Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Hallo allemaal!

Assie, hoezo wil je de nekplooimeting afwachten voor je spullen koopt? Laten jullie het weghalen mocht er iets mis zijn?

Ik heb gisteren een babykamertje gekocht... Het is een beetje vroeg (ben morgen 14 weken). Maar ik vond deze al heel lang mooi, kostte alleen 1200 euro. En nu via marktplaats zag ik hem op eens voor 500. Zo een aanbieding moet je pakken toch? Hij gaat bij mijn ouders op zolder tot de kamer verder helemaal klaar is. Voor de nieuwsgierigen. Zoek bij Google Afbeeldingen op TWF Turijn.

Ook kwam een collega van mij met de vraag of ik een box en autostoeltje over wilde nemen voor in totaal 50 euro. Dus dat heb ik ook al haha. En alles is bijna nieuw kwaliteit. Dat autostoeltje weet ik alleen nog niet helemaal zeker, maar anders zet ik die bij mijn ouders in de auto

@Poeszie Ja mijn man moet wel vaker zo lang weg. Wij zitten beide bij de marine... Gelukkig zijn we het zo na 7 jaar wel gewend, en weten we wat de ander meemaakt omdat we er allebei mee te maken hebben. Deze 4 maanden kan misschien nog met een maand uitlopen, dan komt hij dus echt vlak voor de bevalling pas thuis. (nu staat 3 juni geplanned en ik ben 4 augustus uitgerekend). Gelukkig mag ik eind maart een weekje naar Curacao om hem op te zoeken!

Als hij in juni terug komt dan moet hij ook nog gewoon overdag werken. Dan eind juli heeft hij 3 weken vakantie. En dan gaat hij waarschijnlijk weer voor 1 of 2 maanden weg... Dat vind ik eigenlijk erger, dan hebben we net ons eerste kleintje en moet ik het helemaal alleen doen...

In ieder geval hoef ik niet meer te varen en hij volgend jaar ook een jaar niet!
Hallo dames,

De tabel is inmiddels bijgewerkt.

Aan de nieuwe dames, welkom! Fachat, ik heb je er weer bij gezet. Weet even niet waar je gebleven was, misschien met alle verschuivingen per ongeluk gewist. Sorry daarvoor!!

Ik heb mijn verwachting van een meisje bijgesteld naar een jongen. Net als iemand anders (kan het nu even niet terugvinden wie het was) denk ik dat het meisje wordt, maar als ik naar de echo's kijk begin ik toch te twijfelen...

Wij hebben nog alle spullen van de vorige zwangerschap, dus we hoeven nu bijna niets meer te kopen. Alles is nog nooit gebruikt.

Verder weinig nieuws, ben donderdag bij de vk geweest. Hebben niet naar het hartje geluisterd omdat ik nog geen 12 weken ben en omdat ik niet bepaald slank ben.. Kans dat ze het niet kon horen was aanwezig en aangezien ik natuurlijk die maandag ervoor paniek in de tent had... Dus volgende week donderdag bij de nekplooimeting mag ik weer een blik werpen op het kindje.

Ik ga weer lekker luieren, fijne dag iedereen!
BA: ik zie dat ik bij het bijwerken van de tabel perongeluk ben verwijderd.

Zou je me weer toe kunnen voegen?

Even de gegevens op een rij:

Assie78, 32 jaar, 1e kind, 23 augustus uitgerekend (volgens echo), gok op meisje ondanks dat thaise monnik had gezegd jongen , 7 februari echo + nekplooimeting

Loesm: waarom wij wachten op de uitslag....is vooral om iets meer bevestiging te hebben dat het goed zit (daar gaan we in ieder geval vanuit).....vooral omdat het nog steeds een beetje onwerkelijk voelt

Mocht de uitslag van de nekplooimeting erg ongunstig uitvallen, gaan we wel aanvullend onderzoek doen en blijkt daar bijvoorbeeld uit (zoals Wohman uit een ander topic), dat het kind meervoudig gehandicapt is en geen overlevingskans heeft, dan willen we het idd weg laten halen.

Maar we zijn vooral positief gestemd en gaan er eigenlijk vanuit dat het meer een extra geruststelling is
Hi dames,

Zo, de gelegenheid deed zich net zo mooi voor op mijn werk......dus ik heb mijn leidinggevende verteld dat ik zwanger ben. Was eigenlijk niet de bedoeling, ik wou maandag afwachten......maar het moment paste gewoon, dus ik dacht "waarom niet".

Ze houdt het nog wel even voor zich, maar vond het hartstikke leuk voor ons en zei zelf al "dan wil je straks zeker 4 dagen gaan werken, met inzet ouderschapsverlof", "je verlof + vakantie, dan ben je waarschijnlijk vanaf juli weg" en "tuurlijk vakantie met z'n twee, moeten jullie zeker doen (begin juni)!".

Nou perfecte reactie!
Hier net een goede echo gehad met 11 weken en 3 dagen. Het was helemaal aan het springen en je zag het gezichtje. Echt heel leuk om te zien. Het lag precies op de dag op schema ten opzichte van de vorige echo. Wat een opluchting zeg!

@Loessm: wat moeilijk inderdaad als hij straks weg is als jullie kind net is geboren. Heftig.

@Assie; Ik kan me ook voorstellen dat je het aan je leidinggevende vertelt ondanks dat je nog geen echo gehad hebt. Heb ik ook gedaan, want mijn leidinggevende zou het ook horen als het niet goed zou gaan, want vorige keer heb ik me door miskraam en curettage ook een week ziek moeten melden, dus toen heb ik ook maar verteld wat er aan de hand was.
Hallo allemaal.

Ik vroeg me al af hoe iedereen toch al wist wat het zou gaan worden.... nu begrijp ik pas dat het het gevoel van iemand is.... ik denk een MEISJE! vanaf begin af aan had ik dat gevoel al. Manlief dacht het ook maar switched naar jongen haha..

Ik heb nog geen grote inkopen gedaan. Wel een hele leuke babykamer (2de hands, 1 kindje gebruikt) voor 300 euro. Mijn ouders gaan morgen waarschijnlijk ff kijken omdat ze daar in de buurt wonen.... als het wat is dan hebben de babykamer al voor een prikkie. Alleen een nieuw matrasje erin en klaar.

Verder kwam een collega naar me toe, dat ze een maxicosi heeft (waar 1 kindje in heeft gezeten) en of ik die wil hebben. Anders zet ze hem op MP of gooit hem weg.... nou dan willen wij wel ff kijken. Hij is alleen donker blauw.... maarja komen we wel een hoes ofzo en klaar.

Dinsdag de echo. Wel spannend, gister gehoord dat vriendin zwanger was van tweeling en dat beide hartjes niet meer kloppen.......
poeszie: we hebben al wel met 9 weken en 4 dagen een echo gehad......dus heb ik al iets meer vertrouwen dat het goed zit (nu optimistisch blijven natuurlijk...haha). Weet niet of ik het had durven zeggen als we nog helemaal geen echo hadden gehad Maar je hebt helemaal gelijk dat als het mis zou gaan zij het ook moet weten....

Maar de echo van maandag blijft wel erg spannend! Zeker met de nekplooimeting erbij, waar we dan ook de uitslag van krijgen.

Ik las gisteren nog ergens op internet dat als je tussen de 8 en 10 weken een positieve echo hebt gehad, de kans 95% is dat de zwangerschap verder goed zal verlopen en je dus geen miskraam meer krijgt. Nu heel hard hopen dat we bij die 95% horen

DG: tjee, blijft toch altijd heftig nieuws.....te horen krijgen dat het bij iemand mis is gegaan (zeker met een tweeling). Hopelijk is jouw echo dinsdag helemaal goed en zie je een druk bewegend kindje, waar alles op en aan zit, met een heftig kloppend hartje
Hello,

Net de AngelSounds doppler ontvangen, en natuurlijk meteen uitgeprobeerd :-)

En ja hoor.. na eventjes zoeken vonden we de hartslag!

Moesten wel eerst even uitvogelen wat nou mijn hartslag was, en wat diegene van de baby, maar dat was al snel duidelijk.

Echt heel erg gaaf!

Zelfs mn man vond het stoer, en probeerde het al allemaal op te nemen zodat we het naar ouders konden sturen etc.

Nou ja, dus een aanrader!

X

Marije
De echo was helemaal in orde,het was nu 12 weken en 2 dagen en bewoog goed,een goede regelmatige hartslag die we al konden horen,kindje is ong, 6,5 cm,de helft groter dan 2 weken geleden!

Echt heel mooi,dat was wel een lichtpunt op de zware dag.'

Nu ben ik 16-8 uitgerekend.
@marije81

Was je niet bang dat je geen hartslag kon vinden?

Ik wil ook graag zo'n ding kopen maar ben veel te bang dat het niet lukt en dat ik in de stress schiet...

Of dat ik het juist heel vaak (te vaak) ga gebruiken en dat het een obesessie wordt...
@Assie, ik had je er wel tussen gezet, maar ik miste een haakje [ waardoor je gegevens er niet zichtbaar tussen stonden... Sorry!

Hier gaat verder alles redelijk, wel een beetje ziekjes helaas. Hopelijk gaat dat gauw weer over, want ik vind het maar eng om ziek te zijn nu ik zwanger ben.

Wens iedereen alvast een fijn weekend!

Groetjes!
@Biancapink: Ja, daar was ik heel bag voor. Zei ik ook tegen mn man: zullen we het maar niet doen... stel je voor dat we niks kunnen vinden?

Maar goed, ik kon het toch niet laten :-)

Maar wel nadat ik met mezelf had afgesproken dat ik niet te gestressed zou zijn als het niet zou lukken.

En ja, het duurde eventjes voordat we wat vonden, maar toen we het eenmaal hoorden, was het toch wel erg speciaal! Ook veel intiemer, om met je man samen op bed te zitten en saampjes, lekker rustig naar je eigen baby te luisteren :-)

Mn man heeft het op youtube gezet (prive, maar ik vond dat jullie het wel mochten horen):

http://www.youtube.com/watch?v=wPsVPLOhOg0

(het klinkt veel helderder als je het 'live' hoort, die ruis komt door slechte opname..). Later kregen we een veel beter geluid, echt duidelijk het geluid van 'galloppeerende paarden', maar toen hadden we de opname camera al opgeborgen....

X

Marije
Fijn Wendy, dat de echo goed was!

Ik hoop dat de uitvaart mooi was (naast uiteraard heel verdrietig)
Hoi Battleangel, nog even voor de tabel, ik heb de uitslag van de nekplooimeting al ontvangen 1:820. Is een mooie uitslag.
Voor de tabel, ik krijg 10-2 de nekplooimeting.
quote:marije81 schreef op 03 februari 2011 @ 18:32:

Hello,

Net de AngelSounds doppler ontvangen, en natuurlijk meteen uitgeprobeerd :-)

En ja hoor.. na eventjes zoeken vonden we de hartslag!

Moesten wel eerst even uitvogelen wat nou mijn hartslag was, en wat diegene van de baby, maar dat was al snel duidelijk.

Echt heel erg gaaf!

Zelfs mn man vond het stoer, en probeerde het al allemaal op te nemen zodat we het naar ouders konden sturen etc.

Nou ja, dus een aanrader!

X

Marije

Ik heb dezelfde en kan het hartje niet meer vinden. Terwijl ik toch 14,5 week ben.

Hoi Lunaster,

Heb je hiervoor wel het hartje kunnen vinden?

Ik kan me voorstellen dat je een beetje angstig wordt nu je het niet kan vinden, maar dat is ook precies waar we gewaarschuwd voor worden met zo'n AngelSound doppler. Dat je er geen diagnoses mee kan stellen. Het is ten slotte geen proffessioneel apparaat.

Dus ik zou me niet al te veel zorgen maken, en het later nog een keertje proberen. En als het je echt niet lekker zit, kun je de verloskundige bellen?

X
Goedemorgen dames,

Wat is er weer veel geschreven. Ik ben niet veel online geweest.

Heftige tijd achter de rug. Twee weken geleden kreeg ik heel veel steken in m'n rug. Kon bijna niet meer lopen. Nacht van donderdag op vrijdag was verschrikkelijk, met name in m'n buik heel veel steken.

Ik kon die vrijdag gelijk terecht bij de verloskundige, die vond m'n buik erg dik en voelde met name de vleesbomen.

Hartje kon ze gelukkig wel vinden en daarna moest ik met spoed naar het ziekenhuis. Daar een bezoek aan de gynaecoloog gebracht en die bevestigde dat m'n vleesbomen opspelen. Ze moeten door de groei van m'n baarmoeder een plekje vinden en daardoor kunnen ze bepaalde zenuwen afknellen. Kan nog een paar keer tijdens de zwangerschap voorkomen maar is niet ernstig voor de baby. Ik moest rust houden en dan zou het vanzelf minder worden. Nu anderhalve week later voel ik me weer de oude en heb ik m'n energie weer terug.

Afgelopen donderdag naar de verloskundige geweest om samen met m'n vriend het hartje te horen en weer een echo gekregen.

Kindje was toen 13 weken en 1 dag en 7 cm en liet zien hoe goed hij/zij de benen kon strekken en de armpjes kon bewegen. Echt wonderlijk

Vrijdag de combinatietest laten doen. Wat duurde dat lang zeg. Ze zijn bijna een uur bezig geweest. Baby was erg druk en lag maar niet stil. Wel weer leuk om te zien .

Al en met al een drukke week maar die kleine wel weer veel gezien en dat geeft een gerust gevoel.

De Angelsound heb ik ook overwogen maar uiteindelijk toch maar niet gekocht. Ik ken mezelf en zou in paniek kunnen raken.

Eerste zwangerschapsbroek gekocht bij H&M en via Asos.com. Er is nu sale dus dat scheelt.

Fijne zondag!

PsVoor de tabel: 11-2 krijg ik de uitslag van de combinatietest
Ook weer even een berichtje van mij, morgen ben ik 12 weken zwanger. Echt een fijn gevoel dat de spannende periode voorbij is! Ik voel me ook steeds beter, de ergste vermoeidheid en misselijkheid lijken voorbij.

We zijn nu langzaam op zoek naar meubeltjes en spulletjes voor de baby. Kopen jullie alles nieuw? Wij mogen een aantal dingen nieuw uitzoeken van ouders en familie. Maar ik ben ook op marktplaats op zoek naar leuke meubeltjes om evt. zelf op te knappen.
Gefeliciteerd!

Wij hebben ook wat 2e hands spulletjes op marktplaats gekocht.

Vaak nog als nieuw en stukken goedkoper.

Ik ben niet zo dat ik alles perse nieuw moet,als het maar goed en schoon is.

Ik heb een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier.

Net had ik even,heel kort,een weeïg gevoel in mijn onderbuik.

Na een heet bad was het wel weg.

Zou dat normaal zijn?

Hoe komt dat? (doordat de baarmoeder groeit ofzo??)

Was toch even ongerust,je weet maar nooit.
@jill85 wij zijn niet van plan veel nieuws te kopen, we hebben nog wel wat dingen staan van de vorige kinderen, maar hebben ook al erg veel weggegeven en sommige spullen gaan eigenlijk maar 2 kinderen mee, we moeten een nwe wandelwagen, nieuwe draagdoek, nwe kleertjes, etc. Nu verwacht ik veel van vrienden en familie (terug) te krijgen (tweedehands) en voor de rest koop ik andere spullen tweedehands, we hebben ook nog koninginnedag, dus dat komt helemaal goed! En zodra ik het geslacht weet ga ik zelf helemaal los op het maken van allerlei lakentjes, slabbetjes, boxkleden, etc (heb een eigen webwinkel hierin, dus dat is makkelijk!).

Deze week 12wkn echo, ben blij als die achter de rug is, die neemt toch een heleboel ongerustheid weg! Combinatietest doen we niet.

Verder zijn we begonnen met "verbouwing" van het huis, alle kinderen schuiven een kamer op en de zolder, die nu mijn atelier is wordt de kamer van de oudste, mijn atelier komt in de schuur. We hebben veel te doen de komende maanden!

@wendy82 klinkt heel normaal hoor, heb ook weleens een weeïg gevoel of wat steken in mijn onderbuik. Zolang het geen aanhoudend gevoel is of echt erg pijnlijk zou ik me geen zorgen maken!
@ wendy: het zou idd kunnen komen van het groeien van je baarmoeder? Ik heb het met vlagen en is het ook zo wel weer over.

Morgen de echo, spannend! Nu gezellig op kraambezoek!
Hallo meiden, hier lijkt het een heel klein beetje beter te gaan met de vermoeidheid. Woensdag a.s. ben ik 12 weken zwanger, toch weer een soort van mijlpaal. Morgen ga ik tijdens het teamoverleg op het werk vertellen dat ik zwanger ben, ben benieuwd naar de reacties. Leidinggevende en mijn kamergenoot weten het al een tijdje. Na morgen heb ik weer meer keus aan kleding, dan hoe ik geen buikverhullende truien en vesten meer aan naar mijn werk! Ik heb zaterdag lekker geshopt: twee positiebroeken, jurkje en vestje. Het was uitverkoop, heerlijk. Het jurkje is een zomerjurkje. Ik heb van de vorige zwangerschap nog wel het een en ander, maar dat is winterspul. Ik had toen ook veel geleend.

@fachat: wij moeten ook een kamer vrij maken, onze extra slaapkamer voor opslag etc. We gaan ons schuurtje plat gooien en er een groter exemplaar neerzetten, zodat plek vrij komt voor de baby. Loesje blijft gewoon in haar eigen kamer, de slaapkamers zijn even groot en de baby komt in de kamer naast ons.

@LunaSter: heb je de angel sound nog gebruikt? Het lijkt me heel naar, als je geen hartje kunt vinden hoewel het natuurlijk niets zegt omdat het geen medisch apparaat is. Ik zou er erg zenuwachtig van worden. We hebben de vorige keer ook alleen bij de controles het hartje gehoord.

@wendy: die pijn herken ik wel hoor, hoewel ik er nu nog geen last van heb. Het komt door het oprekken van de baarmoeder en de banden waar de baarmoeder aan hangt (weet niet hoe ik het handiger kan zeggen) daarom heet het ook wel bandenpijn. Ik denk dat ik er nu nog geen last van heb omdat de boel al een keer opgerekt is. Ik vond het heel fijn met een warmwaterkruik (zo'n plastic zacht ding, o.a. bij Blokker te koop) te zitten of liggen als ik er last van had. Dat ging ook prima op mijn werk achter mijn bureau.

@jill: wij kopen niet veel omdat we niet veel meer nodig hebben. Voor onze oudste hadden wij toen voor de geboorte van de grote aankopen gekocht, geleend en gekregen:

- commode: ladenkast Ikea (nieuw)

- box: marktplaats

- kinderwagen: nieuw met ING rentepunten Easy Walker (gekregen van ouders)

- maxi cosi: gekregen van familie, was 1 kindje gebruikt. We kopen nu wel een nieuwe (of vragen die van ouders cadeau)

- draagdoek: nieuw gekocht

- wieg: familiewieg, opgeknapt door mijn vriend en m'n moeder

- kinderstoel: nieuw gekregen van schoonouders (vragen we nu waarschijnlijk weer)

- kleertjes: basis nieuw gekocht (Hema), deel geleend van ouder nichtje

- kolfapparaat met toeters en bellen: nieuw gekocht en heel veel gebruikt maar ik ga ervan uit dat-ie het nog een ronde redt

- wipstoeltje, voedingskussen: 2e hands, gekregen van collega's

Fijne avond!
@lou76 ik zie dat jij een wandelwagen met de ING rentepunten hebt gekocht, hoe werkt dat dan? Ik weet nl dat schoonouders er nog heel veel hebben liggen die wij mogen hebben, zou mooi meegenomen zijn!
Hey allemaal!

Gisteren weer bij de verloskundige geweest. We hebben het hartje gehoord! Pfff was wel een opluchting hoor. Vind het nog zo onwerkelijk. 't Was toch wel een mijlpaal. Kan nu weer verder kijken. Ga morgen ook nog maar even naar wat kleding kijken(hoop dat er nog wat in de opruiming is). Ook de opvang enzo ga ik nu maar eens proberen te regelen.

Wij kopen maar geen angle sound. Ik ken mezelf...dan luister ik de hele dag naar het hartje en als ik het een keer niet kan vinden schiet ik vreselijk in de stres. Dus toch maar niet aanschaffen.

Voor degenen die deze week een echo hebben: veel succes en geniet er van! Hierna zal het weer zo'n 8 weken duren voor je het kindje weer ziet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven