Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Hallo dames,

van harte gefeliciteerd allemaal!! Hier een augustus 2010 moeder. Leuk om jullie verhalen te lezen, dat was ik precies een jaar terug.

Leuk vooruitzicht voor volgend jaar deze tijd: Jullie kindje gaat beginnen met groente en fruithapjes, zo leuk die smoeltjes! Rolpogingen worden gedaan en een enkele keer lukt het zelfs al. Er wordt druk gekletst in baby-taal: ahh, oeh behhh, prrrrtttt.
Hoi hoi,

Leuk om te lezen MissMD.... kan het me nog zo moeilijk voorstellen!

Vandaag weer bij de Sage-Femme geweest ("Wijze -Vrouw" in 't Frans, best mooi toch?).

Zij had een klein apparaatje waarmee ze de hartslag kon horen, dus ik ben voorlopig weer even gerustgesteld. Fijn, want morgen ga ik naar Nederland, en ben van plan het aan iedereen te vertellen en ook vast wat kleine aankopen te doen (broek en BH in iedergeval!).

Heb wel veel kramp de laatste tijd, maar zij zegt dat dat waarschijnlijk mn maag en darmen zijn.. Het voelt inderdaad niet als menstruatie pijn, dus hopelijk heeft ze gelijk.

Wel lastig hoor om dit soort dingen in het Frans te bespreken! Zo goed kan ik het helemaal niet, dus het is erg behelpen... Maar goed, zolang alles 'Toute Bon' is ben ik tevreden :-)

X

Marije
Dag dames; wil graag jullie mening over het volgende; ben dus bijna 10 wk zwanger en rij nog steeds motor.. Mag en kan gewoon, dus dat blijf ik dan ook doen, zolang het kan.

Echter ben ik gister onderuit gegaan (heel zachtjes gelukig)

Wilde voor de zekerheid toch graag weten dat alles goed was met de zwangerschap, dus wilde graag een echo/hartje luisteren bij de v.k.

Vanmorgen dus gebeld en het verhaal uitgelegd..wordt ik doodleuk afgescheept met een 'dat kan allemaal geen kwaad, het zit nog zo diep achter je schaambeen.'

Zal ongetwijfeld kloppen, maar vind het zo vreemd..

Vooral omdat ik steken in mijn buik er bij heb en het stuur echt in mijn onderbuik kwam..

Ze zei ook dat ze nu toch niets konden zien/horen, omdat ik pas 10 wk was.

Terwijl ik hier dus lees dat al heel veel dames een echo hebben gehad...

Heb ernstig het idee dat ik ben afgescheept en maak me toch ergens wel een beetje zorgen..moet nu nl nog 2 wk wachten tot echo!!

Wat vinden jullie hiervan?
Vera; gewoon nog een keer bellen en je niet laten afschepen.

Je kan genoeg zien op een echo hoor.....en gewoon vanaf "de buitenkant".

Raar, dat ze je zo afschepen.....juist nu wil je iets van zekerheid hebben.

Ik heb trouwens ook nog geen harslag gehoord, maar wel gezien.

Dus --> regelen die echo!!! En je verhaal desnoods wat aandikken.
quote:Vera1401 schreef op 24 januari 2011 @ 14:23:

Dag dames; wil graag jullie mening over het volgende; ben dus bijna 10 wk zwanger en rij nog steeds motor.. Mag en kan gewoon, dus dat blijf ik dan ook doen, zolang het kan.

Wilde voor de zekerheid toch graag weten dat alles goed was met de zwangerschap, dus wilde graag een echo/hartje luisteren bij de v.k.

Vanmorgen dus gebeld en het verhaal uitgelegd..wordt ik doodleuk afgescheept met een 'dat kan allemaal geen kwaad, het zit nog zo diep achter je schaambeen.'

Vooral omdat ik steken in mijn buik er bij heb en het stuur echt in mijn onderbuik kwam..

Heb ernstig het idee dat ik ben afgescheept en maak me toch ergens wel een beetje zorgen..moet nu nl nog 2 wk wachten tot echo!!

Nou ja zeg, belachelijk. Tuurlijk maak je je zorgen!

Mijn verloskundige zei dat ik altijd voor mijn eigen gemoedsrust even langs mocht komen om het hartje te luisteren. Het is voor hun zo'n kleine moeite.

Ik zou nog eens bellen. Je hebt een stuur in je buik gehad!!

En anders echt een andere praktijk bellen, het moet niet gekker worden.

Zo. Maar das mijn mening!
Ik kan sinds een paar dagen het hartje horen via de dopler. Zo leuk!
quote:Vera1401 schreef op 24 januari 2011 @ 14:23:

Ik zou inderdaad gewoon nog een keer bellen. En duidelijk uitleggen dat je het stuur in je onderbuik hebt gehad en nu ook last daarvan hebt.

En dat je niets kan zien/horen met 10 weken is onzin. Ik had mijn eerste echo met 10 weken, gewoon vanaf de buitenkant. Een duidelijk druk bewegend kindje was te zien en een duidelijk hartje was te horen. Kan dus wel degelijk al. En anders is altijd inwendig het hartje nog te horen, als het via buiten niet lukt.

Gewoon bellen dus.

Verder zijn er ook echobureaus die onafhankelijk echos doen. Dan moet je er wel voor betalen, maar misschien heb je dat er wel voro over. Even Googlen dus.

Maar in eerste instantie naar de verloskundige bellen!
onwijs bedankt voor al jullie lieve berichten!! Zo blij dat jullie het begrijpen! Ik kreeg zo het gevoel dat ik me aanstelde..

Kijk, ik weet heel goed dat de kans klein is dat het kwaad kan en snap dat ze misschien elke dag bezorgde mensen aan de lijn hebben, maar ik voelde me echt zo'n sufferd toen ik ophing.. Had me vooraf zo voorgenomen me niet te laten afschepen hihi...(kunnen ze wel, zwangere vrouwen een beetje afschepen )

Maar ja, ik ga maar eens met Veraman overleggen wat hij er van vindt.

Gelukkig is de pijn in mijn buik weg, dus dat kan ook van de schrik geweest zijn..Nogmaals super bedankt voor jullie meeleven en tips!
Hallo,

Ik las vandaag dat je mag stoppen met het nemen van foliumzuur vanaf de 10e week (ik zit nu bijna op 11 weken).

Nu slik ik Davitamon compleet Mama Plus met daarin dus ook andere vitamines voor de zwangerschap.

Naar mijn idee heb ik al die vitamines nog hard nodig!

Wat doen jullie? En als je wel foliumzuur doorslikt... kan dat dan kwaad.... of heeft het gewoon alleen geen waarde meer?

Vandaag vlieg ik naar Holland voor een weekje, yay!

X

Marije
Hoi Marije; ik heb ook multivitamine waar foliumzuur in zit. Er wordt overal gezegd dat het absoluut geen kwaad kan om het gedurende je hele zwangerschap (en daarna) te blijven nemen. Dat doe ik dan ook zeker. Ik heb ook echt het idee dat ik er baat bij heb.

Veel plezier in Nederland en met de echo met je moeder!!
Hoi Marije, ik slik ook mutivitaminen waar ook nog foliumzuur inzit. De VK heeft mij gezegt dat ik het gewoon mag blijven slikken en dat doe ik dan ook.

Verder heb ik gisteren de combinatietest gehad, We kregen een uitgebreide echo ( eindelijk het hartje gehoord!, wow, zucht ). En verder hebben we de kleine lekker actief zien bewegen. Ik moet nog een week wachten op de uitslag, maar heb er wel een goed gevoel over.

Ik ben vandaag precies 3 maanden zwanger en heb het gisteren verteld aan mijn collega's. Eindelijk geen geheim meer.

Ik heb nog twee broeken die ik pas, draag nu voornamelijk een legging met een tuniek of jurkje, dat zit lekkerder. Zal over een maandje echt moeten gaan shoppen vrees ik, haha
quote:Vera1401 schreef op 24 januari 2011 @ 17:46:

onwijs bedankt voor al jullie lieve berichten!! Zo blij dat jullie het begrijpen! Ik kreeg zo het gevoel dat ik me aanstelde..

Kijk, ik weet heel goed dat de kans klein is dat het kwaad kan en snap dat ze misschien elke dag bezorgde mensen aan de lijn hebben, maar ik voelde me echt zo'n sufferd toen ik ophing.. Had me vooraf zo voorgenomen me niet te laten afschepen hihi...(kunnen ze wel, zwangere vrouwen een beetje afschepen )

Maar ja, ik ga maar eens met Veraman overleggen wat hij er van vindt.

Gelukkig is de pijn in mijn buik weg, dus dat kan ook van de schrik geweest zijn..Nogmaals super bedankt voor jullie meeleven en tips!

*meelezer breekt even in*

Leuk dat je nog motor rijdt! Ik zou morgen gewoon nog een keer bellen en uitleggen dat je pijn voelt en graag wilt zien of alles nog goed gaat.

Ik heb in week 7 een echo gehad vanwege bloedverlies. Ik heb ook 3 keer moeten bellen voordat ik een afspraak had staan voor een echo (moest eerste langs de assistente, toen de verloskundige maar uiteindelijk is het wel gelukt). Tijdens de echo bleek alles goed te zijn, en de echomevrouw zei dat ze graag echo's maakte wanneer vrouwen ongerust zijn. Ze noemde het een kleine moeite voor een gerustgesteld gevoel.
Goedemiddag!

Wat is er weer veel geschreven, gezellig!

Welkom aan alle nieuwe meiden; gefeliciteerd met de zwangerschap!

Marije, Ik slik ook Davitamon, mama compleet. Dit kun je gewoon blijven slikken hoor, kan geen kwaad. Ik denk dat ik dat ook door blijf slikken.

Voor de poll: Ik denk zoals bijna iedereen hier... ook dat het een meisje is. Ben beniewd of we het allemaal goed gegokt hebben in augustus.

Hebben jullie ook wat last van de blaas als je geplast hebt? Alsof het in elkaar krimpt, na een kwartiertje is het weer weg. Ook moet ik vaker plassen. Ik heb al even gecheckt en het is geen blaasontsteking.

Verder pas ik al mijn kleren nog! Als we over 1,5 week het hartje weer hebben gehoord durf ik pas wat te kopen...

Groetjes Clara
Clara: ik heb geen last van mijn blaas.....wel moet ik vaker naar de wc en als ik te lang heb gewacht kan het wel even wat vervelender voelen, maar dat is eigenlijk alles.

Ik pas ook bijna al mijn kleding nog.....alleen spijkerbroek niet meer en die heb ik al wel in mama-versie gekocht. Zit echt heeerlijk, dus een echte aanrader

Ik heb trouwens ook op 7 februari de volgende echo, met nekplooimeting. Dat is echt het volgende moment waar ik naartoe leef. Daarna zal het wel de 20 weken echo worden
Na lang nadenken, heb ik besloten het toch nog even 2 weken aan te kijken.

Ik heb geen last meer van mijn buik en weet dat het risico klein is dat de val schade heeft toegebracht.

Wil het tijdens de afspraak van de 12 weken echo bij de VK wel over dit voorval hebben, want voel me alles behalve serieus genomen. !

Ben helemaal niet snel verontrust, maar vond een val met een stuur in je buik wel een goede reden voor een checkup..

VK zei ook nog dat als het fout zou gaan, ze er nu toch niets aan kon doen (erg geruststellend, not!)

Heb gekeken voor andere VK hier in de buurt, maar eigenlijk is dit de enige praktijk hier in de buurt.

Heb verder ook geen klachten meer, dus ik wacht nog maar 2 weken af...(zucht!)

Ook ik slik davitamon mama, blijf ik lekker doen; kwaad kan het zowieso niet, dus dat doen we dan maar.

Ik pas gelukkig ook al mijn kleding nog, maar ja ben ook pas 10 weken én draag altijd wat wijdere kleding, dus het valt niet zo heel erg op.. Moet alleen even een maatje grotere bh's dragen,maar die had ik nog liggen gelukkig.

@Earthshrine; ja, motorrijden hoop ik nog even een tijdje te kunnen blijven doen..

Ben trouwens blij met jullie reactie, want er zijn een hoop mensen die me meteen als slechte moeder betitelen..

Zwanger en toch motorrijden..foei foei foei zeg maar...

Ik rij ontzettend veel km´s op jaarbasis en neem nooit onnodige risico´s, dus zo lang het kan (en mijn kleding blijft passen) blijf ik dat doen..

@ Assie: 7 februari schiet gelukkig al op! Hoe voel je je verder?

@ Marije: veel plezier in Nederland, geniet er lekker van enneh shopze
Ik kom totaal niks aan,ipv 55 woog ik vanmorgen zelf 54.8..

Ik moet echt een riem dragen anders zakt de spijkerbroek van m'n kont.( en lijnen doe ik niet)

Ik heb trouwens ook de chinese geslachtskalender bekeken en die zegt net als m'n moeder en nichtje dat het een meisje wordt.

Heeft iemand die al kinderen heeft deze kalender gebruikt?

En kwam het uit?

Ik ben benieuwd..
Oh Wendy.....zoals een vriendin van mij laatst zei "maak je niet dik, dat word je namelijk vanzelf "

Lekker toch dat je nu nog niets bent aangekomen!

Vera: Fijn dat je geen klachten meer hebt van je ongelukje. En knap hoor, dat je toch blijft afwachten (ik had denk ik teruggebeld...! Wel goed om het straks met de verloskundige te bespreken. Het zal vast zo zijn dat als het foute boel is, ze er niets aan kunnen doen.......maar ze kan het natuurlijk ook op een wat vriendelijkere manier verpakken en een echo maken om je gerust te stellen

Weet inmiddels alles over niet meewerkende echo-dames

Ik voel me heel goed. Heb eigenlijk helemaal geen last van kwaaltjes. En idd naast de positiespijkerbroek heb ik al wel vrij vroeg grotere bh's gekocht. verder nog geen andere kleding.

Hier zit er al wel 2 kilo bij, gelukkig blijft dat al een tijdje constant
Ik ben nu 13 weken en volgens mij pas 1 of 1,5 kilo aangekomen. Op mijn werk zeggen ze dat ik lijk af te zijn gevallen, vooral mijn gezicht. Maar mijn buik zegt heel wat anders haha. Ik heb al lekkere positiebroeken gekocht, heerlijk! Bh's had ik al bij 9 weken ofzo. Toen was is namelijk erg misselijk en een iets grotere bh hielp al enorm :-)

Voor wat betreft plassen moet ik al vanaf week 8 ofzo iedere 2 of 3 uur plassen, ook snachts... Gelukkig trekt dat nu een beetje bij en hoef ik snachts nog maar 1 keer mijn bed uit. Verder geen last met plassen. Het schijnt wel dat je als je zwanger bent eerder last van een blaasontsteking kan krijgen, oppassen dus met pijntjes!

Ik ga nu slapen want het is al half 2 en moet om half tien bij de verloskundige zijn... Tja, slecht slaapgewoontes zijn moeilijk af te leren, zwanger of niet....
Hallo allemaal en welkom nieuwe zwangeren!

Hier lijkt het een klein beetje beter te gaan met de vermoeidheid, herkennen jullie dat? Het schiet nog niet heel erg op, maar ik val nu pas om 21.00 in slaap in plaats van om 20.30.

Ik heb tijdens de vorige zwangerschap multivitaminen geslikt en slik nu alleen nog foliumzuur (ben 10 wkn zwanger nu). Ik wil wel op zoek naar een multivitamine, weet iemand er eentje waarvan je de pillen op kunt lossen in water? Ik slik normaal zonder problemen de grootste pillen weg maar tijdens de zwangerschap ga ik zo ontzettend kokhalzen! De hele kleine tabletjes foliumzuur los ik ook op in water, die zijn van Etos eigen merk.

Ik pas mijn eigen broeken nog, maar alleen overdag. 's Avonds gaat de joggingbroek aan. Ik heb al even gekeken wat ik nog heb liggen aan positiekleding en er moeten nog wel 2 broeken ofzo bij. Ik wil dit keer ook in het voorjaar lekker rokjes en jurkjes dragen, de vorige keer was ik in de winter zwanger (eind febr bevallen toen) en ik vond het zo'n ontzettend gedoe om dan nog zwangerschapspanties te kopen dat ik alleen broeken aan had. Maar in de warmte straks zijn rokjes en jurkjes wel lekker.

Voor de tabel: 17 febr weer naar de vlos en ik denk dat het een jongen wordt!
Heb gister ook een zwangerschaps jeans gekocht, en ik moet zeggen... het is wel een uitkomst hoor! Vooral s'avonds als mn buik zo is opgezet.

Verder heb ik iets geinigs online gekocht! Dacht, ik deel het met jullie: op Amazon heb ik zo'n 'Angelsounds Doppler' gekocht (kan ook op Ebay oid). Kostte ongeveer 25 euro, en dan kun je je hele zwangerschap zelf thuis naar je baby's hartje luisteren! Vond het wel een ultiem kado voor mn lief, want als man is zo'n gadget natuurlijk wel interessant (en leuker dan het zoveelste mutsje of sokjes). Je kunt ook het geluid opnemen en dan via de mail naar je ouders sturen ofzo.

Bedenk wel dat het geen professioneel medisch apparaat is, en dat je er geen diagnoses mee gaat stellen... het is alleen voor de fun.

Maar voor gister wist ik niet eens dat zoiets bestond. Natuurlijk is het niet essentieel, maar het leek me wel geinig :-)

X

Marije
Heb gister ook een zwangerschaps jeans gekocht, en ik moet zeggen... het is wel een uitkomst hoor! Vooral s'avonds als mn buik zo is opgezet.

Verder heb ik iets geinigs online gekocht! Dacht, ik deel het met jullie: op Amazon heb ik zo'n 'Angelsounds Doppler' gekocht (kan ook op Ebay oid). Kostte ongeveer 25 euro, en dan kun je je hele zwangerschap zelf thuis naar je baby's hartje luisteren! Vond het wel een ultiem kado voor mn lief, want als man is zo'n gadget natuurlijk wel interessant (en leuker dan het zoveelste mutsje of sokjes). Je kunt ook het geluid opnemen en dan via de mail naar je ouders sturen ofzo.

Bedenk wel dat het geen professioneel medisch apparaat is, en dat je er geen diagnoses mee gaat stellen... het is alleen voor de fun.

Maar voor gister wist ik niet eens dat zoiets bestond. Natuurlijk is het niet essentieel, maar het leek me wel geinig :-)

X

Marije
Vera; ik vind het stoer dat je nog rijdt. Helaas heb ik het najaar mijn motor moeten verkopen omdat ze stuk was. Maar als er nog een redelijk mooi weekend binnenkort aankomt ga ik toch nog even lekker een ritje maken bij vriend achterop. Gewoon lekker doorrijden tot het niet meer kan!

En goed plan dat je het de verloskundige gaat neerleggen, dat je je niet serieus genomen voelt.
vandaag mijn 2e termijn echo gehad onwijs gaaf om te zien hoe ons kleintje in 2 weken tijd al zoveel gegroeit is .....

het kindje is nu 3.4 cm en 2 weken geleden was dat nog maar 1.56 cm....

ik was bij mijn eerste termijn echo uitgerekend op 25 augustus...onwijs leuk...want dan is ook mijn vader jarig

"helaas" heeft ze dit vandaag moeten bijstellen tot 24 augustus heel jammer dat het niet op 25 kon blijven maja het kindje bleek tog een dagje ouder ;)

verder pas ik geen enkele broek meer....zat toevallig op de wehkamp site te kijken en zag heel veel positiemode in de uitverkoop....heb een hele leuke broek gekocht voor 10 euro....das leuk shoppen...

zijn er hier ook dames die toevallig naar de 9 maandenbeurs gaan??
@ battleangel76

voor in de tabel:

ik ben 23 jaar... en uitgerekend op 24 augustus...

mijn gevoel zegt dat het een meisje wordt...

(maar daar denkt mijn vriend anders over haha benieuwd wie gelijk heeft)
Goedemorgen allemaal!

Biancapink: fijn dat de tweede echo er ook goed uit zag!! Ik ben ook heel benieuwd wat we al meer kunnen zien op 7 februari. Ik voel in ieder geval wel dat mijn baarmoeder groeit, dus ga maar gewoon uit van positief nieuws

Marije: ja, zit lekker he! Ik ben 's avonds ook erg opgezwollen en heb thuis meestal wel een trainingsbroek aan.....maar ook fijn om voor alle andere momenten een comfortabele broek te hebben, waarvan de band niet in je buik drukt.

Heb al wel meer gehoord over zo'n angelsound. Had het eerst ook overwogen, maar heb nu het idee dat wij het alleen maar in het begin gebruiken en het nieuwtje er snel vanaf is.....kortom, weet niet of ik het ga aanschaffen......denk dat ik binnenkort, na de volgende echo, maar eens los ga met het kopen van 'gewone' babyspullen. Heb er zin in!!!

Lou: kan je denk ik geen tip geven over oplosbare multivitaminen. Ik ben normaal gesproken ook echt een ramp met het doorslikken van pillen......en heb nu gemerkt dat ik de grotere multivitamine pil wel goed weg krijg met een glas drinkyoghurt. Waarschijnlijk omdat dat al dik is van zichzelf en je je keel al verder open doet.

Loesm: ik moet ook veel vaker naar de wc en vooral 's nachts. Waar ik het voorheen wel redde met 1 tussentijdse plaspauze zijn dat er nu eigenlijk standaard 2 en soms zelfs 3.

Heb het idee dat ik gedurende de dag vocht vasthou, dat er pas uitkomt als je slaapt (liggend rusten).

Vanavond lekker een massage en dan weekend! Maar eerst nog even werken. DOEG!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven