Uitgerekend augustus 2009!

01-12-2008 13:58 875 berichten
Alle reacties Link kopieren
Augustus 2009 mama's!

hai dames!

voor sommige de laatste loodjes denk ik?

ik ben net terug van vk en heb laatste echo gehad, alles was goed, ze verwachten dat ze ongeveer 6 pond zal wegen (klinkt zwaar, maar schijnt niet zo te zijn).

Verder merk ik dat ik toch wel wat meer moe ben, slaap ook 2 uurtjes overdag, 's nachts erg vaak wakker, heftige dromen en vaak plassen, maar heb nog wel erge last van nesteldrang, wil bijvoorbeeld onze toilet opnieuw gaan betegelen, maar vriend heeft het soort van verboden (maar goed ook!).

Heeft iedereen het koffertje al klaar? Ik ben druk bezig, als iemand nog tips heeft? (warme sokken heb ik al gehoord).

@Laminaat, kan je foto's niet bekijken, ben natuurlijk erg nieuwsgierig, maar link werkt niet (ook niet zonder de spatie).
@laminaat mooie foto's! Heel speciaal en bijzonder. Hoe vond je zoon het maken van de foto's en het resultaat? Ik had geen moeite met de link, twee spaties weg en ze kwamen tevoorschijn

Gek he dat terugtrekken, ik herken het ook. Schijn meer in mezelf getrokken te zijn en af en toe wazig uit de hoek te komen

@ Kike en hebben jullie een besluit genomen? Ik ben het met Laminaat eens, gewoon voor de naam gaan waar jullie je het prettigste bij voelen. Anders moet je ter geruststelling eens kijken bij de site van SVB en dan alle namen uit 2008. Je ziet de meest bijzondere namen ertussen staan.

Wij hebben de naam nog niet, maar zijn druk bezig geweest met de babykamer. Die is nu klaar. Vandaag ben ik druk bezig met kleertjes wassen en die kunnen de kast in. Heel vreemd om zo langs het kamertje te lopen en de wieg zo te zien staan.

@Hila. Gaat het slapen iets beter? Spannend of de kleine in een stuit ligt of niet. Mijn eerste lag in een stuit, draaide ook op het laatste moment erin. Bevalling was mij toen erg meegevallen. Ben benieuwd wat donderdag het resultaat is. In ieder geval leuk om de baby weer even te zien. Morgen jouw laatste werkdag, sterkte met de laatste loodjes!

@Diana, jij ook succes met de laatste loodjes deze week. Heerlijk om daarna van je verlof te gaan genieten.

@Boo, ik moet ook nog koffertje klaarzetten. Sokken is idd goede tip. Iets anders dan een boek ofzo kan ik niet bedenken. Fijn dat de echo goed was. Kon je de baby nog goed zien? 6 pond lijkt mij inderdaad niet zwaar, ik doe het ervoor ;)

Ik mag morgen weer naar de VK. Dan is het ook precies 37 weken en mag ik thuis bevallen.

Nu ga ik me weer met mijn zoon bezighouden
Hey,

Ik heb nu inderdaad lekker verlof, dus alle tijd om te schoonmaken, winkelen, niksen, afspraken te maken. Echt heerlijk!

@Merel: Hoe was jullie bruiloft? Hopelijk hebben jullie erg genoten van de dag. Succes nog met het kiezen van de jongensnaam, wij hebben nog steeds drie opties.

@Hila: Succes met de echo donderdag, hopelijk draait de baby toch nog de goede kant op.

@Laminaat: mooie foto's hoor! Volgens mij moet ik ook weer eens wat foto's laten maken, want dat is al weer wat weekjes geleden.

@Booo: Dat van de heftige dromen heb ik ook, gelukkig kan ik na een plaspauze wel weer makkelijk in slaap komen.

Groetjes Speesjaal
ja, heb de foto's bekeken van Laminaat (had uitroepteken weggelaten), erg gaaf!! mooi voor later ook, ik denk toch dat wij ook zoiets moeten doen ipv gipsbuik, dit is wel veel makkelijker te bewaren...

@Merel, echo ging zo snel, zag alleen rond ding wat hoofdje moest voorstellen, niets bijzonders dus. Hadden ze van tevoren ook al aangegeven, is alleen om te kijken of het goed ligt.

heb weer wat meer voor in mijn koffertje: Dextro energie!

@Kike, gewoon een naam kiezen waar jullie beide voor gaan, wellicht zijn jullie wel een trendsetter en hoor je volgend jaar die naam meer :-)
Dag meiden,

hier ook weer even een berichtje van mij. Het gaat hier erg goed! Zaterdag is Julia thuisgekomen (wel nog met sondevoeding omdat goed leren drinken het enige is wat haar nog in het ziekenhuis hield) en we zijn flink aan het genieten. De nachten zijn wel wennen, dit is wel wat anders dan 5-10 minuutjes kolven. Je bent zo 3 kwartier bezig met voeden en verschonen. Gelukkig drinkt ze heel goed bij me aan de borst en mag waarschijnlijk volgende week de sonde eruit. Julia zit inmiddels al weer een eind boven haar geboortegewicht en is een heerlijk tevreden meisje. Met af en toe een huiluurtje.

Met mij gaat het ook super. Nergens last van ook niet het idee dat ik 2 weken geleden bevallen ben. Voel me eigenlijk weer net zo fit als voor de zwangerschap. Ben alleen wat labieler, kan sneller huilen. En 's middags slaap ik even een uurtje met Julia. Dat is wel lekker. Ik pas mijn gewone broeken ook weer.

Al met al gaat het hier dus erg goed en geniet ik erg van het moeder zijn.

Als ik jullie verhalen dan lees, dan lijkt dat alweer zo lang geleden. Ik mis het zwanger zijn helemaal niet, terwijl ik dat wel verwacht had. Ik genoot erg van het zwanger zijn, maar nu ik Julia heb, is dit nog veel meer genieten.
wat een goed nieuws dat ze thuis is, heerlijk!

Fijn om te lezen dat het allemaal ook goed bevalt en dat je het zwanger zijn niet mist, wij hebben wat om naar uit te kijken (mis het zwanger zijn nu al niet meer..).

En foto's plaatsen, ik denk dat iedereen hier natuurlijk erg benieuwd is naar Julia.

Geniet ervan en houd ons op de hoogte!
Hee Muts, wat fijn om te horen dat alles zo goed gaat! En dat jij je ook zo goed voelt. Heerlijk zeker om nu als echt gezin thuis te zijn. Heb je nog kraamhulp, of doen ze daar niet meer aan als je kindje eerst in het ziekenhuis is geweest? Zo'n gek idee dat jij gewoon al een kindje van 2 weken hebt, en wij allemaal nog met een toeter lopen.

Vanaf morgen mag ik thuis bevallen. Gister controle bij de vk gehad, incl echo. Alles helemaal prima. Zij dacht dat ie nog wel even zou blijven zitten, omdat de oudste 2 weken te laat was. Dat hoop ik dan maar, dan redden we het net om alles op tijd klaar te hebben.

Naam is nog steeds niet definitief. Verbouwing loopt wel goed. Gisteren hebben mijn vriend en schoonvader de hele dag lopen klussen, vandaag gaat vriend verven, dan kan donderdag de vloer erin, ergens volgende week alle meubels (we moeten nog behoorlijk wat bij IKEA halen, ga er zo meteen een fortuin uitgeven) en dan is alles klaar. Dus help me hopen dat ie nog lekker 2 weken blijft zitten.

Ik heb nog even nagedacht over spullen voor in de ziekenhuistas: een nachthemd of lang t-shirt dat over je billen valt. Dan kun je in je kamer een beetje rondlopen zonder onderbroek, zonder dat je echt bloot bent. En inderdaad Dextro, Liga's etc. En Labello! Van het puffen krijg je droge lippen. En, misschien beetje overdreven maar ik wou dat ik het vorige keer had meegenomen: een klein schemerlampje of bureaulampje met zacht licht. Ik beviel in een kamer waar ze geen dimbaar licht hadden en tijdens de eindeloze ontsluitingsweeen werd ik gek van het felle tl-licht. Dus de enige optie was het licht in de kamer uitdoen en alleen het licht in de badkamer aan. Maar elke verpleegster e.d. die binnenliep deed automatisch weer dat licht aan, omdat ze anders in het donker stonden.

Tot later!
@ Kike, ik hoop mee dat het nog even blijft zitten...

en goeie tips inderdaad, Labello! en van dat schemerlampje ook, die gaat ook de tas in. Je kan maar beter teveel bij je hebben, dan te weinig.

succes met winkelen, pfff, moet er nu niet meer aan denken, knap van je!
Muts: wat leuk om weer wat van je te " horen". Fijn dat het moederschap zo bevalt. Geweldig, ik kan ook niet wachten om klaar te zijn met deze zwangerschap. Heel veel geluk verder en hopelijk kom je nog vaak langs op het forum om ons op de hoogte te houden van je lieve dochtertje.

Laminaat: mooie foto's! En fij om te lezen dat alles goed gaat. Ik hoop voor je dat je snel gaat bevallen, zo te lezen ben je er helemaal klaar voor. En toevallig dat jou zoon een noorse naam heeft die je niet(vaak) in NL hoort. Mijn dochter heeft ook een noorse naam die je in NL niet hoort. Was wat lastig te onthouden voor sommige mensen in het begin, maar als mensen eenmaal gewend zijn dan is het geen probleem meer.

Kike: nog lekker druk bezig met de voorbereiding dus. Lukt het allemaal een beetje of moet je veel uit handen geven? Ik merk namelijk dat ik zoveel meer wil dan dat ik nog kan. Frustrerend. Veel succes ook nog met het vinden van een naam.

Booo: Wat heb je allemaal al ingepakt? Wat ik zou doen is: Kleding voor jezelf, kleding voor de baby, maxicosi (klaarzetten, niet in koffer...), douche spullen, toiliettas, verzekeringspasje, fototoestel, iets te drinken en lezen voor je man, mobiele telefoon met nummers van mensen die je na de bevalling wilt bellen, wat tijdschriften/ een boek voor jezelf voor na de bevalling als je 's avonds niet kunt slapen, pantoffels of sokken om rond te lopen. Succes met inpakken.

Ik heb vandaag een vrije dag (werk maar 4 dagen per week). Morgen mijn laatste dag voor mijn verlof. Ik zit er helemaal doorheen. Ik was echt verschrikkelijk vanochtend. Zo erg dat mijn vriend de kleine meid heeft aangekleed en bij oma heeft afgeleverd. Zodat ik de rest van de dag terug naar bed kan. Nu ben ik om 2 uur opgestaan en het gaat weer wat beter. Maar ik ben het zo zat. Ben zo ontzettend moe. En dan de kleine in de peuterpuberteit, ze is zo schatttig en ook zo vermoeiend. Het slapen in haar nieuwe kamer gaat nog niet helemaal goed. Om half 6 wordt ze wakker en dan moet ik er dus ook uit. Hopelijk went ze snel en kan ze dan weer tot 7 uur slapen. Haar middagslaapjes zijn nu ook " verdwenen" dus ze slaapt nog maar 1 uurtje in de ochtend (10 tot 11). Nou ja, het is ook allemaal niet zo erg, ik zit gewoon mezelf erg in de weg.

Ik ga me aankleden en nog wat nuttigs doen met mijn dag.

Groet, Diana
Net terug van IKEA. Ben er de afgelopen weken ongeveer dagelijks geweest, nu ben ik er wel even klaar mee. Vriend heeft zich een ongeluk gesjouwd: we moesten een enorme garderobekast (3,5 mtr lang) hebben, een wastafel met kastje eronder, een boekenkast en een ladenkast. Alles bij elkaar zo'n 700 kilo. En tja, bij IKEA moet je eerst alles zelf uit de schappen halen, dan langs de kassa en het vervolgens weer afgeven bij de transportservice. Gelukkig brengen ze het wel (tegen betaling) naar boven. Het moet naar 4-hoog, dus dat is wel heeeel fijn!

Wat is het opeens weer warm en benauwd he?
Hallo!

Vandaag mijn eerste verlofdag! Heerlijk!

Heb meteen een lijst gemaakt met dingen die ik nog wil doen/ afmaken voordat de baby geboren wordt.

Nu hoef ik alleen maar af te strepen.

Vanochtend naar de VK gewest voor controle. Was niet helemaal goed. Te hoge bloeddruk en eiwit in urine. Morgen moet ik opnieuw in het ziekenhuis een dagcurve prikken om te kijken of mijn suikerwaarders verhoogd zijn. En maandag weer terug naar de VK om te kijken of mijn bloeddruk alweer naar beneden is. Zo krijg ik het nog druk de laatste weken! Lijkt verdacht veel op de vorige zwangerschap.... Nou ja, even afwachten maar, misschien komt het maandag wel helemaal goed.

Verder geen nieuws.

Ik heb vanmiddag nog een echo om te kijken hoe groot de baby is. En baby kijken is natuurlijk altijd leuk.

Groet, Diana
HELP!

ik heb geen nesteldrang/schoonmaakwoede meer, mijn huis is 1 grote puinhoop.

@Diana, hoe was je echo? baby goed kunnen zien?

hopelijk daalt je bloeddruk snel en zijn je waardes nu ook goed.

Voor de rest nog niemand aan het bevallen?
Even een paar fotootjes van ons meiske:

Een dagje oud

2 weekjes oud
Jee Muts, wat een schattige foto's! Ik (als leek) zou niet zeggen dat ze veel te vroeg geboren is. Hoe klein/ groot was ze bij de geboorte? Bedankt voor het plaatsen van de foto's, heel erg leuk!

Booo: geen paniek, het is ook veels te warm om schoon te maken nu. (Ik heb t net geprobeerd en ben maar weer gestopt).

Echo was prima: kind is helemaal volgens de boekjes, loopt maar een weekje voor qua groei. Dus ik moet nog wat geduld hebben, die blijft nog wel even zitten. Verder ligt de baby in stuit, maar dat draait nog wel terug denk ik (bewegelijk kind).

Zoooo wat is het ineens weer warm he! Ik kom nu nergens toe. Nou ja, morgen wordt het slecht weer, dan ben ik hopelijk wat productiever.

Groet, Diana
Oooooooooow wat lief Muts!!! Ik was al ongeduldig maar nu wil ik helemaal niet meer wachten...Wat een snoepie!

't Is inderdaad weer goor warm vandaag zeg. De ventilator is weer mijn beste vriend. Heb wel wat huishoudelijke dingetjes gedaan maar me verder vrij rustig gehouden. O nee, ik heb ook de box nog even in elkaar gezet.

Het bed is ook al omhoog, de eerste nacht bijna geen oog dichtgedaan want ik vond het doodeng.

Afgelopen weekend kreeg ik trouwens een verrassingsfeestje. Met z'n tienen hadden ze een babyshower georganiseerd (en geheimgehouden). Was hartstikke leuk, echt een verrassing en we zijn belachelijk verwend. Nu al, de baby is er nog niet eens! Heeft me wel ontzettend goed gedaan na al die hormonendips van de afgelopen tijd...

Laminaat, mooie foto's hoor!

Hila, hoe was je echo?

Diana, fijn dat je echo goed was, lijkt me toch weer spannend. Ik hoop voor je dat de kleine zich nog om gaat draaien..Wat je zegt over zoveel meer willen doen dan nog mogelijk is herken ik trouwens heel goed. Vooral het tempo moet drastisch omlaag en voel me na veel klusjes echt gebroken! Heel stijf en niet meer vooruit te branden...

Kike doe je een beetje rustig aan met al die meubels? Niet sjouwen hoor!

Booo, wees blij dat je even niet "hoeft" schoon te maken. Dat is toch niet te doen met dit weer? Hoe gaat het met je bekken? Ik moest erg lachen om je toiletplannen. Ik zit ook steeds het huis rond te kijken om te verzinnen wat er nog opgeknapt moet worden.

Groetjes!
Muts, wat een mooi meisje, zo klein nog (en wat een hoop haar..). Als je deze foto's ziet kun je inderdaad bijna niet meer wachten...

@Diana, gelukkig dat echo goed was, heb je nog wel zelf iets kunnen zien (ik niet namelijk, alleen groot ronde cirkel wat dan hoofdje is)

@Gazelle, ontzettend leuk zo'n babyshower, lieve vrienden/familie hebben jullie.

en inderdaad, even niets doen is ook wel goed, gisteren was dus zo'n dag, veel geslapen. Met als gevolg dat ik dus nu (om 3.30 uur) klaar wakker ben...

het onweert nu, dus hopelijk zo een heerlijke stortbui en straks minder warm graag...
Pfff, wat een k#tnacht zeg! Veel te heet in de slaapkamer, brandend maagzuur en toen ik ein-de-lijk sliep begon het zo hard te regenen dat ik daar weer wakker van werd... Heb dus een uur of vier geslapen. (Ja, ik weet dat ik daar als de baby er is misschien zelfs blij mee moet zijn)

Zo genoeg geklaagd. Straks tussen de buien door even naar het centrum om een leuk bedankje te kopen voor de organisator van het feestje. Verder had ik voor vandaag ook bedacht om alvast de envelopjes voor de geboortekaartjes te schrijven. Het kan maar geregeld zijn...
Hoi dames!

Sorry voor de lange afwezigheid, maar we zijn hier heel erg druk met de tuin geweest en laatste klussen in huis dat ik echt nergens anders meer aan toe kwam. Vriend had ook vrij en dan 3 tot 4 tuinmannen bezig gemiddeld van 8u 's ochtends tot vaak 22u 's avonds. Ik was van de catering (elke avond koken voor de hele bups, lunch verzorgen en de gebruikelijke koffie e.d.) en de materialen verzorgen. We hebben door een bevriende tuinarchitect de tekening laten maken, maar uit kostenbesparing besloten het in eigen beheer uit te voeren

Dus bestrating, beplanting, tuinhuis (eigen ontwerp) vaste bank, strakke pergola's..alles moest uitgezocht en tegen een beetje leuke prijs gekocht worden. Vriend druk aan de klus, dus ik heb me kapot gesjeesd en gegoogeld tussen de bedrijven door. En dan is er natuurlijk ook nog gewoon mijn dochter die naar school gebracht en gehaald moest worden en clubjes en sport enzo. Gister echt een enome huilbui gehad, ik ben zooooo moe, mijn voeten doen pijn en mijn buik zit in de weg. En het is nogsteeds niet klaar, terwijl de planning was dat het woensdag klaar zou zijn. De tuinmannen zijn wel klaar met hun gedeelte, dus vriend moet het afmaken, met hulp van vader..maar dat lukt ze volgens mij nooit in een week, want jawel, de keizersnee staat voor volgende week vrijdag gepland.

Ik wil gewoon rust de laatste week, een schoon huis en nog een beetje lanterfanten en niet in een met zand besmeurd huis zitten, met de was opgestapeld. Morgen komt mijn schoonmoeder helpen poetsen en woensdag komt mijn moeder naar NL (die woont in buitenland) dus hopelijk is het dan weer een beetje aan kant.

Tussendoor nog geboortekaartjes geregeld, MOET echt de enveloppen gaan schrijven! Grrrrrr..

Zo genoeg gemekkerd, met de kleine gaat alles prima. 37 weken echo kwam uit op 7 pond (6 pond is gemiddeld begreep ik) dus volgende week zal het nog wel onder de 8 pond zijn met de bevalling. Van mijn dochter ben ik 41 weken zwanger geweest en die was 8 pond precies, nu wordt het 2,5 week eerder gehaald, dus ben wel heel benieuwd hoe groot het zou zijn geworden zonder eerder ingrijpen, maar dat zullen we nooit weten! Mijn bloeddruk was wel opgelopen (gek, he?!?) maar niet verontrustend en ik begin nu opeens zo'n hoogzwanger moeke te worden, voeten worden opeens dikker, rondere toet. Krijg er ook allemaal reacties op van mijn omgeving, zo van: het duurt nu echt niet lang meer, dat is je aan te zien.

@ gazelle: wat leuk zo'n feestje..en dan als verassing, helemaal speciaal!

@Muts: wat een plaatje en wat veel haar. Ik vind haar er ook helemaal niet prematuur uitzien op de foto's, met al die haartjes en ronde wangetjes! Genietse...en wow...je eigen kleren..daar word ik pas jaloers op, heb zo'n zin om die positiemode aan de wilgen te hangen en er weer normaal bij te lopen, maar ben 21 kilo aangekomen, dus dat gaat zeker niet lukken helaas...

@ Boo: beter weer nu, he? Al is het hier toch nog wel wat klammig en benauwd. Hoest met jouw bekken? Bij mij gaat het erg goed gelukkig!

@ Diana: fijn dat de echo goed is en goede insteek van je om rustig af te wachten of het nog gaat draaien..en een keizersnee is best ok hoor, die eerste keizersnee was echt een godsgeschenk voor mij! Mocht het in een stuit blijven liggen wat is dan je plan? Hoop dat de dagcurve goed is vandaag.

@ Kike: je klinkt net zo druk als ik met je huis en aanverwanten, trek je het nog wel een beetje?

@Laminaat, de link is weg....

Grtz,

Marie
Hey dames,

Hier ook al iemand die slecht geslapen heeft vannacht. Eerst veelste warm en toen regen en onweer. Dus veel wakker geweest vannacht helaas. Gelukkig koelt het nu snel af met alle ramen open.

Voor in het ziekenhuiskoffertje/tas had ik ook nog wat aanvullingen (als de koffer/tas inmiddels nog niet vol zit ): Lenzen/bril spullen en legitimatiebewijzen+erkeninningsbewijs voor eventuele geboorte aangifte in het ziekenhuis.

@Muts: Wat een prachtig meisje! Fijn dat het met jullie zo goed gaat, en dat je al weer in je 'oude' kleding past is ook mooi meegenomen.

@Gazelle: Leuk dat je een babyshower als verrassing kreeg!

@Booo en Diana: Gelukkig waren jullie echo's goed. En diana hopelijk draait jou druktemakertje nog goed in de komende weken.

@Marie: volgende week vrijdag is het zover voor jullie! Lijkt me echt een heerlijk idee dat je naar zo'n datum toe kan leven. En die tuin, dat komt vast wel goed! (en anders tijdens je kraamweek heb je er waarschijnlijk toch geen oog voor)

Groetjes Speesjaal
Hoi allemaal,

Muts, wat een prachtige dochter! Wow! Moet er zelf nog aan wennen dat ik straks ook zo'n klein frummeltje ga krijgen. Bijzonder hoor

Marie, wat heb jij het druk gehad zeg! Petje af hoor. Doe je nu wel een beetje rustig aan de laatste weken? Wat fijn dat je schoonmoeder wil helpen met het schoonmaken.

Booo, ik heb hetzelfde hoor. Dit zijn de eerste dagen van mijn verlof (sinds woensdag hoef ik gelukkig niet meer). Merk wel dat ik echt aan het bijtanken ben. 's Middags een slaapje doen, en dan juist weer meer wakker zijn 's nachts. Ik heb me wel voorgenomen volgende week ietsje actiever te worden. Merk dat ik anders ook wel een beetje chagerijnig wordt... (Stilzitten is niet echt iets voor mij).

Dus ben ik inderdaad ook bezig met lijsten voor de kaartjes enzo. Wij gaan lekker makkelijk doen. Gewoon etiketten uitprinten.

Oh ja, en dat koffertje... Dat staat ook op mijn to do lijst!

Gisteren heb ik dus een echo gehad om te kijken of het goed ligt/lag. En gelukkig dat ligt het! Dus geen moeilijke keuzes, wel of geen stuitbevalling, wel of geen keizersnee. Ik zou graag thuis willen bevallen, dus ik ben er wel heel erg blij mee. We hebben nog een paar prachtige foto's meegekregen. Het gezichtje was echt heel goed te zien! Heel bijzonder!

Goed, dames ga me maar eens aankleden en wat nuttigs (?) doen. Tot de volgende keer!
Hi allemaal,

Wat een hoop nieuwe berichten, gezellig!

@ Muts: wat een plaatje! En zoveel haar, schattig. Wat verandert zo'n kleintje toch veel in twee weken tijd he? Heerlijk ook dat je je eigen kleren weer aankan. Bij de vorige kon ik dat ook na 1,5 week, hopelijk nu weer. Ik liep gister voor het eerst in maanden weer eens door wat normale kledingwinkels en ik had zo'n zin in nieuwe dingen!

@ Diana: goede instelling, van die stuit. En hoe waren je waardes?

@ Gazelle: grappig dat je nu al je bed omhoog hebt. Bij mij staan de klossen nog op de gang, dat doen we wel in 1x als het bed naar de nieuwe kamer gaat. Ons bed is van zichzelf al redelijk hoog (boxspring met matras erop) dus met de klossen eronder moet je er echt met een ladder inklimmen. Vond ik vorige keer wel grappig, het deed me denken aan al die idiote bed-altaren van MTV Cribbs ('And this is where all the magic takes place'). Leuk dat je een babyshower kreeg!

@ Booo: nesteldrang in de zin van poetsneigingen heb ik ook niet echt (er is ook niet tegenaan te poetsen op dit moment ivm geklus), maar ik wil wel alle kasten uitmesten. Lekker toch dat je die behoefte niet hebt, dan lukt het je misschien wel om uitgerust aan de bevalling te beginnen, daar heb je meer aan dan aan een schoon huis.

@ Marieg: Wow, jij weet dus al wanneer je kindje komt. Spannend! Herkenbaar verhaal ook, zo'n huis (of tuin) vol met klussers en hulptroepen die je moet cateren. Zelf niet sjouwen he? Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, want 'even boodschappen doen' betekent vaak ook al dat je meer tilt dan je eigenlijk zou moeten. Probeer wel uit te rusten!

Ik vond de afgelopen nacht ook dramatisch, ben er denk ik wel 8x uit geweest, steeds een miniplasje. Gelukkig viel ik dan wel meteen weer in slaap, maar heb heel onrustig gedroomd.

Er lopen nu twee mannen van IKEA door mijn trappenhuis, 600 kilo verdeeld over 29 dozen naar 4-hoog te sjouwen. Ik hoor ze onafgebroken zuchten en steunen, het is ook echt behoorlijk pittig, zeker met dit benauwde weer. Heb maar demonstratief op mijn dikke toeter gewezen en gezegd dat ik normaal gesproken gráág zou meehelpen, maar dat dat nu niet zo verstandig is. :-)

De kamer boven is af, hiephiephoera! Alleen nog de plintjes leggen en de meubels in elkaar zetten. Vanavond gaan we samen alvast de drie kleinere kasten in elkaar zetten, voor de grote garderobekast heeft mijn vriend wel hulp nodig van iemand die echt kracht kan zetten, dus dat zal maandag of dinsdag mijn schoonvader zijn.

Ons mannetje is gisteravond met mijn schoonouders mee naar huis gegaan, gaat daar een paar dagen logeren. Toen ze wegreden begon ik met huilen en daar kon ik pas na 3 kwartier mee stoppen. En ook nu zit ik te simmen omdat ik hem zo mis. Terwijl hij echt wel vaker uit logeren gaat en ik er dan nooit moeite mee heb. Het zullen de hormonen wel zijn.

We hebben eindelijk een naam. Ik heb 'mijn' naam gekregen. Vriend wist zelf geen naam waar hij echt 1000% blij mee is, ik ben dat wel met deze naam en hij vindt het op zich een goede naam, dus de kogel is eindelijk door de kerk. Nu nog een geboortekaartje ontwerpen.

De IKEA-mannen zijn inmiddels klaar, ga nu even checken of echt alles meegekomen is en of de dozen heel zijn, dan snel de stad in op zoek naar schoenen voor een huwelijk waar we morgen heen gaan. Mijn voeten zijn toch wel een beetje uitgezet, dus ik hoop dat ik van die espadrilles met sleehak kan vinden, daar houd ik het wel een tijdje op uit.

Succes allemaal met de hitte, klussen en kwalen!
O, ik zie nu pas hoe lang mijn verhaal is geworden, sorry.
Hoi,

Ook hier een benauwde nacht achter de rug. De afgelopen 3 nachten waren al beroerd door voorweeën. Na een uurtje of 2 trekt het weer weg en val ik in slaap, alleen hou ik dan manlief wakker door gedraai

@Diana, waren de uitslagen vandaag okay?

@Booo, wat minder nesteldrang is ook wel fijn hoor. Ik ben hier zo enthousiast aan het wassen, dat ik bijna in staat ben de schone kleren voor de zekerheid nog maar eens te wassen.

@Muts, wat een schatje!

@Gazelle, gek he het bed al zo omhoog. Mijn zoon schrok zich rot dat hij het bed zo hoog zag. Moest echt klimmen om er op te komen. Ben je inmiddels gewend aan de hoogte?

En wat super leuk zo'n babyshower, zeker zo vlak voor de vakantieperiode. Zijn er bij jullie ook zoveel mensen weg rond de uitgerekende datum?

@Marie, welcome back! Wat heb jij het druk gehad zeg. Wordt de tuin naar jullie zin?

Wat bijzonder dat je al de datum weet van de bevalling. Erg spannend lijkt me.

@Hila, wat fijn dat de echo goed was en je thuis kunt bevallen.

@Kike, hoe is het met al het Ikea spul? allemaal goed en compleet aangekomen?

En gefeliciteerd met de naam! Wij hebben hem ook. Vond het grappig dat wij niet de enige waren met het dilemma. Uiteindelijk 2 lijstjes naast elkaar gelegd en toen bleven er nog maar weinig namen over.

Is het nog gelukt met schoenen kopen?

Iemand vroeg nog hoe onze trouwerij was geweest. Was super leuk. Toen nog geen last van opgezette voeten enzo, dus de hele dag vol kunnen houden op mijn schoenen met hak. Ik wilde een 'echte' rode trouwjurk en dat was helemaal gelukt. Van achteren zag je helemaal niets van mijn buik, maar van de zijkant des te beter We moeten de foto's van de fotograaf nog krijgen, ben erg benieuwd hoe ze eruit zijn komen te zien.

Iedereen sterkte met het warme/benauwde weer, ik hoop dat het snel wat koeler wordt.
Hallo meiden

Het is hier nu eindelijk wat minder warm en van mij mag het nog wel even zo blijven maar ik heb al gehoord dat het vanaf dinsdag weer warm wordt.... Jammer.

Booo: ik kon er ook niets zien op die laatste echo hoor. Zwarte en witte vlekken/ lijnen. Maar met een beetje toelichting wist ik ongeveer wat er te zien was.

Is je koffertje nu klaar?

Marie: wat fijn dat je vrijdag al je kind hebt! Weet je al hoelang je daarna in het ziekenhuis moet blijven?

En wat betreft je vraag over wat ik doe als het kind in stuit blijft liggen: ik zou dan kiezen voor een keizersnee. Maar ik ga ervan uit dat hij nog draait hoor.

Kike: en ben je nu lekker kasten in elkaar aan het zetten? Dat kost toch altijd weer veel tijd vind ik..

Merel: dus in je buik is het al een tijdje onrustig, spannend! Misschien ga je ook al snel bevallen! Zou wel lekker zijn met dat warme weer he?

Ik ben vandaag de hele dag bezig geweest met bloed prikken. Ik heb het zelf gedaan, thuis en moet het morgen afleveren bij het lab. Hopelijk krijg ik dan maandag de uitslag. Maandag moet ik zowiezo weer voor controle naar de VK ivm hoge bloeddruk en eiwit in mijn urine. Dus hopelijk is maandag alles helemaal in orde, anders wordt ik overgedragen aan de gynaecoloog (ook geen ramp natuurlijk, maar toch...)

Nou, een fijn weekend en hopelijk kunnen we weer wat beter slapen nu het iets minder warm is. (Moet het niet te hard donderen natuurlijk)

Diana
Zoooo, wat een hoop nieuwe berichten ineens, leuk!

Ik merk dat ik me heel erg terugtrek in mezelf en dus weinig behoefte heb aan contact met de buitenwereld. Ik weet wel dat het goed bedoeld is allemaal, maar ik ben het gewoon zo beu: de telefoontjes ('En? Al bevallen? - Neehee, dan had je het écht al wel gehoord hoor!'), de opmerkingen van wildvreemden ('Zó wat een dikke buik, je bent zeker al vér over tijd? - Nee, ik ben 37 weken nu, over 5 weken ben ik over tijd') of de opvatting dat je buik publiek bezit is ('Oooh die buik, daar móet ik even aan zitten hoor!').

Anyway: gisteren weer naar de gyn en die heeft me gestript. Waar mijn buik vanaf week 26 al aan het rommelen was, is het de laatste twee weken echt verdácht rustig. Tssss, nou MAG meneer komen en nou WIL hij ineens niet meer. Hoezo eigenwijs? Nou ja, het is wel duidelijk dat hij dat iig van zijn moeder heeft, ahum...

@ Diana: doe het rustig aan he? Ik hoop dat je hoge bloeddruk aan de warmte te wijten is en dat je maar weinig (liefst geen natuurlijk) eiwitten in je urine zult hebben. Ik hoop op goede uitslagen maandag! (Overigens heet mijn oudste zoon 'Ask'.)

@ Merel: wat leuk, een rode jurk! Komende nachten maar even snel bijslapen voor het weer benauwder gaat worden.

@ Kike: en? Bevalt je 'nieuwe' huis? Joh, geen beter excuus om niet mee te hoeven sjouwen dan hoogzwanger zijn toch? Fijn dat jij 'jouw' naam hebt gekregen. Ik ben wel heel benieuwd hoor, hoe alle baby's (gaan) heten! Enne: ik vind het juist leuk, zo'n lange lap tekst.

@ Hila: wat fijn dat de baby goed lag! Ik duim mee dat je gewoon thuis kunt bevallen. Het lijkt mij ook zo héérlijk (maar ik mag niet). Jammer dat het nu zo regent, kun je niet eens lekker naar buiten nu je verlof hebt. Het is ook nooit goed he? Is het niet snikheet, dan regent het wel...

@ Marie: mensch, dat je er de puf nog voor had om die tuin te (laten) doen! Ik herken de wil wel, maar ik kán het gewoon niet meer. Ik ben afgelopen week twee dagen aan de enveloppen gaan zitten en die zijn nu geschreven. Leuk om te doen vond ik. En het doodt de tijd. Nog maar minder dan een week en dan heb jij je baby al in je armen, bizar joh! Aftellen dus...

@ Gazelle: ik zag je ava en moest aan gisteren denken, toen heb ik een Mojito-ijsje op. Zonder alcohol erin natuurlijk, maar het smaakte wel oké. Nog even, dan kunnen we weer (met mate). Wat leuk dat er zo'n shower voor je georganiseerd is!

@ Muts: wat een prachtig poppetje hebben jullie! Oh wat een heerlijk mini-mensje. Ik vind haar er ook niet echt prematuur uitzien hoor. Fijn dat ze het zo goed doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven