Thuisblijfmoeders

01-12-2020 20:55 323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie zoal?
En wat doen jullie zoal dagelijks met de kindjes?
LaFleurNoire schreef:
04-12-2020 23:16
En, voelt dat nou lekker, voor de zoveelste keer een topic geopend door iemand die gewoon een leuk topic wil om te kletsen met mede thuisblijfmoeders, om zeep helpen met het eeuwige gezwatel dat thuisblijfmoeders hier al zeker twintig jaar moeten aanhoren?
De TO is zoals gewoonlijk verdwenen en komt nooit meer terug, die durft niet meer.

Op het minnaartopic mag je niet kritisch posten op straffe van een topicban maar thuisblijfmoeders mag je hier straffeloos uitmaken voor domme, afhankelijke, onderontwikkelde ouderwetse vrouwen, nutteloos voor de maatschappij, vretend uit de staatsruif nergens over mee kunnen pratend, erger nog, ze zijn zo afgestompt dat een fatsoenlijke conversatie er helemaal niet in zit.
En wacht maar tot je vent een vlotte jonge wel werkende vrouw tegen komt, dan zit je binnen no time arm en berooid met je koters op een uitgeleefd flatje met slechts een enorm gat in je cv.
Daarbij wordt ook nog veelvuldig verkondigd dat al die huisvrouwen die onaardigheid gewoon over zichzelf afroepen omdat zij steevast roepen dat zij de slechte moeders zijn omdat ze hun kinderen op het kdv dumpen en hun eigen kinderen niet opvoeden zodat ze opgroeien voor galg en rad.

Ziehier een samenvatting van twintig jaar lang tweemaandelijkse thuisblijfmoederbashtopics.

Maar je moet gewoon niet zo aangesproken voelen joh.
En nu valt deze tot nog toe nog mee, het gros van de fanatiekelingen hebben deze keer geen zin blijkbaar, of ze hebben het topic nog niet gevonden.
:worship:
Het is inderdaad schandelijk dat er zo geoordeeld wordt en dat vrouwen die misschien in hun leven een andere keuze maken dan de gemiddelde vrouw vandaag de dag doet.
Ik heb enorme bewondering voor vrouwen die er zoveel mogelijk voor hun kinderen willen zijn want dat is 24/7 loeizwaar en ze krijgen er geen cent voor. Wel een hoop liefde.
En iedereen moet het lekker zelf weten hoor maar ik trek toch mn wenkbrauwen op dat zoveel mensen kinderen willen, om ze vervolgens 4 of 5 dagen in het KVD te pleuren, nee dat is leuk voor die kinderen denk ik dan. (En waarom wil je dan kinderen?)

En het is ook een lastige tijd, vrouwen moeten zoveel van zichzelf tegenwoordig.Of beter gezegd, dat moet van de maatschappij. (En carrière maken en een leuk gezinnetje met blije kinderen, en een sociaal interessant leven en sporten en en en en...)
Gelukkig zijn er ook vrouwen die zich niet op laten jutten hierdoor en hun leven inrichten op een manier die zij prettig vinden.
En dat ze daar dan commentaar op krijgen (misschien zijn andere vrouwen wel jaloers dat ze zich niet op laten jutten?) dat is niet hun probleem.

TO ik hoop dat je dit nog leest, ik heb een totaal ander leven dan jij en ik heb grote bewondering voor je :worship:
(En ja dat heb ik ook voor de werkende moeders, maar niet meer dan voor thuisblijfmoeders want ze kiezen er tenslotte zelf voor. Of ze moeten veel van zichzelf. Keeping up the appearance..)
anoniem_401860 wijzigde dit bericht op 05-12-2020 08:59
31.12% gewijzigd
Phoebe1982 schreef:
05-12-2020 07:49
Het is inderdaad schandelijk dat er zo geoordeeld wordt en dat vrouwen die misschien in een hun leven een andere keuze maken dan de gemiddelde vrouw vandaag de dag doet.
Ik heb enorme bewondering voor vrouwen die er zoveel mogelijk voor hun kinder3n willen zijn want dat is 24/7 loeizwaar en ze krijgen er geen cent voor. Wel een hoop liefde.
En iedereen moet het lekker zelf weten hoor maar ik trek toch mn wenkbrauwen op dat zoveel mensen kinderen willen, om ze vervolgens 4 of 5 dagen in het KVD te pleuren, nee dat is leuk voor die kinderen denk ik dan.
En het is ook een lastige tijd, vrouwen moeten zoveel van zichzelf tegenwoordig.Of beter gezegd, dat moet van de maatschappij. (En carrière maken en een leuk gezinnetje met blije kinderen, en een sociaal interessant leven en sporten en en en en...)
Gelukkig zijn er ook vrouwen die zich niet op laten jutten hierdoor en hun leven inrichten op een manier die zij prettig vinden.
En dat ze daar dan commentaar op krijgen (misschien zijn andere vrouwen wel jaloers dat ze zich niet op laten jutten?) dat is niet hun probleem.

TO ik hoop dat je dit nog leest, ik heb een totaal ander leven dan jij en ik heb grote bewondering voor je :worship:
(En ja dat heb ik ook voor de werkende moeders, maar niet meer dan voor thuisblijfmoeders want ze kiezen er tenslotte zelf voor)
Dat hoeft dan opzich ook weer niet richting (veel) werkende moeders, toch?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
HawaZon schreef:
05-12-2020 07:22
Ik heb terug zitten lezen en Evelien10 en aardbeienslof begonnen met het geven van enige kritiek op thuisblijven als moeder.

Vervolgens werd daar door enkele tbm's op gereageerd en heb ik daar weer op gereageerd. Ik wist niet dat dit niet de bedoeling was.

Ik heb dit forum pas recent ontdekt. Ik zocht iets op over het coronavirus en toen kwam ik in een (oud) topic terecht over corona. Dit was zo interessant om te lezen dat ik verder ben gaan lezen. Sinds een week schrijf ik hier mee.

Hiervoor kende ik Viva alleen van het papieren tijdschrift (ik kocht het 15 jaar geleden wel eens, maar dacht dat het failliet was gegaan).

Ik trek me nu terug uit dit forum, omdat de sfeer wat grimmig is geworden en ik graag alle tbm's de kans geef om hier met elkaar te praten. Ik heb respect voor elke ouder die dag na dag het beste doet voor zijn/ haar kind(eren).

Fijn weekend allemaal :redrose:
Dus je stookt eerst alles tegen elkaar op en dan vertrek je?

Hoe maak jij trouwens muziek als je kinderen liggen te slapen? Ik heb er hier 1 die trompet speelt. Nou echt niet als zijn zusje in bed ligt.

En hoe bedoel je, bij vrienden langsgaan? Laat je je kinderen dan alleen?

Laat iedereen lekker doen wat ze zelf willen. De een wil fulltime werken de ander niet. Lekker zelf weten.

En je wist niet dat het niet de bedoeling was? De to vroeg om ervaringsverhalen niet om kritiek.
lux- schreef:
05-12-2020 08:18
Gelukkig schrijf jij het al.
Subnautica schreef:
05-12-2020 08:28
Dus je stookt eerst alles tegen elkaar op en dan vertrek je?

Hoe maak jij trouwens muziek als je kinderen liggen te slapen? Ik heb er hier 1 die trompet speelt. Nou echt niet als zijn zusje in bed ligt.

En hoe bedoel je, bij vrienden langsgaan? Laat je je kinderen dan alleen?

Laat iedereen lekker doen wat ze zelf willen. De een wil fulltime werken de ander niet. Lekker zelf weten.

En je wist niet dat het niet de bedoeling was? De to vroeg om ervaringsverhalen niet om kritiek.
Toch nog een reactie, omdat je zulke specifieke vragen stelt.

Je hebt tegenwoordig mogelijkheden om muziekinstrumenten te bespelen met een koptelefoon op.

Als ik bij vrienden langsga, dan is mijn man uiteraard gewoon thuis.
lux- schreef:
05-12-2020 08:18
Zeker niet, is ook absoluut niet mijn bedoeling. Ik heb voor alle moeders diep respect, ook als ze wel werken want het moederschap is retezwaar.
Ik vind het alleen niet fair dat er, zoals te lezen op dit topic, er werkende moeders zijn die zichzelf betere mensen lijken te vinden omdat ze ook werken, en dat een vrijbrief vinden om vrouwen die 100% voor het moederschap gekozen hebben af te kammen.
Dat vind ik niet eerlijk.
En het kan idd zo zijn dat mijn geschreven tekst wat bot overkomt, door irritatie kan dat wel eens gebeuren.
Ik ben ook maar een mens.

Trouwens, enkel een mening hebben over iets is toch echt iets anders dan iemand compleet belachelijk te maken omdat ze een andere keuze heeft gemaakt dan ik.
(Dan zou ik overuren maken aangezien heel veel vrouwen van mijn leeftijd kinderen willen en hebben en ik wil en heb ze niet..)
anoniem_401860 wijzigde dit bericht op 05-12-2020 09:20
16.96% gewijzigd
Phoebe1982 schreef:
05-12-2020 09:10
Trouwens, wat is er mis met enkel een mening te hebben?
Dat is toch i.m.o niet hetzelfde als mensen afkammen maar goed...
Nou... Ik vind de toon nogal kwetsend eerlijk gezegd. Het klopt ook nog eens niet wat je zegt. Je hoeft je kinderen echt geen 4-5 dagen op het kdv te 'pleuren' als je werkt.

Mijn kinderen zijn bijvoorbeeld altijd maar twee dagen naar het kdv geweest. De rest deden mijn man en ik zelf (allebei zijn we een doordeweekse dag thuis) en opa/oma pasten een dagje op.

Waarom zo negatief over de keuzes van andere ouders? Ben je ook zo negatief over je eigen man, dat hij werkt?
HawaZon schreef:
05-12-2020 09:19
Nou... Ik vind de toon nogal kwetsend eerlijk gezegd. Het klopt ook nog eens niet wat je zegt. Je hoeft je kinderen echt geen 4-5 dagen op het kdv te 'pleuren' als je werkt.

Mijn kinderen zijn bijvoorbeeld altijd maar twee dagen naar het kdv geweest. De rest deden mijn man en ik zelf (allebei zijn we een doordeweekse dag thuis) en opa/oma pasten een dagje op.

Waarom zo negatief over de keuzes van andere ouders? Ben je ook zo negatief over je eigen man, dat hij werkt?
Zeker niet, ik heb namelijk geen man... :lmao:
En geen kinderen en ik heb dus vrij veel vrijheid en kan doen en laten wat ik wil.
Fout he! ;-D :lol:!
Phoebe1982 schreef:
05-12-2020 09:22
Zeker niet, ik heb namelijk geen man... :lmao:
En geen kinderen en ik heb dus vrij veel vrijheid en kan doen en laten wat ik wil.
Fout he! ;-D :lol:!
Ik vind niks fout, ieder moet het zelf weten.

Het is weer eens wat anders een vrijgezelle, kindvrije huisvrouw. De meeste vrouwen die ik ken zonder relatie en kinderen werken wel. Niemand anders doet het immers voor hen en ze hebben toch geld nodig om zichzelf te onderhouden.
Phoebe1982 schreef:
05-12-2020 07:49
Het is inderdaad schandelijk dat er zo geoordeeld wordt en dat vrouwen die misschien in hun leven een andere keuze maken dan de gemiddelde vrouw vandaag de dag doet.
Ik heb enorme bewondering voor vrouwen die er zoveel mogelijk voor hun kinderen willen zijn want dat is 24/7 loeizwaar en ze krijgen er geen cent voor. Wel een hoop liefde.
En iedereen moet het lekker zelf weten hoor maar ik trek toch mn wenkbrauwen op dat zoveel mensen kinderen willen, om ze vervolgens 4 of 5 dagen in het KVD te pleuren, nee dat is leuk voor die kinderen denk ik dan. (En waarom wil je dan kinderen?)

(En ja dat heb ik ook voor de werkende moeders, maar niet meer dan voor thuisblijfmoeders want ze kiezen er tenslotte zelf voor. Of ze moeten veel van zichzelf. Keeping up the appearance..)
Bewondering vind ik persoonlijk niet nodig hoor. Ik vind het één niet beter dan het anderen heb al helemaal geen oordeel over hoe andere mensen hun leven inrichten. Mensen richten hun leven op een manier in waarop dat voor hen het beste werkt en of dat is met een thuisblijfmoeder of -vader, één parttimer en een fulltimer, twee parttimers, of twee fulltimers, kinderen naar het kdv, gastouder, nanny, opa en oma of hoe dan ook, het zal allemaal wel en ik voel al helemaal niet de behoefte om daar (ongevraagd) mijn mening over te spuien en mensen die het anders doen dan ik te beledigen en voor alles en nog wat uit te maken, laat staan tegen iemand die gewoon wil kletsen over haar leven.

Maar dat is inherent aan het anoniem achter je device zitten, dan kun je lekker los gaan. Ik ga er tenminste vanuit dat deze mensen irl niet zo onbeschoft zijn dat ze dit soort meningen en oordelen tegen de buurvrouw, nicht, zus, collega of wildvreemde op straat spuien als men dat hier doet.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 05-12-2020 10:03
0.06% gewijzigd
HawaZon schreef:
05-12-2020 07:22
Ik heb terug zitten lezen en Evelien10 en aardbeienslof begonnen met het geven van enige kritiek op thuisblijven als moeder.

Vervolgens werd daar door enkele tbm's op gereageerd en heb ik daar weer op gereageerd. Ik wist niet dat dit niet de bedoeling was.

Ik heb dit forum pas recent ontdekt. Ik zocht iets op over het coronavirus en toen kwam ik in een (oud) topic terecht over corona. Dit was zo interessant om te lezen dat ik verder ben gaan lezen. Sinds een week schrijf ik hier mee.

Hiervoor kende ik Viva alleen van het papieren tijdschrift (ik kocht het 15 jaar geleden wel eens, maar dacht dat het failliet was gegaan).

Ik trek me nu terug uit dit forum, omdat de sfeer wat grimmig is geworden en ik graag alle tbm's de kans geef om hier met elkaar te praten. Ik heb respect voor elke ouder die dag na dag het beste doet voor zijn/ haar kind(eren).

Fijn weekend allemaal :redrose:
Dat is natuurlijk volkomen onwaar hè. Je bent allang herkend door je manier van posten en ik ben jou al in meer van deze topics tegen gekomen, zoals jij post, daar kunnen er geen twee van zijn. Ga dus niet de vermoorde onschuld uit hangen alsjeblieft.
De manier waarop je toch verder post ondanks het feit dat je je zegt terug te trekken is ook heel bekend.
.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 05-12-2020 09:55
Reden: Quote ipv aanpassing
99.81% gewijzigd
LaFleurNoire schreef:
05-12-2020 09:49
Bewondering vind ik persoonlijk niet nodig hoor. Ik vind het één niet beter dan het anderen heb al helemaal geen oordeel over hoe andere mensen hun leven inrichten. Mensen richten hun leven op een manier in waarop dat voor hen het beste werkt en of dat is met een thuisblijfmoeder of -vader, één parttimer en een fulltimer, twee parttimers, of twee fulltimers, kinderen naar het kdv, gastouder, nanny, opa en oma of hoe dan ook, het zal allemaal wel en ik voel al helemaal niet de behoefte om daar (ongevraagd) mijn mening over te spuien en mensen die het anders doen dan ik te beledigen en voor alles en nog wat uit te maken, laat staan tegen iemand die gewoon wil kletsen over haar leven.

Maar dat is inherent aan het anoniem achter je device zitten, dan kun je lekker los gaan. Ik ga er tenminste vanuit dat deze mensen irl niet zo onbeschoft zijn dat ze dit soort meningen en oordelen tegen de buurvrouw, nicht, zus, collega of wildvreemde op straat te spuien als men dat hier doet.
Oordelen is idd iets anders dan een mening geven, en in dit geval doelde ik op het (verwachte) commentaar dat ik kreeg op de zinnen over werkende moeders en kinderen op het KDV ;). Een opmerking die niemand persoonlijk op hoeft te vatten. Echt niet.)
anoniem_401860 wijzigde dit bericht op 05-12-2020 09:58
2.76% gewijzigd
HawaZon schreef:
05-12-2020 09:19

Jongste gaat nu naar peuterspeelzaal?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Phoebe1982 schreef:
05-12-2020 09:55
Oordelen is idd iets anders dan een mening geven, en in dit geval doelde ik op het (verwachte) commentaar dat ik kreeg op de zinnen over werkende moeders en kinderen op het KDV ;)
En dat is natuurlijk ook logisch. Ouders die hun kinderen naar het kdv brengen willen net zo goed niet onterecht negatief commentaar krijgen. Zij doen ook wat in hun leven het beste werkt.
Ik vind dat ook niet terecht, het kdv is voor de meeste kinderen gewoon hartstikke leuk en nuttig.
HawaZon schreef:
05-12-2020 09:42
Ik vind niks fout, ieder moet het zelf weten.

Het is weer eens wat anders een vrijgezelle, kindvrije huisvrouw. De meeste vrouwen die ik ken zonder relatie en kinderen werken wel. Niemand anders doet het immers voor hen en ze hebben toch geld nodig om zichzelf te onderhouden.
?????
Wie zegt dat ik niet werk? Natuurlijk werk ik wel, daarbuiten bedoel ik, in mn vrije tijd.
Mensen ik ben hier weg, ik blijf aan het uitleggen en het verdedigen.
Fijne dag allen, en wees lief voor elkaar. Probeer ik ook, en nee dat lukt niet altijd.
LaFleurNoire schreef:
05-12-2020 10:02
En dat is natuurlijk ook logisch. Ouders die hun kinderen naar het kdv brengen willen net zo goed niet onterecht negatief commentaar krijgen. Zij doen ook wat in hun leven het beste werkt.
Ik vind dat ook niet terecht, het kdv is voor de meeste kinderen gewoon hartstikke leuk en nuttig.
Ik vind mijn persoonlijke mening/een gedachte die ik wel eens heb iets anders dan commentaar geven en iemand belachelijk maken en wegpesten.
(Bovendien mensen hebben altijd een mening, daar lig je toch niet wakker van hoop ik?)
Al was die zin idd misschien iets te kort door de bocht, dat was niet de bedoeling want ik wil geen mensen kwetsen, en hoe vrouwen die en werken en kinderen hebben het voor elkaar boksen, ik vind dat heel knap.
Ik ben overigens helaas chronisch vermoeid, en nee dat was geen keuze. Pijnlijke opmerking, dat ik een kinderloze vrijgezellige huisvrouw zou zijn. Ik moet namelijk verdomde hard mijn best doen om een beetje mee te kunnen draaien in deze kl*** maatschappij, en dat is retezwaar maar ik heb het er graag voor over.
En daarom ligt oordelen en mensen afkammen om hun leven gevoelig bij mij, en ja daarom schiet ik wel eens uit mijn slof als ik zie dat forummers om deze rede kutreacties krijgen.

Wees gegroet...
anoniem_401860 wijzigde dit bericht op 05-12-2020 10:13
47.73% gewijzigd
Phoebe1982 schreef:
05-12-2020 10:03
?????
Wie zegt dat ik niet werk? Natuurlijk werk ik wel, daarbuiten bedoel ik, in mn vrije tijd.
Mensen ik ben hier weg, ik blijf aan het uitleggen en het verdedigen.
Fijne dag allen, en wees lief voor elkaar. Probeer ik ook, en nee dat lukt niet altijd.
Fijne dag!
Phoebe1982 schreef:
05-12-2020 10:05
Ik vind mijn persoonlijke mening/een gedachte die ik wel eens heb iets anders dan commentaar geven.
Natuurlijk is dat anders. Ik doelde ook niet specifiek op jou. Maar mensen die hun kind naar het kdv brengen kunnen daar wel aanstoot aan nemen, juist vooral in deze discussie, want ze roepen al te pas en te onpas dat “wij” ze daar voortdurend mee om de oren slaan terwijl dat in werkelijkheid in thuisblijfmoedertopics maar heel zelden voorkomt, al helemaal als je kijkt wat de tbm allemaal naar zich toe geslingerd krijgt.
LaFleurNoire schreef:
05-12-2020 09:49

Maar dat is inherent aan het anoniem achter je device zitten, dan kun je lekker los gaan. Ik ga er tenminste vanuit dat deze mensen irl niet zo onbeschoft zijn dat ze dit soort meningen en oordelen tegen de buurvrouw, nicht, zus, collega of wildvreemde op straat spuien als men dat hier doet.
Toen ik thuis was tot de jongste 4 was heb ik werkelijk nóóit negatief commentaar van iemand gehad. Online stikt het van de belerende typjes, maar offline ben ik ze nooit tegengekomen.
Tegen een levend voorbeeld houden de vooroordelen geen stand natuurlijk.
Phoebe1982 schreef:
05-12-2020 10:05
Ik vind mijn persoonlijke mening/een gedachte die ik wel eens heb iets anders dan commentaar geven en iemand belachelijk maken en wegpesten.
(Bovendien mensen hebben altijd een mening, daar lig je toch niet wakker van hoop ik?)
Al was die zin idd misschien iets te kort door de bocht, dat was niet de bedoeling want ik wil geen mensen kwetsen, en hoe vrouwen die en werken en kinderen hebben het voor elkaar boksen, ik vind dat heel knap.
Ik ben overigens helaas chronisch vermoeid, en nee dat was geen keuze.
Joh, maak je niet druk hoor, zoals ik al schreef, ik doelde niet op jou, maar in het algemeen. Ik vond je post hartverwarmend maar dat gedeelte wat kort door de bocht.
Mensen met een mening, daar lig ik idd niet wakker van. Mensen die hun mening omzetten in oordelen, veroordelen, beledigen en dies meer zij, daar heb ik ook geen slapeloze nachten van, maar vind ik wel enorm onbeschoft.
Ik kan dan ook niet goed schakelen van in het ene topic beledigingen naar je hoofd geslingerd krijgen en in het andere topic keuvelen over koetjes en kalfjes met dezelfde persoon, vandaar dat ik besloot om hier op het forum gewoon maar heel af en toe nog te komen kijken.
Phoebe1982 schreef:
05-12-2020 09:10
Zeker niet, is ook absoluut niet mijn bedoeling. Ik heb voor alle moeders diep respect, ook als ze wel werken want het moederschap is retezwaar.
Ik vind het alleen niet fair dat er, zoals te lezen op dit topic, er werkende moeders zijn die zichzelf betere mensen lijken te vinden omdat ze ook werken, en dat een vrijbrief vinden om vrouwen die 100% voor het moederschap gekozen hebben af te kammen.
Dat vind ik niet eerlijk.
En het kan idd zo zijn dat mijn geschreven tekst wat bot overkomt, door irritatie kan dat wel eens gebeuren.

Trouwens, enkel een mening hebben over iets is toch echt iets anders dan iemand compleet belachelijk te maken omdat ze een andere keuze heeft gemaakt dan ik.
(Dan zou ik overuren maken aangezien heel veel vrouwen van mijn leeftijd kinderen willen en hebben en ik wil en heb ze niet..)
Je mag best een mening hebben, maar ‘waarom neem je kinderen om ze op een kinderdagverblijf te pleuren’ vind ik geen mening, dat is net zo lullig en onnodig als de ‘mening’ dat thuisblijfmoeders zich niet kunnen ontwikkelen.

Iedere ouder wil het beste voor zijn kind. En voor ieder gezin zal iets anders het beste werken. En eigenlijk, zolang de kinderen blij en goed verzorgd zijn en het gezin rondkomt enz., is het verder aan helemaal niemand om commentaar te hebben op hoe precies.

In een gesprek waarin er respect is voor alle verschillende manieren om het gezinsleven in te richten, ontstaat er namelijk ook ruimte om van elkaars manier te leren en te sparren over de dingen waar je wellicht tegenaan loopt. Ik heb als werkende moeder iig echt heus dingen die ik heel moeilijk vind. Zo móét ik door omstandigheden echt terug zijn op mijn werk als mijn jongste net 12 weken is en daar baal ik echt enorm van. Gelukkig kan mijn man verlof opnemen en is onze baby wel gewoon thuis tot hij een maand of 5-6 is, maar ik had dat zo graag zelf willen doen. Ik heb bij mijn oudste kunnen wachten met weer beginnen tot hij 6 maanden was, dus 12 weken vind ik wel heel erg mager. Maar als ik verwacht om dan reacties te krijgen van ‘dat krijg je nou als je een carrière wil’, wat heb ik daar dan aan? Veel meer had ik aan een vriendin die huisvrouw is, die zei: anders probeer je iets later nog wat extra verlof op te nemen. Ook als je tussendoor een tijdje gewerkt hebt is tijd thuis met je baby heel fijn, niet alleen die eerste paar weken. Daar had ik veel meer aan dan ‘tja dan moet je maar niet werken, eigen schuld dikke bult.’ Net zo goed geldt voor thuisblijfmoeders dat door wederzijds begrip en respect voor hen ruimte ontstaat om de dingen te bespreken waar zíj tegenaan lopen. Zo weet ik van de betreffende vriendin dat zij het best eenzaam vindt af en toe, alle dagen thuis met de kinderen. Dan zeg ik ook niet ‘tja, moet je maar gaan werken, eigen schuld dikke bult’, nee, ik app haar gewoon regelmatig op compensatiedagen of mijn parttimedag voor een kop koffie.

Dat is mijns inziens een stuk constructiever én gezelliger dan dat we allemaal maar lekker sneren omdat we nu eenmaal ‘recht’ denken te hebben op een mening. En vooral ‘recht’ om die mening dan lekker ongenuanceerd te verkondigen.

Dus op zo’n manier een lans breken voor de thuisblijfmoeder draagt alleen maar bij aan de verdeeldheid en het wederzijds onbegrip.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ja inderdaad, lux, mooi verwoord!
LaFleurNoire schreef:
05-12-2020 10:11
Natuurlijk is dat anders. Ik doelde ook niet specifiek op jou. Maar mensen die hun kind naar het kdv brengen kunnen daar wel aanstoot aan nemen, juist vooral in deze discussie, want ze roepen al te pas en te onpas dat “wij” ze daar voortdurend mee om de oren slaan terwijl dat in werkelijkheid in thuisblijfmoedertopics maar heel zelden voorkomt, al helemaal als je kijkt wat de tbm allemaal naar zich toe geslingerd krijgt.
Dat klopt, was ook wel kort door de bocht van mij.
Snorry :$ , nogmaals niemand hoeft zich aangesproken te voelen.

Lux: je hebt gelijk, het spijt me, was idd een botte opmerking van mij.
Quincy2 schreef:
05-12-2020 10:14
Toen ik thuis was tot de jongste 4 was heb ik werkelijk nóóit negatief commentaar van iemand gehad. Online stikt het van de belerende typjes, maar offline ben ik ze nooit tegengekomen.
Tegen een levend voorbeeld houden de vooroordelen geen stand natuurlijk.
Ik heb irl idd ook nog nooit negatief commentaar gehad. Maar ik moet wel zeggen dat ik niet graag zeg dat ik geen betaald werk doe.
Want ja, de oordelen en beledigingen van hier klinken wel door.

Ik heb wel vrijwilligerswerk dus dat breng ik dan ter sprake.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 05-12-2020 10:35
11.99% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven