienblad vol snoep en chocola, stuiterballetje, kleine barbiepopjes en autootjes en meer kleine speeltjes die ik gekocht had. Slechts 1 groepje met kinderen 😭 Zo jammer, het is altijd rustig in deze buurt. Zo kan ik mijn moedergevoelens niet kwijt.
GinnyJones schreef:
11-11-2019 19:31
Ik heb nooit een lampje in de vensterbank staan.. is dat gewoonte dan?

Hier is het gebruikelijk om aan te geven dat je het op prijs stelt dat kinderen aanbellen.
suzyqfive schreef:
11-11-2019 19:22
Ik had net een jongetje van een jaar of 2 aan de deur met lichtgevende schoenen, papa moest zijn lampion vasthouden en hij zong zijn liedje. Een prachtige mashup van vier liedjes en hij deed er ook nog een dansje bij.
:heart:
Sjulia schreef:
11-11-2019 19:32
Ik zit klaar met een dienblad vol snoep en chocola, stuiterballetje, kleine barbiepopjes en autootjes en meer kleine speeltjes die ik gekocht had. Slechts 1 groepje met kinderen 😭 Zo jammer, het is altijd rustig in deze buurt. Zo kan ik mijn moedergevoelens niet kwijt.
Gezien de vorige jaren had ik snoep gekocht voor 16 man.
Manlief zei nog "zo weinig" en wou bijna nog een keer naar de winkel rennen.


Zit ik hier weer eens nog met 12 suikerwafels die ik alleen mag op(vr)eten.
Terwijl ik op dieet ben.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 19:34
0.17% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven