Slaapwandelend kind

28-06-2009 22:21 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds kort 'verrast' onze zoon van 7 ons soms door 's avonds laat te gaan slaapwandelen. Hij komt zijn bed uit, loopt de trap af, gaat soms naar de wc en als we hem aanspreken praat hij zelfs terug - al slaat het nergens op wat hij zegt. Hij heeft zijn ogen open, maar maakt geen oogcontact. Hij laat zich makkelijk weer terugbrengen naar bed en slaapt daar vervolgens weer verder. De volgende dag herinnert hij zich hier niets van.

Ik ben een beetje bang dat hij misschien in staat zou zijn om midden in de nacht, als wij slapen en hem niet horen, het huis uit te gaan en wie weet waar hij dan naartoe zou gaan! Natuurlijk zitten de deuren 's nachts wel op slot, maar hij weet normaal ook wel hoe de deuren open gemaakt kunnen worden, en aangezien hij blijkbaar ook in staat is om al slapend de trap af te lopen en naar het toilet te gaan.... Nu hebben we al onze huissleutels 'verstopt', niet op de vaste plek neergelegd dus, en we hebben een extra slot op de achterdeur gemonteerd (deze deur sluit je af door hem van binnen dicht te schuiven, normaliter gaat deze dus op slot zonder sleutel te gebruiken).

Wij hebben totaal geen ervaring met slaapwandelen, van onze drie kinderen is hij de enige die dit sinds kort nu doet. Wie heeft hier wel ervaring mee, kan ons tips geven hoe we hier het beste mee om kunnen gaan en hoe we kunnen voorkomen dat er ongelukken gebeuren?

Bedankt alvast!

Groetjes, Lemmy
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een slaapwandelaar.

Idd een schuifje op de buitendeur, bovenaan, zodat je kind er niet bij kan.

Overigens maak ik mijn zoon wel wakker als hij slaapwandelt en bang is. Dan vraagt hij soms ook of ik hem asjeblieft wakker wil maken. Niet dat dat altijd lukt...........

Mijn zoon is ook 'aanspreekbaar' als hij slaapwandelt, maar wat ie zegt slaat nergens op. Wel is ie vaak erg boos op die momenten. Tis echt een sjaggerijn 's nachts.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven