Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
@Yverna, welkom, je staat erbij in de tabel.

Wat betreft de tweeling heb ik ff gegoogled en inderdaad; 1,5 x zoveel kans op een tweeling.

Ik ben blij dat ik al ff gestopt ben met de pil, 1 baby tegelijk graag, lijkt me al druk genoeg
haha, ja wat mij betreft ook..

Ook wel weer errug schattig 2 kleine hummeltjes.

Ik ben nog niet gestart met vitamines slikken. Er zijn ook veel opties! De meeste zijn zo groot, die krijg ik niet doorgeslikt, bah. Weet iemand een klein formaat?
Gravitamon pillen zijn niet groot.

Die ik heb van het kruidvat zijn wel flink en smerig, maar ik krijg ze goed weg...
Wat betreft de tweeling heb ik ff gegoogled en inderdaad; 1,5 x zoveel kans op een tweeling.

Ik ben blij dat ik al ff gestopt ben met de pil, 1 baby tegelijk graag, lijkt me al druk genoeg ;-)[/quote]

Hoe lang ben je al gestopt met de pil? In de tabel staat april '10.

Heb je last gehad van lichamelijke veranderingen?

Daar heb ik nu nl. last van.

Pijn in de onderbuik, net of ik steeds ongesteld moet worden..
Ik ben in juli 2009 gestopt ivm migraine in de stopweek veroorzaakt door de pil, heb ik nu geen last meer van.

We gebruiken nu condooms, vind ik veel prettiger, ipv al die hormonen in mn lijf.

Verder heb ik geen last gehad van 'ontwenningsverschijnselen'.

Was na een week of 6 ongesteld, daarna werd het steeds regelmatiger.
Ik heb geen ontwenningsverschijnselen gehad na stoppen van de pil. (moest stoppen ivm doorbraakbloedingen) Alhoewel ik daarna wel wat meer emotioneel ben geworden, vooral toen ik voor het eerst zonder pil ongesteld moest worden. Ik werd direct na zo'n 5 wkn ongesteld, mijn cyclus is nu ong 35 dagen. Zit er nu ook weer op de wachten;) Ik heb nu minder last van menstruatie dan met de pil.

Om eerlijk te zijn, zie ik een tweeling niet direct zitten haha 1 lijkt me eerst voldoende.

Zal eens naar de kruidvat. Iemand ook ervaring met VSM puur Zwanger?
@ Drentegirl, ik slik ook medicijnen vanwege mijn migraine! Daar moet ik dan mee stoppen :(. Ik was er net zo gelukkig mee....

Mogelijk heeft de pil ook invloed op migraine....Wie weet! 2 vliegen in 1 klap bij het stoppen

Ik zou een tweeling stiekem wel ideaal vinden. In een keer al het gedoe en meteen klaar . Lekker weer aan het werk. Wat erg!

Maar het heeft ook behoorlijk wat nadelen. Tweelingen komen voor aan mijn moeders kant...

xx
Een zoon!
@ Drentegirl, ik slik ook medicijnen vanwege mijn migraine! Daar moet ik dan mee stoppen :(. Ik was er net zo gelukkig mee....

Mogelijk heeft de pil ook invloed op migraine....Wie weet! 2 vliegen in 1 klap bij het stoppen

Ik zou een tweeling stiekem wel ideaal vinden. In een keer al het gedoe en meteen klaar . Lekker weer aan het werk. Wat erg!

Maar het heeft ook behoorlijk wat nadelen. Tweelingen komen voor aan mijn moeders kant...

xx
Een zoon!
Dag allemaal,

ik wil ook graag in de tabel, ik ben 29 jaar, en morgen (11 jan) gaat mijn mirena spiraal eruit. We gaan vanaf april voor het echie, na onze trouwdag!
@juffertje, Dan heb je misschien zoiezo al een vergrote kans op een tweeling als het in je familie zit?

Hoe zit dat eigenlijk?
We gebruiken nu condooms, vind ik veel prettiger, ipv al die hormonen in mn lijf.

Echt? Ik vind het zo'n gedoe! :D

Maar wellicht idd beter voor je lichaam.

Ik moet er echt nog aan wennen om het met te doen.

(daarom gaat het soms ook wel is stiekem zonder )
Hoi Dames,

Mag ik ook meeschrijven? Vanaf april ga ik stoppen met anticonceptie. Kinderwens is er al langer, maar we achten nu de tijd rijp Over een maand nog lekker 4 weken op vakantie en dan gaan we kijken hoe het gaat lopen.

Voor de dames die al zijn begonnen: Veel plezier en succes!
Welkom kookaburra!
Wow wat een drukte in een paar dagen! Kan t niet meer bijhouden :-) Welkom allemaal!

@Yverna ik heb precies hetzelfde als jij, stevige buikpijn sinds ik gestopt ben met de pil, hoort er gewoon bij. Maar wel raar he dat je merkt dat je lichaam zo sterk reageert..

Huh verhoogde kans op tweelingen als je meteen na het stoppen zwanger raaktt?? Daar had ik nog niet over nagedacht.. Nouja zien we dan wel weer :-) Haha ga ik maar niet vanuit..

Was gisteren met vriendinnen uit eten en had besloten wel 2 wijntjes te drinken maar niet meer, omdat ik (bij een regelmatige cyclus) nu in m'n vruchtbare periode zit.. Ik bestelde eerst 2 frisdrank toen zag ik ze al kijken. Toen we wat later een een wijntje zaten kreeg ik wel de opmerking, nou dacht toch even dat jullie aan t proberen waren zwanger te worden toen je niet dronk.. Vind t wel vermoeiend dat er zo op je gelet wordt, wil die info nog helemaal niet delen met m'n vriendinnen.. Als ik zwanger ben is het vroeg genoeg.. :-)

Ik hou op m'n werk ook mooi m'n mond dicht maar denk als het eenmaal zover is dat het niet onverwacht komt voor m'n collega's hoor.
@ Marloes,

Ja ik herken idd dat er op gelet wordt door vriendinnen!

Ik ben nu ook (op 1 na maar die hebben nog geen serieuze plannen voor kinderen) de enige in mijn vriendinnengroepje die hiermee bezig is. Omdat ik ga trouwen dit jaar, krijg je ook automatisch al vragen over of je al kinderen wilt.

Het lijkt me ook enorm moeilijk om het geheim te moeten houden als je eenmaal zwanger bent! Ik ben nogal een flapuit..
Hoi meiden,

Ik zou ook graag willen meekletsen met jullie als het kan. In augustus 2009 ben ik gestopt met de pil, omdat we er toen voor wilden gaan. Na 2 maanden "proberen" (achteraf op verkeerde momenten, aangezien ik een lange cyclus had van gemiddeld 35 dagen) bleek mijn contract niet te worden verlengd en moest ik op zoek naar een andere baan. Daarom de plannen in de koelkast gezet en tot nader orde uitgesteld. 4 januari ben ik begonnen aan een nieuwe baan. Daarom hebben wij bedacht dat we vanaf maart/april gaan "beginnen."

Omdat wij er in augustus al voor wilden gaan, ben ik heel erg bezig met de kinderwens en denk ik er veel aan en heb ik er erg veel zin in dat het straks zover is. Zou het heel leuk vinden om met jullie hier naartoe te leven. Ik ben overigens 29 jaar.

Het is trouwens wel goed dat we allemaal een tijdje gaan "ontpillen," want ik merk dat ik mijn lichaam en cyclus inmiddels goed heb leren kennen. Ben nu mooi regelmatig op 30 dagen...

Groetjes Famke
Hoi Famke!

Grappig ik herken mijzelf in jou verhaal. Mijn contract wordt dus nu niet verlengt in mei vanwege bezuinigingen!

Ik wilde hierdoor weer aan de pil, maar omdat ik nu al weet dat het niet wordt verlengt en dus al aan het solliciteren ben ga ik niet weer beginnen.

Ik ga er toch niet vanuit dat ik na een maand al zwanger ben! (klinkt naief, weet ik ;))
dan zitten we een beetje in hetzelfde schuitje yverna. Wat jammer dat jouw contract niet verlengd wordt.geeft toch een naar gevoel hè omdat je al hebt besloten om voor zwanger worden te gaan. Gaan jullie er dus wel voor vanaf nu? Super dat je je niet laat ontmoedigen.ik heb in het laatste half jaar wel geleerd dat zwanger worden niet te plannen is helaas en dat het meestal toch echt minimaal een half jaar duurt voor je zwanger bent.er zijn natuurlijk uitzonderingen.ik schrijf ook mee op het augustus zwanger worden forum en daar zijn van de 15 meiden nog maar 4 zwanger na een half jaar. Ben je al met gesprekken bezig? Succes
Nou we willen heel graag, alleen gaan we ook trouwen in juli, en wil ik nog wel in mijn jurk passen!

Kennen meer van jullie dit dilemma??

Welke gesprekken bedoel je? Met mijn vriend?
Oh ja, hihi, ik bedoel sollicitatiegesprekken.

Kan me wel voorstellen dat je in je jurk wilt in juli.

Marloes; heel herkenbaar die buikpijn. Na het stoppen met de pil heb ik veel meer klachten gekregen. Wat een troep die pil zeg. Zere en grote borsten, erge rugpijn, steken in de buik etc. Dit is iedere keer tijdens de eisprong en als ik ongesteld ben. pfff, wat moeten wij vrouwen allemaal doorstaan zeg....
haha dramaa,

MAARR we mogen ook zanger zijn! Dat zou ik echt niet af willen staan. ::D
Lol, Zwanger bedoel ik uiteraard
Wow het wordt druk hier!! Je krijgt het druk met je tabel Meike!

@Raarmaarwaar, leidinggevende reageerde er niet echt op. Ze luisterde me gewoon aan, maar zei nog wel dat een zwangerschap geen reden is om iemand niet aan te nemen.

Tuurlijk heb ik ook voordelen, ik werk er sinds september, tot nu toe alleen goede beoordelingen, mijn inziens lig ik goed in het team, maarja dat is geen garantie.

Over het foliumzuur, ik heb ze bij de etos gekocht, gewoon eigen merk en dat zijn kleine pilletjes, vind ik dan. Qua grootte tussen de pil en een p'mol in.

Ik heb ook de hele tijd een raar gevoel in mijn buik, ik maar denken dat het door mijn nachtdiensten komt die ik van de week heb gehad, maar het kan dus ook door het stoppen van de pil komen.

Voor diegene die vroeg wat voor werk ik doe: ik werk als verpleegkundige, ben nog met mijn opleiding bezig, maar doe deze duaal. Ben in juli klaar, ik werk nu op de kinderafdeling en om daar te mogen blijven moet je de opleiding tot kinderverpleegkundige doen.

Het is echt ontzettend leuk, kom dus ook al dagelijks in aanraking met pasgeborene en ook prematuren, die zijn allemaal nog zo klein.
Gezellig druk hier!! Leuk om iedereen te kunnen volgen het komende jaar, spannend!!

Wat betreft het condoom, ik vind het wel makkelijk , we gebruiken het ook niet erg consequent, bijvoorbeeld net voor en net na het ongesteld zijn niet. (heeft wel eens spannende dag opgeleverd toen ik overtijd was, in het bijzonder voor mn vriend, haha)

Nu ivm mogelijk nieuwe baan ga ik wel wat trouwer aan de condooms, wil niet bij mn nieuwe baan al na 1 mnd moeten vertellen dat ik zwanger ben.

Verder heb ik het wel tegen een paar goede vriendinnen verteld dat we een 'planning' hebben, en mn vriend heeft het geloof ik tegen AL zijn vrienden al verteld!! [is voor hem we goede manier om er aan te wennen ;-)]

Aan familie ga ik het zeker niet vertellen, mn moeder zou helemaal hysterisch worden!!
Ik ga morgen eff naar de etos om te kijken wat ik ga nemen voor vitamines.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven