Teletubbies, Dora, pfffff

10-06-2009 16:28 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriendinnen van mij hebben allemaal kinderen in de leeftijd van 0 - 12 jaar. Voor hun verjaardag krijgen ze allemaal een cadeautje, alleen het ene jaar is Teletubbies in, andere jaar is het weer uit. Het is nu geloof ik weer een of andere Dora, Cars of Spiderman, etc. Ben wel benieuwd wat jullie allemaal van die karakters vinden en wat op dit moment in is en wat uit...
Hier ook Bumba en het zandkasteel, maar het leukste vind ze (2 1/2) K3...... vreselijk!!!!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Whahaha, ik moet erg lachen om deze ervaringen. Mijn dochter van precies 2 is he-le-maal gek van Bumba. Als ze hem ziet, schreeuwt ze van enthousiasme. Zelfs een knuffel van Bumba is haar beste vriendje.

Verder vind ze een DVD van Nijntje en van de Teletubbies erg leuk. Al het andere peutertv kijkt ze wel, maar vind ze minder leuk.

Hier wel : als zij geniet, geniet ik ook. Nl. van haar rust.

Ik kan haar 's ochtends in ons bed zetten met de tv aan en dan kan mama even rustig douchen, aankleden, opruimen etc. Héérlijk (helemaal omdat ik nu 37 weken zwanger ben en 's morgens niet een van de vluchtsten ben...)!
What matters most is how you see yourself
Zandkasteel is leukkkkk! Vooral die bitch Sasa. Dochter hier heeft de Sasa-pop.
Sasa en Toto goed te doen maar koning Koos trek ik niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind Koning Koos een rare pedo, maar dat mag ik niet zeggen waar dochter bij is. Ik dénk het des te harder.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik kadootjes nooit uitzoek op wat er 'in' is. Wel als er een verzoek komt van een 'innig' iets.

De laatste jaren waren voor Oudste Pokemon kaarten en knikkers favoriet. Beiden verliest hij weer in de loop van het jaar zodat hij voor zijn volgende verjaardag weer hetzelfde kadootje kan vragen.

Jongste en Middelste zijn in de winter jarig en dan zijn er geen rages.
quote:fleurtje schreef op 10 juni 2009 @ 22:05:

Ik vind Koning Koos een rare pedo, maar dat mag ik niet zeggen waar dochter bij is. Ik dénk het des te harder.Is Koning Koos niet gewoon hun vader dan?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Tijdje terug was er een serie met yvonne jaspers, zijn maar 5 afleveringen ofzo van, die vond ik geweldig. Dochter was er nog wat te klein voor maar ze keek wel.

En rondom de kerst was ik verslaafd aan Linus.
Volgens mij is Koning Koos niet de vader althans zo kijk ik er niet naar.
Neeeee, Koning Koos is de ranzige huisoom; eigenlijk net als de Kolonel, Donald Duck en Lambik. Al denk ik niet dat die drie pedo zijn. Bij Koos denk ik dat wel, al heb ik hem nog nooit op een misstap kunnen betrappen.
Jeetje, heb ik toch altijd gedacht dat Koning Koos de thuisblijfvader van Sassa en Toto was. Dat rode haar hebben ze toch van hem geërfd?
Maar dan zou het prinses sasa en prins Toto zijn geweest.

Ik ga es even googelen
Hmm, op Wikipedia staat in het artikel over het Zandkasteel:

Koning Koos

Koning Koos is de volwassene. Een echte kindervriend. Hij is er om Toto en Sassa te bemoedigen, te ondersteunen, verhaaltjes voor te lezen en dingen uit te leggen. Koning Koos geeft een gevoel van veiligheid. Toto en Sassa mogen van hem zijn zoals ze zijn, want tenslotte is iedereen anders. Waar nodig biedt Koning Koos hen daarbij hulp, geeft troost en draagt oplossingen aan... maar pas wanneer het de peuters zelf niet lukt!

Misschien toch wel wat verdacht, ja.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Inderdaad toch niet zo gek bedacht van Fleurtje.
Ik weet wel dat stripfiguren van oudsher geen ouders hebben (denk aan Suske&Wiske, Kwik, Kwek & Kwak, Sjors&Sjimmie), dat zou nl insinueren dat er seks is geweest.
Hier is het momenteel 'kleine Einsteins', komt dagelijks op Net5. Op zich een leuk idee, allerlei leerzame zaken gecombineerd met mooie muziek en andere kunst. Maar ik word er wel een beetje simpel van. Het is weer datzelfde riedeltje zoals bij Dora, Diego, Mickey Mouse Clubhuis etc: een figuurtje zegt bijvoorbeeld 'zeg heel hard...' En enkele seconden later: 'Ja, goedzo!' Daar krijg ik echt jeuk van, haha.

Verder vind ik het grappig om te merken dat mijn kinderen veel programma's die ik zelf als kind niet leuk vond, ook niet leuk vinden. Sesamstraat bijvoorbeeld, en de Fabeltjeskrant. Ik heb nooit gezegd dat ik daar niets aan vond, het komt uit henzelf. Gelukkig vinden ze ook Samson en Gert niet leuk, want daar krijg ik echt de kriebels van.

Helaas beginnen ze nu ook Pokemon en aanverwanten leuk te vinden. Ik vind alle in Japan getekende figuurtjes op tv zo 'boos' kijken, het staat me enorm tegen.

xx lisa.
Aha Fleurtje, ik vroeg me dat laatst al eens af! Waarom altijd van die vage 'ouder' figuren, tantes, ooms etc.

Ja, Linus is leuk. En onlangs heb ik voor het eerst (schande eigenlijk) een aflevering van de Daltons gezien, vond ik ook leuk. Mijn kinderen ook wel.

xx lisa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven