Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Ik heb gelukkig ( nog) geen last van maagzuur,terwijl ik wel heel pittig eet.

Vanmorgen bij de verloskundige geweest en alles was goed.

Ik heb het nog eens gehad over thuisbevallen of niet en nu wil ik het toch maar wel thuis doen als het gaat.

In ieder geval wil ik het proberen en dan kijk ik wel hoever ik kom.

Ik voel met het meest op m'n gemak hier thuis.

En ik zit niet zó ver van het ziekenhuis af dus mocht het nodig zijn dan ben ik daar zo...

9 juni de 30 weken echo om de placenta te lokaliseren.

Die moet sowieso bij m'n baarmoedermond weg zijn anders moet ik wel naar het ziekenhuis voor de bevalling...dus hopen dat hij weggegroeid is.
Vanmorgen ook bij de VK geweest, alles goed. Alleen ben ik wel zoveel aangekomen in de zwangerschap dat ik mijn suiker moet laten controleren om zwangerschapsdiabetes uit te sluiten. 't Zat er eigenlijk dik in met die 13 kilo... Ik maak me niet al te druk, vorige zwangerschap is het ook gemeten en was alles goed. Het is alleen zo irritant om op 1 dag drie keer naar het ziekenhuis te moeten voor die waarden. Ach ja, 't is voor een goed doel zullen we maar zeggen.
Ik heb heel erg vaak last van maagzuur wordt ook veel snachts wakker ervan maar vaak na een rennie en een glas water gaat het wel weer

Ben overdag wel onwijs moe door de gebroken nachten... Ahg nog maar 8 weken werken

Morgenavond de pretecho :-) ben benieuwd... Mama en schoonmama gaan tog maar mee ... We krijgen ook nog een 30 weken echo dus die doen we dan lekker samen...

Hopen dat we het geslacht niet stiekem zien haha das slecht voor me portomonee

Vandaag wel een hele mooie (al zeg ik het zelf) opbergbox gekocht bij xenos zilver glans :-)

En volgende week even de bloom fresco loft bestellen en de box :-)

Is er bij jullie ook zo'n babyboom aan de gang? Ik ken al 4 mensen die in aug zijn uitgerekend en een vriendin is in nov uitgerekend...
Wij kennen 10 mensen die zwanger zijn, waarvan 8 in augustus. En dan tel ik mezelf niet eens mee. Toen Loesje werd geboren was ik de enige op de hele kraamafdeling. We zijn er toen 1 nachtje gebleven en ik geloof dat er ieder uur wel een verpleegkundige naast mijn bed stond om mijn kind te bewonderen, die verveelden zich zeker.

De nacontroles van de verloskundige waren heel gezellig, ze hadden verder helemaal niets te doen en zaten rustig het ene na het andere beschuitje weg te eten. Maar ja, wie wil er dan ook eind februari bevallen he. Augustus is veel leuker
Ik zie de laatste tijd wel overal zwangere vrouwen... En volgens m'n fysio was het inderdaad weer hoogseizoen momenteel.

Net controle gehad. Alles was goed. Hij zat mooi op de groeicurve volgens de verloskundige, dus mijn idee dat hij niet gegroeid was klopt (gelukkig) niet.

Had aangegeven last van buikpijn te hebben (bandenpijn). Wat doet de stagiair: die port zo d'r vingers in m'n onderbuik om alles goed te bevoelen. Haha, schoot zowat tegen het plafond.

Nou, daar doet het dus pijn.

Oh, en ze hebben me een 30 weken echo aangeboden (Liggingsecho). Ik ben niet verplicht het te laten doen, kan er verder toch niets meer mee mochten ze iets afwijkends vinden. Maar ik laat zo'n kans om nog een keer binnen te spieken natuurlijk niet schieten....

Dus over ruim een week mag ik weer in de gel!
Ik heb sinds een paar dagen ook last van maagzuur. Net als bij de vorige twee in deze periode. Bij mij ging het ruim in de 30 weken weg. Misschien als de baby zakt of zo?

Voor de rest gaat het wel prima. Moet m'n energie een beetje in de gaten houden. Ik wil wel graag doorwerken tot 35 weken omdat het bij mij in juli aanzienlijk rustiger is dan tegen de tijd dat ik weer terug ben (december).

De kamer voor onze 2 kids is nu klaar en dat was eigenlijk de grootste klus. Alle babymeubels kunnen zo neergezet worden en dan ben ik wel zo'n beetje klaar hoop ik.

Iets grappigs: onze poes is ook zwanger! Ze mocht één nestje (is kennelijk gezond voor poes) voordat we haar laten steriliseren, en dat dat nu is vind ik prachtig. Echt praktisch is het niet. Volgens mij gaat ze begin juni bevallen en we gaan eind juli op vakantie??!! Maar een nestje met poesjes is zoooo schattig. Ik kan niet wachten. Gelukkig hebben we al veel animo voor de kittens, dus dat komt vast wel goed.

Vanavond het programma Babyboom bij NCRV. Ik vind dat een aanrader!
Leeuw, wat leeeeuuuk, kittens!!! Hahaha, kun je samen over zwangerzijn babbelen ;) En verwacht je een tweeling?!

Hier in de straat zijn er 3 zwanger en eentje is net bevallen Wel heel tof, ik woon hier nog niet zo lang, maar dit zal best meehelpen om De Mensen te leren kennen

Vanavond had ik voor het eerst zwangerschapsyoga. Zalig was dat zeg!! Ik heb al eerder wel aan yoga gedaan, maar dit kwam zooo op 't goede moment.. ben toch opgefokter dan ik dacht, merk ik nu, qua nesteldrang en verbouwinkjes enzo.. ik voel me vanavond ineens zo 'zen' vergeleken met de afgelopen weken.

Gelukkig is de docente ook erg 'down to earth' (geen gezweef..). Ze is fysiotherapeute geweest, dat is ook wel handig.

Is een 30 weken echo 'standaard'? Ik dacht dat dat alleen op medische indicatie was? Ach, laat maar komen! Al heb ik a.s. zaterdag wel een pretecho, wil graag een DVD'tje en daarbij heeft m'n vriend 2 mannekes van 11 en 14 (!!) die ook wel nieuwsgierig zijn naar hun broertje of zusje, dus die gaan lekker mee.

Oooh.. echt een tip voor koopzieke moeders in spé, ook al is het een open deur, maar.. DE HEMA. Kost geen drol en ze hebben echt zúlke leuke kleertjes.. ook 'unisex', grijs, rood en gestreept, dus alvast lekker aanschaffen! Verder hou ik me aardig in hoor. Hebben ook veel tweedehandsspulletjes op de kop getikt en gaan zelf meubeltjes opknappen, dan wordt het allemaal wat persoonlijker (EN goeikoper, damn..!).
jeejtje lou das indd ook al veel in augustus ....

en dan de poes van leeuw ook nog zwanger jeejtje iedereen fokt maar door

kzie trouwens net dat mijn profielfoto het EINDELIJK doet haha...

vanavond de 3/4d echo gehad.... vond het erg gaaf om te zien alleen jammer dat de handjes de heletijd bij om of op het gezichtje zaten... gelukkig hebben we met wat in het rond springen de handjes even weg gekregen voor wat mooie foto's haha

over 3 weken wordt de babykamer bezorgt helemaal zin in om die te krijgen...ook de wagen komt dan mee.....

volgende week even de bloom stoel bestellen diejs nu in de aanbieding bij de babydump....scheelt toch weer
@Biancapink: dat deed die van ons ook inderdaad; hele tijd armpje voor haar gezicht.

@Lou: Tjonge, dat zijn er echt gigangtisch veel. Ik ken niet eens 8 zwangeren, laat staan allemaal in dezelfde periode.

Superleuk, dat je kittens krijgt. Ik zou graag mijn zwangerschapsverlof met een nestje kittens doormaken

Ik ben ook een draagdoeken fan! Tenminste, heb het nog nooit gedaan maar wil wel heel graag mijn babytje dicht bij me. Lijkt me heerlijk!

Ik ga de hoppendiz, girasol en de bondolino bestellen. Ketsjinggggg.

Nog kleine 5 weekjes werken en dan verlof! Ik tel de dagen af. Kan echt niet wachten.
Ik ben de weken ook aan het aftellen tot aan mijn verlof. Niet omdat ik het nu zwaar vind, maar het lijkt me heerlijk om eens 4 weken alleen thuis te zijn (als het volgens planning gaat natuurlijk)

Wij zijn ook vaak op vakantie, als we vrij hebben, dus echt weken thuis zijn, heb ik nog nooit meegemaakt.
Ook ik ben zwanger met 2 vriendinnen en ik kan sowieso nog 3 mensen die rondom mij zijn uitgerekend! Vruchtbare periode!

Gister bij de VK geweest, buik is enorm gegroeid afgelopen 2 wkn. Waarschijnlijk ben ik daarom ook zo moe. Op haar weegschaal was ik nog maar 5 kilo aangekomen, dus mag niet klagen. Mijn eigen gewicht gaat van voor de kerst / oud en nieuw en is ong 8 kilo erbij. Ze vond 5 kilo erg netjes! Bloeddruk goed, geen eiwit in urine. Over 3 wkn 30 wkn echo! Ben benieuwd. Kindje lag met koppie naar beneden. Het leek nu geen klein kindje meer te worden, we zullen wel zien!

Inmiddels hebben we behang gekocht voor babykamer, lief behang met love birds. Heb daarnaast nog een lakentje en dekentje gekocht, luieremmer en wat aanvulling bij hema (hadden nm 15% korting).

Tzt ook maar eens verdiepen in draagdoeken!

Hier nog 8 wkn werken... pffff... ooh nee zelfs 9 wkn! dus moet nog 36 dgn werken, dat valt dan wel weer meer!

Misschien aankomend weekend bezig met de kinderkamer, i hope so!
@Drenthegirl; test jouw VK (steeds) je urine?

gek eigenlijk, dat dat bij iedere VK weer anders is. Ook gewicht wordt bij ons niet naar gekeken

Pfff... ik krijg ook opeens stress als ik bedenk dat ik ook nog dingen als lakentjes en dekentjes enzo moet kopen

Over een maand gaan we pas verhuizen, dus tot die tijd heb ik er niet eens echt tijd voor, en ik kan het nergens kwijt... Misschien slaat de nesteldrang stress nu toe
Ik ken niemand die zwanger is,mijn vriendinnen zie ik voorlopig nog niet zwanger zijn ook,wel jammer.

De babykamer is af,alles is gewassen en gestreken en in de kast.

Alleen de wieg moet nog bekleed worden.

Gisteren was de 1e x borstvoedingscursus,veel dingen wist ik al (nog) want ik heb een stukje kraam in mij opleiding gehad maar sommige dingen wist ik niet.

Zoals rooming-in,dat het beter is om de eerste tijd je baby bij je op de kamer te zetten zodat je voor het huilen,gelijk bij de eerste signalen al kan gaan aanleggen.

Klinkt heel logisch maar ik heb een ietwat ouderwetse moeder die vind dat een kind dan verwend wordt en dat die gelijk op z'n eigen kamer hoort.

Rooming-in klinkt logischer
Oh, ik was ook niet van plan om de baby bij ons op de slaapkamer te leggen. Meer omdat ik 1 hele jaloerse kat heb die gewoon persé bij ons op de kamer wil slapen (en anders zelf de deur wel openmaakt). Ben bang dat ze dan bij de baby in bed kruipt, wat ik dus absoluut niet wil. Had dus bedacht dat hij dan maar op z'n eigen kamer moest slapen, kan de deur tenminste dicht. Zet wel de babyfoon naast m'n hoofd...

Gisteren eindelijk m'n laminaatvloer gelegd gekregen. Ben er zo blij mee!!! Er viel gelijk een last van m'n schouders (voelde me gewoon echt lichter). Morgen lekker de meubeltjes in elkaar schroeven en de rest van het meubilair weer van beneden naar boven plaatsen (nou ja, m'n pa en manlief mogen dat doen). Dan wordt m'n huis eindelijk weer een beetje bewoonbaar.

Willen nu ook beneden laminaat laten leggen. Maar eerst even boven alles op orde zien te krijgen. kan ik ook beter inschatten wat ik allemaal nog voor de baby moet kopen.

Alles past nu nog in 1 (verhuis)doos. Uitgezonderd de spullen die nog bij m'n ouders liggen (naast de kinderwagen, de badkameruitzet en de maxicosispullen wat dekentjes, lakentjes etc.). Wel leuk: Ik kan lakentjes lenen van m'n moeder die ze vroeger voor ons heeft gebruikt.

Zeeman heeft trouwens ook superleuke babyspullen!
Rooming-in is inderdaad erg fijn. Dit keer wil ik zelfs een co-sleeper, die aan ons eigen bed vast staat. Dan hoef ik maar heel weinig moeite te doen om de baby te pakken en terug te leggen. Ook wel zo fijn voor het kindje, dat ligt vlak naast mama!

Bereid je (en je partner!) wel voor op het constant wakker worden van allerlei geluidjes, sommige ouders worden daar al snel gek van. Persoonlijk vond ik bij de eerste dat het vrij snel wende.

En ik denk juist dat het goed is dat je regelmatig wakker wordt en weet of het goed gaat. Pfff, ik moet er toch niet aan denken dat er iets gebeurt en dat ik niet vlak in de buurt ben! Ik werd trouwens ook soms wakker als het lang stil was. Natuurlijk was er dan niets aan de hand, maar toch... het kán wel!
Ja inderdaad,en stel dat de borstvoeding niet gelijk perfect verloopt is het beter om de baby aan te leggen voordat hij huilt omdat het dan vaak helemaal niet lukt.

Dan moet je 'm in het zicht hebben.

Wij hebben een wieg die ik dus makkelijk kan verzetten

Zodra er een vast ritme in voeden is gaat ie weer naar z'n eigen kamer.
Ik kan het ledikantje vast wel op de slaapkamer kwijt, maar dan denk ik dat ik er een klamboe overheen moet trekken. En dat vind ik ook wel een onveilige gedachte...

Nou ja, ik ga het wel uitproberen...
Haha, hier begint ook een beetje de nesteldrang. Ik kan voorlopig nog niet met de babykamer aan de slag want daarvoor moet die eerst leeg en daarvoor moet eerst ons bouwvallig schuurtje gesloopt en een tuinhuisje gebouwd (laten we doen). Dus ik heb ook eigenlijk geen goede plek om alle mini-kleertjes uit te stallen en te bekijken wat we nog moeten hebben. Daarom nu met vriend afgesproken dat ik best af en toe wat kleertjes kan kopen. Ik weet van een aantal kleine dingen wel dat we ze nodig hebben. Hij zag de bui al hangen en dit is goedkoper dan nog meer draagdoeken kopen
@lou: ik ben juist wel naar een of meer extra draagdoeken aan het kijken. Ik heb er nu maar 1, van ByKay. Wel een heel fijne doek maar veel te warm voor de zomer denk ik. Bovendien denk ik dat ik bij dit kind wat meer zal dragen dan bij de eerste, dus dan is meerdere doeken wel fijn. Het liefst zou ik ze tweedehands kopen, maar ik kan eigenlijk maar weinig vinden. Ik kijk nu naar een Hoppediz das Leichte of een Calin Bleu (beide nieuw).

Heb jij soms ervaring met een van deze of een andere 'zomer'doek?

Trouwens, er kwamen bij jou toch ook nog 1 of 2 nieuwe?
@poepie: die nieuwe is er al hoor

Ik heb voor de baby nu 3 opties voor de eerste tijd: 2 lange doeken en de Bondolino. Die doek van By Kay vond ik destijds in april met ongeveer 18 graden al te warm, dus ja, 'helaas' moet je een andere doek erbij . Ik heb een Hoppediz das Leichte, hele fijne zomerdoek. Calin Bleu ook trouwens, maar ik heb gehoord dat die erg dun is en daardoor lastiger knoopt (je krijgt bij onnauwkeurig knopen sneller last van drukpunten. Voordeel is wel dat je hierdoor heel precies leert knopen). Ken je het forum op www.dragen-en-voeden.nl al? Daar is een tweedehands markt waar regelmatig Hoppediz das Leichte of Calin Bleu aangeboden wordt. Zou me niets verbazen als je er daar zo meerdere vindt, kun je nog kiezen welke kleur. En als je meer keuze wilt, kijk dan ook eens hier op Viva in het topic over draagdoeken. Daar zitten 2 draagconsulentes en dragers met ervaring met heeeeel veeeeel doeken.

Heel raar, ik ben dit weekend voor het eerst in meer dan 2 jaar helemaal alleen thuis. Nou ja, met buikbaby dan . Vriend en dochter zijn net vertrokken voor een weekendje kamperen. Raar hoor.
Ja, het DenV forum ken ik wel, maar heb me er nog niet genoeg in verdiept. Ik heb een beetje moeite met de forumtaal als niet-ingewijde. Ik heb net nog eens een uur daar rondgekeken en een draadje gevonden over zomerdoeken. Daar ga ik maar eens uitgebreid in lezen en meerdere doeken uitzoeken, dan heb ik waarschijnlijk ook meer kans om een leuk tweedehandsje te vinden. Ben er trouwens wel achter dat ik maar een matige drager ben/was met de eerste. Ik draag mijn dochter allang niet meer en heb dat ook niet zo heel veel gedaan. Voel me bijna schuldig (valt wel mee hoor).

Raar hoor een weekend helemaal alleen thuis. Ben ik volgens mij ook niet meer geweest sinds dochterlief.
@poepie, dat herken ik wel ja, van die forumtaal daar!

Het went En ik heb dochter ook niet zoveel gedragen als veel mensen daar hoor. Je schuldig voelen levert niets op, het gaat er om dat jullie het naar je zin hebben! Ik gebruik het forum net als jij: heel gericht. Als je een keuze hebt gemaakt, bijv. 3 zomerdoeken die je wel wat lijken, dan gewoon de marktplaats in de gaten houden tot er wat langs komt in jouw kleuren. Met een 'normaal' postuur (maat 36 t/m 44) kun je met een doek in maat 6 (4,6 of 4,7 meter) haast alle knopen wel doen. Voor de hele kleintjes is de knoop FWCC het fijnste. In het topic over draagdoeken hier op Viva staat een link naar een filmpje.

Heerlijk geslapen vannacht, maar ben blij dat ik vandaag nog wat op het programma heb want ik mis mijn Loesje wel!
Goedenmiddag!

Ook ik vond / vind dat ons kleintje op zijn eigen kamertje moet gaan slapen. Als ik er anders over ga denken kan er altijd nog een wiegje komen. Vandaag op MP wel een box gekocht, vanavond direct ff ophalen. Manlief wilde eigenlijk geen box, maar ik wel heeeeeel graag haha...

Ik moet me nog steeds verdiepen in draagdoeken, heb zeker wel interesse maar nog geen tijd /z in gehad om me erin te verdiepen.

ZIjn jullie ook al aan het aftellen voor jullie verlof? Ik hoef vanaf dinsdag nog 'maar' 8 wkn!! We gaan in mijn verlof ook nog een paar dagen op vakantie, lekker genieten met zijn 2en!
Mijn draagdoek ligt nog steeds in de verpakking in de kast. Mijn hoofd staat er gewoon nog niet naar om te gaan oefenen.

Van het weekend de kinderkamer in elkaar laten zetten. Zijn echt de hele dag bezig geweest zeg!!! Maar nu staan de kast, commode, bedje en schommelstoel al mooi te pronken.

Ons kleurenpallet is dus wit met groen en ik denk dat we blauw erbij gaan doen voor de accessoires.

En maar gelijk op zoek gegaan voor een nieuwe kledingkast voor de slaapkamer nu we toch bezig zijn alles te vernieuwen. Dan kunnen die oude kasten die nu even in de woonkamer geparkeerd staan naar de sloop.

Drenthegirl, lekker vooruitzicht om nog even met z'n tweetjes weg te gaan. Ik loop net een weekje op je voor, moet nog 7 weken werken...

Lou, het weekend een beetje doorgekomen zo man- en kindloos?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven