Trots!
vrijdag 21 februari 2020 om 09:47
Voor wie niet zo goed tegen topics kan waarin er heel erg blij en trots wordt gedaan, dan kun je nu nog dit topic skippen
Ik had gisteren een oudergesprek op school (elk kind) en daaruit bleek dat mijn dochter het fantastisch doet op school. Ze heeft laatst een Cito toets gedaan voor kleuters en daaruit is gebleken dat ze bij rekenen 42 van de 48 vragen goed had en bij taal 59 van de 60!
Hoewel ik niet al te veel waarde hecht aan citotoetsen ansich, ben ik wel super trots! Ze vindt het alleen nog soms moeilijk om contact te leggen met andere kinderen, maar dat gaat steeds beter.
Wanneer was jij ontzettend trots op jouw kind?

Ik had gisteren een oudergesprek op school (elk kind) en daaruit bleek dat mijn dochter het fantastisch doet op school. Ze heeft laatst een Cito toets gedaan voor kleuters en daaruit is gebleken dat ze bij rekenen 42 van de 48 vragen goed had en bij taal 59 van de 60!
Hoewel ik niet al te veel waarde hecht aan citotoetsen ansich, ben ik wel super trots! Ze vindt het alleen nog soms moeilijk om contact te leggen met andere kinderen, maar dat gaat steeds beter.
Wanneer was jij ontzettend trots op jouw kind?

zaterdag 22 februari 2020 om 11:21
Andersom schreef: ↑22-02-2020 10:29Aan de andere kant worden kinderen waarbij de ouders trots zijn op elke scheet nauwelijks uitgedaagd om eens boven zichzelf uit te stijgen.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen en dwingt ons als ouders ertoe om af en toe gepast trots te zijn en soms ook wel eens niet.
Ook helemaal waar ja. Maar dat gaat ook wel een beetje vanzelf natuurlijk. Bij de eerste vlinder die mijn dochter tekende was ik super trots, nu denk ik 'oh weer een vlinder ja'.

zaterdag 22 februari 2020 om 12:11
Wij hebben daar laatst op het werk een themamiddag over gehad. ‘Onze’ generatie (1970-1985) kreeg nooit complimenten van zijn ouders. We moesten vooral niet zeuren en doorbikkelen. De generatie 2000-nu wordt platgeknuffeld en overstelpt met complimenten alleen voor het ‘er zijn’. Kennelijk zorgt dat wel voor heel veel zelfvertrouwen, maar schort het dan wat aan incasseringsvermogen.Andersom schreef: ↑22-02-2020 10:29Aan de andere kant worden kinderen waarbij de ouders trots zijn op elke scheet nauwelijks uitgedaagd om eens boven zichzelf uit te stijgen.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen en dwingt ons als ouders ertoe om af en toe gepast trots te zijn en soms ook wel eens niet.
zaterdag 22 februari 2020 om 20:53
Ik was deze week trots op mijn dochter voor het behalen van haar zwemvaardigheid 1 diploma. Echt knap hoe ze de vlinderslag doet, en dat probeert vol te houden.
En verder nog dat ze haar eerste spreekbeurt heeft gehouden op school. Ondanks de zenuwen was ze zelf heel tevreden, dat vind ik dan toch heel leuk om te horen.
Mijn zoon: trots op zijn sociale interacties met klasgenootjes. Hij is een beetje een buitenbeentje van kleins af aan, met toch wel andere interesse als een hoop andere kindjes. Maar ik zie dat hij dit jaar echt een stuk actiever is om toch wat meer aan te passen naar de anderen.
En verder nog dat ze haar eerste spreekbeurt heeft gehouden op school. Ondanks de zenuwen was ze zelf heel tevreden, dat vind ik dan toch heel leuk om te horen.
Mijn zoon: trots op zijn sociale interacties met klasgenootjes. Hij is een beetje een buitenbeentje van kleins af aan, met toch wel andere interesse als een hoop andere kindjes. Maar ik zie dat hij dit jaar echt een stuk actiever is om toch wat meer aan te passen naar de anderen.