Tienerzoon: moe, bleek, kringen onder ogen, duizelig, ziek
maandag 23 december 2019 om 16:12
Mijn tienerzoon is al maanden continu ziek, zwak, misselijk en onderweg. Hij ziet eruit als een spook, heeft al twee antibiotica kuren achter zijn kiezen, en heeft blauw zwarte kringen onder zijn ogen en is zichtbaar afgevallen. Vaak is hij duizelig (inmiddels niet alleen meer bij het opstaan) heeft hij hoofdpijn en netelroos over zijn hele lichaam. Hij kan niet in slaap komen. En slaapt dus echt veel te weinig (groot probleem) en zit voornamelijk binnen.
Twee maanden geleden bloedonderzoek: geen grote dingen: b12 iets aan de lage kant, d: waarde van 70 maar verder alles wel okay. Vandaag weer bloed geprikt (van de week uitslag)
Hij eet slecht vind ik. Hele dagen niks en 's avonds rommel, eet wel met ons aan tafel maar vindt alles vies en vist alle aardappels en kale pasta ertussenuit en de tijd van zitten blijven tot je bord leeg is is wel geweest (ik kan letterlijk niet meer tegen hem op). Ik heb er zo vaak ruzie met hem over. Ook over zijn gamen, zijn slaapgedrag en alles. Dat het hele gezin er last van heeft. Mijn man en ik zijn hele dagen aan het werk en hebben ook niet altijd meer overal zicht op.
Momenteel is het zo erg dat ik me wel een beetje zorgen begin te maken. Hij is niet extreem snel gegroeid. Zit wel echt in de pubertijd. Slaapt dus te weinig en eet niet super goed.
Over het algemeen zit hij niet goed in zijn vel en voelt zich oncomfortabel en onwerkelijk (zijn woorden) ik zoek vooral herkenning en geruststelling.
Twee maanden geleden bloedonderzoek: geen grote dingen: b12 iets aan de lage kant, d: waarde van 70 maar verder alles wel okay. Vandaag weer bloed geprikt (van de week uitslag)
Hij eet slecht vind ik. Hele dagen niks en 's avonds rommel, eet wel met ons aan tafel maar vindt alles vies en vist alle aardappels en kale pasta ertussenuit en de tijd van zitten blijven tot je bord leeg is is wel geweest (ik kan letterlijk niet meer tegen hem op). Ik heb er zo vaak ruzie met hem over. Ook over zijn gamen, zijn slaapgedrag en alles. Dat het hele gezin er last van heeft. Mijn man en ik zijn hele dagen aan het werk en hebben ook niet altijd meer overal zicht op.
Momenteel is het zo erg dat ik me wel een beetje zorgen begin te maken. Hij is niet extreem snel gegroeid. Zit wel echt in de pubertijd. Slaapt dus te weinig en eet niet super goed.
Over het algemeen zit hij niet goed in zijn vel en voelt zich oncomfortabel en onwerkelijk (zijn woorden) ik zoek vooral herkenning en geruststelling.
anoniem_392495 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 16:21
9.73% gewijzigd

maandag 23 december 2019 om 16:31
plus dat hij zich onwerkelijk en oncomfortabele zoekt, dat vind ik ook wel een belangrijk punt wat de huisarts moet wetenhamerhaai schreef: ↑23-12-2019 16:29Bij mij gaan er allerlei alarmbellen af. Laat hem een afspraak maken bij de huisarts, en druk hem op het hart dat hij eerlijk is.
Hij heeft geen gezonde levensstijl. Beweegt te weinig, slaapt te slecht, en eet niet gezond. Dus zijn symptomen zijn niet zijn probleem, de reden waarom wel.

maandag 23 december 2019 om 16:32
Klachten blijven dus terug. Althans, dat zegt mijn huisarts altijd.Dymphnatam schreef: ↑23-12-2019 16:19Daar is hij al geweest, gezien 2 ab-kuren en een bloedonderzoek

maandag 23 december 2019 om 16:33
Toen ik als 18- jarige doodziek was, enorme koorts en flinke keelontsteking, kreeg ik van de huisarts antibiotica. Met de mededeling dat als ik Pfeiffer had, dat ik dan uitslag zou krijgen. En ja hoor, de volgende dag zat ik helemaal onder de uitslag.
Toch nog bloed moeten prikken, hoewel het al duidelijk was.
Toch nog bloed moeten prikken, hoewel het al duidelijk was.
maandag 23 december 2019 om 16:34
Nee zijn gamen en slechte slapen doet hij zelf. Maar ik heb een klein stemmetje in me dat zegt dat er wellicht dit keer geen verband is en dat slapen en eten minder invloed heeft op het gestel in dit land dan wij wel eens willen denken. Dat je hier maar zo geen tekorten op loopt en dat een puber wel tegen een stootje kan (lees: weinig slaap)
Ik ben zo moe van de strijd de hele tijd.

14

ik ben niet de huisarts van je zoon
maandag 23 december 2019 om 16:35
Hij heeft veel klachten! Het zat ook niet in mijn familie. Ik bleek het toch te hebben.Kriskornelig schreef: ↑23-12-2019 16:29Niet dat ik weet. Maar moet je daar niet allerlei klachten voor hebben? Het zit ook verder niet in de familie ofzo. Ik weet er eigenlijk niet zoveel van.

maandag 23 december 2019 om 16:35
wat voor strijd?Kriskornelig schreef: ↑23-12-2019 16:34Nee zijn gamen en slechte slapen doet hij zelf. Maar ik heb een klein stemmetje in me dat zegt dat er wellicht dit keer geen verband is en dat slapen en eten minder invloed heeft op het gestel in dit land dan wij wel eens willen denken. Dat je hier maar zo geen tekorten op loopt en dat een puber wel tegen een stootje kan (lees: weinig slaap)

maandag 23 december 2019 om 16:36
FF serieus. En hij bepaalt zelf wat hij (niet) eet, hoeveel hij slaapt en wanneer hij gamet?
Is dat de strijd?
anoniem_283719 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 16:37
5.21% gewijzigd

maandag 23 december 2019 om 16:39
Waarop is hij getest bij bloedonderzoek? Alleen op vitamines zoals B12 of ook op bijvoorbeeld schildklier en nierfunctie. Gebruikt hij verder geen verdovende middelen stiekum? (Zal wel niet maar je weet het niet). Als de schildklier niet naar behoren werkt kun je daar flink moe van worden en veel aankomen of afvallen. En dan nog de vermoeidheid van het vitamine D en B12 tekort.
Of wordt hij op school gepest? Kan hij goed meekomen in de klas? Heeft hij teveel stress? Toen ik op school teveel ballen omhoog moest houden en veel stress had viel ik veel af in korte tijd omdat door de stress m'n eetlust verdween en ik sliep ook slecht door m'n gepieker over hoe ik het allemaal bol moest werken. En door de stress en slaap tekort werd ik ook om de haverklap ziek.
Als dat allemaal niet aan de hand is: Is een mogelijke eetstoornis al uitgesloten?
Of wordt hij op school gepest? Kan hij goed meekomen in de klas? Heeft hij teveel stress? Toen ik op school teveel ballen omhoog moest houden en veel stress had viel ik veel af in korte tijd omdat door de stress m'n eetlust verdween en ik sliep ook slecht door m'n gepieker over hoe ik het allemaal bol moest werken. En door de stress en slaap tekort werd ik ook om de haverklap ziek.
Als dat allemaal niet aan de hand is: Is een mogelijke eetstoornis al uitgesloten?
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 16:43
10.94% gewijzigd

maandag 23 december 2019 om 16:47
Dit dus.
Ik nam ook aan dat de jongen veel ouder was.
Kom op TO, je bent zijn ouder!

maandag 23 december 2019 om 16:51
Oja, dat werkt echt.
Mag ie dan wel naar bed als het nog niet op is?
En naar school?
Mag het weer opgewarmd worden?
anoniem_392256 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 16:51
24.42% gewijzigd