Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Hoihoi,

ik heb de uitslag van de combinatietest nu al ontvangen.

1:820. Dus dat is een mooie uitslag!

Ik pas al mijn kleren nog, maar draag mijn spijkerbroeken nu wel zonder riem, dat zit wel een stuk lekkerder. Maar liever nog draag ik een legging met een jurkje of tuniek erboven. Zit ook een stuk lekkerder. En na het werk trek ik ook vaak een pyamabroek aan, haha.

Ik wil ook een angellove aanschaffen om het hartje zelf te kunnen beluisteren. Heb afgelopen woensdag bij de VK wederom het hartje gehoord en dat is echt zo geweldig. En ik denk erover na om zo rond de 20ste week een pretecho te laten maken. Heeft iemand daar al ervaring mee?
Ik zag zo een soort angelsound gisteren bij de kijkshop, maar dat kan pas vanaf 20 weken, of hebben jullie een andere? Ik denk dat het geluid daarvoor nog te zwak is!

Ik vind het ook heerlijk hoor, die zwangerschapsbroeken! Draag geen andere meer :-).

Wanneer beginnen jullie aan de babykamer? Ik denk dat ik dat pas ga doen na de geslachtsbepaling.

En gaan jullie ook een buikband dragen?
Oh helemaal vergeten: de vk donderdag was geweldig! Een kindje van 6,6cm die niet stil kon liggen en zelfs lag te duimen. Ook was het vruchtwater aan het drinken en kreeg het de hik!! Echt ongelovelijk, zo een klein mensje. Met een snel en regelmatig hartje. Alle vingertjes en teentjes en zelfs de hersentjes waren al te zien! Was precies 13 weken en dus nog steeds op 4 aug uitgerekend.

Ik dacht eerst dat het een meisje ging worden, naar met de echo's denk ik steeds jongen... Gewoon afwachten dan maat... 22 feb mag ik weer!
Leuk Loessm, dat klinkt heel bijzonder!

Ik heb helaas een long-en keel infectie, en moet van de dokter anti-biotica slikken (Amoxicilline).. Ben ik niet zo blij mee natuurlijk, want was heel voorzichtig met wat ik innam... maar denk dat ik me er toch bij neer moet leggen, want wil toch wel van die infectie af... (en pijn).

Ik kan helaas nog niks doen voor babykamer.... want wij reizen maar zo'n beetje rond.... Waarschijnlijk hebben we pas 2/3 maanden voor geboorte een huisje waar we dan een half jaar in blijven.. maar dat zal prive gehuurd zijn en dus kunnen we weinig doen qua verven enzo. En in ons flatje in Frankrijk hebben we maar 1 slaapkamer, dus als we daar naar teruggaan, valt er weinig aan 'baby-kamer' te doen! Wel een beetje jammer... had daar altijd wel van gedroomd....

Maar hopelijk komt het nog dat we eens ergens echt gaan settelen.. :-)

X

Marije
Ik heb vandaag te horen gekregen dat een van mijn beste vriendinnen waar ik al 14 jaar mee omga thuis is overleden.

Ze had kanker en was al 2 jaar lang aan het vechten.

Nu is de begrafenis misschien op dezelfde dag als de 12 weken echo.

Het is allemaal zo dubbel.

Ook omdat zij jarig was in augustus.

Ergens hoop ik niet dat ik op haar verjaardag beval.

Echt vreemd om zo mee te maken,een nieuw leven in mijn buik en de dood van een goede vriendin tegelijkertijd...
Wat erg, veel sterkte met dit verlies Wendy.

Inderdaad erg dubbel wb 'nieuw leven/einde leven'... Maar probeer daar het mooie in te zien.... Zij zal jouw zwangerschap waarschijnlijk prachtig hebben gevonden. En wat is er nou mooier om een leven te 'eren' dan door een nieuw leven op de wereld te zetten? Juist heel bijzonder dat jullie data zo hetzelfde zijn (wb begrafenis.../ geboortedag..).

In iedergeval voor nu... heel veel sterkte.

X

Marije
@wendy82 wat een naar verhaal! Wens je veel sterkte met dit verlies...

@loessm waarom krijg jij zoveel echo's ik heb bij 8 weken een echo gehad en bij 10weken ivm een eerdere miskraam maar nu krijg ik er pas weer 1 met 20 weken..vroeg me af waartom jij zo vaak mag..?
Wendy82: heel veel sterkte!
Hoi ladies,

Hier ben ik ook dan weer eventjes...

Wendy, heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Ik had vorig weekend ook weer paniek in de tent... Zondagavond lag ik alweer vroeg op bed, aangezien het niet zo goed gesteld is met mijn energieniveau. Om 11 uur werd ik wakker van een behoorlijke buikpijn. Het eerste wat ik dacht, was "Ik moet vast ongesteld worden", gelijk daarna besefte ik dat dat niet kon omdat ik inmiddels zo'n 10 weken zwanger ben. De hele nacht heb ik wakker gelegen van de pijn en de ochtend erna had ik het gehad. Ik belde de huisarts.

Normaal gesproken heb ik de huisarts zelf, een fijne, empathische dokter die meeleeft met zijn patienten. Ditmaal had ik de huisarts in opleiding en zij was niet bepaald geruststellend. Het eerste waar ze over begon was de mogelijkheid van een miskraam en daarbij de mededeling dat we niets anders konden doen dan afwachten. Pas daarna had ze het over andere mogelijkheden, zoals darmklachten als gevolg van obstipatie. Maar erg gerust ben je dan niet meer....

Eenmaal weer thuis besloot ik niet lijdzaam af te wachten, maar de verloskundige te bellen. Na alles uitgelegd te hebben (ook het verlies van ons meisje vorig jaar) gaf ze aan dat ik twee opties had: Afwachten of een echo maken. Natuurlijk heb ik voor het laatste gekozen. De verloskundige heeft hemel en aarde bewogen om mij nog ergens tussen te krijgen, wat haar uiteindelijk is gelukt. Die middag om drie uur kon ik terecht in het ziekenhuis in Haarlem. De klok leek wel vooruit te kruipen...

Maar de echo zelf was geweldig: binnen 1 seconde had de echoscopiste een mooi, sterk kloppend hartje in beeld. Het kindje was heel mooi gegroeid (het ligt nu zelfs een dag voor in groei), alleen bewoog het niet.... Ik heb in mijn buik geprikt, even gehoest, geschud met mijn billen... wat ik ook deed... ik kreeg ons kindje niet wakker. Niet gek, want het sliep. En net toen ik me echt zorgen begon te maken, gooide het beide armpjes en beentjes omhoog en sliep weer verder...

De kleine zegeningen in het leven...

Ik heb helaas niet zoveel tijd om de tabel bij te werken, woensdag ga ik er eventjes voor zitten en zal ik ook even bijlezen!

Groetjes!
Hallo!

Ik ben net terug van vakantie. Komende woensdag de 2e echo, ben dan 11 en een halve week. Ondanks de goede echo met 8 weken ben ik toch weer erg onzeker. Ik merk naast moeheid toch niet echt iets van de zwangerschap.

Ik lees van een aantal dat er al positiebroeken worden gedragen, ik heb nog helemaal niet het idee dat mijn buik is gegroeid, dat draagt natuurlijk ook bij aan de onzekerheid. Pas na een goede echo woensdag denk ik dat ik er echt van kan gaan genieten
@battleangel, wat een schrik zeg! Oh wat eng. Gelukkig is het helemaal goed met jullie kindje.

@poeszie: hier ook nog geen positiebroeken (bijna 11 weken zwanger) maar wel 's avonds een joggingbroek aan omdat ik dan wel echt een dikke buik heb van de opgezette darmen. Ik denk dat ik over een week of 2 wel overstap, maar bij mij is het dan ook de tweede zwangerschap en dan gaat het echt sneller met dik worden.

Hier is de vermoeidheid nu heel erg. Ik heb bijna het hele weekend geslapen of op de bank gelegen. Wel jammer dat ik zo weinig van ons peutertje meekrijg, net nu ze sprongen maakt met praten. Werken gaat nog wel, maar dan moet ik wel echt vroeg naar bed. Ik hoop dat de ergste vermoeidheid, net als de vorige keer, rond 13 weken zwangerschap voorbij is. Hoe gaat het bij jullie met de vermoeidheid?
@Wendy wat erg voor je van je vriendin. Sterkte meid.

@Biancapink zoveel echo's heb ik niet gehad hoor! 1 met 10 weken, dat was mijn eerste afspraak bij de VK en was standaard. En toen met 13 weken, ook standaard, omdat het de termijn echo was.

Nu moet ik 22 feb weer en dan krijg ik waarschijnlijk geen echo. Ik ga er wel om vragen. Mijn man is gisteren namelijk voor 4 maanden weggegaan, dus het is wel leuk af en toe een fotootje op te kunnen sturen. Hij vindt hij al erg genoeg dat hij er niet bij kan zijn. Misschien dat ik het voor elkaar krijg om een echo te laten maken dus haha.

Maar ik weet het niet zeker, want volgens mij krijg ik volgende keer een vk die officieel geen echo's maakt ofzo...

Verder gaat het hier allemaal langzaamaan wat beter. De misselijkheid is bijna helemaal verdwenen. Heel af en toe nog. Maar dan meer gewoon uit het niets een kokhalsneiging en dan is het weer over, heel vreemd.

De vermoeidheid is er nog wel, maar wordt volgens mij ook wel al wat minder. Gisteren alleen een zware dag gehad met mijn man wegbrengen en daarna naar een verjaardag. Om 1900 helemaal kapot. Nog wel tot 2230 weten te rekken maar langer kon ik echt niet op biljven. (2230 is voor mij best vroeg, ik ben altijd een nachtbraker normaal)

Vandaag 13 weken en 4 dagen. Het zal alleen maar beter worden

Oh en ik loop ook al in positiebroeken. Al vanaf 11 weken volgens mij. Mijn oude broeken pasten toen nog wel, maar zaten wel een beetje krap, vooral 's avonds. Die positiebroeken zijn gewoon een verademing. En niemand die ziet dat het geen gewone spijkerbroek is, dus waarom niet
Hallo allemaal.

Inmiddels terug van een heerlijke skivakantie. Skien ging prima en ben niet gevallen. Ik leek tijdens de vakantie juist meer energie te hebben. Verder voel ik als poeszie ook niet veel. MIjn buik lijkt wel iets te groeien maar ik heb een bmi van 26,5 dus is het nog niet te zien. Ik pas mijn gewone kleren nog (11wkn)...Ik heb wel elke keer als ik hoest of nies last van mijn buik.

@ wendy: heeeeeeeel veel sterkte de komende dagen!

Ga zo ff lekker hardlopen!
Wendy heel veel sterkte!

Hier nog steeds niet echt veel kwaaltjes. Last van mijn blaas was toch een blaasontsteking. Kuurtje voor gekregen en het lijkt beter te gaan. Ik kan ook nog steeds mijn gewone kleren aan. Weet niet of ik wel groei. Dat zal nog wel komen. Volgende week afspraak met de VK. Vandaag 11 weken en 5 dagen.
Wendy: heeeel veel sterkte gewenst. Wat zal dit een moeilijke periode zijn met veel dubbele gevoelens.

DG: ohh....wat klinkt jouw vakantie heerlijk! Fijn dat je niet bent gevallen.....is toch wel extra spannend nu

Net als DG en Poeszie heb ik ook niet of nauwelijks last van kwaaltjes......eigenlijk heerlijk, toch? Maar het geeft soms wel wat meer onzekerheid....ik heb trouwens ook gewoon mijn kleding nog aan. Op 1 spijkerbroek na.....daar heb ik wel een positiebroek voor gekocht. Reden was eigenlijk omdat ik nieuwe warme vesten had gekocht, waar ik geen broek meer voor had.......en ik een paar weken geleden echt geen gewone spijkerbroek meer wou kopen. En hij zit echt heerlijk. Loop ik wel een paar dagen per week in.

Loesm: tjee....man voor 4 maanden weg, dat is niet niks! Lijkt me voor jou ook wel moeilijker om deze periode toch meer alleen te ervaren.

Lou: wat betreft jouw vraag over vermoeidheid.....dat is een van de kwaaltjes waar ik soms wat meer last van heb. Ik val soms in slaap op de bank 's avonds. Verder ga ik op tijd naar bed, zodat ik genoeg uurtjes kan pakken (zo'n 9 en soms 10 uur). Dat is eigenlijk het enige. Overdag heb ik er geen last van.

BA: fijn dat de echo er goed uit zag en je weer helemaal gerust bent gesteld. Zeker als je al zoiets hebt meegemaakt, is het goed om je gevoel te volgen en om zekerheid te vragen!

Werkse allemaal en tot snel!
@ assie waar heb jij je zw broek gekocht?
Bedankt!

De crematie is donderdag om 10 uur en de 12 weken echo is dezelfde dag om 14.30 uur..echt de circle of life op 1 dag.

Verder gaat alles z'n gangetje,weinig kwaaltjes,geslaagd voor m'n opleiding!! Daar ben ik heel blij mee,dat brengt rust.

En dan binnenkort mijn leidinggevende het nieuws brengen,ben erg benieuwd naar haar reactie.
Drenthegirl: bij H&M. Hoewel ik daar normaal eigenlijk nooit wat koop Ze hebben best veel verschillende modellen spijkerbroeken en voor een betaalbare prijs. Was 40 euro kwijt.
voor iedereen die zich zorgen maakt: 2e kindje, nu 12 weken zwanger, geen klachten, nog geen positiekleding en niets te zien met een bmi van 19, het is gewoon nog erg klein en zit lekker van binnen... En alles is goed op echo!
@lou76 Hier de eerste weken ook ontzettend moe geweest, was de hele dag niet vooruit te branden, totaal geen energie en 's avonds viel ik al heel vroeg in slaap!

Nu heb ik mijn energie overdag gelukkig weer terug (na 10 weken), maar 's avonds nog net zo moe!
Zo, de kraamzorg heb ik ook alvast geregeld. Lang leve internet!

Wanneer willen jullie eigenlijk gaan shoppen voor de grote uitgaven (kinderkamer, -wagen, box, etc.)?

Wij hebben er nog geen haast mee en ik wil in ieder geval de volgende echo en uitslag combinatietest afwachten. Maar over een paar weken lijkt het me wel leuk om eens te gaan kijken in zo'n grote babywinkel (ben ik nog nooit geweest). In de stad zitten wel een aantal kleinere, die ken ik wel....maar die superstores; ben benieuwd!
Gelukkig, ik ben niet de enige die niet zoveel merkt, dat stelt wel wat gerust!

@Wendy: sterkte donderdag

@Loessm: tjee, wat lang, 4 maanden. Moet hij vaker zo lang weg?

@Assie: Ik kan ook niet wachten om spullen te gaan kopen, maar wacht ook tot na de combinatietest. Ik heb al een commode, daar heeft mijn vader nog als baby op gelegen. Die wil ik gaan opknappen
Haha, leuk dat jullie zin hebben te gaan shoppen in van die enorme babyzaken. Wij hebben daar allebei een enorme hekel aan en zijn er tot nu toe in geslaagd daar nauwelijks te komen. Voor de geboorte van Loesje zelfs helemaal niet. Wel in zo'n kleine stadswinkel hoor en zelfs daar kwamen we al niet graag. Nu hoeven we bijna niets te hebben en vorige keer hadden we best wat te leen van schoonzusje en zwager.
Zo, ik ben weer terug in Frankrijk.

Heb weer heerlijk kunnen shoppen in Holland... wat is de Hema toch een uitvinding, haha.

Het is grappig: ik had gedacht dat als ik eenmaal zwanger zou zijn, dan ik helemaal los zou gaan qua babyspulletjes, maar raar genoeg hou ik nog heel erg de boot af. 'Dat komt nog wel', denk ik dan.

Eerst maar eens die scan afwachten (volgende week, de 8e), en dan zal ik er (hopelijk) was geruster op zijn. Maar dan zullen we ons vast weer druk gaan zitten maken om die 20 weken scan, haha. Het is ook nooit goed he.

Ben wel een beetje nerveus voor die scan volgende week. Ik ben mn ergste zwangerschapskwaaltjes kwijt...krijg mn energie ook weer een beetje terug..

Dat zal er waarschijnlijk allemaal bijhoren (en alleen maar fijn), maar raar he.. dat we die bevestiging nodig hebben om je echt 'zwanger te voelen'.

XXX

Marije
quote:marije81 schreef op 02 februari 2011 @ 11:03:

Het is grappig: ik had gedacht dat als ik eenmaal zwanger zou zijn, dan ik helemaal los zou gaan qua babyspulletjes, maar raar genoeg hou ik nog heel erg de boot af. 'Dat komt nog wel', denk ik dan.

Eerst maar eens die scan afwachten (volgende week, de 8e), en dan zal ik er (hopelijk) was geruster op zijn. Maar dan zullen we ons vast weer druk gaan zitten maken om die 20 weken scan, haha. Het is ook nooit goed he.

Ben wel een beetje nerveus voor die scan volgende week. Ik ben mn ergste zwangerschapskwaaltjes kwijt...krijg mn energie ook weer een beetje terug..

Dat zal er waarschijnlijk allemaal bijhoren (en alleen maar fijn), maar raar he.. dat we die bevestiging nodig hebben om je echt 'zwanger te voelen'.

Ja, dit is precies hoe ik me ook voel! En ik denk ook dat ik na de echo van maandag, me weer ga richten op de 20 weken echo

Maar het lijkt me wel leuk om straks een leuk kamertje te kunnen inrichten.....daar wil ik in ieder geval de zekerheid nav de echo en nekplooimeting van maandag voor hebben!

Hema; daar moet ik ook maar weer eens naartoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven