uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
x
dolfijntje01 wijzigde dit bericht op 16-12-2010 16:18
Reden: 1x is ook wel duidelijk
% gewijzigd
Beatle: nou ja sjongejonge, wat een k*treactie, kan me goed voorstellen dat je er boos over wordt. En dan wil je er zelf wat aan doen, meedenken, en dan wordt de vergadering gecancelled!

Wie heeft uiteindelijk de problemen met de inspectie: jij of zij? Als zij dat is, zou je ook kunnen denken: laat maar, ik heb mijn best gedaan. Je zou haar een mail kunnen typen om de situatie nogmaals op papier te zetten, dan heb je schriftelijk altijd wat om op terug te vallen.

En wat Bello zegt ben ik het wel mee eens. Je kunt natuurlijk ook lekker 2 weken wel 100% werken en de rest van de tijd thuis zitten. Dan hebben ze helemaal niets meer aan je. Kan toch niet de bedoeling zijn??

Pluis, hoe is jouw gesprek vanmiddag gegaan? Ben wel erg benieuwd, hoop dat je je staande hebt weten te houden.

Bah, wat een rotwerkgevers hebben we allemaal als het op zwangershap aankomt, de mijne incluis.

Nou, 1 voordeel: doordat ik vandaag ziek thuis zit, hoef ik niet in de file door de sneeuw. Zo. Die zit.
Hello allemaal,

Wat een verhalen weer...

@ Auto: wij hebben een Ford Cmax gekocht (makkelijk voro 2 kinderen) Als er evt meer kinderen komen zou ik een Ford S max willen. Vind het een erg fijne auto om in te rijden!

@ Werk: op mijn werk vinden ze het leuk en knap dat ik toch nog zoveel werk. Ze houden wel erg veel rekening met mij. De lichte en meest zelfstandige patienten zijn voor mij en krijg veel hulp aangeboden. Ze vinden al genoeg dat ik zeg maar op de afdeling kom.

Verders ging het vandaag redelijk. Heb mij wel eesn beter gevoeld maar ook slechter denk ik dan maar ;)
@allen: Ik lees dat er nogal wat gaande is over voeding en of je daar voordat je zwanger bent daar rekening mee moet houden. Natuurlijk is het belangrijk om gezond te eten, maar er is geen enkele reden om een kaasje of biefstukje te laten staan.

Pas vanaf de vijfde week van de zwangerschap kunnen voedingsstoffen opgenomen worden door de placenta. Ofwel, pas dan krijgt jouw kindje voeding via jou.

Voor die tijd kunnen deze voedingsstoffen niet passeren. Het heeft dus geen enkele zin om nu de biefstuk al te laten staan.

Je weet (bij een regelmatige cyclus en als je op tijd test) ruim op tijd dat je zwanger bent..(max 2-4 weken)

Dus lekker biefstukjes en kaasjes eten hoor! Is echt niet nodig om daarmee te stoppen als je met de pil bent gestopt. Als je positief zwanger hebt getest ben je ruim op tijd.....
Sorry dames van dit topic. Mijn computer deed heel raar. Ik zat op een ander topic en nu wordt mijn reactie opeens hier geplaatst! Sorry! Beschouw vorig bericht maar als niet verzonden!
Lieve meiden,

bedankt voor het mee-boos zijn :D

Voelt goed om te zien dat het niet aan mij ligt, maar dat zij gewoon rare hersenkronkels hebben.

Enne, nakur: ik blijf als gevestigde eindverantwoordelijke. Ziek of niet. Er moet dus vervanging komen om mij te ondersteunen op de uren dat ik er niet ben.

Ik werd dus rond half 5 gebeld door mijn leidinggevende met de mededeling dat de vergadering niet doorging.

Dat zij eerst met de aandeelhouder en hoofd-administratie om tafel te gaan zitten om problemen te bespreken en haar rol in het geheel te bepalen (ze is namelijk niet officieel mijn leidinggevende, maar moet zij worden).

En daarna is er een gewoon overleg (dus geen aandeelhoudersvergadering) waarin we de personele problemen bespreken.

Dus ik zeg op mijn beurt, dat moet via een AvA (algemene verg. van aandeelhouders). Wordt ze geirriteerd omdat ik alles te formeel wil doen. Ja daag!

Ik wil niet dat mijn hoofd op het hakblok komt zodadelijk!

Dus uiteindelijk naar haar toe gegaan (we kregen een beetje woorden en het leek me niet goed om dat via de telefoon te bespreken).En toen was ze al gekalmeerd. Had inmiddels gehoord denk ik dat de afspraak in mijn agenda al geannuleerd was. Zij dacht mij gewoon even bij te praten maar ik wist dus al het nodige.

Ook even gehad over het etaleren van haar. Dat ik dat niet leuk vond dat ze dat zei. Dat de klachten toch echt door de zwangerschap komen en dat ik op da moment de keus had om door te werken, maar wel met behulp van hulpmiddelen (kussen in de rug met zitten, niet te lang zitten etc etc). Daardoor kon ik mijn werk 50% blijven doen. Of me helemaal ziek melden.

Tjonge jonge: heb je een werknemer die er alles aan doet om in elk geval nog gedeeltelijk in het arbeidsproces te blijven, dan krijg je dit weer.

Maar anyway, ze gelooft me en maandag gaan we in overleg strijden voor extra mankracht.

Nou ik ben benieuwd.

Wat leuk dat jullie al met kamers bezig zijn. Heb die van Nakur op het andere topic gezien.

Leuk.

Wij weten ook al wat we willen. Maar durf het eigenlijk niet te laten zien als ik het prijsverschil zie met jullie kamers.

Wij hebben het met zijn 2-en erg goed en kunnen het ook betalen.

Het is niet zo dat we dure dingen kopen omdat ze duur zijn. Maar we hebben een dure smaak (zijn we al achter gekomen toen we gingen trouwen en op zoek moesten naar trouwringen/fotograaf etc etc. Gelukkig was mijn trouwjurk nog in verhouding 1 van de goedkoopste die ik gepast heb). Maar we hebben ook het probleem van beatleman zijn lengte.

De meeste babykamers hebben een commode met een hoogte van 90 cm. De duurdere 93 cm en de nog duurdere 95 cm.

Dus raad maar in welke categorie we uitkomen met beatleman zijn lengte van 205 cm (en de mijne van 182cm). Juist, de allerduurste.

Idem dus met de kinderwagen.

Maarja, laten we maar hopen dat dit ook nog van enigzins goede kwaliteit is dat het 4 kinderen meegaat (2 van ons, en daarna 2 van mijn broertje). Want mijn broertje heeft het stukken minder breed dan wij en als we hem daar dan kosteloos een plezier mee kunnen doen dan heb ik het er ook wel voor over.

@ auto: manlief rijdt leaseauto en die kan in de loop van het voorjaar zijn auto omwisselen met die van iemand anders. We krijgen van een BMW 3-serie sedan. Anderhalfjaar later mag hij een nieuwe uitzoeken en willen we een station (geen BMW want die is dan niet te betalen).
Beatle, gelukkig ben je een hoop opgeschoten vandaag en gaan jullie maandag voor extra vervang. Succes, ik hoop dat het gaat lukken!

Ik ben nu wel erg benieuwd naar jullie kamertje En welke kinderwagen nemen jullie? Wij de Bugaboo. Hebben toevallig vandaag ook een co-sleeper gekocht co-sleeper Net helemaal in elkaar gezet en staat nu in de woonkamer te pronken, zo leuk!
Hmm, link gaat alleen naar de hoofdpagina: dan naar wiegjes en de middelste hebben we genomen.
Beatle: wat een TRUT! die leidinggevende. Ik heb tijdens mijn laatste (10 jr geleden) zwangerschap ook veel problemen gehad op mijn werk. Had een verklaring van de VK dat ik niet meer dan 50% mocht werken. Zegt mijn baas: neem maar voor 50% ontslag. Dat wilde ik niet, dus ik heb me ziek gemeld voor 100%. Moest toen bij de bedrijfsarts komen die doodleuk zei: u bent niet ziek, mevrouw, u heeft een arbeidsconflict, ik meld u weer beter (en dan gelijk voor 100%!) Ik ben de volgende dag naar mijn werk gegaan, waar ik moest constateren dat mijn inlog voor mijn computer was opgeheven en mijn persoonlijke spulletjes in een verhuisdoos waren gestopt! Ik heb me gelijk weer ziek gemeld en heb uiteindelijk een regeling getroffen, waardoor ik ook na de bevalling niet meer terug ben geweest.

Ik hoop voor jou dat het allemaal goed uitpakt en blijf bij jezelf en doe niet meer dan je aankunt.

@babykamer leuk is die! Ik ben helemaal niet van de babykamers, sterker nog, we hebben geen kamer waar de baby alleen zou kunnen slapen, maar deze zou ik wel mooi vinden. Wij doen in het ene huis een wiegje en in het andere alvast ledikantje. maar dan gewoon een van ikea.

nu weer rennen om dochters 2 en 3 op te halen van hun kerstdiner op school.
oeps, een keer is voldoende!
anoniem_110834 wijzigde dit bericht op 16-12-2010 18:55
Reden: dubbel gepost
% gewijzigd
@ dolfijntje: wij hebben een stokke in het groen besteld.

Met de lengte van beatleman waren maar 2 merken geschikt: stokke en mutsy.

Maar de zitting en bak van de stokke zijn in hoogte verstelbaar. zodat het kind hoger komt. Dat is voor beatleman wel prettiger en hebben daarom voor die kinderwagen gekozen.

Qua wieg willen we graag een hangwieg.

Weten alleen nog niet welke.
Beatle, qua hangwieg vind ik die van Leander erg mooi. Wat ik wel een nadeel vind van een hangwieg is dat je ze moeilijk strak kan instoppen. (en je moet er de ruimte voor hebben) Leuk hè, alles zo uitzoeken!
Annali, wat een werkgever zeg! Goed dat je daar weg bent! En begrijp ik goed dat jij en je vriend niet samen gaan wonen? Of lees ik het helemaal verkeerd?
@ Dolfijntje

Nee, we willen juist heel erg graag gaan samenwonen (liever nog vandaag dan morgen) en eigenlijk doen we dat nu ook al wel, maar dan verdeeld over twee huizen. Probleem is alleen dat we dat absoluut niet willen in mijn huis (want het voormalige echtelijke huis van mijn ex en mij) wat overigens ook nog niet is toebedeeld aan mij of mijn ex, dus op dit moment mag mijn vriend hier niet officieel wonen. Zijn huis is helaas te klein voor ons allemaal, mogelijk kan het uitgebouwd worden, maar dat is nog erg onduidelijk. En als we samen iets anders gaan zoeken moeten eerst zijn en mogelijk ook mijn huis verkocht zijn. Ik zie dat niet gebeuren voor de geboorte. Dus het is meer noodzaak dan wens.
Beatle, goed dat je het meteen uitgesproken hebt. Als ik het goed begrijp is ze dus een beetje bijgedraaid.

En over die babykamer: de een besteedt in de komende maanden duizenden euro's, de ander koopt marktplaats leeg en leent spullen van de familie. Dat is toch algemeen bekend, dat dat heel verschillend is? Laten we dus allemaal lekker onszelf zijn en doen wat goed voelt. Als je maar wel een beetje leuk reageert straks op mijn marktplaatssamenraapsel...;)

Ik denk dat hier geen wiegje komt, maar dat we meteen het ledikantje gebruiken. Ik heb de puf niet echt om voor die paar weken een wiegje te gaan bekleden etc. Als dit weer zo'n reuzenbaby wordt is hij/zij er toch zo uitgegroeid...

Oh, en over die hangwieg: houd er rekening mee dat ze moeten afkicken van het schommelen als ze verhuizen naar een ledikantje... kleine tip tussendoor.
Hier een update van mij... misschien kennen jullie me niet meer... het is al een tijdje geleden. Ik ben Anne (klinkt het stom om te zeggen die van de miskraam?)

Ik heb nieuws: er is een wonder gebeurd. Ik ben weer zwanger!

Na de curretage konden we volgens de gyno gewoon aan de slag. Ik had 6 weken na de ingreep ongesteld moeten worden... maar tot op heden niks. Dus gister toch maar een test gehaald... en rozer kan de streep niet worden.

Toch ben ik wel een beetje angstig... heb door alle emoties nou ook niet bepaald ' gezond' geleefd en had nooit verwacht dat het gelijk weer zou lukken. Moet wel erg wennen aan het idee, was nog erg bezig met verwerken.

Maargoed... uiteraard ben ik ook erg blij!

lieve groet,

Anne
Annali, vervelend, dat het zo loopt met jullie huizen. Ons huis staat al 1.5 jaar te koop. Onze zoon zit 5 km verderop op school, in de stad waar mijn man geboren en getogen is en mijn schoonfamilie en veel vrienden wonen. Wij willen daar ook naartoe verhuizen... maarja, dan moeten we toch eerst ons eigen huis verkopen. Alles is nieuw, mooi verbouwd, 5 slaapkamers, prachtige plek... we hadden gedacht het binnen korte tijd kwijt te zijn. Niet dus. Niemand komt kijken, niemand wil het hebben.

Snik.
Anne, gefeliciteerd!

Wat fijn voor jou dat je lijf zo goed weet wat het moet doen!

De eerste vijf weken is er nog geen bloedcontact he, dus die ongezonde leefstijl is niet echt van invloed.

Ik wens je een gezonde zwangerschap en een prachtig kind toe!
Hoi ladies,

Ik ben er weer eens.

Wonderbaarlijk knapt mijn vader voor nu weer even op en genieten we weer met volle teugen. Wat een achtbaan, het ene moment neem je afscheid, het volgende moment denk je; die is er nog wel een paar maanden. Maar voor nu, ben ik blij dat hij wat opknapt. Zo onwerkelijk.

Ik heb nog niet bijgelezen, dat ga ik nu even doen!
Beatle, fijn dat er toch wat schot in is gekomen op je werk vandaag. Hopen dat het ook wat oplevert waar je tevreden mee bent en een beter gevoel aan over houdt.

Ach, en ieder z'n budget trouwens, ook wat betreft babyspullen. De een geeft het hier aan uit, de ander geeft het aan wat anders uit. Geen probleem toch? Maar ik ben wel heel benieuwd naar de kamer die jullie op het oog hebben, dus showen die hap

Annali, nou zeg wat een verhaal van je werk 10 jaar geleden. Niet te geloven! En klinkt niet erg fijn van die 2 huizen, lastige situatie.

Wij gaan trouwens ook niet voor een wiegje maar direct ledikant. Zie de noodzaak niet zo voor dat eventjes.

Anne,natuurlijk ken ik je nog! Wat goed zeg!! Gefeliciteerd! Erg snel weer, echt super! Ik ben blij voor je. Hoop dat het nu zo mag zijn dat alles goed gaat. Wanneer ben je uitgerekend?

Luna, leuk dat je er weer bent! En wat fijn dat je weer wat beter gaat met je vader. Is het reizen wat op te brengen? En hoe gaat het verder met jou, en met de zwangerschap?
Klopt het trouwens dat er een aantal mensen uit de tabel al een tijd niet meeschrijven? Bijvoobeeld sem, nelleke, juffertje, draakje, katje, doubledutch, dos? Of noem ik nu allemaal weer namen van mensen die stiekem toch wel meeschrijven? (Frenkie, moet nog steeds aan jou denken dat ik jou toen ook noemde haha)
@ Anne; wat een leuk nieuws! Van harte!!!

Leanderwieg heb ik nog van Lunadochter, wat een geweldig ding en iedereen wilt m lenen. Ik denk dat er nu voor de eerste keer een jongen in komt. Maar het was een dure aanschaf maar heb er nooit spijt van gehad. Lunadochter heeft er ook een tijd in gelegen hoor, zeker tot een maand of 8, hij is vrij ruim.En o zo handig in de nachtvoedingen, dan legde ik Luna dochter terug en tikte met mijn voet tegen de wieg zodat hij ging wiebelen en dochterlief zo lekker snel in slaap viel.

@annali, wat een schoften op jouw oude werk, daar was je ook beter af van ook achteraf gezien.

Co-sleeper, wat is dat?

Hoe is het met de misselijkheid en vermoeidheid bij iedereen?

Bij mij is het stukken minder.

Heb nu alleen erg klachten van mijn maag. In een ander tpoic wat ik hierover geopend had werd ik gewezen op een maagontsteking. Door al het braken en weinig eten.

En verrek alle symptomen zijn aanwezig, ik heb als ik nu wat eet (licht) het gevoel alsof er een baksteen op mn maag ligt.

Morgen dus ff naar de huisarts.

Grrrr heb je eindelijk weer trek, krijg je deze klachten.

Hebben jullie ook last van een vieze smaak in de mond?

Ik ga nog ff verder teruglezen!
@ nakur; het reizen is goed te doen nu, slaap ook veel in zeeland. Thanx 4 asking.

Ik vraag me ook elke keer weer op het forum af hoe het met jou en je misselijkheid gaat, omdat ik mezelf wel heel erg herkende in jouw klachten.

Ben je al van de E af?
Luna, wat fijn dat je vader zich wat beter voelt. Hebben de artsen al een heel duidelijke prognose gedaan? Ik hoop voor jullie dat jullie je vader nog lang bij jullie hebben en voor je vader: dat hij zich zo fit mogelijk voelt.

Wel heel vervelend van je maag zeg. Ik herken de klachten niet, maar ik heb deze zwangerschap ook niet hoeven spugen. Ben maar heel weinig misselijk geweest ook.
@ sosofie, heerlijk voor je, ben jaloers, haha!

De artsen staan verbaasd dat mijn vader er nog steeds is. Ze hadden hem vorig jaar al opgegeven.

Zoals vorige week, niet eten en als hij at spoog hij alles uit, alleen maar op bed en erg somber, gaf de huisarts hem ook nog geen 2 weken meer. We hebben toen zelfs een palliatief sedatie beleid afgesproken (inslaap beleid zeg maar).

Na afgelopen zondag, toen hebben we hem toch desondanks alles verrastte met een prive optreden van zijn favoriete zeeuwse zanger thuis, zien we hem ineens weer opknappen. Alsof er weer vreugde zijn leven in stroomde en hij daar nu weer even op teert.

Zo van het ene uiterste in het andere..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven