Speelgoedkast

25-11-2021 18:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke speelgoed kast hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden Kallax (vakkenkast van Ikea), twee bij vier vakken in een lichte houten kleur met daarin bakken die precies in die vakken pasten (ook te koop bij Ikea) in dezefde houtkleur en dan stond er op de bakken wat erin zat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Ikea. Het systeem Trofast, met plastic schuifbalken in twee verschillende groottes. Wordt vooral gebruikt voor los speelgoed.
De spelletjes staan in een ander kastje wat ik ooit eens bij de Leen Bakker op de kop heb getikt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op zolder een 5x5 kallax. Beneden een speelgoedkist en ikeakeukentje waaf speelgoed in gaat en op slaapkamer 2x2 kallax. Onderaan de streep ligt er meer beneden als in keukentje en kist samen passen.
Alle reacties Link kopieren
Stapelkratten van Curver.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
OXIXO schreef:
25-11-2021 19:25
Hier ook Ikea. Het systeem Trofast, met plastic schuifbalken in twee verschillende groottes. Wordt vooral gebruikt voor los speelgoed.
De spelletjes staan in een ander kastje wat ik ooit eens bij de Leen Bakker op de kop heb getikt.
Deze hebben wij ook ja met die schuifbakken.
Echt knutsel spul, puzzels, spellen en grote bak duplo en treinbaan staan in de voorraad kast. Heel schap voor de kinderen gereserveerd.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben 1 deur in ons Besta systeem en inderdaad 2 trofasten op elkaar met nog een wandtrofastje erboven. En da’s nog te weinig eigenlijk dus er moet ook nog maar een trofast op de kamer van onze oudste zoon nu de Sint een houten trein gaat meebrengen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Wij hebben een op maat gemaakt kast laten maken tegen de wand. In t midden de tv, daarnaast aan beide zijden twee open vakken (wat boeken, fotolijst en een plant) boven en onder een rij van vier dichte deurtjes. Achter elk deurtje passen vier bakken. Dus reken uit. Het is ons geld meer dan waard geweest. Wat er uiteraard nog wel in t zicht staat is het ikea keukentje, de wheely bug, een poppenwagentje en zo. Maar alle losse spullen (duplo, ballen, boekjes, smartmax, diertjes, knutsel en verf spullen is gesorteerd per bak en gaat elke avond de kast in. Deurtje dicht en klaar.

Voor deze smetvrees en opruim moeder ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een eigen systeem, namelijk allemaal ‘volwassen’ meubels waar toevallig speelgoed in zit. Duplo en knex enzo zit bijvoorbeeld in een mooi dressoir. Puzzels en boeken liggen in de boekenkast, knutselspullen in de onderlaatjes van diezelfde boekenkast. Buitenspeelgoed als ballen enzo in de kist met de kussens voor de buitenkast. En kleurpotloden in een antieke ingelegde doos op de keukentafel.

Vooral die laatste zijn mensen altijd verbaasd als er ineens kinderspul uit komt :)

Het enige wat in zicht staat is de wobbel, het poppenhuis en het keukentje maar dat staat ook prima en gezellig, vind ik zelf.

Oh ja, op zolder staat nog wat dozen met extra Duplo en een knikkerbaan enzo maar dat halen we gewoon af en toe tevoorschijn want wordt veel minder gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Hier laatst een houten/rotan kast aangeschaft van de Kwantum voor het speelgoed. Verder staat er een grote mand naast de bank met alle prentenboeken en kartonboekjes. Hij is pas 1 jaar dus nog geen knutselspul hier. Dan staat er nog een keukentje en loopwagen los, maar dat vind ik wel gezellig.
Ik vind die kasten met vakken niet zo mooi, hoop dat we het kunnen passen in onze normale meubels nu met deze rotan kast erbij.. we gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
25-11-2021 23:27
Ik heb een eigen systeem, namelijk allemaal ‘volwassen’ meubels waar toevallig speelgoed in zit. Duplo en knex enzo zit bijvoorbeeld in een mooi dressoir. Puzzels en boeken liggen in de boekenkast, knutselspullen in de onderlaatjes van diezelfde boekenkast. Buitenspeelgoed als ballen enzo in de kist met de kussens voor de buitenkast. En kleurpotloden in een antieke ingelegde doos op de keukentafel.

Vooral die laatste zijn mensen altijd verbaasd als er ineens kinderspul uit komt :)

Het enige wat in zicht staat is de wobbel, het poppenhuis en het keukentje maar dat staat ook prima en gezellig, vind ik zelf.

Oh ja, op zolder staat nog wat dozen met extra Duplo en een knikkerbaan enzo maar dat halen we gewoon af en toe tevoorschijn want wordt veel minder gebruikt.
Zoiets is het bij ons ook. En was het vroeger ook. Ik weet niet beter eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
28-11-2021 10:53
Zoiets is het bij ons ook. En was het vroeger ook. Ik weet niet beter eigenlijk.
Ik van huis uit ook niet inderdaad. Maar ik zie nu bij vriendinnen wel veel een dedicated speelgoedkast (vaak kallax/besta/oid) of speelgoedhoek.

Maar ik heb niet zo’n groot huis dus dat gaat hier ook gewoon niet, misschien maakt dat nog uit :)
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dat met speelgoed wat niet in de bakken past dan? Wij hebben een grote antieke kast met veel speelgoed, maar er liggen ook dingen als een keyboard, grote playmobile dingen, emmer playmais, kralentoren etc. Die passen niet netjes in een bak.
Alle reacties Link kopieren
Mintel88 schreef:
29-11-2021 06:34
Hoe doen jullie dat met speelgoed wat niet in de bakken past dan? Wij hebben een grote antieke kast met veel speelgoed, maar er liggen ook dingen als een keyboard, grote playmobile dingen, emmer playmais, kralentoren etc. Die passen niet netjes in een bak.
Het keukentje, poppenhuis en de wobbel staan hier gewoon in het zicht.

Verder hebben we dat (nog?) niet echt. Ik kan me voorstellen dat een playmobil garage of een keyboard ook gewoon ergens staat of op de kinderkamer opgeruimd wordt. Er ligt nu nog heel weinig speelgoed op mijn zoontjes kamer maar ik hoop eigenlijk dat daar tzt ook wat heen kan verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Ikea Smastad kast. Ook hiervan een speelgoedkist. Daarop zelf een blad gemaakt waardoor het tegelijkertijd een bureau is geworden waarop gespeeld kan worden. Idee heb ik van Pinterest gehaald. Mss kan je daar eens op kijken. Staan een hoop leuke ideeen op om speelgoed op te bergen in de woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
Mintel88 schreef:
29-11-2021 06:34
Hoe doen jullie dat met speelgoed wat niet in de bakken past dan? Wij hebben een grote antieke kast met veel speelgoed, maar er liggen ook dingen als een keyboard, grote playmobile dingen, emmer playmais, kralentoren etc. Die passen niet netjes in een bak.
Wij hebben geen ‘bakken’. Wel wat bakjes voor papier, potloden en Lego enzo. Grotere dingen staan gewoon los in de kast ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven