Sint Maarten, de score tot nu toe.

11-11-2019 18:46 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn er al nul kindjes geweest. Het weer werkt niet tegen, nog steeds droog.

Het zakje kikkers&muizen is nog dicht.

:|

Hoe druk is het bij jullie?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee van die voedselbank, maar doe dat dan extra. Beetje sneu dat Sint Maarten nou ineens voor zoiets gebruikt wordt, naar mijn mening.
Zet bij de winkel, waar het meeste snoepgoed gekocht wordt, een grote doos met 'gooi hier uw spullen voor de voedselbank' of zet zoiets bij school neer.

en ik had 40 kinderen aan de deur, moet ik dan 40 voedselbankpakketjes hebben?
Volgens mij gaat de lol van Sint Maarten er dan van beide kanten snel af.
Later is nu
Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik vaak nauwelijks kinderen aan de deur omdat we erg afgelegen in een boerderij wonen.

Dit jaar op kamers gegaan, een grote stad in. Enthousiast aan mijn huisgenoten gevraagd of we nog snoep gingen inkopen voor aaaal die kinderen die zouden komen. “Ze weten dat we een studentenhuis zijn. Bellen hier niet aan”

Nul kinderen gehad dus :lol:
Alle reacties Link kopieren
Sintmaarten is nou net hét feest waar ELK kind aan mee kan doen, dat niets kost (de lampion wordt op school geknutseld) en waarmee ELK kind, dus ook die waarvan de ouders bij de Voedselbank zitten, zijn/haar jaarvoorraad snoep kan aanleggen.

Plus ze krijgen twee uur lang complimenten van iedereen. Wat mooi gezongen, dat liedje kende ik nog niet. Heb je zelf die mooie lampion gemaakt?

Daar groeit elk kind van.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 12-11-2019 12:20
27.87% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
De school van dochter (iig de oudste kleuters) gingen tijdens schooltijd bij het aangrenzende bejaardenhuis langs, niet alleen om even de liedjes nog te oefenen, maar ook om te leren delen: in de klas deelde ze hun opgehaalde snoep met de jongste kleuters.

‘s avonds mochten ze natuurlijk doen wat ze wilden.

Haha, er was 1 meneer die kind meldde na ‘Sintemaarten mikmak, mijn moeder is een dikzak’, dat ze dan maar helemaal niks met mij moest delen, anders werd moeder nóg dikker. Kind reageerde heel braaf verontwaardigd dat haar moeder helemaal geen dikzak was en dat ze mooi ging delen!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet een gebied waar aan Sint Maarten gedaan wordt. Ik heb het zelf ook nooit gedaan. Wel jammer, want ik vind het leuker dan Halloween. Dat doen ze hier dan sinds een jaar of 10 weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
12-11-2019 12:12
Sintmaarten is nou net hét feest waar ELK kind aan mee kan doen, dat niets kost (de lampion wordt op school geknutseld) en waarmee ELK kind, dus ook die waarvan de ouders bij de Voedselbank zitten, zijn/haar jaarvoorraad snoep kan aanleggen.

Plus ze krijgen twee uur lang complimenten van iedereen. Wat mooi gezongen, dat liedje kende ik nog niet. Heb je zelf die mooie lampion gemaakt?

Daar groeit elk kind van.
Exact!

En met weer zoals gisteren nog eens Extra complimenten omdat ze het zware weer trotseren.
Alle reacties Link kopieren
Ik had bewust geen lantaarn/buitenlamp aan gelaten, want kind (7m) lag op bed en wilde niet dat hij er wakker van zou worden (en ik had niets in huis :P ). Toch trokken ze er niets van aan: van eindeloos aanbellen tot heel hard op deuren en ramen bonken en minutenlang klepperen met de brievenbus. Wist niet dat Sint-Maarten tegenwoordig zo passief-agressief is ;)
Meauve01 schreef:
12-11-2019 13:32
Ik had bewust geen lantaarn/buitenlamp aan gelaten, want kind (7m) lag op bed en wilde niet dat hij er wakker van zou worden (en ik had niets in huis :P ). Toch trokken ze er niets van aan: van eindeloos aanbellen tot heel hard op deuren en ramen bonken en minutenlang klepperen met de brievenbus. Wist niet dat Sint-Maarten tegenwoordig zo passief-agressief is ;)
Ik heb de bel al een tijd geleden weggehaald, heerlijk rustig. Maar wat een stelletje aso's daar zeg. Die zou ik überhaupt niets geven ook al had ik wat in huis.
Alle reacties Link kopieren
Meauve01 schreef:
12-11-2019 13:32
Ik had bewust geen lantaarn/buitenlamp aan gelaten, want kind (7m) lag op bed en wilde niet dat hij er wakker van zou worden (en ik had niets in huis :P ). Toch trokken ze er niets van aan: van eindeloos aanbellen tot heel hard op deuren en ramen bonken en minutenlang klepperen met de brievenbus. Wist niet dat Sint-Maarten tegenwoordig zo passief-agressief is ;)
Dat was het in mijn tijd ook. Zodra je ziet dat er iemand thuis is (gewoon licht aan in huis) langsgaan. Niet opendoen bestond niet (of je moest je dus in het donker verstoppen.

Wat we nu wel zagen: mensen die de deur op een kier hadden, dan hoefde je niet te bellen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de mensen die geen kinderen aan de deur wensen ivm wat dan ook hadden we vroeger al een liedje voor. "Hier woont juffrouw kikkerbil die ons niets meer geven wil".
Alle reacties Link kopieren
De kinderen vonden het prima om spullen voor de voedselbank op te halen!

Het ging ook niet om complete voedselpakketten inzamelen, maar zaken die in een voedselpakket kunnen.
Er werd veel pasta, maar ook nootjes, pesto, knakworsten, kaarsjes, shampoo ed ingezameld zag ik.
Er kwam ook maar 1 groepje aanbellen per adres.

Bewoners mochten ook wat te snoepen of fruit (mandarijntje vooral ;) ) meegeven, dat werd naar de klas meegenomen en klassikaal verdeeld als het veel was of in het groepje onderling als het weinig was.
Na afloop werd er trouwens gezamenlijk pompoensoep gegeten in het klaslokaal.

Geen enkele wanklank gehoord in de klas!
Ze zijn nu juist erg gemotiveerd om de komende periode nog meer in te zamelen om de pakketten voor de Voedselbank te vullen. Ouders kunnen kinderen dingen meegeven of zelf naar de school brengen.

Ik vind het wel passen bij de legende van St Maarten en de bedelaar.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
12-11-2019 13:22
Exact!

En met weer zoals gisteren nog eens Extra complimenten omdat ze het zware weer trotseren.

En vier keer zoveel snoep per huis, omdat mensen er niet mee willen blijven zitten.

Op mijn werk slingeren ook overal minimarsjes e.d. rond.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bij onze basisschool kon je elk jaar een schoenendoos vullen met nuttige én leuke spullen en aangeven of het voor een jongen of een meisje was en voor welke leeftijd.

Er was een basislijst (zeepblokken, tandenborstels) en die mocht je zelf aanvullen met speelgoed, knuffels e.d.

Die dozen gingen naar kindertehuizen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
11-11-2019 20:07
Nog niemand. Wel aangegeven op de Nextdoor app en een kaarsje voor het raam.
Als er over een half uur niemand is geweest dan blaas ik het kaarsje uit, trek de gordijnen dicht en vreet ik 3 grote zakken vol uitdeelzakjes zelf op.
😀😀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven