uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Voor alle (aanstaande) mama's:

Een heel gelukkig, gezond, liefdevol en vooral babyvol jaar!!!!!

En dat we maar lekker kunnen gaan genieten van onze zwangerschappen zonder al te veel lichamelijke en psychische klachten!

Oja en goeie mooie bevallingen met gezonde kinderen als resultaat!!!!

Lfs Bello
Allemaal een gelukkig en babyvol 2011!!!
Gelukkif 2011 met hopelijk veel mooie, bijzondere en gezellige momenten.

Hier zijn alle kerstspullen de deur weer uit. Pluisman heeft alles weer netjes opgeruimd, heerlijk.

Deze maand van start met de nieuwe kamer voor pluiszoon en dan daarna aan de slag met de babykamer.
Voor Pluis: Mijn 20weken echo heb ik op 19 januari
hi pluis;

20 weken echo 26 januari!
Iedereen een super leuk oud/nieuw gehad ? Hier wel , voel ,mij goed . Buikje begint al mooi te groeien..
Heel veel geluk, gezondheid en mooie baby's gewenst voor het nieuwe jaar!

De jaarwisseling was gezellig, vrienden over de vloer. De day after was ook erg fijn, zo zonder kater...;)

Alles gaat goed, wel aan het kwakkelen geweest met griep e.d. Oudste heeft nu oorontsteking... zielig.

Ik houd het kort, ga naar bed. Tot snel!
Sosofie, jammer van dat kwakkelen en nieuwjaar zonder kater, haha! Ik moest er stiekem wel om lachen.

Hier gister eerste werkdag gehad na vakantie, ging eigenlijk wel redelijk goed! Dus hoop dat ik nu wat door die ergste vermoeidheid heen ben. Mijn buikje begint ook al te komen, ben er nu best trots op!
Dames,

Allemaal de beste wensen voor 2011!!!

Ik ben goed begonnen want ben sinds 1 januari zo verkouden, dat ik 's nacht wakker word met ademnood. Heel fijn. Ben al geen held zonder 8 uur slaap. Gelukkig, dankzij heel veel stomen, gaat het nu weer een beetje.

Vorige week de combi test gedaan. Echo was prima, ook leuk met broertje en neefje erbij. Nekplooi was prima en er zat een mooi neusbotje (volgens de vk hebben baby's met down deze niet zo zichtbaar) bleoduitslag moet nog komen, maar zou geen nare verrassingen moeten brengen.

11 februari gaan we voor de 20 wkn echo
Ook de allerbeste wensen allemaal! Wat een jaar gaat het dit jaar voor ons allemaal worden!

Sosofie, is je zoontje alweer wat opgeknapt? En op nieuwjaarsdag geen kater, ik vond het heerlijk en voor herhaling vatbaar

Blauwmeertje, beterschap! Geen leuk begin van het nieuwe jaar!

Oh spannend hoor, al die 20-weekse echo's in aantocht. Ik ben af en toe erg bang dat er iets mis is en dat ze een afwijking zullen vinden. Hebben jullie dat ook?

En hoe hoog zit jullie baarmoeder nu? Ik heb gisteren gevoeld en hij ligt zo'n 4-5 vingers onder de navel. Voor mijn gevoel gaat mijn buik niet hard genoeg Een vriendin van me is 2 weken verder dan ik en zij heeft echt al een zwangerschapsbuik (is wel haar 2e) Maar ik heb nog weinig... een klein hobbeltje Durft iemand hier een foto van zijn buik te laten zien?
Ha Dolfijntje,

heb ik ook hoor, dat van die 20 weken echo. Erg veel zin om ons kindje weer te zien en hoe het gegroeid is, maar ook erg spannend omdat er dan gekeken zal gaan worden naar of het - voor zover ze dat nu al kunnen zien/weten - allemaal goed is.

Vooralsnog maar even afwachten, voor mij nog 2.5 week te gaan...
Blaumeertje, fijn dat de nekplooimeting goed was! Wat minder van je verkoudheid. Op zich kun je gewoon xylometazoline neusspray/druppels gebruiken hoor.

Dolfijntje, ik heb dat ook, beetje spanning voor de 20 wk echt, net wat Coltje zegt. Ik ben op 24 januari.

Mijn buik begon met 16+5 echt enorm te groeien. Wat ik 2 dagen daarvoor nog prima aankon, kon ik toen opeens niet meer aan. Nu draag ik een mengelmoes van zwangerschapskleding en gewone kleding, ik pas nog 2 normale broeken. Kom vanzelf!

Ik heb vanavond de babyuitzetlijst eens doorgespit. Die van prenatal wijkt nogal af van die van de babydump ben ik achtergekomen. Heb per product gekeken of het bij de hema te koop is, meeste wel. Dan wacht ik dus op een woensdag/shopavond waarbij je alles met korting (15%?) kan kopen en ga ik met lijstje de winkel in

Rest willen we over 2 weken gaan kopen bij de babydump want dan zijn we daar toevallig in de buurt.
Hoi dames!

Gelukkig, iedereen is weer terug. Begon me al wat zorgen te maken omdat iedereen zo stil was

Iedereen heeft even lekker oud en nieuw gevierd zo te lezen, en even niet geforumd....

Nieuwjaarsdag zonder kater is mij ook goed bevallen Sofie!

Het is ook bijzonder om, op de kinderen na, iedereen op het feestje steeds verder te zien zakken in niveau

Heb me echt bescheurd zo nu en dan. En mezelf afgevraagd; doe ik dat ook met een wijntje op?? antwoord: waarschijnlijk wel haha!

Bij ons in de vakantie ook wat griepverschijnselen; Bellomandochter is twee dagen goed ziek geweest, koorts, keelpijn, hoesten. Wij hebben daar een klein beetje van mee mogen profiteren; keelpijn. verder gelukkig niets.

Gefeliciteerd Blaumeertje met de goede uitslag! Toch weer fijn zo'n geruststelling. En wat leuk dat broertje en neefje meewaren! hoe vonden ze het?

Dolfijntje ook hier wel wat spanningen hoor voor de 20weken echo. Wij hebben hem 31 januari. Toch weer een soort mijlpaal, iets waar je naar toe leeft.

Sowiezo ben ik soms wel bang dat het mis zal gaan. Hebben jullie dat ook? dan ga ik enge verhalen lezen over vroeggeboortes/late miskramen enzo. Ik weet dat ik dat niet moet doen, maar doe het toch. Herkenbaar?

Dolfijntje mijn baarmoeder zat vorige week 2 vingers onder mijn navel, zei VK. Buik groeit al aardig, steeds meer mensen die dat ook even zeggen.

Ben er ook trots op hoor, Nakur! Heb een beetje zelfde met kleding als jij. Heb nu al een paar dagen een zwangerschapsbroek aan, geloof dat die nu al favoriet is

Zit op dit moment ook weer met broek los, gaat echt niet meer s avonds (een gewone trouwens).

Oja; en sinds 1 januari geen E meer gehad! Gaat goed!! hoe gaat dat bij jou Nakur?

Lfs Bello
He Bello, grappig he op feestjes, heb ik ook wel eens. Ik heb gisteravond mijn laatste E. gehad, wil per vanavond stoppen. Want ben morgen vrij en rustig weekend voor de boeg dus dan kan ik eens kijken hoe het gaat. Heb het idee wel goed, want ik eet letterlijk voor 2 de laatste dagen. En waar het allemaal blijft? Vanmorgen op de weegschaal, ben nog niets aangekomen, zit nu weer op mijn startgewicht. Vandaag dus maar wat extra brood meegenomen naar werk want gister liep ik de hele dag te snaaien (niet goed natuurlijk)!
Oke dan! Succes met stoppen, het gaat vast lukken!!
Ook hier een rustig oud en nieuw geweest. Voor iedereen een bijzonder jaar gewenst met mooie bijzondere momenten!

Het buikje begint flink te groeien. Wordt steeds meer zichtbaar. Nu ben ik best slank (behoorlijk slank haha) en smal dus dan is het al snel te zien haha!

Qua misselijkheid gaat het echt een stuk beter! Nu een week niet overgegeven wel nog 1 dagje misselijk geweest maar voel me echt wat beter.

Voor de tabel: 19 jan controle vk & 8 feb 20 wkn echo

Zelf heb ik heel erg het gevoel dat het kindje gezond is. Ik vind het wel spannend de echo maar ja... de kans is zo groot dat het gezond is dat ik mij daar maar aan vast hou!
Hier soms ook wel bang hoor voor een slechte uitslag bij de 20 weken echo. Anderzijds heb er vanaf de 8 weken elke 2 weken 1 gehad, dus dan hadden ze toch ook al wel iets moeten kunnen zien? Maar denk dat de zorg altijd blijft. Hoort bij het moederschap vrees ik.

Vanochtend gordijntjes en stof voor de lakentjes gekocht voor de babykamer. Voor pluiszoon zijn nieuwe kamer ook een rolgordijn en een dekbed, dus de start is er. Wil volgende week behang halen weet al welke dus geen probleem.

Moeten pluiszoon zijn nieuwe kamer nog wel verder uitruimen en behangscheuren, maar goed de start is er.
Oh leuk Pluis, de gordijntjes en lakentjes! Ga je ze zelf maken?

Bello, ik heb dat ook met vlagen dat ik heel bang ben dat het mis zal gaan... Wat goed dat je al zolang zonder de E zit! Super!

Ik ben vandaag als "zwanger" door een vreemde genoemd Ik was helemaal blij. Het is dus toch te zien!

Nakur, ik was gisteren ook zo aan het snaaien. Ik heb op een gegeven moment maar een bak met komkommer en tomaat gemaakt en daar van die heerlijke zure dressing over gedaan. Heerlijk! Vandaag ook meegenomen naar mijn werk en dat vond ik lekker verfrissend en gezond voor tussendoor.
Heerlijk om al die leuke en minder leuke dingen met jullie te kunnen delen!

Zo, dat moest er ff uit.

Heb ik ook nog een vraagje - hoe staan jullie tegenover het Mexicaanse griep gebeuren? Schijnt er weer aan te komen. Ik denk dat ik ff de huisarts ga bellen over wat de bedoeling nu is nu ik zwanger ben -shotje nodig of niet? Geen idee! Iemand wel?
Coltje, goed dat je het vraagt, ik wilde het ook net aan jullie vragen. Ik werk in een dorp waar er nu alweer 2 gevallen bekend zijn en aangezien ik het hele dorp over de vloer krijg en bij mensen thuiskom, begin ik toch te twijfelen. Ik kan hem gratis krijgen via mijn werk, maar weet het nog niet... Ben nog huiverig voor dingen die niet nodig zijn, maar ja ernstig ziek worden is natuurlijk ook niet fijn. Ik weet het dus nog niet!
Ha er zijn er dus meer die zich afvragen wat te doen ivm de mexicaanse griep. Vorig jaar werden ook alle zwangeren gevaccineerd. Wie weet bel ik de dokter ook no wel even deze week. Ben benieuwd of anderen hier al iets over hebben gehoord of gevraagd. Normaal zou ik er niet zo over in zitten maar ja ben nu niet meer alleen en dat besef wordt steeds groter, helemaal na het horen van het hartje twee weken geleden.
Ik ben apotheker en heb tot op heden in apothekersland nog niets gehoord over vaccineren of niet. Dus ik wacht nog af, heb er wel even aan gedacht. Maar ik kan me voorstellen dat als je in hetzelfde dorp woont dat je dan niet heel blij wordt.

Aan de andere kant: er hoeft natuurlijk niets ergs te gebeuren als je het wel krijgt, die overlijdens zijn echt uitzonderingen. Maar toch...

Misschien wordt in de komende dagen meer bekend. Als ik wat weet post ik het hier wel even.
Fijn dat je het in de gaten houdt Nakur! Ik woon zelf niet in het dorp maar heb dus wel een functie waardoor ik bij veel mensen thuis kom. Ik hoor het graag als je meer hoort.
Maar wanneer je het krijgt hoe schadelijk is dat voor het kindje in je buik?
Mijn apothekersmening is dat de mexicaanse griep een groot opgeblazen griepje is.

Jaarlijks gaan van de griep ook mensen dood. Dus ook van de mexicaanse griep.

Het is niks meer en niks minders. Veel heiza om een nieuwe variant van iets wat we al kennen. En ja, het heeft levens gekost vorig jaar. maar zoals ik al zei: de griep doet dat ook.

Al maanden geleden hebben we onze staatsvoorraad tamiflu moeten terugsturen. Nauwelijks aangeraakt en het heeft de overheid miljoenen gekost (net als het teveel aan vaccinaties waarvan Klink ook nog eens een teveel had besteld).

Tamiflu help het niet voorkomen of om er beter van te worden.

Je hebt in plaats van 6 dagen griep, heb je 5 dagen griep.

En zoals met elke griep telt: dit moet je goed uitzieken. Dus dan maar een dagje langer in bed liggen.

Ik persoonlijk ga niet iets innemen wat naar mijn mening nog niet uitvoerig is getest op zwangere vrouwen en/of kinderen.

Het enige gevaar mijns inziens voor het kindje in je buik is als jezelf hele hoge koorts hebt (wat ook bij gewone griep het geval is). Wat er exact gebeurt weet ik niet meer, maar goed is het niet. Dus dan proberen de koorts laag te houden met paracetamol!

En hopen op een goede afloop wat bij de meeste gewoon het geval is.

(vorig jaar kwam de mexicaanse griep tegelijk met de gewone griep en was het voor huisartsen vaak niet eens duidelijk welke variant ze hadden. Alleen bloedonderzoek kan dit aantonen. Toch werden ze door alle paniek in de kranten overladen met patienten. Terwijl normaals gesproken met een griep ga je toch ook niet naar de huisarts. Dan zegt die ook: uitzieken mevrouwtje!).

Anyway, dit is mijn persoonlijke mening.

Dus als anderen er anders over denken dan mag dat gerust :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven