tandjes??

23-11-2008 20:15 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn zoontje van bijna 5 mnd is de laatste week erg huilerig en kwijlt erg veel, hij wil overal op bijten...

Kan een baby van 5 mnd al tandjes krijgen? Meestal is dit toch zo rond een jaar?
Nee hoor, helemaal niet. 6 Maanden is volgens mij gemiddeld, maar het kan zelfs al bij 3 maanden. Heb je geen groeiboekje van het CB gehad? Daar staat het allemaal in.
The time is now
Mijn dochter was 5 maanden en een paar dagen toen ze haar eerste tandje kreeg. Zoon is nu bijna 8 maanden maar is nog helemaal tandloos.

Gemiddeld is de eerste tand door rond 6 maanden meen ik, het zou dus goed kunnen bij je zoontje.
Huilden jullie kindjes toen ook veel op een dag? Mijn kindje huilt zo veel... en kwijlt ook meer dan dat hij eerst deed.
Mijn dochter (nu 7 maanden) kreeg met 4,5 maand haar eerste twee tandjes. Geen centje pijn.

Maar: nu kwijlt ze veel, wil alles in haar mondje stoppen, huilt en is niet in haar hummetje en wat blijkt? Oorontsteking! Moet er bij zeggen dat ze ook verhoging had...

Mocht het te lang aanhouden kun je altijd even langs de huisarts...
Mijn zoontje kreeg zijn eerste tandjes toen hij precies 5 maanden werd. Dochter was amper 6 maanden.

Je kunt bij de apotheek Chamodent of dentinox kopen tegen de pijn. Als het echt erg is kun je misschien wel een paracetamolletje geven zodat ie lekker kan slapen en niet wakker ligt van de pijn, vraag even na bij de huisarts. Hoofdeinde een klein stukje hoger leggen zodat de druk op zijn hoofd (en dus tanden en tandvlees) een beetje minder wordt.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Dat is wel een handige tip, hoofdeinde iets omhoog... misschien helpt het.

Ik weet dus niet zeker of hij tandjes krijgt maar dat vermoed ik dus wel... ik kan het niet zien of voelen ofzo...
De fase dat je de tandjes niet kunt zien of voelen is juist voor de kleine het heftigst. Het wil nl zeggen dat het tegen het tandvlees aandrukt.

Sterkte ermee!
Poep, wie heeft jou gescheten?
ja das ook mijn ervaring als die tandjes eenmaal door het tandvlees heen zijn, en alleen nog verder groeien, hebben ze er stukken minder last van.

Mijn zoon van bijna 11 maanden kreeg met 9 maanden eerste tandje en ik vroeg me toen ook af wat het was, al dacht ik ook aan tandjes. Toen ze eenmaal door waren, dacht ik Heeee daar had ie dus last van.

Dentinox helpt hier ook wel, en een bijtring, verder is het even doorzetten voor zowel hem als jij.

Sterkte ermee!
Mijn dochter had ook al weken last, huilen, rode wangen, poepbroeken en elke keer zei ik het zijn vast tanden. Nu zie ik eindelijk haar eerste tandjes zitten, nog een klein stukje dus, ze is inmiddels 7,5 maand.

Nu huilt ze al 2 nachten wel erg veel dus vanochtend toch maar even naar de dokter en nu heeft ze oorontsteking. Ik heb ook het matras bij het hoofdeinde omhoog en de dokter zei neusspray voor baby's gebruiken en paracetamol zetpil voor het slapen gaan geven.
Mijn kleinste kreeg z'n eerste tandje bij 4,5 maand (en de tweede bij 5 maanden). Ik was er ook niet op voorbereid, maar hij kwijlde veel en had luieruitslag. Ook was hij een paar dagen huilerig en sliep slechter.
Hallo,

Mijn dochter kreeg met 4 maanden alle voortanden tegelijk, met 6 maanden alle 4 de snijtanden en met 1 1/2 jaar allevier de hoektanden tegelijk. Het is misschien toeval, maar alledrie de keren lag ze tegelijkertijd met longontsteking een week in het ziekenhuis, met sonde, zuurstof en infuus voor antibiotica.

Ik ben er zelf van overtuigd dat het mede door het doorkomen van de tanden kwam, maar niet iedereen was het daarmee eens.
Zo dat is wel heftig zoveel tegelijk en waarom denken ze dan dat de tanden er niet mee maken hebben gehad?
Bij mn zoon kwamen 2 ondertanden en 2 boventanden snel achter elkaar door en beide keren was hij er flink verkouden van, daarvoor en daarna nooit verkouden geweest.

ef2000 klinkt wel heel toevallig hoor! Als je dochter er heel heftig op reageert en ze zoveel tanden in een keer krijgt, kan ik me zo voorstellen dat het er wel degelijk mee te maken heeft!
Hallo,

de 1e keer had ze ook het RS-virus erbij, dus dat zou nog toevallig kunnen zijn, denk ik, maar verder ben ik ervan overtuigd dat het samenhing. De verpleegkundige had nog nooit eerder meegemaakt dat tanden doorkomen en longontsteking oorzaak en gevolg was, daarom was ze er redelijk van overtuigd dat het niets met elkaar te maken had. Gelukkig heeft ze nu alle tanden en met wisselen tot nu toe geen problemen.
Hoi,

Even een vraagje: als er eenmaal een klein hard wit puntje zichtbaar en voelbaar is, hoe lang duurt het dan nog voordat de tand helemaal zichtbaar is?
UP
Verschilt bij ons per tand. De eerste twee waren er zo door (beneden), de bovenste 4 tanden zijn nog maar een klein stukje zichtbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven