Uitgerekend Mei 2009 Deel 2

18-03-2009 16:54 5111 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://zwangeremeimeiden.forumup.nl/groupcp.php?g=3

Zwanger! Nick Lftd. Kindje UD Afspraken/BD Bijzonderheden Watertje 33 1e BD 24 nov Liv Mimidepimi 29 3e BD 24 jan Maas Candy15 24 1e en 2e 1 mei BD 8 apr Liam (2275 gr) Liv (2770 gr) Deerne 31 1e 27 apr BD 15 apr Julius (3430 gr) Rozerood 27 1e 10 mei BD 17 apr Tirza (3010 gr) Verwachtingsvol 27 1e 6 mei BD 24 apr Daisy Helemi 32 1e 6 mei BD 25 apr Ishan (3700 gr) Kaatje_82 26 2e 30 april BD 27 apr Lukas (4280 gr) Snok 37 1e 2 mei BD 27 apr Binck (3880 gr) Sanne069 39 1e 4 mei BD 30 april Tess (3880 gr) Chicaa 32 2e 3 mei BD 5 mei Jolijn (3895 gr) NetjeNetje 30 1e 12 mei BD 6 mei Tim Wenny74 35 1e 2 mei BD 13 mei Tim (4010 gr) Doggie 33 1e 7 mei BD 14 mei Tim (4120 gr) Visje1 31 2e 7 mei BD 14 mei Norah (3210 gram) Foxymama 2e 10 mei BD 14 mei Anne (3980 gr) HippiechickNYC 38 3e 23 mei BD 14 mei Tess (3340 gr) Jackie30 30 1e 10 mei BD 14 mei Jens (3870 gr) Janets 34 4e 11 mei BD 15 mei Watse (3620 gr) Fien1 35 1e 12 mei BD 15 mei Abby (3620 gr) Luna2006 26 1e 9 mei BD 17 mei Raphaell (3965 gr) Elza35 39 1e 3 mei BD 18 mei Joy-Anna (4090 gr) Guusje 35 3e 10 mei BD 18 mei Rein Suzzel 26 1e 12 mei BD 19 mei Lucas (3870 gr) Potsiedikkie 31 3e 19 mei BD 24 mei Mieke (4050 gr) Julia1979 30 1e 23 mei BD 25 mei Eline (4215 gr) Twinkel 33 2e 20 mei BD 26 mei Suze (4500 gr) Midejo 40 4e 16 mei BD 26 mei Rick (4500 gr) Schabolleke 34 1e 22 mei BD 28 mei Mayka Maike1 27 3e 29 mei BD 8 juni Fenne (3620 gr)
Snok, ik heb na gister zo druk met Tess te zijn geweest, ff gegoogeld en kwam er toch op dat ze heel erg zuigbehoefte hebben na ongeveer een week of 2...dus niet altijd honger.

Ik weet niet of het voor Binck ook geldt maar ik probeer nu eerst een speen of pink te geven en daar zuigt ze dan als een gek aan....dus blijven mijn borsten een beetje gespaard.

Ik ben in principe niet voor een speen maar gisteravond weer huilen toen ik haar in bedje lag.....toen speentje erin gedaan en niet meer gehoord...rest van de nacht overigens ook niet dus hoefde er niet constant uit om de speen er weer in te duwen.

Je kan het een beetje checken of ie de hele tijd op zijn knuistjes loopt te sabbelen...kraamzorg had mij verteld dat ze dan honger hebben maar dat kan dus ook gewoon zijn dat ze ergens op willen zuigen....

Ze ligt nu ook boven te slapen....heerlijk ff. Had de hele ochtend visite van schoonzus en neefje en kan geloof ik meteen de ramen van mijn schuifpui gaan lappen, stofzuigen en dweilen pfffffff.....

Dat soort dingen breken me wel ff op soms...ik vind het moeilijk om de boel de boel te laten...

Kraamvisite hou ik ook veel af hoor....de meesten nemen ook kids mee en dat vind ik ook soms te druk voor Tess....kindjes zijn toch vaak ruw en lawaaierig....

Nu zeker ff geen zin in als ze niet zo lekker in d'r vel zit....

Poeh Doggie, wat een zware klus heb je gehad...en je ventje ook zeg....wel fijn te horen dat alles nu goed gaat en ga zo ook even bijlezen op privé....

Oh Kaatje, mijn dochter kan bijna alle dierengeluiden na doen in haar slaap....vast ritueel...ze begint met de kraai, dan gaat ze grommen, dan een soort van hoog piepen en als ze zucht is het meestal het teken dat ze wegvalt....maar het dierengeluidenritueel duurt vaak wel een minuut of 10....
---------- sluipt weer even in voor Doggie ----------

Doggie arme meid wat een zware bevalling zeg!!

Gelukkig met kleine Tim alles goed.

Hopelijk herstelt je lichaam snel zodat je weer wat meer aan kan maar voorlopig maar even lekker rustig aan doen.

Blij dat ik wat van je heb gehoord en hoop ook dat je ons van het andere forum wat foto's verstuurd als je zover bent.

Heel veel liefs, Mita

---------- en weer weg ---------------
Ben erg benieuwd of elza met haar kleine schat in d'r armen ligt.

Doggie jeetje zeg valt niet mee! Hoop dat jullie gauw weer een beetje bijgekomen zijn.

Tess en ik zijn inmiddels weer thuis. Zal zo een kleine update geven als ik mn laptop hier heb.
Zo hee, doggie, wat heftig, zeg. Fijn dat je ventje het goed doet! Laat lekker voor je zorgen, hoor. Je moet nog helemaal op krachten komen na zoveel bloed te hebben verloren!

Over oefenweeen en begin van de bevalling; bij mij was het de eerste keer zo; hele normale dag, niks aan de hand en 's middags om 16:45 braken opeens mijn vliezen. Anderhalf uur later begonnen de weeen.

Tweede keer: 1 dag lang pijnloze voorweeen die om 22:00 uur weer afzwakten. "s nachts om 3:15 werd ik wakker van heftige weeen.

En nu dus al twee weken lang elke nacht pijnlijke voorweeen die niet doorzetten. Dus elke bevalling is wat dat betreft heeeel anders en het wil dus niks zeggen hoeveel en hoelang je al voorweeen hebt.

Ben zo benieuwd naar Elza.....!!!
Even inbreken voor Snokkie, want je leest hier vast veel vaker.

Meid, niet ongerust worden over de hoeveelheid die hij drinkt hoor. Joh, ik heb me daar kapot om gepiekerd maar tussen de 100ml per kilo en de 1 liter per dag is echt alles helemaal prima. Dus die 770 ml die Binck wil is echt niet heel verkeerd hoor.

Al kan ik me voorstellen dat een beetje ritme voor jou natuurlijk heel erg gewensd is. Oh wat vond ik het moeilijk om mijn eigen leven weer een beetje op te pakken en een balans te vinden, maar klinkt alsof jullie dat allemaal heel goed doen.
Hallo allemaal,

ontzettend bedankt voor jullie felicitaties!!!

Goed nieuws!! Vanmorgen kwamen wij bij onze kleine vent in het ziekenhuis aan en was ie net van de hersenscan afgehaald. Wij mochten hem zelf aankleden( had heel geen kleren bij me, had dit nl nog niet verwacht) met ziekenhuis kleren en van zijn couveuse bedje over gelegd in een gewoon wiegje.

Voordat Raphaell naar zijn wiegje ging heeft hij heerlijk bij mij aan de borst gelegen, maar omdat hij al gewend was aan flesjes, wilde drinken aan mijn borst helaas nog niet goed gaan.

papa heeft de rest van zijn voeding gedaan via het afgekolfde flesje melk, dus de kleine heeft ook nog heerlijk bij zijn vader gelegen!!!

Hij zou vandaag ook nog van de hartmonitor gehaald worden, maar omdat om 15.00 uur de kraamzorg zou komen hebben wij dit niet mee kunnen maken.

Raphaell staat van de kindjes op de couveuse kamer boven aan de lijst om naar de zuigelingen afdeling te gaan, dus dit kan ook ieder moment gebeuren! Als de kweek gunstig is is ie deze week al thuis anders pas begin volgende week.

Kraamzorg was er net, had niet door gekregen dat er wel een moeder zou zijn maar geen baby dus die is wee rweg heeft even naar mijn hechtingen gekeken.

Ze komt nu neit eerder terug dan als Raphaell thuis is. Maar omdat wij alles al leren in het ziekenhuis.....hoeft ze wat ons betreft niet meer terug te komen!

Naast Raphaell ligt een meisje dat met 5 maanden zwangerschap geboren is..... zooo sneu en zoooooo klein!!!!

Ik wil graag een foto plaatsten van ons klein lief wondertje op prive maar weet nog steeds niet hoe dit helemaal moet...wie kan en wilt mij dit even uitleggen??

Morgen gaan we weer lekker naar onze kleine man!! We hebben trouwens vandaag een urine luier mee genomen om de hond vast te laten wennen!

Alle dames die in de afgelopen uren bevallen zijn, ontzettend gefeliciteerd!

ik weet nu wat het is om een trotse mama te zijn!!!
Sommige dames weten misschien nog wel, dat ik er voor heb gezorgt dat manlief extra lang vrij heeft van zijn werk.....en wat zijn wij hier nu zooooo onwijs blij om!!!
Luna wat een goed nieuws!!!!!!! Heerlijk dat te horen neem ik zo aan ....en ja....wat moet dat klein zijn..kindje van 5 maanden...pffffff moer er ff niet aan denken hoe kwetsbaar dat is en op de rand wrs van haalt dat meisje het wel of niet....

Sanne ik let wel goed op of het zuigbehoefte of eetbehoefte is maar vaak het laatste

THx Marjan...steunt me enorm dat te horen.....neigde ookheel erg al richting me gevoel te volgen en heb consultatieburo nog niet gebeld.....morgen misschien ff voor zekerheid maar heb het idee dat hij gewoon echt het prima doet voor nu met die hoeveelheid voeding./.....
Twinkel, bij mij was ze ook nog niet (helemaal) ingedaald toen we donderdagochtend het zk binnen kwamen. Ze konden haar zo terug naar boven duwen maar toen ze eenmaal mijn vliezen braken zakte ze gelijk goed. Dus komt vast goed bij jou.

Luna, als je op de knop 'nieuw antwoord' klikt kan je foto's en tekst toevoegen. Er staan onder het grote witte tekstvak 2 blauwe regels. Je moet de bovenste gebruiken om een foto toe te voegen. Zo moet het lukken, succes.
Luna fijn dat het goed gaat met kleine Raphael. Heerlijk dat hij ook bij jullie heeft gelegen.

Wat moet dat inderdaad klein zijn 5 maanden.... heftig hoor... is echt wel randje. Ik hoop dat ze het haalt.

Maike, bedankt voor je bevallingservaringen het zou dus echt zo maar ineens vannacht kunnen beginnen zonder rommelen of wat dan ook...

Mita ik weet niet of je dit ook leest, maar ik wilde even zeggen dat ik het zo leuk/lief vind dat jij zo enorm met Doggie meeleeft. Echt super!

Hippie, fijn dat je thuis bent met Tess! Heerlijk! Hoop dat alles goed gaat.

Hoe zou het nu met Elza zijn???
Het is gelukt foto's van ons wondertje staan op prive!!

Precies snok zooooooooo zielig!! ik moest vanmiddag wel thuis even janken dat ons ventje nu alleen in het ziekenhuis is en niet daar waar hij hoord bij ons thuis. Maar tegelijkertijd moest ik ook ana het kindje naast hem denken....ik vond me gelijk een onwijs zeikwijf:s

Mijn mannetje is bijna thuis...haar ouders moeten nog ruim 2,5 maand wachten...
Grr, heel bericht getiept: was het weg. Even kort een samenvatting nu hoor. Ik hoor het meisje namelijk ook al weer...

Luna en Luna-man: hartstikke gefeliciteerd met jullie kleine man. Je klinkt ook als een blije, trotse moeder. Wel jammer dat hij in het ziekenhuis moet blijven nog. Mag jij niet ook blijven? Of wilde je dat niet? Mijn meissie heeft 4 dagen op de couveuse-afdeling gelegen en al die tijd mocht ik gewoon in het ZKH blijven. Wel fijn vond ik dat, want dan kon ik er bijna elke voeding bij zijn. Wilde ook borstvoeding geven nl. Uiteindelijk heeft ze 2 dagen flesjes gehad, en daarna volledig de borst. Ben je nu aan het kolven om je productie op gang te brengen?

Sanne> Tirza heeft ook veel zuigbehoefte. Ik probeer echt om de 3 uur te geven alleen en voor de rest een pink of een speentje. Ze kreeg/krijgt namelijk ook veel krampjes na een voeding, dus op een gegeven moment kwamen we allebei niet meer aan onze rust toe.

Doggie> je bevalling klinkt echt heel heftig. Kijk je er wel een beetje goed op terug desondanks? Hopelijk herstel je snel weer een beetje!

Vraagje aan jullie> hoe slapen jullie kindjes in? Tirza valt meestal bij mij in slaap na de voeding of ik leg haar in bedje, maar dan moet ik er wel bijblijven en een pink of speentje geven en over haar hoofdje aaien. Anders valt ze niet in slaap en gaat ze rondmaaien met haar armpjes en keihard krijsen.. niet ideaal!

Nou, mevrouw gaat nu even helemaal uit haar dak hier, een uur voor ze weer moet eten. *zucht* Ga haar maar even redden dus. Druk weekend gehad, waar ze zich voorbeeldig heeft gedragen. En vanochtend al naar de hoefsmid geweest en ergens op visite. Dus we moeten maar niet klagen...
Luna, meisje wat een bevalling zeg! Gefeliciteerd met jullie kleine man!! Hoop echt dat hij snel naar huis mag, want jullie horen als gezin gewoon bij elkaar.

Heb bijna alles bij gelezen, maar er is zoveel om op te reageren dat gaat me ff niet lukken nu. Weet wel dat ik aan jullie allemaal denk.

Elza, ben zo benieuwd hoe het met je gaat nu???

Hechtingen, praat me er niet van, ggrrrrr.....
@doggie, dank je wel ook namens man en zoon!! We zijn ook dolblij als ie thuis komt!!

@rozerood,

ik mocht ook blijven, maar kan daar voor de rest niets doen. Heb er voor gekozen om naar huis te gaan en hier lekker aan te sterken. Zodat als onze kleine vetn thuis komt zijn mama weer op de been is.

Kraamzorgmiep vroeg of ze nog wat voor ons kon doen straks iets in de huishouding of zo.....had ik na thuis komst van de kleine jongen al lekker zelf gedaan!

Ik kan dat ECHT NIET op bed gaan liggen en niets doen!!

Laat mij maar lekker op mijn manier herstellen en dta is al doende in het huishouden!!
Hier ook om de drie uur Rozerood want 4 uur (zoals consultatieburo zegt haalt hijsnachts wel \maar overdag niet.,wil hij gewoon meer)

Hier ook vanmiddag onrustig .....hij lijkt nu einjdelijk weer te slapen na fles van half 4...pffff

Overigens rozerood....bINCK slaapt over algemeen als trein ijn...neerleggen en weglopen en klaar.....,gelukkig.,...,.;-)

ELza...ja hoe zou het haar vergaan??? Zal ze puk al in armen hebbeen?
Luna wat een verhaal heftig zeg heel veel sterkte. Jeetje dat meisje pff verschrikkelijk.

Rozerood hier slapen ze meestal als zij mij horen of elkaar. Met het speentje zijn ze ook rustiger.

Ik weet ook even niet meer waar ik op wilde reageren. Dat ik het verhaal op prive ga lezen van doggie haha. het klonk wel heftig zeg.
Zo, meissie gevoerd en in bed gemikt... het is nu wel stil in ieder geval.

Snok> Volgens mij is het nog niet echt erg hoor, dat ze nog om de 3 uur drinken! Ik geef ook liever overdag vaker en dat ze dan 's nachts langer slapen. Tirza maakt de laatste dagen een ruk van 6 uur 's nachts. Heeeerlijk. En lekker dat Binck zo makkelijk slaapt! Ben jaloers. Haha.

Luna> Oh, dus je mocht wel blijven! Was al bang dat ze je weggestuurd hadden. Maar eigen keuze is natuurlijk prima! Kijk wel uit dat je niet teveel doet he. Ik stond na thuiskomst uit het ziekenhuis ook wassen te draaien etcetc, maar kreeg na een paar dagen toch wel spijt. Lichamelijk dan dus. Het is niet niets, zo'n bevalling. En bovendien mag je je nu legitiem laten verwennen he.

Oh las nog iets over hechtingen. Heb zelf van het zetten weinig gevoeld. Maar genezing was minder zeg maar. Mijn knip is met 1 draad gehecht ofzo, en dan door alle lagen heen. Oplosbaar, dus er hoefde niets verwijderd. Meer mensen die dat hebben? Ik zag gisteren toen ik het rampgebied weer eens bekeek dat er nu een stuk hechting uithangt... VAAG! Was eerst niet. Zou het nu ook nog oplossen? Of zal ik het maar afknippen? Iemand een goed advies? Hihi.

Heb me trouwens net gemeld op het prive-forum. Moet ik verder nog iets doen dan?
Als je het nu nog steeds hebt he rozerood zou ik het persoonlijk afknippen hoor. Ik weet niet of het verstandig is maar goed.
Ik zou de verloskundige nog even bellen rozenrood en het vragen... Of eeeh (wie bel je als je al bevallen bent???) Zelf knippen kan natuurlijk ook...
Luna... wat fijn dat het zo goed gaat met Raphael en dat jij en je man hem lekker al zelf kunnen verzorgen en voeden.

Elza.... ik ben heeeeeeeeeeeeeel benieuwd..!!! Maar ik begrijp het ook als je nu even met andere dingen bezig bent.

Zelf net naar de VK geweest en daar was mijn bloeddruk 140/100. Urine wel weer goed, maar na overleg met het ziekenhuis kon ik gelijk weer daar naar toe en aan het CTG. In het ziekenhuis weer urine en bloed gecontroleerd. Dit was goed en ook de CTG was goed. Toen namen ze daar mijn bloeddruk op en was hij prachtig 120/80..???

Toch willen ze het vanaf nu goed in de gaten blijven houden en om het heen en weer rijden tussen VK en ZH te beperken moet ik nu in het ziekenhuis blijven. Ik moest natuurlijk toch al in het ziekenhuis bevallen i.v.m. die nabloeding na de 3e.

De VK in het ziekenhuis kwam na overleg met de gynacoloog naar me toe met het bericht dat ze anders morgen wel in wilden leiden als ik dat zou willen. Ik schrok me eigenlijk dood. Zelf zie ik daar behoorlijk tegenop en wil ik toch echt liever dat het spontaan begint. De VK heeft toen getoucheerd, maar mijn baarmoedermond was nog helemaal niet verweekt of zoiets. Zij vond het dus niet verstandig om in te gaan leiden. Hier was ik eigenlijk wel heel opgelucht door.

Nu moet ik woensdag weer voor controle naar het ziekenhuis.
*meelezer breekt in*

rozerood ik zou even je vlos bellen. ik had erg veel last van mijn (oplosbare) hechtingen en toen mocht ik even langs komen. zij heeft toen het een en ander doorgeknipt en verwijderd. zij weet hoe en wat en heeft er beter zicht op denk. ik zou zelf niet door knippen....

*gaat weer op d'r handen zitten wachten op nieuws van elza*
Luna, inderdaad rustig aan hoor...ik had de 1e 3 dagen geen kraamzorg en heb dus ook zelf alles gedaan in het huishouden...daar heb ik nu spijt van want heb dus erg pijn in mijn bil en been...toch een soort bekkenpijn....let vooral op het traplopen...daar is het bij mij volgens mij door gekomen....

De 1e dagen ben je zo hyper dat je er echt niet aan moet denken om op bed te gaan liggen....maar de 4e dag was ik echt op en vond ik het heerlijk...

Tess slaapt de laatste nachten maar 3 uurtjes achter elkaar (de 1e 2 weken was dat 5 of 6 uur)...dus dat is net niet prettig want dat zijn dus 2 voedingen 's nachts en ik had er eerst eentje.

Moet wel zeggen dat ze, nu ze d'r zuigbehoefte krijgt door een speentje, ze minder vaak komt voor een voeding overdag...dwz, om de 3 uur nu...wat dat betreft lijkt er wel een soort schema in te komen. Overdag vind ik om de 3 uur prima, 's nachts vind ik het wat minder maar misschien is het tijdelijk....

Rozerood, Tess slaapt ook soepel in tot nu toe....meestal geef ik haar 1 borst, dan verschoon ik haar en geef ik de andere borst...dan valt ze meestal halverwege in slaap en leg ik haar in het bedje...en valt ze meestal meteen weg...

Alleen gisteravond begon ze te krijsen....echt door die zuigbehoefte volgens mij....toen heb ik er een speentje in gedaan en is ze zo in slaap gevallen....5 min. later lag speentje eruit maar sliep ze wel.

Als ze dan wakker wordt 's nachts slaapt ze weer in zonder speentje.

Heb net boodschappen gedaan op de fiets...heerlijk....lopen gaat niet zo best maar ff lekker buiten fietsen vond ik heerlijk.

Heb ff wat vitamines voor mezelf ingeslagen...die borsvoeding put je anders echt uit...en meteen maar 2 extra spenen meegenomen....

Ja Elza zal nu toch al wel bevallen zijn neem ik aan....zo lang blijf je toch niet op 9 cm hangen....

Ik ben wel heel erg benieuwd....
Kwam ook even checken voor elza, maar nog steeds niets?....

Midejo: Gek dat je bloeddruk in het ziekenhuis wel weer goed was. Hebben ze hem daar ook vaker gemeten of alleen bij de vk?

Sanne: Hier precies hetzelfde met Ishan.....Komt ook opeens twee keer per nacht......eerste keer na 4 uur en daarna na twee en een half tot drie uur......Wij zijn een stuk moeier als dat we de eerste weken waren toen meneertje nog wel eens 7 uur aant stuk wou slapen. Het zal toch wel de normale ontwikkeling zijn dus.

Rozerood: Ik zou zelf even langs de vk gaan om te laten kijken naar hechtingen.

Luna: Was ik nog helemaal vergeten te zeggen, maar wat onwijs schattig dat ze elkaar aan het knuffelen waren op je foto.....echt heel leuk!!! Bijzonder toch he tweelingen.

En weer kolven.......pffff...dagtaak haha......
Helemi, fijn om te lezen (voor jou alleen niet) dat het bij jou hetzelfde gaat....zo te horen ben jij dus ook veel drukker dan in het begin met Ishan.

Ik had vannacht rond kwart voor 12 de laatste keer gevoed en Tess kwam om kwart over 3 weer en toen weer om half 7....

De 1e 2 weken kwam ze de 1e keer pas om 5 uur en moest ik haar echt wakker maken rond 8 uur.

Vind het voor mezelf niet zo erg maar vriend zijn wekker gaat om kwart over 7 en dan is die voeding rond half 7 net zo'n nekkenbreker....

Ze is ook meer wakker op de dag....hoewel ze vanmiddag wel van 2 tot 5 geslapen heeft...en als ze wakker is dan wil ze toch graag zuigen dus ben ik wel druk met de speen of pink...anders kan ze het echt op een krijsen zetten.

Vond het in het begin ook wel heel erg een makkie....en vond het al vreemd dat iedereen vroeg of we wel aan onze slaap kwamen...nu begrijp ik het wel

Het zal wel een fase zijn....kom alleen zelf niet aan slapen toe 's middags want als ze dan net slaapt doe ik ff gauw het huishouden en de was...

Elza, hoop je toch echt nog ff te lezen vanavond...
NIEUWS VAN ELZA (IK KIJK TOEVALLIG NET EVEN OP MIJN TELEFOON)

SMS;

NA EEN ZWARE NACHT EN 1,5 UUR PERSEN TOCH EEN KEIZERSNEDE. OM 15;41U IS ONZE PRACHTIGE DOCHTER JOY-ANNA GEBOREN. 8 POND EN 53 CM.

WE MAKEN HET GOED MAAR MOETEN NOG EEN PAAR DAGEN IN HET ZIEKENHUIS BLIJVEN.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven