Tienerzoon: moe, bleek, kringen onder ogen, duizelig, ziek

23-12-2019 16:12 398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tienerzoon is al maanden continu ziek, zwak, misselijk en onderweg. Hij ziet eruit als een spook, heeft al twee antibiotica kuren achter zijn kiezen, en heeft blauw zwarte kringen onder zijn ogen en is zichtbaar afgevallen. Vaak is hij duizelig (inmiddels niet alleen meer bij het opstaan) heeft hij hoofdpijn en netelroos over zijn hele lichaam. Hij kan niet in slaap komen. En slaapt dus echt veel te weinig (groot probleem) en zit voornamelijk binnen.
Twee maanden geleden bloedonderzoek: geen grote dingen: b12 iets aan de lage kant, d: waarde van 70 maar verder alles wel okay. Vandaag weer bloed geprikt (van de week uitslag)
Hij eet slecht vind ik. Hele dagen niks en 's avonds rommel, eet wel met ons aan tafel maar vindt alles vies en vist alle aardappels en kale pasta ertussenuit en de tijd van zitten blijven tot je bord leeg is is wel geweest (ik kan letterlijk niet meer tegen hem op). Ik heb er zo vaak ruzie met hem over. Ook over zijn gamen, zijn slaapgedrag en alles. Dat het hele gezin er last van heeft. Mijn man en ik zijn hele dagen aan het werk en hebben ook niet altijd meer overal zicht op.
Momenteel is het zo erg dat ik me wel een beetje zorgen begin te maken. Hij is niet extreem snel gegroeid. Zit wel echt in de pubertijd. Slaapt dus te weinig en eet niet super goed.
Over het algemeen zit hij niet goed in zijn vel en voelt zich oncomfortabel en onwerkelijk (zijn woorden) ik zoek vooral herkenning en geruststelling.
anoniem_392495 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 16:21
9.73% gewijzigd
hamerhaai schreef:
23-12-2019 16:29
Bij mij gaan er allerlei alarmbellen af. Laat hem een afspraak maken bij de huisarts, en druk hem op het hart dat hij eerlijk is.

Hij heeft geen gezonde levensstijl. Beweegt te weinig, slaapt te slecht, en eet niet gezond. Dus zijn symptomen zijn niet zijn probleem, de reden waarom wel.
plus dat hij zich onwerkelijk en oncomfortabele zoekt, dat vind ik ook wel een belangrijk punt wat de huisarts moet weten
S-Meds schreef:
23-12-2019 16:31
plus dat hij zich onwerkelijk en oncomfortabele zoekt, dat vind ik ook wel een belangrijk punt wat de huisarts moet weten
Ja? Want waar denk je aan?
Dymphnatam schreef:
23-12-2019 16:19
Daar is hij al geweest, gezien 2 ab-kuren en een bloedonderzoek
Klachten blijven dus terug. Althans, dat zegt mijn huisarts altijd.
Toen ik als 18- jarige doodziek was, enorme koorts en flinke keelontsteking, kreeg ik van de huisarts antibiotica. Met de mededeling dat als ik Pfeiffer had, dat ik dan uitslag zou krijgen. En ja hoor, de volgende dag zat ik helemaal onder de uitslag.
Toch nog bloed moeten prikken, hoewel het al duidelijk was.
Maar hoe oud is hij nou?
Nee zijn gamen en slechte slapen doet hij zelf. Maar ik heb een klein stemmetje in me dat zegt dat er wellicht dit keer geen verband is en dat slapen en eten minder invloed heeft op het gestel in dit land dan wij wel eens willen denken. Dat je hier maar zo geen tekorten op loopt en dat een puber wel tegen een stootje kan (lees: weinig slaap)
Ik ben zo moe van de strijd de hele tijd.
Maar van langdurig nauwelijks slapen en slecht eten wordt de beste nog lamlendig en ziek.
Dymphnatam schreef:
23-12-2019 16:33
Maar hoe oud is hij nou?
14
Heb je wel aangegeven dat de ontsteking niet wegging en eventueel andere antibiotica gekregen? Er zijn zoveel soorten. En eens met Meds. Hoe weet je zo 100% zeker dat er niks psychisch is? Zich onwerkelijk voelen is echt een alarmbel naar mijn idee.
Kriskornelig schreef:
23-12-2019 16:32
Ja? Want waar denk je aan?
ik ben niet de huisarts van je zoon
Kriskornelig schreef:
23-12-2019 16:29
Niet dat ik weet. Maar moet je daar niet allerlei klachten voor hebben? Het zit ook verder niet in de familie ofzo. Ik weet er eigenlijk niet zoveel van.
Hij heeft veel klachten! Het zat ook niet in mijn familie. Ik bleek het toch te hebben.
Kriskornelig schreef:
23-12-2019 16:34
Nee zijn gamen en slechte slapen doet hij zelf. Maar ik heb een klein stemmetje in me dat zegt dat er wellicht dit keer geen verband is en dat slapen en eten minder invloed heeft op het gestel in dit land dan wij wel eens willen denken. Dat je hier maar zo geen tekorten op loopt en dat een puber wel tegen een stootje kan (lees: weinig slaap)
Ik ben zo moe van de strijd de hele tijd.
wat voor strijd?
Kriskornelig schreef:
23-12-2019 16:34
14

FF serieus. En hij bepaalt zelf wat hij (niet) eet, hoeveel hij slaapt en wanneer hij gamet?

Is dat de strijd?
anoniem_283719 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 16:37
5.21% gewijzigd
Komen het slecht eten, slecht slapen etc voort uit zijn andere diagnoses? En kan daar specifieke hulp voor gevonden worden?
Lees die link naar stichting B12. Artsen weten hier te weinig van.
Waarop is hij getest bij bloedonderzoek? Alleen op vitamines zoals B12 of ook op bijvoorbeeld schildklier en nierfunctie. Gebruikt hij verder geen verdovende middelen stiekum? (Zal wel niet maar je weet het niet). Als de schildklier niet naar behoren werkt kun je daar flink moe van worden en veel aankomen of afvallen. En dan nog de vermoeidheid van het vitamine D en B12 tekort.

Of wordt hij op school gepest? Kan hij goed meekomen in de klas? Heeft hij teveel stress? Toen ik op school teveel ballen omhoog moest houden en veel stress had viel ik veel af in korte tijd omdat door de stress m'n eetlust verdween en ik sliep ook slecht door m'n gepieker over hoe ik het allemaal bol moest werken. En door de stress en slaap tekort werd ik ook om de haverklap ziek.

Als dat allemaal niet aan de hand is: Is een mogelijke eetstoornis al uitgesloten?
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 16:43
10.94% gewijzigd
Misschien is hij depressief of gestresst.
Ik dacht dat je een puber van 17 of 18 bedoelde. Een kind van 14 neem je in dit geval aan de hand mee naar de huisarts en krijgt thuis regels over mee eten, op tijd naar bed en scherm tijd.
rosings schreef:
23-12-2019 16:45
Ik dacht dat je een puber van 17 of 18 bedoelde. Een kind van 14 neem je in dit geval aan de hand mee naar de huisarts en krijgt thuis regels over mee eten, op tijd naar bed en scherm tijd.
Dit dus.
Ik nam ook aan dat de jongen veel ouder was.
Kom op TO, je bent zijn ouder!
Hoe willen jullie dan een 14 jarige dwingen om zijn bietjes te eten?
rosings schreef:
23-12-2019 16:45

Dit bedoelde ik dus de hele tijd.
Sudrì schreef:
23-12-2019 16:49
Ben ik ook heel benieuwd naar.
Sudrì schreef:

Hangt er van af hoe lang hij wil gamen die avond.
anoniem_283719 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 16:52
0.52% gewijzigd
Dymphnatam schreef:
23-12-2019 16:50
Hangt er van af hoe lang hij wel gamen die avond.
Oja, dat werkt echt.
Mag ie dan wel naar bed als het nog niet op is?
En naar school?
Mag het weer opgewarmd worden?
anoniem_392256 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 16:51
24.42% gewijzigd
Sudrì schreef:
Begin maar met dingen die hij gegarandeerd lekker vind, er moet energie in. En als je niet eet zit je wel aan tafel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven