Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Hier ook enorm toe aan verlof, nog maar 4 weken! Dat is wel te overzien he.

Ik ben er ook uit welke doeken ik wil. Heb een hele mooie paarse girasol gezien en wil de hoppediz das leichte. Vind alleen de keuze uit kleur niet zo denderend maar ach, t lijkt me wel een hele fijne doek.

De Bondolino vraag ik aan mijn ouders voor als ik jarig ben!

Ging net op de weegschaal staan en schrok toch wel echt hoor. Ben gewoon al 12 kilo aangekomen. Met nog 10 weken te gaan. Aii... Merk ook dat ik last ga krijgen van mn zwaardere gewicht, moet alles maar meezeulen he.

Nog maar beter op mn voeding letten.

Fijne dag vandaag!
Het weekend was heerlijk rustig en ik was heel blij dat ze er zondag om 18 uur weer waren :-)
Hier een meelezer, uitgerekend 9 aug. En al een kindje geboren in aug 2009.

@poepie: Op dragen en voeden forum heb je ook een topic waar alle afkortingen in staan. Het heet "afko's en synoniemen". Te vinden onder technische hulp.

Bovenaan zit ook een zoekfunctie waar mee ik ook veel dingen opzoek.

Een indio met linnen is ook een luchtige zomerdoek. Met de calin blue kreeg ik naarmate het gewicht van zoon zwaarder werd meer drukpunten.

@samen slapen/ eigen kamertje. Het advies van het CB hier in belgie is 6 maanden bij je op de kamer laten slapen ivm wiegedood. (hier 4mnd gedaan en toen op zijn eigen kamer).

Nu een co-sleeper van een ikea bedje. Ikea heeft bedjes waar standaard de zijkant afkan, bedoeld voor een peutertje. En ik denk dat we nu langer samen gaan slapen ivm borstvoeding, veiligheid, vertrouwen geven aan het kindje.
Vandaag 28 weken!! En de laatste vakantieweek is ingegaan.

Dan nog 5 weken werken en dan weer een half jaar vrij

Ik voelde gisteren opeens echt een voetje! Ik kreeg schopjes dus ik wat voelen en drukken en opeens voelde ik het..echt héél apart,dat had ik nog niet meegemaakt.

Wel leuk!!

Verder nog steeds geen kwaaltjes..komt denk ik omdat ik vakantie heb,ik ben bang dat als ik er weer gelijk volop tegenaan moet volgende week dat het dan wel anders wordt.

Ik moet veel bukken,knielen en tillen op m'n werk.
Hoi Appel,en ook gefeliciteerd!

Ook toevallig,2 kinderen in augustus
@Wendy; Heerlijk, nog maar 5 weken werken, dat schiet erg op. Je neemt dus 6 weken van te voren verlof op. Ik moet zeggen dat ik dat ook een heel erg aantrekkelijk idee vind.
Oh, ik zou ook wel 6 weken van tevoren willen stoppen, maar ik kan die weken zo goed aan de "achterkant" gebruiken (om dan pas per 1 januari weer aan de slag te hoeven gaan).

Maar die 7 weken die ik nog moet zijn ook zo voorbij...

Zit alleen nu al te knikkebollen op m'n werk en moet vanavond nog naar de zwangerschapsgym...

Was gisteravond even heel beroerd aan toe ineens. Gelukkig is het bij diarree gebleven en trok de misselijkheid weer weg. Maar daarna nog een hele tijd onder de douche gezeten om me weer een beetje mens te kunnen voelen. En nu dus helemaal brak... Loop als een zombie rond.

Ik ga maar eens een lekkere grapefruit uit de koelkast vissen... Frist me misschien wat op.

Volgende week heb ik een afspraak om te komen kijken bij het KDV wat heeft aangegeven plek te hebben per 1 januari. Ben benieuwd.
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=23130

Hier staat dus, dat als je 6 weken van te voren verlof opneemt en de baby komt te vroeg, dat je dan alsnog 12 weken verlof hebt. Wist ik niet! Dacht dan 10.

Das weer een meevaller.
Ik heb het geluk dat ik nog 550 overuren had staan dus ik kon met gemak 6 weken van te voren stoppen.

Want die 16 weken verlof en de rest aanvullen met overuren en ik hou nog vrije tijd over.

HEt is wel heel lekker,6 weken van te voren.

Zeker omdat je de laatste 3 maanden weer moeier kan zijn enzo..lekker niet aan het werk denken en uitslapen (nu kan het nog haha).
hmmm, deze maand nog maar even aankijken hoe het gaat. Dan beslis ik daarna wel over 4 of 6 weken. Je werkgever moet het 2 weken van te voren aangeven bij het UWV, dus heb nog tijd om me te bedenken.
@lunaster: eigenlijk is het heel simpel, je krijgt altijd (!!) minimaal zestien weken verlof. Komt je kind te vroeg, plak je die dagen er aan het einde weer aan (en blijft de einddatum dus hetzelfde). Komt je kind te laat, dan zijn die dagen een 'bonus' (voor zover het een bonus is om na 40 weken nog steeds zwanger te zijn, haha).

Ik ben vandaag zó hormonaal! Heb al drie keer zitten janken om niks. Misschien komt het door de slechte nachtrust, dochter was ineens dik een uur aan het spoken vannacht. Daar kwamen ook de nodige traantjes bij kijken (van beide kanten). Pfff ben het niet meer gewend hoor, al is het nog niet zo lang geleden dat ze voor het eerst doorsliep.
anoniem_114525 wijzigde dit bericht op 06-06-2011 13:09
Reden: stukje over nick wijzigen weggehaald
% gewijzigd
Nick kun je voor zover ik weet niet zelf wisselen, dat moet je via de moderators etc. doen. Ander email adres enzo...
Ja, je kunt ook gewoon een andere nick nemen, dat is misschien net zo makkelijk
Hi dames; daar ben ik weer even.

Ahh, er zijn echt al dames aan het aftellen tot het verlof! Klinkt wel lekker he

Ik ben stiekem ook al een beetje aan het aftellen, vooral doordat ik ineens doorhad dat ik nog maar 6,5 werkweek voor de boeg heb en dus dringend dingen moet gaan doorsluizen naar mijn vervanger.....tot nu toe komen er alleen maar nieuwe projecten bij.

Wij willen baby wel de eerste tijd bij ons op de kamer hebben. Ik heb een wiegje geleend van een vriendin en zie wel hoe het bevalt. Als het toch niet bevalt is de verhuizing naar het eigen kamertje zo gerealiseerd. Maar met borstvoeding (als het lukt) lijkt het me wel makkelijk om de kleine meid dichtbij te hebben.

Ik weet even niet meer wie het zei (staat op vorige pagina), maar het ging over urine en gewicht testen door verloskundige. Beiden is hier nog niet voorgekomen.....heb 1 keer bij de intake op de weegschaal moeten staan, en dat herhalen ze bij 36 weken. Verder niet. Urine....mmm....het woord is zelfs niet eens in een gesprek naar voren gekomen
Ha Assie; Ik vroeg me dat af over urine en gewicht bji VK. Bij jou gebeurt dat dus ook niet.

Jij ook nog maar 6,5 week; neem jij ook 6 weken van te voren verlof of heb je nog vakantie er aan geplakt?

Ik zit nog steeds te twijfelen over 6 weken van te voren of 4 weken van te voren. Ergens denk ik dat ik die weken waarschijnlkijk straks als de baby er is nog liever heb (hoewel ik dan misschien wel weer blij ben als ik aan het werk kan, haha) De reden dat ik het toch overweeg is dat ik nu elke vrije minuut aan het klussen ben of anderszins met de verbouwing bezig moet zijn, naast een redelijk veeleisende baan met veel reistijd. Ik trek het steeds slechter, want sinds een week heb ik echt ineens stukken meer last van moeheid. Voor mijn gevoel kan ik te weinig bezig zijn met zwanger zijn (voor zover je daar natuurlijk echt voor gaat zitten...).

Wat een dilemma
Hier ook geen gewichts- en urineonderzoek. Alleen als ik aangeef veel last van m'n buik/rug te hebben krijg ik het advies m'n urine te laten controleren op bacteriën (VK) en vooral veel cranberry sap te drinken (huisarts).

Oh Poeszie, ik herken dat wel. Ik kan momenteel wel janken zo moe ben ik... En dan overdrijf ik echt niet.

Kan ook niet fatsoenlijk nadenken en struikel veel over m'n woorden omdat ik gewoon niet op de juiste woorden kan komen.
@Biebeltje; dat heb ik inderdaad ook; ik kan niet helemaal helder meer nadenken. Ik doe 5 x zo lang over iets simpels voor mijn werk. Wat niet zo handig is, want heb een naderende deadline.

Maar goed, is ook echt voor het eerst in 6 maanden dat ik me slecht voel (op de moeheid van de 1e weken na, maar dat is normaal natuurlijk en dat stopte bij mij ook al met 10 weken)

Nooit gedacht dat je zo niet jezelf kan zijn tijdens een zwangerschap
Bij onze verloskundige word ik wel elke keer gewogen en het wordt opgeschreven.

En rond de 30 weken standaard nog een keer bloed laten prikken voor ijzer en suikercontrole.
Bloed prikken met 30 weken moet ik ook nog inderdaad. Weet eigenlijk alleen niet waarvoor hahah...
Hier ook met 30 weken bloed laten prikken voor ijzer.

Ik ben maar een nieuwe kledingkast gaan ontwerpen, die willen we vrijdag gaan bestellen (gewoon van Ikea). Daar hoef ik tenminste niet over na te denken...

Morgen de hele dag een congres, hoop dat het een beetje interessant is, anders ben ik bang dat ik de hele dag loop te gapen...
Vanochtend was ik weer bij de verloskundige. Dit keer een andere dan de vorige keer, een 'oude rot in het vak' zoals ze zelf zei. Buik prima in orde! Niets 'aan de grote kant' ofzo. Ze zei wel dat ze de inschatting van haar collega de vorige keer begreep, aangezien ik vrij hoog draag. Dit gebeurt vaak bij de 2e. Hartje weer gehoord, ook prima! En ze was heel lief tegen Loesje, betrok haar er heel leuk bij. Nadat we het hartje van de baby hadden geluisterd (Loesje mocht apparaat aan- en uitzetten, dus helemaal blij) mocht Loesje ook nog naar haar eigen hartje luisteren. Voor ons ook leuk om het verschil eens te horen.

Met mij gaat het helaas niet zo goed. Mijn stille hoop dat mijn bloeddruk nu ein-de-lijk in de lift zou zitten werd de grond ingeslagen: 100/50 (vorige keer 85/50, die 100 kwam door emoties, want ik zat daar een potje te huilen omdat ik het niet helemaal meer trek). Bovendien heb ik tegen de duizelingen helemaal niets aan een hogere bovendruk, mijn onderdruk moet omhoog! De dropjes helpen niets, ik heb al sinds begin april bij elke controle een onderdruk van 50.... 'Dat is heel gezond!' krijg ik dan steeds te horen. Fijn. Omdat ik ook weer meer last van mijn bekken heb (schaambeen dit keer) raadde de verloskundige aan in ieder geval tot eind volgende week thuis te blijven. Dus ik heb me meteen vanochtend ziek gemeld. Even bijtanken.

Nou, sorry voor de klaagzang hier. Moest het even kwijt! Ik krijg geen echo met 30 weken volgens mij, dat is al de volgende controle en er is niets over gezegd. Ook niets over bloed prikken. Blij toe want daar heb ik een hekel aan!
Lou, Neem even lekker de tijd voor jezelf!!! Je hebt nog lang zat te gaan en het wordt er niet makkelijker op.
Dank je, Biebeltje! Ik probeer er niet aan te denken hoe lang het nog duurt tot eind augustus. Vanmiddag ook nog bij de fysio geweest, zij gaf me wel wat hoop. Ik mag van haar niet vergeten dat de bekkenpijn er niet continu is, maar ook weg kan gaan door bijv. warme kruik of een andere houding, of fietsen of.... nou ja, dat vond ik wel heel lief van haar! En het is een betere gedachte dan 'het duurt nog eeuwen voor het augustus is'.
De oefeningen die ik van de fysio heb gekregen helpen echt heel goed!!! Hopelijk dat jij er ook wat aan hebt.

Hoewel het me een stuk moeilijker lijkt toe te passen als je al kinderen hebt, dan ben je toch drukker en meer aan het sjouwen...
Poeszie: ik ga voor 4 weken verlof voor de uitgerekende datum, maar ik heb over 2,5 week eerst nog 2 weken vakantie, dan nog 4 weken werken tot het verlof. Verder dezelfde redenen als jij ook al noemt; liever verlof aan de achterkant, met baby. Met mijn vakantiedagen erbij, hoef ik dan pas weer in januari te beginnen. En dat klinkt wel erg aanlokkelijk.

De tijd gaat toch wel heel snel en ik merk nu toch wel dat het lichamelijk nu sneller iets beperkter wordt allemaal. Mijn werk is wel belastend qua hoeveelheid projecten en deadlines, maar verder niet fysiek of qua afstand. Dus eerder een kwestie van veel aan de bel blijven trekken dat taken overgenomen moeten worden enzo. Daar ben ik al een tijd mee bezig

Biebel en Poeszie: ja, ik merk ook dat ik weer een stuk vermoeider ben. Ik val 's avonds snel in slaap; overdag gaat het nog wel goed met mijn werk.

Wendy; ah bloedprikken met 30 weken; ik heb het nog niet gehoord, maar zou goed kunnen dat dat bij mij ook het geval is. Ik merk het vanzelf! Maar ik zou het wel goed vinden....een extra check.

Biebel; succes op het congres! Hopelijk is het heel interessant en vliegt de tijd voorbij. Moet je nog een actieve bijdrage leveren (presentatie oid), of is het enkel aanwezig zijn en participeren?

Lou; fijn dat je buik er goed uitziet! Is weer een zorg minder. Let wel goed op jezelf, want de rest klinkt een stuk minder positief. In ieder geval een goed advies van je fysio, die benadering kan al heel veel schelen.....en bouw af en toe echt tijd voor jezelf in; dus in ieder geval goed dat je je ziek hebt gemeld. Nu echt rustig aan doen, niet teveel moeten van jezelf en trouw de oefeningen van de fysio doen. Dan kan het zomaar zijn dat je het over een paar dagen weer helemaal ziet zitten.

Ik had van de week, met mijn rugpijn en beperktere mobiliteit ook voor het eerst het gevoel, dat ik begin te begrijpen dat je op een gegeven moment echt klaar bent met zwanger zijn. Ik heb het geluk dat ik een voorbeeldige zwangerschap heb, praktisch zonder kwaaltjes....dus voor iedereen die meer last heeft van bijvoorbeeld bi, kan ik me heel goed voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven