Sterilisatie vrouw

13-04-2011 15:32 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier vrouwen die zich hebben laten steriliseren? Ben benieuwd naar ervaringen.
Ik heb me vorig jaar laten steriliseren, wat wil je precies weten?
Ervaringen over de sterilisatie zelf; welke methode, is het pijnlijk, complicaties.. dat soort dingen.
Bij mij hebben ze de eileiders afgesloten d.m.v. klemmetjes, het was onder gehele narcose dus gevoeld heb ik niks.

Ze hebben 2 sneetjes gemaakt: bij de navel en in de schaamstreek van ca. 1 cm. Word gehecht maar die hechtingen losten vanzelf op.

Na de operatie heeft het toch wel 2 a 3 dagen geduurd eer ik weer 'n beetje normaal kon functioneren. Je krijgt pijnstillers mee voor die dagen. Het is me allemaal reuze meegevallen.
Heb dezelfde procedure gehad als Pansje, met dit verschil dat het alleen op de dag zelf pijnlijk was. Zat twee dagen daarna weer op het werk, nooit ergens last meer van gehad en dat is nu 15 jaar geleden.
google maar eens op Essure methode. Laat ik tzt doen.
zelfde methode als de andere dames, is al even gelden, volgens mij zijn er nu al weer nieuwere methodes, nooit spijt gehad, heerlijk om nergens aan hoeven te denken
Hier niet gesteraliseert. Twijfel je? Dan zou ik voor de spiraal gaan of heb je dat al gedaan?

Met de spiraal hoef je maar 'eens in de vijf jaar' ergens aan te denken.
Zit er ook aan te denken. Spiraal werkte bij mij niet: toch zwanger geworden, dus dat risico wil ik niet meer lopen (hoe klein ook).

Is het trouwens meteen vanaf dag 1 betrouwbaar?
Heb op internet het e.e.a. kunnen vinden; ook over de essure-methode.

Het is niet vanaf dag 1 betrouwbaar, ik geloof dat je met een 3 manden moet rekenen.
quote:Nickeeoe schreef op 15 april 2011 @ 13:16:

Heb op internet het e.e.a. kunnen vinden; ook over de essure-methode.

Het is niet vanaf dag 1 betrouwbaar, ik geloof dat je met een 3 manden moet rekenen.

Is bij de sterilisatie van een man net zo.

Maar dan heb je nog 3 maanden de pil/condooms/geen seks.

Dat maakt toch ook niet uit.
Ja, dat vind ik echt.
Hier 2 jaar geleden gesteriliseerd d.m.v. klemmetjes.

De dag zelf last gehad. Best veel.

De dag erna nachtdienst gedraaid.

Ik heb gekozen voor laparoscopie.
Kan me niet meer herinneren of het vanaf dag 1 betrouwbaar was met sterilisatie. Ik weet wel dat ik de pil die maand nog tot het einde van die strip heb geslikt en dat ik daarna ermee kon stoppen.
Essure is niet meteen betrouwbaar de klemmetjes en het branden wel.
Hebben jullie trouwens allemaal een kind/kinderen? Geen twijfels meer?

Ik heb 1 kind (14 maanden) en ben 28 jaar. Maar ik weet 99% zeker dat ik niet meer kinderen wil. Alleen voor die ene procent ben ik nog onzeker.

Zijn er nog bijwerkingen na sterilisatie bekend? Zoals minder libido misschien/je anders voelen?
Natuurlijk is er geen effect op je libido of andere gevoelens. De weg wordt geblokkeerd zodat de eicel niet meer kan passeren, dat heeft geen enkele invloed op je hormoonhuishouding en dus ook niet op je gevoelens etc.

Ik heb me ook laten steriliseren, 10 jaar geleden, dmv klemmetjes. Paar dagen wat kramp gehad, daarna nooit ergens last van gehad.

Ik vind trouwens: 1% twijfelen= niet doen.
quote:TheEmpress schreef op 15 april 2011 @ 13:48:

Natuurlijk is er geen effect op je libido of andere gevoelens. De weg wordt geblokkeerd zodat de eicel niet meer kan passeren, dat heeft geen enkele invloed op je hormoonhuishouding en dus ook niet op je gevoelens etc.

Ik heb me ook laten steriliseren, 10 jaar geleden, dmv klemmetjes. Paar dagen wat kramp gehad, daarna nooit ergens last van gehad.

Ik vind trouwens: 1% twijfelen= niet doen.Ja, vind ik ook, daarom nog even wachten...
Bij twijfel niet doen. Is je kinderwens echt vervuld, dat is het de perfecte manier van anticonceptie, vind ik.

Ben nu zwanger van ons derde kindje en wil me daarna ook via de essure-methode laten steriliseren. Dat het de eerste 3 maanden nog niet veilig is, maakt toch niet? Dan slik je de pil gewoon nog een aantal maanden, no big deal...
Heb nooit ergens last van gehad. Het is juist een meer natuurlijke situatie, ipv die hormonen te slikken. Ben daarna ook altijd regelmatig ongesteld geweest en de menstruatie is niet erger of anders dan tijdens het gebruik van de pil. Ben vanaf het begin af aan blij geweest met die ingreep. Heb trouwens geen kinderen en nooit een kinderwens gehad, omdat ik geen overdraagbare aandoening wilde doorgeven. Puur op rationele gronden die beslissing genomen.
mmm.. toch zwanger geworden met de spiraal??? :-S

Bij twijfel niet steriliseren
quote:mandy19812 schreef op 15 april 2011 @ 14:09:

Bij twijfel niet steriliserenMijn spiraal was spoorloos verdwenen, dus ook niet zo`n succes. Gelukkig niet zwanger geraakt...
Zie hier regelmatig topics voorbij komen over wat er allemaal mis is gegaan met een spiraal. Lijkt me geen fijne bescherming, zou eerder vertrouwen op de (prik-)pil.
quote:mandy19812 schreef op 15 april 2011 @ 14:09:

Bij twijfel niet steriliseren

De mijne bleek na een jaar verzakt te zijn, toen was ik dus al zwanger. Gyn gaf aan dat de vorm van mijn baarmoeder de schuld is, en dus kans op 2e verzakking erg groot is. Hormonen: als ik die slik of op andere manier binnenkrijg, verander ik in een jankend drama/sjacherijnig monster. We gebruiken nu condooms, maar eigenlijk ben ik erg bang om weer per ongeluk zwanger te raken. Ik hou van mijn zoontje, maar vind het errrug zwaar (PND gehad).

Dus zodra ik/wij echt zeker zijn van de keuze, gaan we voor sterilisatie. Alleen mijn vriend is doodsbang om zijn mannelijkheid kwijt te raken ofzo,

In dat gezeur heb ik geen zin, dus als mijn gevoelens niet veranderen, dan ga ik het waarschijnlijk doen.
Als je 28 bent, is het niet makkelijk een gyn te vinden die het wil doen. De meeste gynaecologen willen een vrouw pas steriliseren als ze 30-35 plus is en 2-3 kinderen heeft.

Dus ik denk eigenlijk niet dat een sterilisatie gaat lukken om te regelen in NL.
Is een implanon misschien een oplossing voor jou? Minder hormonen, vergelijkbaar met mirenaspiraal, maar dan in je arm?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven