uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
@ Dolfijntje , nee die extra kamer wordt onze slaapkamer , mijn huidige slaapkamer komen 2 kledingkasten en komt een groot bureaublad zodat vriend daar min of meer zijn kantoortje kan maken (incl strijkplank haha weet ie zijn plek ook )

En de slaapkamer waar nu nog 1 kledingkast staat en strijkplank e.d. gaat de babykamer worden.

Hier ook last van de keel , pijn bij t slikken. Komt vast allemaal door t koude weer.

@ Nakur wat lief van je leidinggevende dat je uurtje later mag beginnen. Ik ben blij dat ik morgen kan uitslapen en avonddienst heb. 2 vroege diensten lukt mij net achter elkaar meer ook niet. Balen dat je nog zo beroerd bent. Hopelijk gaat t snel over.

Top dat je combi uitslag zo goed is !! Daar mag op gedronken worden

@ Leontientje welkom hier !

@ Annali , spannend voor jou ook de uitslag.

@ Bello... hier het zelfde als wat jij hebt met je buik , bovenkant kan ik nog wel intrekken onderkant niet meer.

En inderdaad met een truitje er over aan lijkt het inderdaad wat meer buik dan wanneer je naakt voor de spiegel staat.

Ik maak nu wel elke week een foto leuk om bij te houden ook om t verschil te zien. Al zag ik verschil met 8 weken en 9 weken niet zo zeer , het verschil met 8 weken en 10 weken wel weer erg goed.

Vandaag 10 weken , en boven de pot gehangen 2x. Moest tijdens het overgeven enorm lachen boven de wcpot. Ik die onzekere harry speelde afgelopen week omdat ik niets tot weinig voelde en stond dan in eens vanmiddag tot 2x toe boven de wc pot en dacht Yeahh ik ben zwanger.

(oke niet leuk voor de dames die de hele tijd beroerd zijn en boven de pot hangen, maar voor mij was het even een stukje bevestiging die ik nodig had)

Roken gaat mij tot nu toe goed af,, eh t niet roken bedoel ik dan. Al 2 volledige dagen NIET gerookt.. Trots op mijzelf.

Ook de sigaret die ik smorgens rookte en savonds rookte nu sinds 2 dagen niet meer gerookt. Volhouden !
Oh Zespri, wat knap dat het je lukt om niet te roken. Ikzelf heb het gelukkig nooit gedaan dus hoef ook niet te stoppen, maar vriendlief probeert nu, vanwege mijn zwangerschap en de baby straks ook te stoppen. En dat is nog best wel lastig. Ik heb geen zin om hem onder druk te zetten: hij moet het zelf willen. maar ik ben wel trots op hem dat hij op dit moment nog maar ongeveer drie sigaretten per dag rookt, tenminste als ik in de buurt ben. (dagen dat ik er niet ben gaat het iets minder goed geloof ik, minder afleiding ) Veel sterkte met vollhouden!
Annali thanks.. Ik ben ook eerst van 14 sigaretten op 1 dag naar 2 a 3 sigaretten gegaan. Daarna naar 1 a 2 per dag. En nu lukt t dus al 2 dagen helemaal niets te roken.

Knap van je vriend vooral als hij ook een stevige roker is
aaah mijn moeder belde net , ze heeft gordelroos en mag niet bij zwangere dames in de buurt komen die nog geen 15 weken zwanger zijn.

Geen idee hoe lang t kan duren , ze heeft een kuurtje gekregen .Zei al tegen mams.. Nou wie weet tot over 5 weken dan maar .. vond ze wel heel erg , ze wilde mij ook graag helpen in mijn huis.
Zespri, onwijs goed van je dat je niet meer rookt! You go, girl!

Wel balen dat je moeder ziek is, hopelijk knapt ze snel weer op.

Nakur, fijn, die goede uitslag. Hopelijk voel je je snel wat beter.

Dolfijn. Ik slaap ook zo slecht. Als ik 's nachts mijn bed uitmoet (om te plassen, of voor de jongens) kan ik daarna moeilijk in slaap vallen terwijl ik heel moe ben

Leontine, welkom!

Bello, over dat topic... misschien vond je mijn reactie ook afschuwelijk... maar ik vind het heel moeilijk te begrijpen (zacht uitgedrukt) dat mensen zo met hun kinderwens/kind (in wording) omgaan. Dan snap ik niet zo goed dat je koste wat kost het nog eens wilt proberen...

Ik heb het vanmorgen aan mijn havo4 klas verteld en ik heb dubbel gelegen. Ik kreeg een daverend applaus toen ik vertelde dat ik zwanger was. Dus ik zei: nou, jongens. zo moeilijk was het niet hoor, allemaal... ik weet niet of je daarvoor moet applaudiseren. Toen kwamen ze met elkaar tot de zeer schokkende conclusie dat hun juf het doet. Zelfs al drie keer gedaan heeft. Gatver! Ik heb me blauw gelachen en ben daarna weer fijn evrder gegaan met literatuurgeschiedenis....
Hallo allemaal,

Een hele tabel vol met hartjes! Wat een mooi beeld!

Hier ben ik weer even. Slecht slapen heb ik in de eerste weken heel erg gehad. Inmiddels gaat het gelukkig wel beter. Waar ik nu last van heb is een overbelaste blaas 's nachts. Dan word ik wakker omdat ik moet plassen en dan doet het zo'n pijn dat het blokkeert. Dus dan weer met buikpijn naar bed om het na een uur weer te proberen. De VK heeft me geadviseerd om een wekker te zetten midden in de nacht, dus dit ben ik nu maar aan het proberen.

@Sofie: haha, je zou toch denken dat 4havo inmiddels wel weet waar de baby's vandaan komen :-)

@Zespri: balen dat je moeder gordelroos heeft. Ik hoop dat jullie elkaar snel weer mogen zien. Ik had de eerste 10 weken ook nergens last van (behalve onzekerheid omdat ik nergens last van had) en in week 10 was ik ook opeens misselijk.

Heel goed dat je stopt met roken! En wat heb je een ontzettend ongeschikte teamleider! Ik zit je verhaal vol ongeloof te lezen.

@Nakur: fijn dat de uitslag van de test goed was! Wel vervelend dat je misselijkheid nog steeds niet minder wordt.

Ja, ik heb heeeeel lang op de echo moeten wachten, maar het was het wachten waard! We toosten wel met alcoholvrije rose :-)

@Leontientje: gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom op dit forum. Ik heb respect voor je geduld met 22 maanden oefenen.

@Bello: veel plezier tijdens je echo morgen! Geniet ervan.

@Dolfijntje: ik moest wel lachen om je ducktape, ik zie het helemaal voor me.

@Pluis: balen dat je je nog steeds zo rot voelt. (Is het trouwens mogelijk de tabel op UD te zetten als je een keer tijd over hebt?)

@Beatle: grappig verhaal van het kaartje. Fijn dat je minder pijn hebt dan 3 weken geleden, houden zo.

@Festina: gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom op dit forum.

@Raar: het is prima hoor als je af en toe schrijft.

@Frenkie: leuk dat de kaarten en cadeautjes binnenkomen. Daar kijk ik stiekem ook wel naar uit.

Qua buik heb ik ook het idee dat ik een enorme groeispurt gehad heb. Van de week kleedde ik me uit en ik keek echt tegen de bovenkant van een buik aan, het gaat erg snel. Gelukkig mag volgende week iedereen het weten, dus dan mag ik weer strakkere kleding aan (en gaan showen).

Vandaag heb ik me ook aangemeld voor kraamzorg. De VK heeft een goede organisatie aangeraden, dus daar maar aangemeld. In de 7e/8e maand krijgen we een intake.

Qua namen: ik heb al namen verzonnen, maar Dionneman vindt het nog niet zo nodig :-S Zucht..

Ik wil ook BV gaan geven en daar wil ik ook een cursus voor volgen. Maar als BV niet lukt, houdt het op.

Qua 20weken echo: wij willen graag weten wat het wordt en gaan het waarschijnlijk ook tegen iedereen vertellen.

Nieuwe afspraak VK: 13/12
Sofie..ik had gelezen dat jij ook een reactie had gegeven. Ik ben het overigens helemaal met je eens hoor, maar op dat topic was elke vorm van nuance ver te zoeken. Ik vind dat 'ze' daar erg hard en oordelend reageren, ik denk dat je eigen mening ook fatsoenlijker en met meer gevoel voor de ander kunt ventileren....beetje verplaatsen in een ander kan geen kwaad...maar goed,dat is mijn mening....
Hi!

Herkennen jullie dit misschien:

Ik heb nu 12 weken zwanger en in de negende week heb ik een echo gehad omdat ik behoorlijke krampen kreeg. De dokter vertrouwde het niet en ik kreeg 3 uur later een echo. Hartje klopte en het kindje zat netjes op de goede plek :-)

Nu 4 weken van onwijze moeheid, misselijkheid, krampen, zere borsten etc. oftewel de zwangerschapskwaaltjes

Alles is weg....! Ik heb weer volop energie, geen pijnlijke borsten, 0.00% misselijk niet meer 2 keer nacht naar het toilet, mijn lichaam is onwijs rustig en lijkt weer in oude staat te zijn teruggekeerd. Ik maak me zorgen......

Herkennen jullie dit? Is dit kort maar een fase ivm. het grote veranderingsproces van het lichaam? Zit eraan te denken om een zwangerschapstest te doen ( heb er nog eentje thuis liggen) zal het zwangerschapshormoon al uit de urine zijn?

Be right back...vertrouw het niet helemaal...
En terug......

Test geeft nog steeds zwanger aan.. ( clearblue) :-)

Toch misschien mijn lichaam wat weer energie krijgt, hope so.

Liefs!
Festinalente: ik heb dat ook gehad.

De dag daarna voelde ik me weer even klote als altijd...

Bello: dan zijn we het helemaal met elkaar eens... mooi zo....
@festinalente Ik herken het helemaal...ik heb nu 3 keer een echo gehad: in de 7de week na bloedverlies, daarna bij het eerste consult bij de VK om te checken of het nog steeds goed was, en de tien weken echo....alle keren goed, maar omdat ik me nu verder zo vreselijk goed voel ben ik blij dat ik morgen bij de combitest nog een keertje mag spieken.....

Ik kom trouwens net van de huisarts: ik heb al twee weken last van een slijmbeursontsteking in mijnn schouder en dat doet pijn......vorige week kreeg ik medicijnen, maar volgens de apotheek waren die niet goed tijdens zwangerschap (klein risico op miskraam). Nogmaals met arst gebeld maar die vond dat het wel kon.....dus ik heb maar heel voorzichtig gedaan met de medicijnen, en maar 9 van de 20 tabletten gebruikt. Vandaag moest ik terugkomen en heb nog steeds pijn....dus nu moet ik toch echt meer pilletjes nemen.....Arts heeft me nog even laten zien dat de medicijnenbijbel aangeeft dat ik het wel mag gebruiken.....lastig hoor als de deskundigen elkaar zo tegenspreken.
Annalli: er zijn 2 apothekers op dit forum aanwezig. Dus als 1 van hen (o.a. ik) er naar moet kijken moet je je vraag hier even opzetten.

Ik denk altijd maar zo, een apotheker heeft 6 jaar gedaan over het leren van medicijnen en hun werking.

Bij artsen is het slechts een klein onderdeel van hun opleiding.
@ festinalente; ik wil je niet bang maken maar ik zou gewoon bij zorgen je vk bellen. Een zwangerschapstest blijft ook positief als het mis is, omdat je hormonen nog wel even aanwezig zijn in je lijf.

Bel gewoon ff, wellicht kunnen zij je geruststellen dmv een echo oid.

De ene dag ben ik ook van mijn pijnlijke borsten af en maak ik me zorgen, de andere dag ben ik weer zo misselijk en knallen mn borsten uit elkaar.. Elke dag is weer anders..

@Annali, moeilijk, ik zou het ook een dubio vinden. Ik heb zelf medicijnen gekregen voor de misselijkheid, die nog niet zo heel lang gegeven werden en ik heb ze ook zo min mogelijk gebruikt.

Wat gebeurt er als je het geneesmiddel googled? Of kijk of www,farmaceutischkompas.nl

Er zijn apothekers in dit forum aanwezig volgensmij?!

@ slapen; ik slaap elke nacht tot ong 3 uur en ben daarna moe maar klaarwakker. Ik eet daarna wat (dan ben ik niet misselijk) en luister ik maar naar mijn ipod en doezel nog een beetje weg.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat het met oestrogeen dominantie te maken heeft tijdens dit gedeelte van de zwangerschap en dit in week 14 tot 16 weg gaat omdat progeseteron dan de boel overneemt.

@ misselijkheid, het wordt minder, minder hevig, maar blijft aanwezig. Heb eergister voor het eerst een avondmaaltijd op (een krentenbol) en die bleef er in!

Ik ben afgelopen twee weken ziek thuis gebeleven, mede door de misselijkheid en mede voor de zorg voor mijn vader. Mijn werk is daar gelukkig niet moeilijk in.

Hoe gaat het met de misselijkheid bij anderen?

Ik heb vandaag de combitest, zowel echo als bloedafname.

Ik vind het spannend.

Ik heb m bij mijn eerste ook gedaan.

Ik wilde m nu ook doen mede omdat ik denk ik de helft van mijn zwangerschap de vitamines niet heb kunnen innnemen of ze er weer uitgooide. En van gezond eten kwam ook niet veel.

@ zespri; respect dat je zo stopt met roken. Ik probeer mijn vriend er al jaren af te krijgen.

Tot gauw meiden
Even een echo-berichtje hoor, ik reageer later op jullie!

Wij zijn net terug van de echo. Het was zo mooi, nu alweer 45 mm en hij was aan het rekken en strekken en was al 180 graden gedraaid t.o.v. de vorige keer. Mijn baarmoeder was niet super gegroeid dus als hij zich strekte dan waren zijn knietjes krom We hebben nu afscheid genomen van de IVF-poli, heel gek idee! Ik had chocoladeletters voor hun allemaal meegenomen en ik moest nog maar eens terugkomen als ik een flinke buik had Ook willen ze een foto van de kleine zodat ze die op kunnen hangen, ze hebben een hele fotocollage in de IVF-uitslaapkamer (daar lig je na de punctie).

Ik moet nu zo naar de acupuncturist en daarna gaan we naar de meubelboulevard babykamertjes kijken Proberen om niet te kopen en alleen maar te kijken, ben benieuwd of dat gaat lukken!

Er ligt hier echt een hele pak met sneeuw, dus we moeten zo maar eens in de auto springen, anders zijn we nog te laat.
Sosofie, haha wat een reactie van je klas!! Moest er wel om lachen hoor

Zespri, wat onhandig van je moeder. Gelukkig dat ze het al wel weet, want wat anders?? En bedankt voor de bubbelwijn Helaas nog niet zo'n zin in maar leuk gebaar haha!

@slapen: eerst sliep ik slecht door, lag ik een uur wakker na het plassen s nachts. Nu kan ik moeilijk in slaap komen, hoe moe ik ook ben. Hormonen?

Dolfijntje: van harte gefeliciteerd hoor met de goede echo en dat je ontslagen bent van de IVF poli! Goed nieuws!!
quote:beatle79 schreef op 02 december 2010 @ 10:22:

Annalli: er zijn 2 apothekers op dit forum aanwezig. Dus als 1 van hen (o.a. ik) er naar moet kijken moet je je vraag hier even opzetten.

Ik denk altijd maar zo, een apotheker heeft 6 jaar gedaan over het leren van medicijnen en hun werking.

Bij artsen is het slechts een klein onderdeel van hun opleiding.

Okee Beatle, dat is mooi.....het gaat om diclofenac, dat ik dus moet gebruiken als ontstekingsremmer. In de tweede helft van de zwangerschap mag dit niet, maar zover zijn we nog niet. Volgens de apotheek zou er in de eerste periode van de zwangerschap een heel kleine kans zijn op miskramen (waarbij zij niet kon aangeven wat er precies met "eerste periode" wordt bedoeld: is dat tot 7 weken, of tot 10 of tot 20?) Volgens mijn huisarts staat het er zo dat ontstekingsremmers inderdaad dat risico hebben, maar dat dat risico te verwaarlozen is bij oudere, langer bekende medicijnen, zoals diclofenac.

Alternatief zou zijn een injectie met corticosteroiden in de schouder, maar ik vind zelf hormonen en zwangerschap ook geen lekkere combi en volgens HA levert een spuit mogelijk meer problemen dan pillen.

Als ik niks gebruik, heb ik de hele dag een vervelende zeurende pijn en kan bijna niets tillen, nauwelijks bewegen en zeker niet slapen. dat is dus ook niet echt fijn.....
@ annali

Ik heb het even opgezocht in onze grote bijbel: het informatorium medicamentorium.

In de apotheek hebben we nog een apart boekje voor zwangerschap en borstvoeding, maar ik zit thuis.

Maar hier staat genoeg informatie in.

Het gebruik van NSAID's (waar diclofenac, naproxen en ibuprofen bij horen) wordt ontraden in 1e en 2e trimester.

Tenzij op strikte indicatie en in een zo laag mogelijke doserig en zo kort mogelijk.

Kans op miskraam neemt inderdaad toe maar kan ook de ontwikkeling van de foetus nadelig beinvloeden.

Persoonlijk zou ik het niet slikken/gebruiken.

De ontsteking laten overgaan doormiddel van rust en tegen de pijn paracetamol (evt. met codeine) gebruiken.

ik ben namelijk het type liever voorkomen dan genezen.

Ik wil je verder niet bang maken. Ik denk ook niet dat het zo'n vaart zal lopen, zoals je huisarts zegt. Dus maak je geen zorgen omdat je nu wel iets ingenomen hebt. Maar spring er voorzichting mee om en neem het alleen in als het echt niet meer gaat.

En bedenk ook dat pijn een signaal is van het lichaam om rustig aan te doen. Zodra je een pijstiller neemt dan voel je geen pijn en ga je dingen doen. ONtsteking krijgt dan geen rust en ook niet de tijd om te genezen.

Probeer dus zoveel mogelijk rust te nemen en neem desnoods alleen voor het slapen gaan iets in zodat je in elk geval wel kan slapen.

Ik weet wat het is om 24 uur per dag pijn te hebben. Sinds ik last van mijn bekken heb doet mijn heiligbeen bijna continu pijn.

Gevolg, ik werk nog steeds maar 50%.
@beatle,

Dankjewel......dan ga ik nu toch maar even een paracetamol innnemen, en kijken of het daar mee lukt.....bewaar ik de diclofenac voor als het echt niet meer gaat.....
quote:Annali70 schreef op 02 december 2010 @ 09:36:

@festinalente Ik herken het helemaal...ik heb nu 3 keer een echo gehad: in de 7de week na bloedverlies, daarna bij het eerste consult bij de VK om te checken of het nog steeds goed was, en de tien weken echo....alle keren goed, maar omdat ik me nu verder zo vreselijk goed voel ben ik blij dat ik morgen bij de combitest nog een keertje mag spieken.....

Ik kom trouwens net van de huisarts: ik heb al twee weken last van een slijmbeursontsteking in mijnn schouder en dat doet pijn......vorige week kreeg ik medicijnen, maar volgens de apotheek waren die niet goed tijdens zwangerschap (klein risico op miskraam). Nogmaals met arst gebeld maar die vond dat het wel kon.....dus ik heb maar heel voorzichtig gedaan met de medicijnen, en maar 9 van de 20 tabletten gebruikt. Vandaag moest ik terugkomen en heb nog steeds pijn....dus nu moet ik toch echt meer pilletjes nemen.....Arts heeft me nog even laten zien dat de medicijnenbijbel aangeeft dat ik het wel mag gebruiken.....lastig hoor als de deskundigen elkaar zo tegenspreken.

Hi,

Was het maar mogelijk dat we elk moment even konden spieken hoe het gaat. Ik heb volgende week mijn Echo. Mijn dokter is zelf met vakantie en wordt mogelijk vanmiddag eventjes teruggebeld door een andere HS. Over je ontsteking: slik je diclofanac? ik heb zelf een peesontsteking in mijn bovenbeen, gestopt met diclofanac toen ik zwanger was en door de tegensprekende berichten durf ik het niet aan om nu te beginnen. Sterkte met de pijn!
Hi allemaal, had ik hier nou gezegd dat ik ivm moeheid vandaag en morgen een uurtje later op mijn werk kon beginnen? (sorry, vergeetachtigheid begint blijkbaar op te spelen....)

Het uurtje extra slapen vanmorgen was natuurlijk niet voldoende maar wel beter dan een uur korter, voelde me vanmorgen wel meer uitgerust dan gisterochtend. Morgen nog zo'n uurtje en dan het weekend erachteraan. En dan.... zijn we weer een paar dagen verder, maar even zien.

Heb me zojuist opgegeven voor zwangerschapsgym.Data hiervoor was al bekend en van yoga niet en ademhalingsoefeningen zijn hetzelfde. Dus op 2 maart mag ik al aan de bak!
leontientje welkom en gefeliciteerd!

sosofie fantastisch die reactie van je klas, echt briljant!

En hier ook lastig weer in slaap komen na een nachtelijke plasronde.

Zespri jullie gaan lekker met je huis, en wat balen dat je moeder nu niet mag komen.

dolfijntje lijkt me idd heel dubbel om daar afscheid te nemen. Enerzijds heerlijk het is gelukt en nu genieten van de zwangerschap, anderzijds je hebt zoveel met deze mensen meegemaakt dat afscheid nemen moeilijk is.

en is het nog gelukt om niets te shoppen?
Ik heb mijn sneeuwtrauma van vorig jaar nog niet eens helemaal verwerkt en zie daar: de volgende onnederlandse lading sneeuw is alweer gearriveerd. Sneeuw is heel lastig als je met twee kinderen afhankelijk bent van je fiets, en van de strooikwaliteiten van de gemeente waarin je woont.

Als die bakfiets dan ook nog eens stuk is... en de fietsenmaker pas volgende week tijd heeft om hem te maken.... GRRRR

Dat wordt familie en vrienden lief aankijken de komende dagen. (kinderen naar school brengen en ophalen etc.....)

Qua zwangerschap vind ik het wel zwaar op het moment. Ben erg aan het piekeren, humeurig, 0.00 zin in seks, ongeduldig... slecht slapen... kortom niet goed in mijn vel. Nu ken ik dat van de vorige keren, maar toch valt het dan weer zo tegen als je er middenin zit. Wat ik ook lastig vind om te bepalen: in hoeverre hoort dit bij een normale zwangerschap, of zijn dit misschien al signalen voor een depressie? (die ik de vorige zwangerschap had)

Dus, meiden: in hoeverre zijn jullie labiel, chagrijnig, mopperig, niet vooruit te branden etc...?

Dit weekend gelukkig een leuk weekend. Vrijdagavond eten bij vrienden, de jongens gaan logeren bij opa en oma. Zaterdagochtend dus even snel boodschappen doen samen en de laatste sint cadeaus kopen. Zaterdagavond komen mijn ouders gourmetten en zondagochtend pakjesochtend. (zodat de jongens nog de hele dag met hun cadeaus kunnen spelen)

Hopelijk word ik weer een blijer mens van deze leuke dingen....

Annali en Festinalenten: sterkte met de ontstekingen!

Beatle: weet jij uit je hoofd of er antidepressiva zijn die echt 100% onschadelijk zijn tijdens de zwangerschap? (vind het wel fijn om alvast te weten of ik eventueel iets zou kunnen slikken als het echt niet meer gaat...) Bedankt!
Sososfie, ik moest heel hard lachen om de reactie van je klas, zo leuk! Verder je vraag over stemmingen: ik ben deze week niet te genieten. Ik huil om niks, ik word boos en chagrijnig om niks en dat kan dan weer 5 minuten later over zijn. En seks? Wat is dat? Ofwel: hier 0,0 aanwezig, heb ik echt helemaal geen behoefte aan. En slecht slapen doe ik dus ook, vreselijk, vannacht ook weer de helft van de nacht wakker gelegen. Ik wens jou heel veel sterkte en ik hoop dat je dit keer geen depressie krijgt!

Nakur, leuk dat je je hebt opgegeven voor gym! Ik heb me gisteren ook opgegeven en ik kan al vanaf week 18 beginnen, dus zit al eind januari in de yogahouding Wordt wel echt zo!

Anali sterkte met je ontsteking!

Wij zijn terug van het shoppen maar het is gelukt om alleen maar te kijken. Ik heb wel een boek gekocht, maar verder alleen maar georiënteerd in de babyzaken. Gelukkig bij velen geen echte lange levertijd, dus we gaan in februari nog wel een keertje terug.
@ sosofie: ik kijk je vraag morgen even na in de apotheek in het zwangerschapsboekje.

Dan kan ik namelijk per aandoening kijken. Dus ook bij depressie.

Kijk dan even wat er gezegd wordt.

Over het algemeen geldt dat geen enkele echt veilig is bewezen (cat. A), maar dat met de meeste wel dusdanig ervaring is opgedaan dat ze daar dan voor kiezen. Dus zeg maar uit de niet geteste medicijnen wordt dan gekozen voor degene die het meest wordt voorgeschreven en waar ze meeste ervaring mee is.

Het is net als met kinderen. Op kinderen en zwangere vrouwen worden geen medicijnen getest. Aldoende moet men leren wat de effecten zijn. Dus vaak uit ervaring wordt dan voor een bep. middel gekozen.
Dank, Beatle.

Ik weet in elk geval dat er dus geen sluitende onderzoeken gedaan zijn, zoals je zegt. Ik hoor graag een keer van je, kijk maar hoor, wanneer je tijd hebt. Ik heb de vorige keer (na mijn zwangerschap, ppd) citalopram geslikt, dus als je zo willen kijken of die op het lijstje staat.... Dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven