Trots!

21-02-2020 09:47 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie niet zo goed tegen topics kan waarin er heel erg blij en trots wordt gedaan, dan kun je nu nog dit topic skippen :)

Ik had gisteren een oudergesprek op school (elk kind) en daaruit bleek dat mijn dochter het fantastisch doet op school. Ze heeft laatst een Cito toets gedaan voor kleuters en daaruit is gebleken dat ze bij rekenen 42 van de 48 vragen goed had en bij taal 59 van de 60!
Hoewel ik niet al te veel waarde hecht aan citotoetsen ansich, ben ik wel super trots! Ze vindt het alleen nog soms moeilijk om contact te leggen met andere kinderen, maar dat gaat steeds beter.

Wanneer was jij ontzettend trots op jouw kind?
Alle reacties Link kopieren
Je bent meestal trots op waar je veel waarde aan hecht.
anoniem_394429 wijzigde dit bericht op 21-02-2020 15:50
72.68% gewijzigd
Elke dag meerdere malen. Ze halen overigens geen geweldige Cito scores of schoolcijfers, maar ze hebben wel veel humor, altijd een goed humeur en gezellige plannen, ze zijn behulpzaam en verstandig en steeds meer zelfstandig.

Ook erger ik me wel meerdere keren per dag aan ze, maar dat is voor een ander topic.
Als m’n zoontje v 6 kennissen van mij die hij niet kent netjes heel vrolijk hand geeft en zegt ; hallo hoe gaat het met u?
Of zelf zijn pyjama aantrekt, of nieuwe woorden probeert op te schrijven. Of als het bijna bedtijd is en hij gaat zelf al naar boven om zijn tandjes te poetsen zonder dat ik het hoef te zeggen.

Zijn zoveel momentjes :flirting:
anoniem_390608 wijzigde dit bericht op 21-02-2020 09:57
3.77% gewijzigd
Toen onze dochter in één keer gaat rijbewijs haalde. Theorie en praktijk!
Dochter heeft vaak moeite met theoretische dingen leren.

Toen zoon eindelijk wist wat hij wilde een met glans slaagde voor de havo.

Toen jongste ondanks klachten door verwaarloosde hersenschudding gewoon toch even zijn examen mavo deed en alles in een keer haalde.

En op nog 1000 andere momenten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
ontbijtkoekje schreef:
21-02-2020 09:47
[...]
Hahahaha, nou je opent een apart topic van puur geluk over de eerste kleutercito, dus laten we die opmerking maar met een korreltje zout nemen..

Mijn kinderen deden het goed op school en ze zijn aardig- maar dat went allemaal best snel.
Ik ben altijd het meest trots als ze supergrappig uit de hoek komen. En dat is best vaak bij (bijna) volwassenen. Dan denk ik, zo dat is toch maar mooi mij́n kind, wat daar zo'n rake grap maakt.
Kennelijk hecht ik daar veel waarde aan.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-02-2020 10:24
Reden: Op quoten
36.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn puber het opneemt voor anderen en niet bang is om haar nek uit te steken als het moet. Zo is ze lid van de GSA en probeert verschillende activiteiten (o.a. Paarse vrijdag) op school mee te organiseren. Hier krijgt ze natuurlijk af en toe shit opmerkingen over, maar dat neemt niet weg dat ze zich er voor inzet. Haar schoolresultaten zijn wat wisselvalliger afhankelijk van de interessegraad, maar dat vind ik van ondergeschikt belang. Dat engagement, daar kan ik eigenlijk nog wel wat van leren.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik ben nooit trots op dingen die ze aangewaaid krijgen, daar zijn we blij mee (goede cijfers, mooi haar, snel kunnen fietsen). Trots ben ik vooral als ze buiten hun comfort zone dingen regelen, ondanks verlegenheid toch een succesvol sollicitatiegesprek kunnen voeren, voor zichzelf opkomen, ongevraagd iets voor een ander doen.
Alle reacties Link kopieren
Trots op dochter, vandaag heeft ze een 8,5 gehaald voor Frans. De laatste voldoende is van vorig jaar geloof ik. Ze heeft keihard gewerkt voor die 8,5 en daar ben ik heel trots op.
belgali schreef:
21-02-2020 09:59
Zo is ze lid van de GSA en probeert verschillende activiteiten (o.a. Paarse vrijdag) op school mee te organiseren.
Wauw!
MinkeDeWit schreef:
21-02-2020 10:02
Ik ben nooit trots op dingen die ze aangewaaid krijgen, daar zijn we blij mee (goede cijfers, mooi haar, snel kunnen fietsen). Trots ben ik vooral als ze buiten hun comfort zone dingen regelen, ondanks verlegenheid toch een succesvol sollicitatiegesprek kunnen voeren, voor zichzelf opkomen, ongevraagd iets voor een ander doen.

Dit inderdaad! Bijzonder prestaties, hoe klein ook. Bijvoorbeeld dat mijn dochter tegen haar voormalig werkgever zei dat op haar vrije dag echt niet in kwam vallen omdat hij alweer zijn zaakjes niet op orde had. In het kader van 'never bite the hand that feeds you' had ze een jaar meegedaan in zijn grillen, en daarna netjes ontslag genomen. Hij ging een grens over door te blijven bellen.
Alle reacties Link kopieren
cranberryjuice schreef:
21-02-2020 09:56
Als m’n zoontje v 6 kennissen van mij die hij niet kent netjes heel vrolijk hand geeft en zegt ; hallo hoe gaat het met u?
Of zelf zijn pyjama aantrekt, of nieuwe woorden probeert op te schrijven. Of als het bijna bedtijd is en hij gaat zelf al naar boven om zijn tandjes te poetsen zonder dat ik het hoef te zeggen.

Zijn zoveel momentjes :flirting:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu supertrots op mijn zoon van 16, die na lang dralen en weerstand en veel verlegenheid, gisteren toch zelf (met een klein zetje van mij in de vorm van een mailtje naar iemand die een goed woordje kon doen) zijn snuffelstageplek voor volgende maand heeft geregeld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat oudste na depressie en bijna van school gaan, haar pws stond te presenteren voor een groep ouders, leraren, leerlingen
Dat is buitencategorie, kunnen geen 3 zwemdiplomas tegen op :)
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-02-2020 10:02
Ik ben nooit trots op dingen die ze aangewaaid krijgen, daar zijn we blij mee (goede cijfers, mooi haar, snel kunnen fietsen). Trots ben ik vooral als ze buiten hun comfort zone dingen regelen, ondanks verlegenheid toch een succesvol sollicitatiegesprek kunnen voeren, voor zichzelf opkomen, ongevraagd iets voor een ander doen.
Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er trots op dat mijn kind altijd keurig op tijd klaar staat/vertrekt met de juiste spullen in de tas. Ze zit in groep acht. En ik ben trots op mijn andere kind dat zich over zijn weerstand tegen rekenen heeft gezet.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
lilalinda schreef:
21-02-2020 10:59
Dat oudste na depressie en bijna van school gaan, haar pws stond te presenteren voor een groep ouders, leraren, leerlingen
Dat is buitencategorie, kunnen geen 3 zwemdiplomas tegen op :)
:heart:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-02-2020 10:59
Dat oudste na depressie en bijna van school gaan, haar pws stond te presenteren voor een groep ouders, leraren, leerlingen
Dat is buitencategorie, kunnen geen 3 zwemdiplomas tegen op :)
Wat een topper! Echt iets om trots op te zijn.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Trost op een citotoetsscore. Dan gaat er in mijn beleving echt iets mis. Sorry TO ;-)

Dingen zoals Lilalinda schreeft, dat zijn dingen om trots op te zijn.
MinkeDeWit schreef:
21-02-2020 10:02
Ik ben nooit trots op dingen die ze aangewaaid krijgen, daar zijn we blij mee (goede cijfers, mooi haar, snel kunnen fietsen). Trots ben ik vooral als ze buiten hun comfort zone dingen regelen, ondanks verlegenheid toch een succesvol sollicitatiegesprek kunnen voeren, voor zichzelf opkomen, ongevraagd iets voor een ander doen.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
21-02-2020 11:29
Trost op een citotoetsscore. Dan gaat er in mijn beleving echt iets mis. Sorry TO ;-)

Dingen zoals Lilalinda schreeft, dat zijn dingen om trots op te zijn.
Ik was ook trots dat ze hun zwemdiploma haalden hoor
(En opgelucht, nooit meer zwemles!)
lilalinda schreef:
21-02-2020 11:35
Ik was ook trots dat ze hun zwemdiploma haalden hoor
(En opgelucht, nooit meer zwemles!)
Ik vooral blij inderdaad. Vooral bij de jongste en haar laatste diploma. :-D :-D :-D
En dat vind ik zelfs van andere categorie dan een citotoetsscore.
Toen mijn oudste haar zwemdiploma haalde, na minstens drie jaar zwemles, was ik ook trots hoor. Vooral omdat we ermee gestopt waren, en uiteindelijk op haar eigen initiatief weer begonnen.
Toen mijn jongste een hartstikke goede (hoge!) eindcito had was ik ook trots, en een beetje vals toen haar leerkracht daarover belde omdat hij een totaal ander (en onjuist) beeld van haar had en ouders (in elke geval deze) toch echt wel beter weten waar hun kind toe in staat is. Sinds dit jaar is het kind ook elke keer zelf aan het werk, heel serieus aan haar bureautje, en bijna altijd ook nog gewoon op tijd met opdrachten. Dat is niet echt trots, denk ik, omdat het zo vanzelfsprekend zou moeten zijn, maar ik vind het toch knap van haar. Ja, toch wel trots :heart:
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
21-02-2020 11:29
Trost op een citotoetsscore. Dan gaat er in mijn beleving echt iets mis. Sorry TO ;-)

Dingen zoals Lilalinda schreeft, dat zijn dingen om trots op te zijn.
Jammer dat er aan een topic die positief bedoeld is weer een negatieve draai aan gegeven wordt.
Alle reacties Link kopieren
ontbijtkoekje schreef:
21-02-2020 12:01
Jammer dat er aan een topic die positief bedoeld is weer een negatieve draai aan gegeven wordt.
Ja, jammer is dat altijd. Zijn ze wel goed in hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven