Uitgerekend augustus 2009!

01-12-2008 13:58 875 berichten
Alle reacties Link kopieren
Augustus 2009 mama's!

Hi allemaal,

Laminaat, ik háááát het ook als mensen ongevraagd aan je buik gaan zitten. Soms is ie ook echt gevoelig en dan is het gewoon een rotgevoel, andere keren vind ik het gewoon een soort inbreuk op je lichamelijke integriteit (klinkt wel heel zwaar, maar ach). Gisteren had ik een huwelijk en gelukkig bleef bijna iedereen eraf. En één vriendinnetje, zelf ook moeder, vroeg keurig vooraf of ze even haar hand op mijn buik mocht leggen.

Ik ga zo weer even met mijn vriend naar de bouwmarkt en de IKEA, laatste dingen halen. Dan vanmiddag de kastinrichting maken, deurtjes bevestigen en alles inruimen. Het schiet nu echt op. Morgen de plintjes op de vloer, wastafel aansluiten en gordijnen ophangen, en dan kunnen we allemaal doorschuiven.

Ik had vannacht en vanochtend opeens harde buiken, dat heb ik al in geen weken meer gehad. Jullie?

@ Diana, ik hoop dat je morgen goede uitslagen krijgt!

Tot later!
@ Kike, alles gelukt bij Ikea? hier bijna geen harde buiken gelukkig, maar wat niet is, kan nog komen, dus ik juich niet zo snel meer...

@ Diana, succes morgen, laat het snel weten hier he?

vraagje voor iedereen die al eens bevallen is: ik ben nu 36 weken, het kan dus over 2 weken al komen, maar voel je dit van tevoren aankomen (ben je de laatste paar dagen bv meer moe, meer last van harde buiken of voorweeen?). Zal wellicht bij iedereen verschillend zijn, maar ben even benieuwd naar de ervaringen van de "deskundigen" hier...
Ik had 's ochtends om 10 uur het idee 'dit zijn weeën' en 5 uur later was mijn zoon er. Ik voelde het dus niet al een paar dagen aankomen, ik was niet 'anders'.
Mojito ijs? Dat wil ik ook!!

Ik vind een mojito echt het allerlekkerste alcoholische drankje en heb er de laatste maanden ook regelmatig zin in gehad (natuurlijk niet genomen...) Nu ben ik een beetje verslaafd aan green tea intense mint van Lipton. Dat is overigens de enige smaakverandering tijdens m'n zwangerschap, eerst dronk ik dat nooit.

Mensen zitten bij mij niet zomaar aan mijn buik gelukkig, daar zou ik heel agressief van worden. Van vriendinnen kan ik dat wel hebben maar een vreemde moet gewoon van me afblijven. Het zou niet eens in mij opkomen om zomaar aan iemands buik te gaan zitten.

De opmerking: "Jemig wat een dikke buik heb je voor ... weken" heb ik ook iets te vaak gehoord. Wat irritant zeg! Mensen willen er volgens mij hoe dan ook iets over zeggen, of het nou ergens op slaat of niet. Beseffen ook niet dat het sowieso helemaal niet zo leuk is om maandenlang dik genoemd te worden.

Diana, ik hoop dat je uitslagen goed zijn vandaag.

Merel, dat bed blijf ik vreemd vinden hoor. Zo hoog. Het gaat wat mij betreft dan ook onmiddellijk weer omlaag zodra de kraamhulp vertrokken is. Het paste ook niet zoals het eigenlijk zou moeten. Ons bed staat met het hoofdeind in een smaller stukje van de slaapkamer en daar pasten de steunen niet tussen. Dat hebben we opgelost door er dan maar boeken onder te zetten en de eerste paar nachten had ik daar niet zoveel vertrouwen in...

Er zijn idd heel veel mensen op vakantie op onze uitgerekende datum. Is niet erg, dan kunnen we 't een beetje rustig aan doen.

Kike, wordt het al mooi met je nieuwe meubels e.d?

Wij moeten de commode en wieg nog even naar onze slaapkamer verhuizen. We krijgen nl. logé's binnenkort en die moeten in de babykamer slapen, verder hebben we geen slaapkamers.

Iedereen een fijne dag gewenst, enne, rustig aan!
Hey meiden!

Ik ben net terug van de VK en het was in orde!

Bloeddruk was gedaald tot een waarde net-op-de-grens (ze blijven me nu wel extra in de gaten houden) maar niet meer te hoog dus.

Eiwit in urine was er ook nu nog, maar niet genoeg om me door te sturen naar de gyn.

En nog meer goed nieuws: de baby ligt met het hoofd naar beneden! Dus... of de baby is gedraaid sinds donderdag, of de echo van vrijdag was niet zo goed gedaan. Iig geen stuitligging meer!!!!

Helaas waren er nog geen uitslagen van de dagcurve van afgelopen vrijdag. Ze bellen me als ze de uitslagen binnenkrijgen en het fout is, en anders hoor ik de uitslag volgende week. Nog even duimen dus dat ik geen zwangerschapsdiabetes heb deze keer.

Het is iig een goed begin van mijn week! Volgende week een dubbele afspraak bij de VK en dan gaan ze de bel-instructie doornemen voor de bevalling.

Laminaat: hoe is het met je buik? Heeft het strippen nog geholpen?

Kike: zijn jullie nu klaar? Dat je nog zoveel energie hebt zeg... petje af!

Booo: Vorige keer was ik het op zondag heel erg beu en wilde niets meer, vooral niet meer zwanger zijn. Die nacht verloor ik de slijmprop en was ik zo blij dat er eindelijk "iets" gebeurde. De nacht daarop braken mijn vliezen en bijna 2 dagen later begonnen de weeen. Dochter is op donderdagmiddag geboren. Dus ik had een "aanloop" naar de bevalling. Ben benieuwd hoe dat nu gaat. Enne: je kind kan al met 37 weken komen hoor!

Groeten, Diana
Diana, wat super dat de uitslagen goed waren. Met recht goed begin van de week.

Laminaat, merk je nog iets van het strippen?

Hier nog iemand die Mojitos errug lekker vind. Naast broodje filet americain wordt dat een van de eerste dingen waar ik heerlijk van ga genieten na de bevalling en borstvoeding Ik wist niet dat je er ook ijs van had, maar klinkt goed.

Gelukkig zit niemand aan mijn buik, tot nu toe krijg ik alleen leuke opmerkingen. Zou het ook niet fijn vinden als ze er zo aan gaan zitten, net alsof het publiek bezit is of zo.

Booo, het is nu mijn derde zwangerschap en ze lopen allemaal anders. Bij de eerste moest ik ingeleid worden (zwangerschapsvergiftiging én een stuitligging), maar toen besloot mijn dochter uit zichzelf te komen. De nacht voor de bevalling braken de vliezen. Daarvoor had ik geen idee.

Bij mijn zoon herkende ik de weeën en verloor ik de slijmprop en dat was allemaal op de dag van bevalling zelf. Ook geen voortekenen (of ik ben ze allemaal vergeten).

Nu wordt ik er af en toe gek van. Met name 's nachts heb ik zo'n uurtje of 2 weeën en dan trekt het weer weg. Vervolgens heb ik de rest van de dag nergens last van. Blijft afwachten dus ;)
Hi allemaal,

Diana, fijn dat alles helemaal goed is!

Ik voelde me vlak voor de bevalling van de eerste ook niet echt anders, kan me niet herinneren dat ik bepaalde voortekenen had. Het begon 's nachts om 12.00 uur, toen we net naar bed gingen. Ik lag erin en dacht opeens, he, dit zullen de weeen wel zijn. Uiteindelijk werd ie pas 32 uur later geboren.

Vanochtend zat ik met mijn zoontje in de speeltuin en toen kreeg ik opeens wee-achtige krampen. Er was duidelijk wat gerommel gaande, maar het is nu weer gestopt. Dat is dus wel anders dan bij de eerste. Hopelijk blijft ie ook nog wel 1 of 2 weken zitten, zodat we even rust in huis hebben na al het geklus.

Onze slaapkamer is nu echt bijna af, met een beetje mazzel hangen straks de gordijnen en dan kan ons bed naar boven. Dan slapen we vanavond dus voor het eerst in onze nieuwe kamer. Dan morgen of overmorgen de spullen van de oudste doorschuiven en dan is echt alles klaar.

Ik ben zo benieuwd wie de volgende zal zijn die bevalt! Sprak net mijn zusje en zij beviel 6 weken geleden, toen ze precies zo ver was als ik nu ben. Gek idee.

Succes allemaal!
@Diana, goed nieuws dus, gelukkig maar!

@Kike, vannacht voor het eerst in jullie nieuwe slaapkamer geslapen?

hier verder alles z'n gangetje, vandaag paar uurtjes werken, beetje druk op het werk en ik ben geestelijk uitgerust dus heb er wel even zin in.

waar ik wel GEK van wordt is het plassen, waar komt dat allemaal vandaan? ik plas zeker meer dan dat ik drink...

Ik heb wel gisteren voor het eerst weer 1 Red-Bull gedronken, had er na lange tijd weer echt zin in (heb 7 jaar verslaving gehad, dronk minimaal 3 per dag). Laat het ook wel bij deze ene, maar had even een zwak moment.

Ben inderdaad ook erg benieuwd wie de volgende is, wel foto's plaatsen dan hoor!

Ik heb zaterdag fotoshoot, ben erg benieuwd. Meestal verscheur ik de foto's waar ik opsta (sta er namelijk nooit leuk op), maar gooi er hier wel een photoshopje tegenaan :-)

fijne dag vandaag allemaal!!
Booo, succes met werken. Petje af dat je uberhaupt nog werkt! Ik plas wel veel vaker, maar dat zijn steeds maar een paar druppels, ik heb niet het gevoel dat ik méér plas dan normaal.

We hebben vannacht in de nieuwe kamer geslapen. Is echt heel mooi geworden, ik vind het net een hotelkamer. Er zijn nog wat details die zijn blijven liggen, maar we zitten er in ieder geval. En meteen het bed op klossen gezet, poeh wat is dat toch hoog. Vriend en ik waren bang dat we eruit zouden vallen, maar dat is gelukkig niet gebeurd.

Mijn zoontje is echter gisteravond wel keihard uit zijn ledikantje gevallen, op zijn hoofd. Vannacht dus maar een paar keer gaan kijken bij hem. Gelukkig lijkt alles goed te zijn.

Vraagje voor degenen die al kinderen hebben: zijn jullie na het ledikantje meteen overgestapt op een groot bed (evt semi-hoogslaper) of eerst naar een kleuterbed? Wij hebben nu het voorkantje van zijn ledikant afgehaald omdat hij er toch steeds uit klom, maar eigenlijk is het ledikantje te klein geworden: als ie zich omdraait rolt hij er zo uit.

Tot later!
Kike, leuk zo'n nieuwe kamer

Mijn kinderen zijn direct naar een groot bed gegaan, maar geen (semi) hoogslaper. Ze waren toen een jaar of 2, toen werd het ledikant echt te klein. Je kunt het bed iets verkleinen door knuffels op het einde of eventueel een plank tussen matras en rand voor het eruit vallen. Mijn nichtjes hebben echter eerst een peuterbed als tussenstap en dat lijkt ook erg goed te gaan. Bij de Ikea is die nog redelijk betaalbaar. Ik denk dat het erop neer komt dat het net is wat je zelf prettig vindt...
Hey allemaal,

Pff lekker weertje he gister? Beetje benauwd weer als je het mij vraagt. En die onweer zorgde ervoor dat ik de hele randstad heb mogen bekijken vanuit de trein. Ik was naar een vriendin in Utrecht, maar toen ik terugging reden er geen treinen meer naar Rotterdam helaas.

Hier nog iemand die het haat als mensen, voornamelijk schoonfamilie ongevraagd aan mn buik gaan zitten. En je dan vervolgens ook nog vragend aan gaan kijken of ik de kleine niet even kan laten 'bewegen'. Pff mijn buik/baby is geen circusattractie ofzo.

Binnenkort moet ook ons bed omhoog voor de kraamzorg, dat gaan we heel simpel oplossen met een luchtbed onder het matras.

@Hila: Fijn dat de kleine gewoon goed ligt en je dus gewoon thuis mag bevallen.

@gazelle: Nog loge's binnenkort, dat je daar nog zin in hebt!

@Diana: Fijn dat de baby nu toch goed ligt en dat je onder controle van de vk kan blijven. Hopelijk is je dagcurve ook goed.

@Kike: Lekker dat jullie nu helemaal klaar zijn met jullie slaapkamer!
Hoi!

Nog maar 2 nachtjes slapen en dan is de kleine er....zo weird!

Vanmiddag komt mijn moeder aan, die blijft 1.5 week in het land; fijn!

De tuin is nogsteeds niet klaar en vriendlief wil het afmaken...grrr! Ik heb nu zoiets van: laat maar, na de kraamtijd gaan we gewoon door, maar hij wil er niets van weten en blijft klusjesmannen regelen. Voor zaterdag een dakdekker voor de tuinunit..euh....schat, dan is de baby al geboren en lig ik in het ziekenhuis en lijkt het me niet echt prettig als er dan thuis klussers rondlopen, waar vriend zich natuurlijk toch mee moet bemoeien, terwijl ik gewoon wil dat hij zoveel mogelijk bij mij in het ziekenhuis is. Gisteren dus even ouderwets uitgeflipt en hoop dat de boodschap is overgekomen dat ik rust wil en ons samen wil bezighouden met de baby en NIET met de tuin. Hij is de hele maand augustus vrij. Als volgende week de kraamhulp weer weg is en ik weer een beetje op de been ben dan is het nog tijd zat om de tuin af te maken. Mannen....is zal ze nooit begrijpen.

Kike: mijn dochter is met 2 jaar overgegaan in zo'n meegroeibedje van Ikea. Die kun je in 3 maten zetten en ze zijn zo gemaakt dat ze er op de kleinste maat niet uit kunnen vallen. Je hebt er een jongens en meisjes-variant op. Het bed is op zijn grootst een normaal bed van 200 cm lang. Dus daar kunnen ze heeel lang in! Maar ik heb sinds ze 5 jaar is zo'n bedbank (ook van Ikea) en het meegroeibedje voor een goede prijs op marktplaats verkocht.

Niemand zit eigenlijk aan mijn buik, geen idee waarom niet. Ik ben eigenlijk best een lijfelijk ingesteld mens, maar schijnbaar straal ik toch iets uit waardoor mensen niet ongevraagd komen voelen, Het is vaker dat ik tegen moeder/vriendinnen zeg: ooh...kom eens voelen, de baby schopt!

@ Diana: fijn dat alles goed is, hopelijk blijft het zo, doe maar lekker rustig aan (moet ik zeggen! haha!)

Ik hoef het bed niet omhoog te zetten, beval dus in het ziekenhuis en wij hebben een waterbed dat gelukkig al vrij hoog is van zichzelf, dus de kraamzorg heeft het goed gekeurd. Gelukkig maar.

Wat betreft alle opmerkingen van mensen: daar word ik dus echt HELEMAAL gek van. Het lijkt inderdaad wel alsof iedereen iets moet zeggen, zo irritant. Vooral de geleuter over het weer. Is het warm dan zegt echt iedereen: goh...zal we warm zijn voor jou, he? Echt minimaal 10 keer per dag, tot de kassiere in de AH aan toe. Denk je: gelukkig, het is minder warm, dus geen gezeur meer, zeggen de de mensen: nou, je zult wel blij zijn dat het minder warm is, he? Grrrr...gek word ik er van. Ook opmerkingen over de grootte van mijn buik en hoe lang moet je nog? ben ik helemaal klaar mee. Het lijkt wel of je tot de wereld bent verworden tot een buik op pootjes en alsof ik er zelf niet meer toe doe. Gelukkig zijn er vriendinnen, daar kan ik tenminste nog wel mee praten over normale zaken!!!!

Dames, als ik geen tijd meer heb voor vrijdag dan zal ik proberen te posten vanaf het ziekenhuis (zouden die wifi hebben...kan mijn laptopje lekker mee, maar anders kan het ook via mijn telefoon)

Grtz,

Marie
Speesjaal, met die loge's was ik het in eerste instantie (en nu eigenlijk nog steeds niet 100%) helemaal niet eens hoor! Ik had me mijn kraamtijd eerlijk gezegd wel anders voorgesteld dan drie weken (!) drie extra personen in huis te hebben. Maar ja, het was allemaal erg snel geregeld, voordat ik kon protesteren lag de datum al vast en die kon niet veranderd worden. Dus 10 dagen voor de uitgerekende datum komen ze. Ik hoop nu erg hard dat de baby nog voor die tijd geboren wil worden...

Dat luchtbed onder het matras is een goeie zeg! Jammer dat ik dat niet eerder gehoord heb, dat zou ik minder eng vinden dan die steunen.

Marie, over een paar daagjes heb je gewoon je baby in je armen, spannend!! Ik ben een klein beetje jaloers, omdat wij niet weten wanneer de kleine komt...Het lijkt wel een eeuwigheid te duren inmiddels.

Ja, en die mannen lijken soms echt in een andere wereld te leven. Ze doen dan dingen waarvan je je afvraagt of ze wel helemaal normaal zijn... Tuurlijk is het fijn dat hij de tuin af wil maken maar als jij in het ziekenhuis ligt na een keizersnede lijkt me dat een hogere prioriteit hebben dan het schuurdak o.i.d.

Toch jammer dat je daar dan weer een flinke ruzie over moet maken. Bovenstaand logeerverhaal en datum is ook geregeld door een vent (niet de mijne), maar dat was misschien al duidelijk...

Buik op pootjes. Zo voel ik me deze dagen eigenlijk ook gewoon. Mensen die me echt ongegeneerd na staan te staren alsof ze nog nooit een hoogzwangere hebben gezien... Gister moesten we even ergens naartoe, niks bijzonders of zo maar i.v.m. hitte en zweet even gedouched van tevoren. Niet overdreven, vijf outfits geprobeerd maar niks past meer normaal, of het is te heet, of te bloot zonder hemdje eronder (waarom positiemode met decolletees tot iets boven de navel zodat er altijd een hemd onder moet terwijl zwangere vrouwen erom bekend staan het altijd heet te hebben?) of er viel geen combi te maken van hetgeen dat niet in de was zat. Echt, met dit weer blijft de wasmachine draaien! Ondertussen was het effect van die hele douche natuurlijk alweer tenietgedaan en stond ik te zweten als een otter. Eenmaal op de bestemming aangekomen meteen weer de opmerkingen: "Goh het zal wel heet zijn voor je" (nee joh,hoezo?) en "Hoe lang moet je nog? (wat mij betreft komt het nu!)

Vriend weet nu dat hij me tenminste tot aan de bevalling niet meer hoeft te vragen om ergens naartoe te gaan. In ieder geval niet naar plaatsen waar ik me met goed fatsoen niet in een joggingbroek/huispak of iets anders zeer comfortabels kan vertonen. Ik weet niet meer wie dat hier eerder ook zei maar het liefst blijf ik ook thuis of heel dicht in de buurt daarvan.

Hm, lang verhaal geworden over niks eigenlijk... Allemaal sterkte met de hitte, mannen, verbouwingen en aanraakgrage vreemden!

Groetjes!
hoi!

even mijn gsm checken of ik op het forum kom...maar het lukt dus. morgenochtend als eerste aan de beurt, om 8u onder het mes, we moeten ons om 06.30u al melden....Pfffff...vroeg! controles vandaag waren allemaal goed, ctg van de kleine prima, mijn bloeddruk ook. nog ff iedereen gegezien, gyn, anesthesist, zuster... alles klaar voor morgen!

Grtz!
heel veel succes morgen!! spannend zeg, maar het wachten is voor jullie voorbij!

houd ons op de hoogte, ook met mobiel lukt het dus (lachen, ik kreeg een notificatie van vivaforum.mobiel ofzoiets, anders dan anders in ieder geval)...
Marie, ik weet niet of je dit nog leest, maar ik wil je heel veel succes wensen voor morgen. Heerlijk vooruitzicht dat je morgen je kleintje hebt!

Groetjes,

Diana
Marie, succes!!! Hoop dat het lukt om vannacht te slapen. Het zal je laatste ongebroken nacht in tijden worden.

Ik houd de mail morgen goed in de gaten!
Marie, nog maar 20 miinuten en dan is het zover. Veel succes!
Marie, als je dit leest - en nu ik dit typ, heb jij je kindje al in de armen gesloten! Wat een wonder..

Ik wens je/jullie alle goeds toe!

Hier is alles goed. Hoewel ik 37w2d ben, heeft de baby nog niet bedacht dat het wel eens makkelijk (voor de bevalling) zou zijn dat hij/zij eens in zou gaan dalen. Het beweegt nog aardig daarbinnnen. Echt koppeltjeduiken doet hij niet meer, maar gisteravond lag 'ie wel min of meer dwars...

Mocht het nu dus gaan beginnnen dan moet ik meteen de vk bellen. We gaan het meemaken. Ikzelf heb het gevoel dat het kindje nog wel even zal blijven zitten.

Ook ons bed (boxspring) staat inmiddels op klossen. Man, wat een hoogte! Ik dacht echt dat het veel te hoog zou zijn, maar na meten blijkt het toch nog 75 cm. Precies goed dus.

Ik heb mn bij mijn schoonmoeder ook wel vaak het gevoel gehad dat ik een buik op pootjes was (al vanaf het begin). Dan begon ze me over mijn darmen (was toen echt 6 wk ofzo) te aaien. Vreselijk! De laatste keer heb ik me pas echt kunnen vermannen en er wat van durven zeggen. Best dom van mezelf zo laat, maar ik verwacht dat ze zich nu wel inhoudt. (Ze zijn nu op vakantie, dus zien we ze even niet).

Verder alles goed hier. Ben aan het genieten van mijn verlof - wat betekent dat ik lekker rustig aan doe. Heb hier en daar nog wat naai-projectjes die ik lekker af kan gaan maken. Nu druk bezig met het boxkleed....

Ben benieuwd of ik me zo nog 2,5 week kan vermaken (als de baby op de uitgerekende datum komt).

Fijne dag!
Oh Marie ik ben zó benieuwd hoe het met je/jullie is!
Marie, is alles goed gegaan en lig je nu lekker met een klein wondertje in je armen?
we hebben een dochter! Benthe Esmee, ze is vanochtend om 8.43u geboren, 52 cm en weegt 3820 gram. Ze is voor de zwangerschapsduur te zwaar, dus moesten ze haar glucose prikken. Helaas is deze te laag, dus mijn schatje ligt nu op de baby afdeling ah infuus. Hopelijk stabiliseren haar waardes snel, kan 1 dag zijn, maar ook 14 dagen duren...we hoeven ons geen zorgen te maken, schijnt veel voor te komen, maar leuk is anders. Ik wil haar uiteraard gewoon lekker bij me hebben. ik mag wel met bed en al naar haar afdeling toe. we hebben al heerlijk geknuffeld! het is zo,n plaatje!
Gefeliciteerd met jullie dochter!! Leuke namen Wat jammer dat ze nog even bij moet tanken aan het infuus. Wel fijn dat je naar haar toe kan gaan. Wat vond je andere kind van haar? Hoe is met jouzelf?
gefeliciteerd Marie, en wat een mooie namen! gelukkig is alles goed gegaan (behalve dan nu even het infuus, hopelijk stabiliseert ze snel).

Geniet van jullie meisje, kom maar lekker bij en plaats snel foto's!

De 2e baby is nu dan al geboren, wie is de 3e??
Marie, gefeliciteerd! Mooie namen! Hoop dat ze snel van het infuus af mag. Hoe voel jij je? Een keizersnede is toch een operatie...

Ben ook benieuwd naar de reactie van jullie oudste kindje. En hoop natuurlijk dat je snel een fotootje kunt laten zien. :-)

Hier nog alles rustig. Vandaag heerlijk uitgeslapen tot 10 uur. Vriend zag dat ik nog volledig onder zeil was en heeft naar kantoor gebeld dat ie wat later kwam. Onverwacht cadeautje, die extra uurtjes. 's Middags met de oudste naar de kapper geweest en daarna gezellig met hem koffie gedronken met een taartje. Vriend haakte in en nu zijn we lekker met z'n drieen thuis aan het hangen.

Marie, geniet van je dochter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven