Thuisblijfmoeders

01-12-2020 20:55 323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie zoal?
En wat doen jullie zoal dagelijks met de kindjes?
HawaZon schreef:
04-12-2020 22:41
Maar die tbm doet onbetaald werk in de uren dat wij betaald werk doen.
Dus?
Janiva schreef:
04-12-2020 22:45
Dus?
Dus kan ze die tijd niet besteden aan lezen, of het leren van een nieuwe taal.
HawaZon schreef:
04-12-2020 22:41
Maar die tbm doet onbetaald werk in de uren dat wij betaald werk doen.
Welk onbetaald werk heb je het over? Spinoza vertalen?
HawaZon schreef:
04-12-2020 22:40
Maar kinderen opvoeden doe je als ouders sowieso. Het mooie aan twee pt-werkende ouders vinden wij nu juist dat beide ouders de kans krijgen om die opvoedrol te pakken.

En natuurlijk is er veel meer in het leven dan werk. Daarom is het nu juist zo mooi dat we geen zeven dagen in de week van 's ochtends tot 's avonds hoeven te werken. Genoeg tijd voor allerlei activiteiten en bezigheden als je beiden vier dagen werkt en drie dagen in de week thuis bent.

Ik weet dat het niet voor iedereen geldt, maar ik krijg juist erg veel energie van mijn werk, dus het stimuleert me juist om ook andere dingen te doen met mijn leven.
En een ander richt zijn of haar leven heel anders in en wordt heel erg ongelukkig of ongelukkige kinderen van jouw manier van leven.

Ik dacht trouwens dat jij die drie dagen naast je werk aan je kinderen besteedde.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 04-12-2020 22:52
4.73% gewijzigd
CHL schreef:
04-12-2020 22:19
Dat klopt. Er moet alleen 24/7 voor een kind gezorgd worden. En hoe iemand dat het liefst invult, moet diegene zelf weten lijkt me.

Ik snap niet zo goed waar die drang om maar met allerlei vooroordelen en aannames over andermans leven jezelf op de borst te kloppen dat jij het zoveel beter hebt geregeld. Zelfs als het gaat om allerlei hypothetische vaardigheden aanleren. Dat zou je gemakkelijker afgaan omdat jullie beiden gewend zijn om voor de kinderen te zorgen.
Ik snap dat ook niet.
lux- schreef:
04-12-2020 22:30
Oh wacht :idee: volgens mij weet ik wie ze is. In dat geval is het praten tegen een muur joh. Wat het ook is, haar oplossing, gezin, leven is altijd beter dan dat van alle andere mensen ter wereld.
Ow....
Janiva schreef:
04-12-2020 22:42
Oooooohhhhhh ja! :'(
Ik trap er ook echt genant vaak in. Ongelooflijk :nut:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Mevrouw75 schreef:
04-12-2020 22:52
En een ander richt zijn of haar leven heel anders in en wordt heel erg ongelukkig of ongelukkige kinderen van jouw manier van leven.

Ik dacht trouwens dat jij die drie dagen naast je werk aan je kinderen besteedde.
Natuurlijk ben ik die dagen met mijn kinderen, maar ik ga ook gerust een uurtje sporten, of bezig met mijn hobby, of 's avonds een paar uur een boek zitten lezen, of oefenen met muziek maken (ik heb nu net een nieuw instrument gekocht).

Waarom zou dat als werkende ouder niet kunnen? Wat mij betreft zijn dat dingen die prima gaan, zeker als je allebei betrokken bent bij je kinderen. Misschien dat je de eerste maanden met een baby er niet aan toekomt, maar daarna gaat dat over het algemeen prima.
HawaZon schreef:
04-12-2020 23:00
Natuurlijk ben ik die dagen met mijn kinderen, maar ik ga ook gerust een uurtje sporten, of bezig met mijn hobby, of 's avonds een paar uur een boek zitten lezen, of oefenen met muziek maken (ik heb nu net een nieuw instrument gekocht).

Waarom zou dat als werkende ouder niet kunnen? Wat mij betreft zijn dat dingen die prima gaan, zeker als je allebei betrokken bent bij je kinderen. Misschien dat je de eerste maanden met een baby er niet aan toekomt, maar daarna gaat dat over het algemeen prima.
Ik vind dat vies tegenvallen hoor.
Mevrouw75 schreef:
04-12-2020 23:03
Ik vind dat vies tegenvallen hoor.
Ja?

Alleen al 's avonds. Ze liggen er om 7 uur, half 8 in, dus vervolgens heb ik 3 uur de tijd om te sporten, lezen, muziek te maken, te schilderen, naar vrienden te gaan, of waar ik maar zin in heb.

In drie uur kun je behoorlijk wat doen. 3x 7= 21 uur per week. En dat zijn dan alleen nog maar de uren dat de kinderen slapen en ik wakker ben.
HawaZon schreef:
04-12-2020 23:08
Ja?

Alleen al 's avonds. Ze liggen er om 7 uur, half 8 in, dus vervolgens heb ik 3 uur de tijd om te sporten, lezen, muziek te maken, te schilderen, naar vrienden te gaan, of waar ik maar zin in heb.

In drie uur kun je behoorlijk wat doen. 3x 7= 21 uur per week. En dat zijn dan alleen nog maar de uren dat de kinderen slapen en ik wakker ben.
Die van mij ligt er dus niet om 7 in en ik zei al: in ben dan zo uitgeblust dat ik nou niet lekker nog ff ga zitten schilderen of in het donker door het bos rennen ofzo.

Maar leef lekker je perfecte leven hoor, als je ook eens begrijpt dat het voor een ander anders werkt is het helemaal mooi.
En, voelt dat nou lekker, voor de zoveelste keer een topic geopend door iemand die gewoon een leuk topic wil om te kletsen met mede thuisblijfmoeders, om zeep helpen met het eeuwige gezwatel dat thuisblijfmoeders hier al zeker twintig jaar moeten aanhoren?
De TO is zoals gewoonlijk verdwenen en komt nooit meer terug, die durft niet meer.

Op het minnaartopic mag je niet kritisch posten op straffe van een topicban maar thuisblijfmoeders mag je hier straffeloos uitmaken voor domme, afhankelijke, onderontwikkelde ouderwetse vrouwen, nutteloos voor de maatschappij, vretend uit de staatsruif nergens over mee kunnen pratend, erger nog, ze zijn zo afgestompt dat een fatsoenlijke conversatie er helemaal niet in zit.
En wacht maar tot je vent een vlotte jonge wel werkende vrouw tegen komt, dan zit je binnen no time arm en berooid met je koters op een uitgeleefd flatje met slechts een enorm gat in je cv.
Daarbij wordt ook nog veelvuldig verkondigd dat al die huisvrouwen die onaardigheid gewoon over zichzelf afroepen omdat zij steevast roepen dat zij de slechte moeders zijn omdat ze hun kinderen op het kdv dumpen en hun eigen kinderen niet opvoeden zodat ze opgroeien voor galg en rad.

Ziehier een samenvatting van twintig jaar lang tweemaandelijkse thuisblijfmoederbashtopics.

Maar je moet gewoon niet zo aangesproken voelen joh.
En nu valt deze tot nog toe nog mee, het gros van de fanatiekelingen hebben deze keer geen zin blijkbaar, of ze hebben het topic nog niet gevonden.
Mevrouw75 schreef:
04-12-2020 23:14
Die van mij ligt er dus niet om 7 in en ik zei al: in ben dan zo uitgeblust dat ik nou niet lekker nog ff ga zitten schilderen of in het donker door het bos rennen ofzo.

Maar leef lekker je perfecte leven hoor, als je ook eens begrijpt dat het voor een ander anders werkt is het helemaal mooi.
Sporten hoeft niet in het donker, in het bos. Nu in de winter en vanwege corona doe ik veel thuis. Zo doen heel veel mensen het, dus zo bijzonder is het allemaal niet.

Ik voel me ook niet uitgeblust, omdat ik elke nacht 8 uur slaap. Maar mijn kinderen zijn al ouder. Toen ze baby's waren, was ik ook moe. Uiteraard.
Mevrouw75 schreef:
04-12-2020 23:14

Nou, echt hè....pfff
LaFleurNoire schreef:
04-12-2020 23:16
En, voelt dat nou lekker, voor de zoveelste keer een topic geopend door iemand die gewoon een leuk topic wil om te kletsen met mede thuisblijfmoeders, om zeep helpen met het eeuwige gezwatel dat thuisblijfmoeders hier al zeker twintig jaar moeten aanhoren?
De TO is zoals gewoonlijk verdwenen en komt nooit meer terug, die durft niet meer.

Op het minnaartopic mag je niet kritisch posten op straffe van een topicban maar thuisblijfmoeders mag je hier straffeloos uitmaken voor domme, afhankelijke, onderontwikkelde ouderwetse vrouwen, nutteloos voor de maatschappij, vretend uit de staatsruif nergens over mee kunnen pratend, erger nog, ze zijn zo afgestompt dat een fatsoenlijke conversatie er helemaal niet in zit.
En wacht maar tot je vent een vlotte jonge wel werkende vrouw tegen komt, dan zit je binnen no time arm en berooid met je koters op een uitgeleefd flatje met slechts een enorm gat in je cv.
Daarbij wordt ook nog veelvuldig verkondigd dat al die huisvrouwen die onaardigheid gewoon over zichzelf afroepen omdat zij steevast roepen dat zij de slechte moeders zijn omdat ze hun kinderen op het kdv dumpen en hun eigen kinderen niet opvoeden zodat ze opgroeien voor galg en rad.

Ziehier een samenvatting van twintig jaar lang tweemaandelijkse thuisblijfmoederbashtopics.

Maar je moet gewoon niet zo aangesproken voelen joh.
En nu valt deze tot nog toe nog mee, het gros van de fanatiekelingen hebben deze keer geen zin blijkbaar, of ze hebben het topic nog niet gevonden.
:rofl: :rofl:
Ik hoopte al dat je zou komen opdagen hier. :hello:

Eerlijk is eerlijk: er is er hier maar één waar ik heel moe van word.
HawaZon schreef:
04-12-2020 23:16
Sporten hoeft niet in het donker, in het bos. Nu in de winter en vanwege corona doe ik veel thuis. Zo doen heel veel mensen het, dus zo bijzonder is het allemaal niet.

Ik voel me ook niet uitgeblust, omdat ik elke nacht 8 uur slaap. Maar mijn kinderen zijn al ouder. Toen ze baby's waren, was ik ook moe. Uiteraard.
Wel wat onderwerpen op dit forum betreft; je post steeds hetzelfde.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Janiva schreef:
04-12-2020 23:23
:rofl: :rofl:
Ik hoopte al dat je zou komen opdagen hier. :hello:

Eerlijk is eerlijk: er is er hier maar één waar ik heel moe van word.
Nou, na de laatste keer was ik het zo zat dat ik serieus overwogen heb om na meer dan twintig jaar mijn nick definitief aan de wilgen te hangen en ik ben hier nu ook nog maar zelden.
In dit topic valt het idd nog best mee, een oude bekende die ik idd ook al herkende.
Maar wie weet komen er nog meer opdagen die zich altijd in tbmtopics laten horen op niet al te subtiele wijze.
LaFleurNoire schreef:
04-12-2020 23:30
Nou, na de laatste keer was ik het zo zat dat ik serieus overwogen heb om na meer dan twintig jaar mijn nick definitief aan de wilgen te hangen en ik ben hier nu ook nog maar zelden.
In dit topic valt het idd nog best mee, een oude bekende die ik idd ook al herkende.
Maar wie weet komen er nog meer opdagen die zich altijd in tbmtopics laten horen op niet al te subtiele wijze.
Kan ik me voorstellen dat je er helemaal klaar mee was.
Ik hoop dat je blijft, door onder meer jouw posts krijg ik weer energie om toch te blijven reageren, al is het misschien tegen beter weten in.
Het is tegen beter weten in.
En ik vind het gewoon sneu voor een nieuwe TO die een topic wil starten om ervaringen uit te wisselen en als eerste wat flauwe opmerkingen krijgt en een paar serieuze (iedereen die langer dan een paar maanden rondhangt weet hier al hoe zo’n topic gaat verlopen dus daar beginnen de meesten al niet aan) en dan na een pagina of twee komen de “kritische dames” met wat ik hierboven heb gepost.

Leuk welkom krijg je dan.
LaFleurNoire schreef:
04-12-2020 23:59
Het is tegen beter weten in.
En ik vind het gewoon sneu voor een nieuwe TO die een topic wil starten om ervaringen uit te wisselen en als eerste wat flauwe opmerkingen krijgt en een paar serieuze (iedereen die langer dan een paar maanden rondhangt weet hier al hoe zo’n topic gaat verlopen dus daar beginnen de meesten al niet aan) en dan na een pagina of twee komen de “kritische dames” met wat ik hierboven heb gepost.

Leuk welkom krijg je dan.
Ik vind het altijd zo enorm
typerend dat VF bekend staat als ‘huisvrouwenforum’. Dat wordt dan zo megadenigrerend gezegd, door mensen die hier overduidelijk hooguit een half topic hebben gelezen en dan moet je zien wat er gebeurt als er eens een huisvrouw het waagt om te pogen een kletstopic te openen :nut:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
05-12-2020 00:10
Ik vind het altijd zo enorm
typerend dat VF bekend staat als ‘huisvrouwenforum’. Dat wordt dan zo megadenigrerend gezegd, door mensen die hier overduidelijk hooguit een half topic hebben gelezen en dan moet je zien wat er gebeurt als er eens een huisvrouw het waagt om te pogen een kletstopic te openen :nut:
Ja, onaardig vind ik dat. En ook zo onnodig.
LaFleurNoire schreef:
05-12-2020 00:21
Ja, onaardig vind ik dat. En ook zo onnodig.
Zeker. Maar überhaupt zou er al zoveel meer ruimte zijn voor een normaal gesprek al iedereen zich zou realiseren dat alle ouders het beste willen voor hun kind/gezin. Ook op andere gebieden zoals borstvoedjng, slapen, enz. Dat gekift op elkaar altijd.
lux- schreef:
04-12-2020 22:30
Oh wacht :idee: volgens mij weet ik wie ze is. In dat geval is het praten tegen een muur joh. Wat het ook is, haar oplossing, gezin, leven is altijd beter dan dat van alle andere mensen ter wereld.
Oh mijn iq is vast enorm gedaald van dat 24/7 thuiszitten, want het kwartje valt nu pas bij me :hihi:
HawaZon schreef:
04-12-2020 23:08
Ja?

Grapjas. Moeilijk hè, om te begrijpen dat het niet overal zo gaat als bij jou. Om het even met mij te vergelijken: ten eerste liggen mijn kinderen er pas 2 uur later in (19:00 uur was alleen de eerste jaren op de basisschool en dan was er dus altijd eentje die later ging). Ten tweede heb ik om 19 uur echt geen tijd om te doen waar ik maar zin in heb. Ik ben dan nog bezig de keuken op te ruimen na het avondeten, er moeten kattenbakken worden verschoond, kinderen geholpen worden met huiswerk of van sport gehaald, er zijn altijd 100 dingen die moeten gebeuren, of ik die dag nou gewerkt heb of thuis was. Dus droom lekker verder, die kinderen van jou zullen ook niet altijd om 19:00 uur naar bed blijven gaan.
Ik heb terug zitten lezen en Evelien10 en aardbeienslof begonnen met het geven van enige kritiek op thuisblijven als moeder.

Vervolgens werd daar door enkele tbm's op gereageerd en heb ik daar weer op gereageerd. Ik wist niet dat dit niet de bedoeling was.

Ik heb dit forum pas recent ontdekt. Ik zocht iets op over het coronavirus en toen kwam ik in een (oud) topic terecht over corona. Dit was zo interessant om te lezen dat ik verder ben gaan lezen. Sinds een week schrijf ik hier mee.

Hiervoor kende ik Viva alleen van het papieren tijdschrift (ik kocht het 15 jaar geleden wel eens, maar dacht dat het failliet was gegaan).

Ik trek me nu terug uit dit forum, omdat de sfeer wat grimmig is geworden en ik graag alle tbm's de kans geef om hier met elkaar te praten. Ik heb respect voor elke ouder die dag na dag het beste doet voor zijn/ haar kind(eren).

Fijn weekend allemaal :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven