Trots!

21-02-2020 09:47 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie niet zo goed tegen topics kan waarin er heel erg blij en trots wordt gedaan, dan kun je nu nog dit topic skippen :)

Ik had gisteren een oudergesprek op school (elk kind) en daaruit bleek dat mijn dochter het fantastisch doet op school. Ze heeft laatst een Cito toets gedaan voor kleuters en daaruit is gebleken dat ze bij rekenen 42 van de 48 vragen goed had en bij taal 59 van de 60!
Hoewel ik niet al te veel waarde hecht aan citotoetsen ansich, ben ik wel super trots! Ze vindt het alleen nog soms moeilijk om contact te leggen met andere kinderen, maar dat gaat steeds beter.

Wanneer was jij ontzettend trots op jouw kind?
arpeggio schreef:
21-02-2020 12:10
Ja, jammer is dat altijd. Zijn ze wel goed in hier!
We gaan gewoon weer verder met de trotse verhalen! :-D
Mijn dochter deed opeens met haar schattige stemmetje een hondje na ‘woef woef’ :yes: :heart:
Oh, ik ben ook trots op de cito scores van mijn dochter hoor. Ze heeft moeite met rekenen en de afgelopen tijd enorm haar best gedaan dat op te halen zodat ze over 2 jaar naar het niveau kan waar ze naartoe wil.
Als hij, zo klein ‘ie is, iedereen om
hem heen, bekend en onbekend, inpakt met zijn grote lach en pretkop.
Super sociaal lief kind, maakt me trots :-D
Tuurlijk mag je trots zijn!! heerlijk toch?!
Gewoon lekker trots zijn hoor TO!

Als ik erover nadenk, ben ik eigenlijk doorlopend trots op mijn kinderen. Zelf nu nog nu ze volwassen zijn. Ze hebben er niets aan overgehouden gelukkig ;-D
Luci_Morgenster schreef:
21-02-2020 11:29
Trost op een citotoetsscore. Dan gaat er in mijn beleving echt iets mis. Sorry TO ;-)

Dingen zoals Lilalinda schreeft, dat zijn dingen om trots op te zijn.
Nou zeg, je mag best trots zijn op een citotoetsscore toch? Net zodat je trots kan zijn op je kind dat scoort in een wedstrijd of dat je kind mooi kan tekenen of weet ik wat.

Ik ben super trots op mijn dochter. Zij heeft ook een mooie citoscore gehaald na hard werken en ik ben hierdoor ook trots op haar. Net zodat ik trots op haar ben omdat ze zo sociaal is. En ik ben trots op haar dat ze uit haar comfortzone trad toen ze een volle klas met kinderen en ouders toe sprak.
Ik ben at the moment heel trots naar buiten aan het kijken waar mijn vierjarige dochter haar eerste speeldate heeft. Ze is lange tijd extreem bang voor andere kindjes geweest, door nare ervaringen op een Peuterspeelzaal. Ze heeft het vertrouwen langzaam omgebouwd en is nu zo ver dat ze lekker samen kan spelen. En zo te zien komt ze ook goed voor zichzelf op!
Toen dochter van net 2 uit zichzef aan gaf dat ze naar de wc moest en ook daadwerkelijk ging plassen.

En heel veel van dit soort kleine dingen. Hoewel ik ze vannacht toen ze dachten het is tijd om te feesten om 2 uur wel even achter het behang wou plakken.
Op dochter van 2 die in de winkel aangaf dat ze moest plassen. (Ze vindt dat erg spannend ergens anders).
Toen ik met oudste (even lang als een zevenjarig kind) naar een open dag van een geheel nieuw soort middelbare school ging, waar je basically alles zelf mag invullen en bepalen.
En kind, die niet bekend staat om ijver en interesse in school, met een vijftienjarige zij instromer in gesprek kwam.
En met die jongen een zeer volwassen gesprek aan ging over de voor en vooral nadelen van die vorm van onderwijs.
Binnen zes zinnen stonden er twee gelijkgestemden te giechelen over 'drie jaar zenuwachtig zijn omdat je WEET dat je eigenlijk aan het werk moet' en bracht ze het gesprek naar het bijbaantje van de jongeman, en hoe ingewikkeld het dan wordt dat als de fase voor het examen eraan komt je dan juist wil werken qua leeftijd en hoe hij dat dan aanpakte.
Ik stond met open mond te kijken.
En er stonden drie docenten kwijlend bij, al roepend DIT IS PRECIES WAT HIER NAAR SCHOOL GAAN OPLEVERT.
(spoiler: tot dusver wil ze niet).
De lievelingsknuffel van mijn dochter was stuk en moest naar de 'knuffeldokter'.
Ze stapte naar binnen, pakte knuffel uit haar tas en gaf hem aan de meneer en zei mijn knuffel moet gemaakt.
Wauw! Mijn kleine verlegen meisje deed dit even zelf (ze was 2 jaar toen).
Op mijn dochter toen ze eindelijk na ruim een jaar durfde te praten op school tegen de leerkracht. En laatst voor het eerst tegen mijn zus.
Ze had/heeft selectief mutisme.
.
Ik ben trots op mijn verlegen dochter die vanaf afgelopen zomervakantie in groep 1 zit. Het was een aantal weken wennen, maar nu heeft ze een paar goede vriendinnetjes en doet ze het sociaal heel goed. Ze is helemaal opgebloeid!

Hier geen cito-toets voor de kleuters, maar het feit dat ze meedraait in het plusgroepje van groep 1/2 zegt genoeg. En ja, dit is iets waar ze niet veel voor hoeft te doen. Maar dat maakt me niet minder trots.

Ook trots op de jongste dochter, bijna 2 jaar en al zo'n eigen karakter :flirting:
Zo leuk hoe trots ze kan kijken als ze zelf haar broek en laarsjes aantrekt!
Leuke verhalen! :love:
Trots ben ik ook als ik mijn kind zie sporten. Waar ze zich eerst nog de bal uit de handen liet pakken, rent ze nu zelfverzekerd het hele veld over om te scoren. Dan springen de tranen me echt bijna in de ogen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Nou ik ben ook gewoon trots op allerlei dingen van mn dochter hoor (ze is 14 maanden)
- ze heeft humor. Nu al.
- ze oefent heel goed met lopen
- ze kan al goed met (echt met en niet naast) andere kindjes spelen
- ze is lief voor dieren. Als ze een dier ziet zegt ze "aai" en wil ze aaien.
- ze heeft heel lang slecht geslapen door pijn vanwege allergie maar is niet bang voor haar bedje. Als ik dr naar bed breng wijst ze naar haar bedje en zegt ze "die".
- ze kan heel makkelijk mee op visite of uit lunchen. Ze vermaakt zich prima en vraagt op een leuke manier aandacht maar vindt het ook boeiend gewoon naar anderen te kijken zonder dat de aandacht direct naar haar gaat.
- ze geeft de liefste knuffels die je kan bedenken. Ok daar ben ik niet trots op maar maakt me wel heel gelukkig
Redballoon schreef:
21-02-2020 13:11
Ik ben at the moment heel trots naar buiten aan het kijken waar mijn vierjarige dochter haar eerste speeldate heeft. Ze is lange tijd extreem bang voor andere kindjes geweest, door nare ervaringen op een Peuterspeelzaal. Ze heeft het vertrouwen langzaam omgebouwd en is nu zo ver dat ze lekker samen kan spelen. En zo te zien komt ze ook goed voor zichzelf op!
♡♡♡
Eigenlijk ben je het meest trots als een kind boven zichzelf uitstijgt
Als er iets is, waar ze moeite mee hebben en ze flikken het!
lilalinda wijzigde dit bericht op 21-02-2020 18:46
0.38% gewijzigd
Ik vind dat je best trots mag zijn op een mooie citoscore en een intelligent kind.

Mensen zijn vaak ook heel trots op bijvoorbeeld hun blauwe ogen of iets anders waar ze zelf geen klap voor gedaan hebben. Dus laat ze maar kletsen hier.
vraag me af of je ook een topic zouden opendoen als je kind met een buis of slecht gedrag naar huis komt ! zet de punten van uw kleine van eerste keer op facebook anders!
icequeen2000 schreef:
21-02-2020 16:06
vraag me af of je ook een topic zouden opendoen als je kind met een buis of slecht gedrag naar huis komt ! zet de punten van uw kleine van eerste keer op facebook anders!
Oh, dat heb ik allang gedaan hoor. Ik heb ook nog even een fotootje van de resultaten op Insta gezet. Op Twitter heb ik een tweet geplaatst en ik heb ook maar meteen de plaatselijke krant gebeld.

En doorrrrr.
Ik ben op heel veel dingen van mijn kinderen trots. Dingen waar ze hard voor werken, dingen waar ze een beetje voor werken en dingen die ze van nature hebben. Ik zie niet in wat daar mis mee is, vind het gezeur in dit topic ook jammer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ontbijtkoekje schreef:
21-02-2020 12:01
Jammer dat er aan een topic die positief bedoeld is weer een negatieve draai aan gegeven wordt.
Moet je misschien ook niet op een openbaar forum posten met een cito score voor kleuters(!)
Karl_Marx schreef:
21-02-2020 16:42
Moet je misschien ook niet op een openbaar forum posten met een cito score voor kleuters(!)
Had ik eerst even moeten vragen of het een Verantwoord Viva Topic is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven