uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Dolfijntje vanwaar je afkeer an verticale groepen? Ben zelf groot voorstander dus ben benieuwd?!

Kan me ook voorstellen dat je gevoel heel dubbel is als je zelf graag zwanger wil worden en het lukt niet maar wel bij je omgeving. Paar keer van dichtbij meegemaakt en vond het best heftig. En die opruimdrang is herkenbaar, ik heb de maand januari daarvoor ingezet. Dan de nieuwe kamer voor pluiszoon uitruimen en opknappen en dan aan de slag voor de babykamer. Zijn de geen die een 1e kindje krijgen al begonnen met shoppen, dan wel kijken wat ze willen shoppen? Vond ik zo leuk om te doen, nu ook wel jammer dat dat niet meer hoeft.

Zespri en idd ontzettend gaaf behang! Gaan jullie na dit alles gelijk door voor de babykamer?
Pluis, mij leek een verticale groep zo onrustig voor de baby's. Al die peuters om je heen te denderen en schreeuwen. Vooral voor een 1e kindje leek het me zo'n grote overgang van een stil huis naar een drukke omgeving. Maar hier hebben ze een gedeelte van de groep afgeschermd voor de kleintjes, dus daar liggen matten op de grond met hekken er omheen, zodat daar de kleintjes lekker kunnen liggen en ontdekken zonder dat de peuters erbij konden.

Qua shoppen: heerlijk! We hebben toevallig gisteren een co-sleeper gekocht die ook als wiegje kan worden gebruikt. Die komt morgen al binnen! Oh het wordt echt zo echt! Verder qua kamertje zijn we er al half uit, maar die willen we nu nog niet aanschaffen, eerst maar eens de boel op orde in huis. En kleertjes heb ik nog niet gekocht maar wel al heel veel gekregen.
Voordeel van verticaal vindt ik minder baby's in de groep, dus ook minder gehuil en meer aandacht. Soms hebben ze in een babygroep echt veel baby's (daar zijn de meeste aanmeldingen van) dat je als leidster echt heel de dag aan het voeden bent en weinig tijd voor iets anders. Als je kind dan een jaar is hebben ze daar weinig tijd oor doordat de baby's die aandacht opslokken. Voordeel vindt ik ook 4 jaar zelfde leidsters, zelfde ruimte ne zelfde kinderen om je heen.

Heb zelf als leidster ook op een baby, peuter en verticale groep gewerkt en vond verticaal ook voor me zelf het leukst net als voor de kinderen. Kind van 1,5 wat al toe is aan meer, heeft die mogelijkheid, maar een kind van ruim 2 wat nog wat rust wil heeft ook die ruimte.

Wil niet zeggen dat er aan een losse baby en peutergroep geen voordelen zitten, maar ben blij dat pluiszoon ook verticaal zit. Krijgt hij straks zijn broertje of zusje bij hem in de groep.

Heerlijk dat shoppen!
Goedemorgen , heerlijk wezen gourmetten gisteren bij zwager en schoonzus.

Kreeg een mail van een vriendin van mijn vriend die 4jr geleden is bevallen. Zij wilde veel spullen wegdoen. Kreeg een mail met de fotos van de spullen . WAUWWWW precies de commode en ledikantje die ik zoek/graag wil hebben. En ook een leuke kinderwagen. Dus haar mail terug gestuurd dat ik belang bij die dingen heb en dat ze maar even moet nadenken welke prijs ze er voor wil hebben.
@ Luna: Heel veel sterkte! Lijkt mij ongelofelijk zwaar. Ik wens je heel veel kracht om dit te doorstaan!

@ Zespri: Wat wordt het leuk bij jouw... Ik zag mijn lamp ook bij jouw hangen ;)

@ Ellebelle: ik hoor het wel vaker dat wanneer de jongste lekker ligt te slapen en de oudste naar school moet dat ze de jongste even alleen laten. Het is natuurlijk afhankelijk hoe ver weg je woont van school. Als die op loopafstand is kan ik het mij voorstellen dat je dat eventjes doet. Handiger dan wakker maken idd.

Ik ga straks weer even op controle bij de VK. Ben benieuwd...
Luna, hier heel af en toe nog een misselijkheidsaanval, behalve dit weekend (zie onder). Hoe is het nu met je? En met je vader?

Dolfijntje: fijn je verhaal over al die zwangerschappen die je voorbij hebt zien komen in al die jaren. Gelukkig kunnen mijn vriendin en ik er wel open over praten, vraag haar ook hoeveel/ wat ze wel/niet wil horen. En ze geeft precies hetzelfde aan als jij: soms wel/ soms niet etc. Maar ik kan natuurlijk niet polsen in wat voor stemming zij zit dus is wel lastig. Maar ik heb daar duidelijk aangegeven dat ik het zonde zou vinden als onze vriendschap eronder zou gaan lijden, wil zij ook niet dus hoop dat alles geod gaat. Hoop vooral dat ze snel zwanger is!

Frenkie, hoe was het bij de VK? Heb je nog een echo gehad? Ik ga morgen, voor het eerst harte luisteren maar geen echo meer.

Zespri.... bij jou denk ik alleen maar pffffff, wat een energie! meid waar haal je het vandaan. kun je bij mij ook niet even komen klussen haha! Het ziet er tof uit allemaal.

Hier ging het de goede kant op met kwaaltjes maar sinds zaterdagavond ziekig, van alles en nog wat. Weet niet of het griep is of zwangerschapskwaaltjes, misschien combi. Hoofdpijn, zere rug, misselijk, geen eetlust, moe. Vannacht 12 uur geslapen en voel me nog een dweil. Vandaag dus een dagje thuis, hopelijk voel ik me morgen beter.
Hallo ladies,

Daar ben ik weer. Was even een weekendje weg naar een eiland, lekker uitwaaien en gezellig samen zijn met familie, heerlijk was het! En ze beginnen nu al met; laat mij dat maar doen, doe je voorzichtig, rustig aan he, . Nog lang niet nodig, maar soms best lekker hoor en dan maak ik er graag gebruik van haha.....

@Zespri: wat is je huisje mooi geworden zeg, wat een leuk behang! Heb je naast het klussen nog een beetje genoten van je 3-daagse weekend?

@Nakur: wat spannend zeg, was het hem wel of was het hem niet?

Gek lijkt me dat, maar volgens mij mag je best vertrouwen op je eigen gevoel, jij kent je lichaam het best! Het is vroeg, maar het komt wel vaker voor, ook bij een eerste, heb ik gelezen.

Wat speciaal zeg, zeker als je het straks zeker weet en het gevoel gaat herkennen, het lijkt me heel fijn al je iedere dag zo even een seintje van je kleintje krijgt 'hallo ik ben er nog'.

En wat heerlijk dat je je nu bijna helemaal goed voelt. Hier slik ik weer 2 pilletjes per dag, en dan gaat het super, maar zodra ik een vergeet in te nemen, voel ik het direct en voel ik me erg rot.

Over een week ga ik maar weer es proberen met afbouwen. Ben nu 13 1/2, en loop dus een week achter op jou.

Ook ik heb gedealt met mensen die soms niet goed wisten hoe ze hun zwangerschap aan mij moesten vertellen, uit angst om me verdrietig te maken. Gelukkig ben ik er altijd heel open over geweest, en gaf ik ook altijd gewoon toe aan wat het op dat moment met me deed. En zoals Dolfijntje al zei: de ene keer ben je dolblij voor diegenen en kun je er eindeloos over praten, en een andere keer barst je in huilen uit en wil je er niets over horen. Maar het blijft moeilijk, want jij gunt het je vriendin ook zo erg. Vergeet niet dat zij waarschijnlijk erg blij voor je is en niet zou willen dat jij dingen niet met haar deelt.

@Dolfijntje; nesteldrang! En dat nest moet mooi, netjes en schoon zijn!! Haha, heb er zelf NOG geen last van, maar weet zeker dat het ook gaat komen. Belloman en ik hebben afgesproken in januari met alles te gaan beginnen. Wij hebben in huis nog een kamer die opgeknapt moet worden, en dat wordt de babykamer. Stucwerk moet worden afgemaakt, gesaust, vloer leggen en nog wat lakwerk.

Heb er wel zin in hoor, zeker als ik jullie verhalen en de mooie foto's van Zespri lees en zie.

@pluis; In januari ga ik met schoonzus + moeder en eigen moeder naar de 9-maandenbeurs. Dan even lekker shoppen.

Ik merk nu ook al een beetje dat mijn eigen broeken meer beginnen te knellen. Stond vrijdag op de weegschaal en ben in totaal al 1 1/2 kilo aangekomen. Laatste week is buik beetje veranderd, gegroeid. Hij staat echt meer vooruit. Ik heb het gevoel dat het echt werk nu begonnen is

Last, but not least:

@Luna:

Hele dikke knuffel en veel sterkt de komende tijd.

Hou je taai, blijf bij jezelf.

(m'n schoonzusje heeft vorig jaar haar vader verloren tijdens haar zwangerschap, ze stond met een dikke buik op de begrafenis een toespraak te houden, heel aangrijpend, maar o zo knap - ze heeft haar vader vlak voordat hij stierf een brief van de gyn gegeven waarin het geslacht van hun kindje stond, zelf wisten ze het niet - hij had daarvoor altijd gezegd dat het een jongen zou zijn, en dat is het ook!).

Lfs Bello
Ah Nakur, wat balen! Wat een klotegevoel he, zeker als je denkt er vanaf te zijn. Hopelijk doet een dagje thuisblijven je goed en knap je snel weer op.

(we waren tegelijk aan het typen denk ik)
Bello, wat een zielige post allemaal! Ik begon al te snotteren bij mensen die jou vertelden dat ze zwanger waren. En daarna dat verhaaltje voor Luna.....(hield het even niet meer droog). Zullen de hormonen wel zijn, het is toch wat

Ik hoop idd dat ik snel opknap en ook dat jij snel van de pillen afbent! Ik was nu een week geleden gestopt, blijkbaar heb jij nog wat langer nodig. Nou, dan gewoon doorslikken hoor.

Oh ik zie nu dat jij op 17 juni staat, dus 10 dagen later dan mij. Nou, misschien over 3 dagen? Who knows, bij mij wat het ook plotsklaps minder!
@ Luna:

@ Bello: zo voorzichtig is mijn man ook continu. Mag bijna niks meer. Vind het ook niet erg, want met die bekkenpijn ben ik vaak blij dat ik op de bank lig!

Qua gewicht vind ik dat nog netjes, ik sta nu op 2,5 kg (bij 12 + 2).

Leuk dat je naar de 9 maanden beurs gaat. Ik wilde ook, maar een vriendin van mij vertelde dat het niet zoveel aan is. En dan een mislukte love and marriage beurs dit voorjaar ben ik niet meer zo van de beurzen.

@ zespri: leuke behangetjes hoor! Is allemaal erg mooi geworden.

Maar wat een werk! Je bent zeker wel blij dat het nu weer wat opgeruimd is.

En wat fijn dat je spulletjes kan overnemen. Scheelt weer wat centjes

@ Nakur: beterschap! Zit je ook niet mee he!

Wij hebben zaterdag een kinderwagen gekocht bij babydump. Ze hadden een actie dat je een gratis maxi cosi kreeg (afgelopen zaterdag voor het laatst). En die muts in de winkel gaf ons op ons verzoek de nieuwe folder al voor de komende periode. Geen leuke acties meer bij een kinderwagen!

Dus snel maar even de aankoop gedaan. We wisten namelijk toch al welke we wilde (hadden ook weinig keus met beatleman zijn lengte van 2,05m).

Voelt wel goed om nu de eerste echte aankoop gedaan te hebben.

Kinderkamer weten we ook al. Maar daarvoor was de actie in deze periode weer gunstiger. Dus gaan we binnenkort ook bestellen.
Ooh ik ben gesloopt hoor ,die energie lijkt maar zo.. Zal zo onwijs blij zijn als die badkamer klaar is , zespriman hier bij mij in woont zodat we in alle rust dingen voor de baby en babykamer samen kunnen gaan uitzoeken en kopen. Dat zal januari worden.

Ik hoef geen dingen te bestellen als kinderwagen en kinderkamer was zowiezo van plan om t aan te schaffen via MP. En nu die vriendin van Zespriman met dit idee op de proppen kwam , is t in stroomversnelling geraakt. (zoals eigenlijk alle afgelopen weken haha)

Maar ik heb zoiets van , nu doorpakken , straks rust ik wel uit. Al zegt zusje dat ik moet uitkijken en zo moe en opgebrand ben dat ik er vergeet van te genieten. En daar heeft ze natuurlijk ook een punt.

Vanmiddag samen wand en vloertegels uitgezocht voor de badkamer. Gekeken naar een douchecabine en tja gaan we voor kwaliteit (en dus ook wat duurder) of kiezen we nu voor iets mindere kwaliteit en dus goedkoper. Het is nl niet onze intentie om in mijn huis nog jaaaaaren te gaan wonen. Ik zet dan liever wat geld op zij zodat we wanneer we deze flat verkocht hebben in een laagbouw woning kunnen gaan wonen en daar wat meer geld aan spenderen.

Dus qua douchecabine gaan we voor wat goedkoper en ook iets mindere kwaliteit. Dat die douchecabine over 5jr uit elkaar valt is dan niet meer mijn probleem :P

Ik zag laatst iemand iets typen over dat diegene na t plassen een kleine bobbel voelde bij t schaambot(nakur ??) Ik ben al tijdje aan t voelen , maar voel nog niets. Wel zie ik dat mijn buik wat strakker en boller wordt. Wat eerst zo blubberde is nu lijkt wel wat strakker en blubbert minder.
He Zespri, ja dat was ik met die bobbel. Voelde het direct na plassen als ik opstond van het toilet en licht duwde en van links naar rechts streek. Bleek idd baarmoeder te zijn want nu is het altijd aanwezig en groter/ boller. Was ca 2-3 weken geleden dat ik dat voelde en ik zie dat jij 3 weken achterloopt op mij dus wie weet komt het nog (en misschien ook niet, elke zwangerschap is anders toch?) En dat strakke: haha bij mij lubbert alles uit! Ik voel me net een kamerolifant.
Pluis, ik moet zeggen dat ik die tabel reuze handig vindt, met name door die UD's kun je goed zien hoe ver iedereen in de zwangerschap is. Top!
Zespri, ik ben ook hardnekkig aan het voelen naar mijn baarmoeder, maar heb hem nog niet kunnen voelen. Leuk hoor, een nieuwe badkamer etc. Heerlijk een echt nieuw huisje voor jullie 3tjes straks. Wat zal jij een rust hebben zodra alles klaar is. Fijn dat je die kamer over kon nemen, scheelt toch weer een hoop geld, en als het precies je smaak is: super!

Beatle, wat goed dat je de kinderwagen hebt gekocht. Wij zaten erg te twijfelen, maar hebben het toch maar niet gedaan. Nu wel even balen nu ik lees dat die actie echt voorbij is. Ik had gedacht dat ze die nog wel even door zouden doen...

Bello, jij dus ook naar de 9-maanden beurs? Ik ga met een vriendin, ben 4 jaar geleden ook al geweest met een een vriendin die toen zwanger was, ik vond er toen weinig aan, maar ja toen was ik ook niet zwanger Ik weet dat mijn vriendin zich helemaal scheel kocht aan de positiekleding, was echt spotgoedkoop toen.
Hebben jullie trouwens ook zo'n dorst? Ik kan echt de hele dag wel drinken, terwijl ik normaal met moeite 1 liter per dag drink.
Dag dames!

Ik ben wel een uur aan het lezen geweest - ik liep zoveel achter! Heb het ontzettend druk (gehad) met werk en was te uitgeteld om maar wat dan ook ernaast te doen. Maar vanaf vrijdag lekker twee weken vrij, woehoe!

Luna, heel veel sterkte gewenst! Leef met je mee....

Bello, ik heb ook last van mijn rug. Volg fitness bij de fysio maar ben door werkdrukte (op mijn vrije dag...) en ubermoeheid al een tijd al niet geweest... Daarnaast: bij 20 wkn (21 januari) willen wij idd weten wat het is (maar we gaan t niet vertellen).

Nakur, fijn dat het eindelijk beter lijkt te gaan met je misselijkheid!

Bloem, het hartje vinden met de doptone lukt elke keer. Heel fijn als ik weer eens een twijfelachtig buitje heb

Zespri, leuk die doos. Mijn lief heeft Kluun ook gelezen en veert heel goed mee hahaha! Wij hebben ook een hond (een zmoh'tje - zeer moeilijk opvoedbaar hondje) en gaan voor het groene kruis, die heeft een avond over baby en hond.

Blaumeertje, gefeli met het hartje!

Dolfijntje, dorst heb ik wel gehad. Dacht zelfs aan suikerziekte op een gegeven moment. Kwam niet uit de test en het is nu ook weer over...
Hallo allemaal,

@coltje, dolfijntje: herkenbaar die dorst, ik heb ook gedacht dat het wel eens suikerziekte kon zijn (heeft mijn moeder ook, type2) maar ook bij mij kwam dit niet uit de test. Wel dat ik na 40 jaar katten nog steeds geen toxoplasmosebesmetting heb gehad, dus vriendlief moet mijn kattenbak komen verschonen (we wonen nog niet samen)

@Zespri, heerlijk een nieuwe badkamer....moet hier eigenlijk ook, maar dat doe ik niet, omdat wij zo snel mogelijk (voor of na bevalling) willen samenwonen, en dan niet in mijn huis (is het voormalige huis van mijn ex en mij)

Ik ben uiteindelijk zondag tijdens koopzondag geslaagd in een het vinden van een lekkere zwangerschapsbroek. Heerlijk, wil hem nooit meer uit. Is ook een dionne van mamalicious, er was nog iemand die die had geloof ik. Vond het zelfs jammer dat ik gisteren bij optreden van mijn koor een jurk aanmoest......

Nu zo naar het UWV.....intake gesprek omdat ik een maandje uitkering heb zitten tussen mijn oude werk (dat stopt per 1-1-11) en mijn nieuwe werk dat begint per 1-2-11. Ben benieuwd of ze me in de tussentijd nog laten solliciteren!

Buikje wordt steeds boller, of in elk geval strakker (maar wel bol strak en niet plat strak, als je begrijpt wat ik bedoel )

Nu even een kusje geven aan dochter2, die vandaag met keelpijn in bed ligt....
Dolfijntje hier weinig dorst, drink echt te weinig op een dag.

Annali zou wel lekker zijn nog voor de geboorte te verhuizen.

Colletje lekker zeg 2 weken vakantie, nog leuke plannen?

Zespri is de babkamer het laatste wat gedaan moet worden (en natuurlijk de babykamer) zou wel lekker zijn voor je.

Afgelopen vrijdag had ik de kratten voor MvM buiten staan en dacht dat ik nog een week moest, maar dit was al de laatste keer dus geen geplas op bekers meer voor mij, heerlijk. Wel een leuk serviesje gehad voor de baby.

Vandaag mag pluiszoon trakteren op het dagverblijf, hij was helemaal trots! Zelfs zijn feestmuts wilde hij op. Terwijl elke andere muts weigerd hij, ben er al mening verloren.

Ben benieuwd vanmiddag hoe het verder is gegaan.

Was gister even bij de miss etam outlet hier in het centrum in de hoop op nog een lekkere positiebroek of leuk truitje, maar helaas ze hadden echt alleen maar vreselijke dingen hangen.

En moet er echt een broek bij. Dus nu denk ik zaterdag met pluisman maar even naar een andere stad om te kijken, of online maar vind ik voor broeken nooit zo fijn.

Ben best afhankelijk opeens als je geen autorijd, normaal was ik allang gegaan.
Hey allemaal,

Luna: Heel veel sterkte meid. Ik leef met je mee...

Zespri: Wat een leuke foto's. Ik zou (ivm herkenning) de link naar de foto's wel verwijderen als ik jou was.

@ kind alleen laten.. Ik kan me voorstellen dat je het doet wanneer je écht dichtbij de school woont maar zou zelf altijd een babyfoon bij de buuf neerzetten o.i.d. Deze moeder gaat zelfs met de oudste naar de huisarts (aan de andere kant van ons dorp) terwijl baby in de box ligt.

Goede vrienden van ons hebben ooit bijna hun huis in de fik gehad door baldadigheid met vuurwerk. Hij kwam net thuis van zijn werk ('s avonds laat) en babyfoon stond bij de buren. Brand was aan de zijkant van het huis. Ze waren erg geschrokken want als hij 15 minuten later thuis was geweest had het hele huis in de fik gestaan en hadden de buren dat pas gemerkt als het te laat was. Ben hierdoor een bangerd geworden. Misschien niet goed maar voelt voor mij gewoon niet goed om kind alleen in huis te laten, doe het dan ook niet. Als ik 's avonds alleen ben en de hond moet uitgelaten worden zet ik de babyfoon bij de buren neer maar ga dan nog niet langer dan 15min weg.

Morgen weer werken en ik merk dat ik de laatste tijd heel erg moe ben. Heb het idee dat ik misschien toch teveel doe en meer moet rusten. Gisteren al vroeg naar bed gegaan maar om 4 uur was zoontje klaarwakker. Uiteindelijk om 6 uur was het weer helemaal rustig... Om 8.30 was hij weer wakker en zijn we eruit gegaan. Moet dus vanavond maar vroeg naar bed.
Hier ook veel dorst gehad, maar suiker was goed, en nog steeds veel dorst, vooral 's avonds. Maar plas minder.... dus waar het allemaal blijft?

Ik ben vandaag weer gaan werken maar voel me nog niet top. Beetje misselijk en moe. Weet nog steeds niet wat het was qua ziek/zwangerschap. Gisteren had ik veel last van hormonen, ging HP op dvd kijken en pinkte een traantje weg bij het feit dat hij zijn ouders niet eens kende (terwijl ik dat natuurlijk allang wist haha!) En gisteravond was ik al helemala niet te genieten, zelfs man boos gemaakt, niet erg handig.

Nog een ander vraagje: via een goede betrouwbare kennis kunnen we een kinderwagen overnemen. Er heeft 1 kind in gelegen en zij gaat altijd heel netjes om met haar spullen dus op zich hebben we wel interesse. Punt is nu dat die kinderwagen van Quicksilver X-adventure is. Deze zijn nieuw te koop voor ca 350 euro dus een relatief goedkope kinderwagen. Wil dit dan zeggen dat deze dan ook slechter is? Wat zegt de prijs over de kwaliteit van de kinderwagen? Iemand ervaring met dit merk? Pfff lastige beslissing hoor.
Nakur: Ik heb ook een 2e hands wagen gekocht. De wagen is van een nichtje van een goede vriendin. Kende haar niet maar vertrouwde op mijn vriendin dat het een goed adres was. Inderdaad een keurige wagen. Heb alle losse onderdelen gewassen, ook het matrasje. Ik heb wel een duurdere wagen gekocht. Ken het merk dat jij noemt niet. Ik zou gewoon eerst eens gaan kijken en goed informeren of er gebreken zijn geweest tijdens het gebruik. Kijk vooral goed naar kunsstof verbindingen of die nog geen haarscheurtjes hebben. Misschien eens googelen op de klachten van deze wagen en dan kijken of je deze bij de wagen van de kennis ook terugziet?? Zou er persoonlijk ook niet al te veel voor betalen. Het is natuurlijk ook een wagen van een paar jaar oud..
Zo dames, das weer even geleden! Ben thuis inmiddels al 2 weken verstoken van internet (hopelijk donderdag opgelost), vandaar dat ik wel lees op mn telefoon, maar een bericht tikken is zo'n werk... Nu dus maar een keertje vanuit het werk.

@Elle, ik kan me zo goed voorstellen dat de schrik er goed inzit na zo'n gebeurtenis! Ik denk altijd; voorkomen is beter dan genezen. Kan me niet zo goed voorstellen dat je je kind alleen laat. Je weet maar nooit, en terugdraaien kan niet meer.

@Pluis, ha verlost van de MvM kratten! Kijk er stiekem ook naar uit! Zo'n gedoe iedere keer. Misschien helpt het om een button of een speld op een muts te prikken? Hielp bij mijn neefje. Een Bob de Bouwer button op een saaie blauwe muts, en het is een stoere BdB muts! haha

@Nakur, heel herkenbaar die hormonen. Ben niet emotioneel maar wel HEEL duidelijk in mijn communicatie

@Annali, beterschap voor je dochter.

@Zespri, wow. Jij blijft maar gaan! Heel bijzonder. Maar wel fijn dat je het allemaal gedaan krijgt! Ziet er ook heel leuk uit allemaal. Wij gaan in januari aan de babykamer beginnen. Hoeven alleen te behangen en meubels erin, maar zie er toch een beetje tegenop. hihihi

@Luna, blijf schrijven als je daar behoefte aan hebt. Als je het al niet meer op een forum kwijt kan, waar dan wel? Ik vind het persoonlijk mooi om te lezen (weet niet of mooi het goede woord is, maar kan geen passender woord bedenken).

@Dolfijn en Bello, ik ga met manlief naar de 9 maanden beurs. Wil toch geweest zijn. Lijkt me wel grappig.

@Coltje, dank je! Heb vanmorgen de 2e echo gehad. Was weer leuk. Nootje is nu 4,5cm en ben volgens die meting 11,2 weken. Wat me opviel is dat ze steeds zeggen dat ik minder ver ben dan IK denk. Maarre..., ik heb die formule niet bedacht, alleen maar ingevuld, dus wie zit er nou naast ??!??!! hahaha

Vanmorgen dus echo gehad. Datum is nu vastgesteld op 3 juli, but I ain't going nowhere! Donderdagochtend 16-12 gaan we weer naar de VK. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. We proberen neutraal te blijven.
@Coltje; ik vind het wel spannend hoor wat mijn rug gaat doen naar mate ik zwaarder ga worden. Ik loop nu alleen nog maar op platte schoenen, zodat ik elke dag mijn zooltjes kan dragen. Een heel enkele keer mag ik van mezelf hakken aan. Gelukkig heb ik allemaal stoere platte laarzen voor de winter, dus das helemaal niet erg! Beter dat dan straks niet meer kunnen lopen!

Fijn dat je straks twee weken vrij bent! Ik ben tussen kerst en oudennieuw ook lekker een weekje vrij, Belloman ook, en Bellomandochter is dan ook bij ons. Gaan we leuke dingen doen; Efteling, oudennieuw vieren, theater. Leuk!

@Dolfijntje; ik heb ook wel meer dorst dan 'normaal' geloof ik. Ik drink normaal gesproken al veel, maar nu helemaal. Alleen maar goed voor Moeders voor Moeders!

@Pluis; ik heb vanochtend mijn kratten weer weggebracht en nieuwe meegenomen. Bij ons staat dat op een bepaalde plek, zodat je daar ook stiekum naar toe kunt wanneer nog niemand weet dat je zwanger bent. Dat deed ik dus in het begin ook 's avonds in het donker. Nu gewoon overdag, iedereen mag het weten haha!

Ik denk dat ik nog ruim twee weken moet, dan ook stoppen. Moet eerlijk zeggen dat ik er ook wel een beetje klaar mee ben hoor. Soms, ook al ben ik thuis, ben ik gewoon te lui om die beker eronder te hangen

@Pluis; fijn een goeie zwangerschapsbroek! Het duurt niet lang meer voordat ik er ook een nodig heb. Zat een week geleden 's avonds met mijn broek los, maar gistermiddag op mijn werk al!

Als ik sta gaat het wel, maar zitten achter de pc, niet fijn!

@Ellebelle; ook ik ken zo'n verhaal als jij beschrijft, maar toen is het wel misgegaan; vroeger een gezin bij ons uit het dorp. Die hadden 3 kinderen geloof ik (weet niet meer precies) en de ouders waren op visite een paar straten verop, kinderen thuis gelaten, af en toe heen om te kijken. Toen is er brand uitgebroken en zijn alle kinderen gestikt. Dat wil je dus echt niet meemaken, en dat risico zal ik dan ook niet nemen!! Wel voor 10 minuutjes (even rondje met de hond 's avonds, kan ook soms niet anders) maar nooit een hele avond met kleine kindje(s). Brrrrrrr

@Nakur; het blijft een beetje wisselvallig he. Heb ik ook hoor. Wel vervelend, zeker als je ook je man nog afvalt, terwijl je dat helemaal niet wilt. Ook heel herkenbaar. Ik kan soms ineens heeeeel weinig hebben, vind alles stom en irritant. Ik probeer er niet aan toe te geven, soms lukt dat, soms niet.

Kinderwagen:

Ik heb er geen verstand van. Ik wilde graag zo'n leuke ouwerwetse retro, zo echt van vroeger. Maar Belloman zei dat dat niet praktisch is; je moet dan steeds de voorkant optillen als je de bocht om wilt, en in de auto is het lastig, etc. Daar heeft hij ook wel gelijk in.

We gaan het weekend even inspiratie opdoen bij Babydump, eerste keer shoppen voor de zwangerschap/baby!

@Blaumeertje; lastig zeg geen internet. Maar je bent er weer! Ik lees ook wel op mijn telefoon, en kan er ook redelijk goed op typen (Iphone), super handig hoor! Overal en nergens internetten, en dat terwijl ik een half jaar geleden nog een simpele telefoon had en dacht dat ik dat soort dingen niet nodig had. Zou niet meer zonder willen!

Leuk dat je ook naar de 9maanden beurs gaat. Er zijn hier een paar dames die eerder wel eens geweest zijn en het niet bijzonder vonden. Beurzen in het algemeen trekken mij ook niet zo, maar dit is wel een heeeeel leuk onderwerp. Maar goed, dat gaan we dan zelf ook nog maar even beoordelen toch!

Had je een leuke echo? Kon je veel zien? En donderdag naar de VK, ben benieuwd of ze er nog op terugkomt of niet....

Succes in ieder geval en ik hoop dat het een leuke ervaring wordt deze keer!!

Lfs Bello
Nakur, ik dacht dat de prijsverschillen in de kinderwagens meer zat in de snufjes: hoe verstelbaar, hoe wendbaar, welke banden en hoe verend hij is. Dus ik dacht dat daardoor de ene 300 is en de andere 800 (en natuurlijk betaal je ook een hoop alleen maar voor het merk). Ik zou als de wagen er goed uitziet en hij rijdt lekker hem zeker overnemen hoor. Scheelt toch weer een hoop.

Vreselijk die verhalen over brand in huis etc, bah met je toch niet aan denken!

Oh Pluis al klaar met MvM?! Jaloers! Ik begin het zo zat te worden, plas al sinds week 5 in die stomme beker en ik smokkel nu ook af en toe, dan zit ik al en denk ik: oops Nog 3 weken...

Blaumeertje, heerlijk weer een goede echo! Was hij/zij goed zijn best aan het doen?

Morgen heb ik weer een gesprek met de bedrijfsarts, ik denk dat ik wel wat meer uren kan gaan werken. Voel me zo goed de laatste tijd, veel meer energie en ben niet meer neerslachtig. Gaat de goede kant op gelukkig!
Nakur .. wij kunnen ook een Quicksilver X adventure overnemen/kopen (toch geen lime groene he straks ga je met de mijne er vandoor hahaha)

Zorg er wel voor dat je er niet meer voor betaald dan 150 euro !!! Ze staan nl te koop op MP voor 150 euro en minder

Ze staan in deze map helemaal als laatste ..

kinderwagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven