Slecht drinkende baby
dinsdag 9 maart 2010 om 20:31
Hoi,
Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb een schat van een meid van 10 maanden. Alleen ze wil alleen melk drinken (ik bedoel daarmee de AR voeding) ze krijgt daar 2 flessen va 210 ml . Maar ze wil niets anders drinken en ze komt er ook niet om. Ze kan rustig de overdag helemaal niets drinken. Ik heb van allerlei dranken geprobeert roosvice,appelsap, speciale baby fruitdrankjes, slappe thee maar ik krijg het er niet in. Verders eet ze heel goed. Ik vind het alleen een beetje eng dat ze zo weinig drinkt.
Heeft iemand nog een goede tip voor mij?
Groetjes
MaKos
Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb een schat van een meid van 10 maanden. Alleen ze wil alleen melk drinken (ik bedoel daarmee de AR voeding) ze krijgt daar 2 flessen va 210 ml . Maar ze wil niets anders drinken en ze komt er ook niet om. Ze kan rustig de overdag helemaal niets drinken. Ik heb van allerlei dranken geprobeert roosvice,appelsap, speciale baby fruitdrankjes, slappe thee maar ik krijg het er niet in. Verders eet ze heel goed. Ik vind het alleen een beetje eng dat ze zo weinig drinkt.
Heeft iemand nog een goede tip voor mij?
Groetjes
MaKos
dinsdag 9 maart 2010 om 20:43
Heeft ze dit altijd al gehad of is het iets van de laatste week? Zo ja, dan heeft ze mogelijk last van haar oren of keel.
Wil ze alleen niet uit een fles drinken of weigert ze ook alle andere manieren om te drinken? (rietjesbeker, tuitbeker, antilekbeker, gewone beker)
Misschien helpt het om extra nat voedsel aan te bieden zoals fruit en komkommer.
Wil ze alleen niet uit een fles drinken of weigert ze ook alle andere manieren om te drinken? (rietjesbeker, tuitbeker, antilekbeker, gewone beker)
Misschien helpt het om extra nat voedsel aan te bieden zoals fruit en komkommer.
dinsdag 9 maart 2010 om 20:46
dinsdag 9 maart 2010 om 20:49
Volgens mij bedoelt TO dat ze naast die melk wél gewoon eet (brood, fruit, groente, yoghurt) alleen niet meer drinkt. En dan lijkt me die 2x melkfles prima toch? Aangezien ze via fruit en yoghurt ook vocht binnen krijgt. Natuurlijk wil je liever dat ze mee drinkt, maar als ze meer melk gaat geven gaat ze vast ook voedsel laten staan.
Hier wilden de kinderen overigens ook nooit iets drinken naast melk, dus herkenbaar.
Hier wilden de kinderen overigens ook nooit iets drinken naast melk, dus herkenbaar.
Whatever, I do what I want
dinsdag 9 maart 2010 om 20:52
Mijn dochter, inmiddels bijna 18 maanden drinkt alleen maar melk. Al het andere vocht wat ik haar aanbied slaat ze af. (of mept het letterlijk door de kamer). Heb ook alle mogelijke varianten flessen en bekers geprobeerd, maar dat maakt ook niks uit. Ik geef haar dus gewoon halfvolle melk, soms aangelengd met water, meerdere malen per dag en maak me er niet meer zo druk om. Ooit zal ze wel wat anders gaan drinken.
Zelfde vraag als Supersmollie; mag ze niet meer AR voeding?
Zelfde vraag als Supersmollie; mag ze niet meer AR voeding?
dinsdag 9 maart 2010 om 21:08
Mijn dochter dronk ook AR, dat is speciale melkpoeder tegen spugen en darmkrampjes. Misschien een idee om door de fruithap wat water te mengen, mocht je het een naar idee te vinden dat ze zo weinig drinkt. Dit deed ik ook als een van de kindjes ziek waren, zo krijgen ze ongemerkt toch nog vocht binnen.
O en ik weet niet of je het al hebt geprobeerd, maar soms wil het ook wel eens helpen om de diksap oid heel even warm te maken.
O en ik weet niet of je het al hebt geprobeerd, maar soms wil het ook wel eens helpen om de diksap oid heel even warm te maken.
anoniem_91289 wijzigde dit bericht op 09-03-2010 21:09
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
dinsdag 9 maart 2010 om 21:11
Ruim 400 ml. vocht (buiten wat er in haar eten zit aan vocht) voor een baby van 10 maanden, dat is toch niet zo slecht? Mijn dochter van 3 is ook een slechte drinker, die komt ook nooit boven die hoeveelheid uit (en zij is langer en ik neem aan, zwaarder dus in verhouding drinkt jouw kindje dan echt nog niet zo vreselijk slecht?).
dinsdag 9 maart 2010 om 21:46
Hoi,
Wat een reacties wow geweldig.
Mij dochter heeft last gehad van extreme reflux (spugen)vandaar AR Voeding (anti reflux) . Ik hoefde volgens de kinderarts ook niet echt druk te maken of ze wel genoeg vocht krijgt want ze krijgt gemiddeld 420 ml binnen endan heb ik haar fruithapje enz niet mee gerekent. alleen we gaan richting de zomer en dan vind ik het wel een prettigere gedacht dat ze toch over dag ook iets meer drinkt. Maar de tips van waterijsjes maken en of fruithapje/melk iets aan lengen is natuurlijk het proberen waard.Ze drinkt niet uit een beker en adere soorten flessen heb ik al geprobeerd en dat ging niet (draait hoofd weg)Ze is vanaf begin al een slechte drinker.
Ik ga er iedergeval mee aan de slag.
Bedankt!
Wat een reacties wow geweldig.
Mij dochter heeft last gehad van extreme reflux (spugen)vandaar AR Voeding (anti reflux) . Ik hoefde volgens de kinderarts ook niet echt druk te maken of ze wel genoeg vocht krijgt want ze krijgt gemiddeld 420 ml binnen endan heb ik haar fruithapje enz niet mee gerekent. alleen we gaan richting de zomer en dan vind ik het wel een prettigere gedacht dat ze toch over dag ook iets meer drinkt. Maar de tips van waterijsjes maken en of fruithapje/melk iets aan lengen is natuurlijk het proberen waard.Ze drinkt niet uit een beker en adere soorten flessen heb ik al geprobeerd en dat ging niet (draait hoofd weg)Ze is vanaf begin al een slechte drinker.
Ik ga er iedergeval mee aan de slag.
Bedankt!
dinsdag 9 maart 2010 om 21:58
quote:makos schreef op 09 maart 2010 @ 21:46:
alleen we gaan richting de zomer en dan vind ik het wel een prettigere gedacht dat ze toch over dag ook iets meer drinkt. We gaan richting de zomer, maar we zijn er nog niet! Mini dronk ook (iets) meer als het warm was. Bij dorst gaan de meeste kindjes vanzelf meer drinken.
alleen we gaan richting de zomer en dan vind ik het wel een prettigere gedacht dat ze toch over dag ook iets meer drinkt. We gaan richting de zomer, maar we zijn er nog niet! Mini dronk ook (iets) meer als het warm was. Bij dorst gaan de meeste kindjes vanzelf meer drinken.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
woensdag 10 maart 2010 om 09:01
Hier werkt pap geven trouwens ook wel eens goed. Bijvoorbeeld als lunch, dan krijgt hij ook weer een sloot vocht binnen.
400ml is inderdaad genoeg maar als het inclusief de melk is, dan is het niet veel en kan ik me voorstellen dat je het vraagt. Maar die melk kan ze toch nog tijden drinken. Heb je eigenlijk al normale melk geprobeerd? Waarschijnlijk pas vanaf 1 jaar. Dat drinkt hij hier ook prima. Ik doe er wel vanillepoeder doorheen want anders wilde hij het niet (en aangeraden door kinderarts).
Enne, als het zomer is dan gaat ze vanzelf meer drinken want dan heeft ze op een gegeven moment gewoon dorst.
400ml is inderdaad genoeg maar als het inclusief de melk is, dan is het niet veel en kan ik me voorstellen dat je het vraagt. Maar die melk kan ze toch nog tijden drinken. Heb je eigenlijk al normale melk geprobeerd? Waarschijnlijk pas vanaf 1 jaar. Dat drinkt hij hier ook prima. Ik doe er wel vanillepoeder doorheen want anders wilde hij het niet (en aangeraden door kinderarts).
Enne, als het zomer is dan gaat ze vanzelf meer drinken want dan heeft ze op een gegeven moment gewoon dorst.