speen de deur uit....hoe??
dinsdag 7 december 2010 om 16:51
Mijn zoontje is vorige maand 2 geworden. Hij gebruikt nog steeds een speen, alleen tijdens het slapen.
z'n tandjes vertonen steeds meer een overbeet. Tijd om de speen af te bouwen vind ik.
Maar hoe doen we dat? Ofwel hoe hebben jullie dat gedaan (bij net 2 jaar?)
eigenlijk vind ik het ook wel zielig omdat het zon troost en comfort speentje is. gelukkig heeft ie ook een knuffel die dezelfde functie heeft, dus dan verdwijnt niet alles meteen
z'n tandjes vertonen steeds meer een overbeet. Tijd om de speen af te bouwen vind ik.
Maar hoe doen we dat? Ofwel hoe hebben jullie dat gedaan (bij net 2 jaar?)
eigenlijk vind ik het ook wel zielig omdat het zon troost en comfort speentje is. gelukkig heeft ie ook een knuffel die dezelfde functie heeft, dus dan verdwijnt niet alles meteen
dinsdag 7 december 2010 om 20:43
Een tijd terug sliep ons zoontje (15 m) zo slecht, dat ik dacht: gooien we de speen er ook direct uit. Hij gebruikte de speen alleen in bed/auto.
Vanaf dat moment slaapt hij door..... ongelooflijk, na 15 maanden een goede nachtrust. Hij heeft er geen seconde naar gemaald (dat is het rare, ik dacht dat hij zwaar verslaafd was). Zo af en toe een slechte nacht vanwege tandjes die doorkomen maar dat is alles, en dan hoef je er een keer uit om te checken en niet meer steeds om te ploppen.
Vanaf dat moment slaapt hij door..... ongelooflijk, na 15 maanden een goede nachtrust. Hij heeft er geen seconde naar gemaald (dat is het rare, ik dacht dat hij zwaar verslaafd was). Zo af en toe een slechte nacht vanwege tandjes die doorkomen maar dat is alles, en dan hoef je er een keer uit om te checken en niet meer steeds om te ploppen.
dinsdag 7 december 2010 om 20:52
he royanne wat leuk om wat van je lezen, hoe gaat het verder met jullie?
hier zitten we in dezelfde situatie en moet jayden ook strakjes zonder speen gaan slapen.
ik heb altijd gezegd als hij 2 is geworden dan moet het maar afgelopen zijn maar nu is hij ziek (koorts) en vind ik het nog wel even ideaal maar we zullen er toch ook aan moeten geloven binnenkort.
hier zitten we in dezelfde situatie en moet jayden ook strakjes zonder speen gaan slapen.
ik heb altijd gezegd als hij 2 is geworden dan moet het maar afgelopen zijn maar nu is hij ziek (koorts) en vind ik het nog wel even ideaal maar we zullen er toch ook aan moeten geloven binnenkort.
dinsdag 7 december 2010 om 23:40
Wel grappig om te zien dat de mama's denken dat het erg moeilijk gaat worden en dat het meestal niet zo is! Hier ook, oudste was ongeveer 3 en de cb-arts zei dat ze de 's' niet goed kon zeggen door de speen en dat ze nu zo'n grote meid was. Speen weggegooid en nog 1x om gevraagd, terwijl wij dachten dat het drama zou worden omdat ze er zo aan verknocht leek. Middelste nu bijna 3 en laatste speen was kapot. Zelf weggegooid. Maar ze heeft er nog wel wat moeite mee, slaapt wat moeilijker in en is af en toe even wakker. Maar geen krijsbuien of hele doorwaakte nachten hoor Kaatje! En hoezo ging het niet werken om hem mee te geven aan Sint? Zijn jullie meteen weer gezwicht dan? Ik was bij de vorige poging (2 maanden geleden) ook even zwak en heb na een paar dagen een reserve-exemplaar gegeven omdat ze 3x in 1 nacht wakker werd en wat jammerde, terwijl ik ook net een baby had gekregen die me ook af en toe nodig had. De vermoeidheid zorgde voor minder standvastigheid... Ik had er later wel spijt van, omdat het op zich best goed ging. Gelukkig beet ze deze zelf stuk een paar weken later. Onze 3e dochter gaan we maar eens proberen af te wennen met 8 maanden dan. Maar niet als ze dan meteen gaat duimen. Ik heb geduimd tot mijn 12e, vriend tot zijn 18e (heeft zijn moeder verteld )
woensdag 8 december 2010 om 08:59
het is goed gegaan vannacht. mannetje was wel paar keer wakker, maar heeft niet gehuild of gezeurd om z'n speen. Blijkbaar hoe relaxter je er zelf over doet, hoe makkelijker het gaat!
silencer, leuk je weer tegen te komen! schrijf je ook iets op het pas geopende topic van hoe het gaat met de november 2008 babys? (te vinden onder mijn kopje)
silencer, leuk je weer tegen te komen! schrijf je ook iets op het pas geopende topic van hoe het gaat met de november 2008 babys? (te vinden onder mijn kopje)
dinsdag 18 januari 2011 om 16:50
Nog een goede tip hier (maar wel als je kindje iets ouder is, vanaf een jaar of 3): Het Difrax boek!
Op de website kan je 'm bestellen, stap voor stap met stickertjes bouw je t af en uiteindelijk stuur je de speen op en krijg je een knuffeltje ervoor terug. Werkte hier (en bij dochter van n vriendin) als een trein!
Op de website kan je 'm bestellen, stap voor stap met stickertjes bouw je t af en uiteindelijk stuur je de speen op en krijg je een knuffeltje ervoor terug. Werkte hier (en bij dochter van n vriendin) als een trein!