Sterilisatie vrouw

13-04-2011 15:32 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier vrouwen die zich hebben laten steriliseren? Ben benieuwd naar ervaringen.
Jessie, als je aannemelijk kunt maken dat je 100 procent achter je keuze staat kan het wel. Ik was ook nog geen dertig. Heb eerst een gesprek gehad met de huisarts (die mij van kinds af aan kende) en die heeft een aanbeveling geschreven voor de gyn. De gyn was wel een beetje cynisch maar hij kon mijn argumenten niet onderuit halen dus werd de procedure uitgevoerd.
Ik wil gewoon helemaal geen hormonen meer, en vind dat een gyn mij gewoon moet steriliseren. Wil best wachten tot mijn 30e, maar waarom moet ik een 2e kind? Ik weet toch wat het is om een kind te hebben?! Er zijn genoeg mensen hier op het forum die helemaal geen kinderen hebben namelijk. Bovendien heeft mijn partner al 3 kinderen, geldt dat ook
Aubrey, dan heb je geluk gehad dat je een gyn hebt gevonden die mee wilde werken. Veel gynaecologen zijn er niet happig op om jonge vrouwen te steriliseren. Want zij zijn ook degenen die bijna wekelijks een hersteloperatie moeten doen bij een vrouw die er spijt van heeft.

Zorg dus dat je een goed verhaal op een rijtje hebt, waarom je echt geen kinderen meer wil en geen hormonale methodes meer wilt proberen, voordat je naar je huisarts en gynaecoloog stapt met je verzoek.
Klopt Jessie, de mijne had er ook weerstand tegen. Die zei dat hij me nog wel terug zou zien voor een hersteloperatie. Dat vond ik een vervelende en kwetsende opmerking, omdat ik juist in het belang van dacht van eventuele nakomelingen, die ik dan met iets zou opzadelen waar ze veel last van zouden hebben. Onethisch gedrag van die man, om mijn rationele argumenten in twijfel te trekken en zelfs een beetje belachelijk te maken. Maar whatever, hij heeft de procedure toch uitgevoerd.
Ik wilde ook voor Essure gaan, maar kwam een sterilisatie-forum (jaja ) tegen en daar was men er bepaald niet positief over.

Hoe gaat dat in zn werk met 'branden' dan?
quote:_jessie_ schreef op 15 april 2011 @ 14:19:

Als je 28 bent, is het niet makkelijk een gyn te vinden die het wil doen. De meeste gynaecologen willen een vrouw pas steriliseren als ze 30-35 plus is en 2-3 kinderen heeft.

Dus ik denk eigenlijk niet dat een sterilisatie gaat lukken om te regelen in NL.

Lariekoek, ik was 22 en moeder van 2 kinderen. Geen enkel probleem gehad bij de 1e de beste gynaecoloog die ik bezocht.

Ik ben op mijn 18e ongepland zwanger geraakt, en de 2e bewust gekregen, maar voor ons was het duidelijk: Ons gezin was compleet en een ongeplande zwangerschap wilde ik niet nog eens meemaken. Alle overige anti-conceptie geprobeerd maar werkt voor mij niet. Sterilisatie was eigenlijk de enige optie die overbleef.

Ben nu 32 en erg blij dat ik het gedaan heb, het geeft me bijzonder veel rust. Mijn kinderen zijn 14 en 12 en het is prima zo, het lijkt me een hororbeeld om nu ongepland zwanger te raken, ik moet er niet aan denken.
quote:Aubrey schreef op 15 april 2011 @ 14:40:

Klopt Jessie, de mijne had er ook weerstand tegen. Die zei dat hij me nog wel terug zou zien voor een hersteloperatie. Dat vond ik een vervelende en kwetsende opmerking, omdat ik juist in het belang van dacht van eventuele nakomelingen, die ik dan met iets zou opzadelen waar ze veel last van zouden hebben. Onethisch gedrag van die man, om mijn rationele argumenten in twijfel te trekken en zelfs een beetje belachelijk te maken. Maar whatever, hij heeft de procedure toch uitgevoerd.

Wat stuitend zeg!

Gelukkig hoeft het niet zo te gaan. Ik ben zowel door mijn huisarts als door de gynaecoloog gewoon serieus genomen (zoals het hoort), ondanks mijn leeftijd. Ik heb met de huisarts een gesprek gehad, zo van: wat als je man/kind overlijdt, je een nieuwe man vindt enz.. De gyn heeft verder geen gesprek meer gevoerd, maar heeft me folders meegegeven en na 2 weken moest ik terugkomen, indien ik dan nog steeds gesteriliseerd wilde worden werd ik aangemeld voor ok.

In de operatiekamer was er nog wel wat verwarring, of het toch echt wel klopte??!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven