Uitgerekend Mei 2011

28-08-2010 21:44 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leeftijd:Uitgerekende datum: Bijzonderheden: Kindje nummer: Geslacht:Husky 29 27 april 2e , dochtertjeVerrassing Ellebelleel 29 28 april 9 maart groeiecho, 10 maart intake intake gynacoloog 2e, zoontje van 1 Jongen Mooirood 26 3 mei 1e Jongen Lettie 29 5 mei 1e Verrassing Tijn 31 6 mei 2e , zoontje van 2 Meisje Mon 28 6 mei 1e Jongen Ookeentheeleut 34 7 mei 2e, dochtertje Jongen Meike 29 8 mei 1e Jongen Tijgerboontje 26 9 mei 1e Verrassing Miep 27 12 mei 2e, zoontje van 2 (dec 2008) Charly 26 12 mei 1e Meisje Mevroi 30 12 mei 2e, zoontje van 2 Meisje Saxmania 34 16 mei 3e , 2 zoontjes van bijna 3 en bijna 1 Claudani 31 22 mei 2e, dochter Dani van 1,5 Meisje Aylapaelja 32 23 mei 1e Verwachtingsvol 29 26 mei 2e, dochter Daisy van 1,5

Wat fijn al die goeie echo's

Wij hebben gisteren ook de echo gehad, alles helemaal goed met ons MANNETJE!! Ja, weer een zoon voor ons, zo leuk!

Nu onderweg voor een heerlijk weekje met z'n drietjes/viertjes

Fijne kerst allemaal!
Echt niet normaal al de jongens! Superleuk

Gaan jullie eigenlijk op zwangerschapsgym?
Jeetje, alleen maar jongens! Dat wordt straks vechten om het meisje van Tijn hahaha!!

(tenzij die van Husky en mij ook meisjes worden )

Ik heb me al opgegeven voor een GGD-cursus, zwangercompleet heet het! Het begint pas eind februari, dus ik hoop maar dat ik alle lessen (het zijn er 10) nog mee kan maken, maar het wordt krapjes..

Ik ben echt toe aan een weekje vrij, nog maar 2 dagen werken.. Ik begin het trouwens een beetje benauwd te krijgen, iemand anders daar ook last van? En na het eten een supervol gevoel, pfff. Ik barst nu ook echt weer (net gelunchd) Dat wordt wat met die feestdagen

Wij gaan volgende week het babykamertje to be uitmesten! Ik wil eerst alles aan kant voordat we met iets nieuws beginnen. Ik heb nog niet echt ideeën voor de style, had ik wel, maar nu ik aan de slag moet en nog he-le-maal niets heb gekocht, zakt de moed me effe in de schoenen.. Zo MP nog maar eens afstruinen voor een leuke commode.. En langs praxis, lappenland, hema etc voor behang- en gordijn-idee!

Eerst maar eens wat werk verzetten (ik kan weer inloggen btw..)
Ik heb me ook al opgegeven voor zo'n cursus, die van mij begint geloof ik eind januari... 14 wekelijkse lessen voor de bevalling en 7 erna Ik ben heel benieuwd hoe dat zal zijn.

Wij hebben afgelopen zaterdag een kamertje besteld, die wordt begin maart geleverd onns kamertje moet ook nog uitgemest worden.

Ik heb trouwens ook last van supervol gevoel na het eten. maar ook wel heel honger steeds!

Nu gauw eten!
@ ellebelleel en meike: wat fijn dat de echo's goed zijn!

@ Tijn: begin tijnman maar vast voor te bereiden op de strijd die over 17 jaar losbarst.... Allemaal knetterende brommers voor de deur.....

Ik ga weer caesartherapie doen, wel in een groep. Vond het de vorige keer erg relaxed om een avondje met zwangere dames te kletsen, puffen en nog meer te kletsen. Daarna inderdaad nog tien lessen nagym alvorens het sporten weer wat op te starten.

Is een van jullie nog zo fanatiek om nu nog te sporten? Ik heb er rond 10 weken de brui al aan gegeven omdat ik zoooooo moe was. Dat ben ik nu niet meer, maar ja....

Volle gevoel herken ik wel. Gisteren tapas gegeten met mijn liefje en ik kon alleen nog maar achterover hangennin mijn stoel.... Oeps!

Fijne feestdagen alvast voor iedereen en geniet maar van alle buiken die dit jaar ook een beetje dik zijn van de baby's!
Ja pfff mijn pens groeit echt al behoorlijk!

Ik ga nu nog gewoon door met mijn dansles ( ik doe salsa solo), soms best wel intensief maar op zich gaat het wel prima
Ha allemaal,

Hier ook een goede 20 weken echo gehad. Het zag er allemaal goed uit. Volgende datum: 31 december mogen we weer naar de verloskundige. Wat het wordt houden we nog even spannend! Ik weet niet wie hier allemaal meeleest. ;)

Hebben jullie ook 's ochtends last van een "hangbuik"? Hoewel ik met een buikband en ondersteunend kussen slaap, word ik elke ochtend wakker met een pijnlijk trekkende buik (echt een soort spierpijn). De buikband is niet helemaal ingesnoerd maar gewoon eentje van katoen, het moet wel prettig liggen natuurlijk. Hebben jullie nog tips??

Ik begin trouwens in het nieuwe jaar met zwangerschapsyoga. Sinds ik ben gestopt met paardrijden doe ik echt helemaal niets aan sport. (ben sowieso niet zo heel erg sportief) Maar ik wil ook wel weer gaan zwemmen. Ik durf best met mijn buik in een bikini! Volgende week is het zo ver :D
Jemig wat een jongens allemaal!

Ik heb mijn vorige zwangerschap tot week 37 zwanger en fit in de sportschool gedaan, een soort fitness op aangepast niveau. Maar omdat we in de tussentijd verhuisd zijn is die sportschool nu te ver weg.

Ook heb ik toen tot 3 dagen voor de bevalling 2 keer per week 30 baantjes gezwommen en ging ik nog steeds naar dansles (stijldansen).

Nu dans en zwem ik dus nog, maar geen fitness. Wel jammer want mijn conditie is nu wel slechter hoor... Oja en ik ben pas met zwangerschapsyoga begonnen, beetje vroeg maar een vriendin van mij gaat er ook heen en die is in januari uitgeteld, dus nu konden we nog even samen gaan. Moet wel zeggen dat dat meer is voor een uurtje ontspanning en kletsen met andere dames dan dat er wat aan heb denk ik

Tijn je mag mijn datum inderdaad wel aanpassen, 27 april dus! En nu niet mij hier wegjagen he
@ Husky: wegwezen nu :P

Ik zou ook wel wat actiever willen zijn, ga nu wat verder met de hond lopen en dat soort dingen maar met die gladheid schiet dat ook niet erg op. Woensdag ga ik shoppen voor een bikini, we moeten toch trots zijn op onze pensen?

Gisteren trouwens sinds meer dan een maand weer op de weegschaal gestaan, ik ben nu 5 kg aangekomen. Heb ergens gelezen dat er vanaf nu met gemak een halve kilo per week bij kan komen.... Dus nog 10 erbij zou niet gek zijn.... Ik waggel nu soms al een beetje en dat zal dus nog wel erger worden..... :S

Heb trouwens geen last van een hangbuik, daar heb ik zelfs nog nooit van gehoord.

Fijne tweede kerstdag allemaal!
Gefeliciteerd met jullie goede echo's en zonen!!!

Mijn meisje is wel een beetje sneu hoor zo als enige tussen alle jongens en verrassingen...

Vinden jullie het trouwens goed dat ik degenen die al heel lang niet meer hebben geschreven ga verwijderen uit de tabel???

Bijv Ayra en Engeltje?? Heb ik meer overzicht en het lijkt beter!

@ Husky je was 1 van de eersten die ging schrijven op mijn topic omdat je ook zwanger was dus je mag niet weg hoor

Iedereen fijne kerstdag verder!!
@tijgerboontje, goed nieuws van de echo! Ik herken de 'hangbuik' niet echt, maar wat ik in mijn vorige zwangerschap deed, was op mij zij slapen en een klein kussen onder de buik leggen voor extra steun. Vooral een kussen wat je een beetje goed kunt modelleren is dan prettig.

Merk verder dat ik me nog prima voel. Soms beetje moe, maar dat hoort er bij. Heb hier thuis nog een kleine dame rondlopen met de waterpokken, dus ik maak me maar wijs dat ik zo mijn conditie wel onderhoud:-)

Verder namen zo ongeveer rond, voor kamertje hoeven we niet zoveel te doen, dus ik kan rustig verder zwangeren....
Tijn, je bent niet de enige.. de echo was goed en wij krijgen een meisje! Ik vind het geweldig, van elk één. Wel een cliché reactie, maar zo voelt het echt.

Ik voel me ook prima. Ik sport niet en de hond komt ook niet zo ver met dit weer. Ik ben nog aan het twijfelen over een cursus. Yoga is best ver en dichtbij is alleen de standaard GGD cursus. Het sporten pak ik na de zwangerschap wel weer op. Als mijn zoontje 's avonds op bed ligt heb ik geen zin om er nog uit te gaan, dus ik ben erg onder de indruk van al jullie sportiviteit!
Ik ben 's nachts helemaal vergroeid met mijn Hema-voedingskussen. Normaal slaap ik op mijn buik, maar nu dat niet meer lekker ligt, slaap ik met het voedingskussen tussen mijn enkels, knieën en polsen. Mijn man is bijna jaloers.
hahahha ik loop met een big smile! Echo was goed wat mooi om te zien weer!

en het word....... een meisje!! Dus zo word de tabel weer heel anders we zijn super blij, papa is ook blij!

Heerlijk zo'n meiden famillie;-)
Trouwen mevroi ik ga ook niet meer naar zwangerschapsgym, bij de eerste wel gedaan was ook erg gezellig maarf net als jij ben ik blij dat ik niet meer weg hoef savonds;-)

Maar voor diegene die het eertse kindje verwachten, het is echt super leuk om te doen lekker kletsen over je buik en kleintje en vooral herkenbare dingen is leuk om te horen..
zie allemaal erg goede berichten. Hopenlijk blijft het zo, het topic van mei 2009 was er veel ongeluk in verhouding (klopt snel af).

Ik heb 7 jan de 20 weken echo en ben erg benieuwd naar het geslacht. We willen het wel weten, maar voor ons houden.

Geen hangbuik hier, je ziet het nu wel als ik iets straks aan heb, maar zodra het iets poft zie je nog niks. Ik heb bij nummer 1 tot 37 weken gereden en lag met 38 weken met de kleine op mijn buik. Hopenlijk gaat het nu weer zo, maar dan moet het weer wel beter gaan worden.

Heb trouwens een een klein rotgevoel. Mijn man heeft zijn broer (ondanks veel aandringen van mij) nog niks gezegd over de blijde verwachting. Nu zijn ze boos omdat ze het van iemand anders hebben gehoord (hebben ze verteld aan schoonmoeders). Ik heb er een rotgevoel over volgens hubby zijn er ergere dingen. Het idiote is dat we het bij hun ook niet van hun zelf hebben gehoord en ze het ons nu wel kwalijk nemen. kortom; ik voel me nu rot omdat hij zijn taak niet heeft gedaan en hij zit er niet mee... Moet ik nu zijn fouten wel weer goed gaan maken of ze het uit laten zoeken... Wil niet dat dit uit de hand loopt, maar hij mag zijn rotzooi ook wel eens zelf opruimen... dilemma van de hormonen vrees ik... ppffff
Goedemorgen meiden,

ik zou graag mee willen schrijven met jullie. Ik ben 27 jaar en wij zijn deze week 20 weken in verwachting. Ik ben rond 19 mei uitgerekend.

Ik zie dat er veel jongetjes in aantocht zijn, wat leuk! Dit zal ons eerste kindje zijn en wij houden het als verassing.

Vanmiddag heb ik de 20 weken echo, zo spannend!
Vivagirl wat spannend vanmiddag de echo! Succes!

Tijn ik vind het wel een goed idee hoor om de dames die al lang niet meer geschreven hebben uit de tabel te halen. Ze zijn toch ook zo weer toegevoegd, mochten ze toch weer terug komen.

Verwachtingsvol, waarom had je man er moeite mee dan om het aan zijn broer te vertellen? Want op zich is het leuk om zulk goed nieuws te vertellen toch? Maar goed, ik kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Misschien gewoon even de telefoon pakken en zeggen dat je wel weet dat zij het toen ook niet zelf verteld hebben, maar dat je het toch jammer vindt dat zij het van een ander hebben gehoord?

Claudani leuk een meisje!!

Tijn ik ga ook niet weg hoor hier Wat moet ik dan de hele dag doen als ik verlof heb zeg, haha! Vind het wel leuk dat het hier wat drukker lijkt te worden nu trouwens. Op het andere topic waar ik schrijf, kom ik nu al ruim 2 jaar elke dag en we hebben elkaar al een paar keer gezien, dat is toch wel erg leuk hoor als er zo'n hechte groep ontstaat.

Theeleut op het kdv waar dochter naartoe gaat hangt een briefje dat er daar ook waterpokken heerst, dus ik zit te wachten op de vlekken maar nog niks. Worden ze daar dan ook eerst ziek van, of kreeg jou dochter gewoon uitslag?

Heb morgen weer een afspraak bij de verloskundige. Ga wel lopend denk ik, da's weer een beetje beweging en daarbij ligt er in onze straat zoveel sneeuw, dat we 1e kerstdag met de auto vaststonden in de bocht en 4 mannen ons eruit moesten duwen...

Zijn jullie allemaal aan het werk deze week, of lekker vrij met de feestdagen?
Gelukkig wat meisjes erbij! Fijn dat alle echo's steeds goed zijn!

@vivagirl, hoe was jullie echo vandaag?

@verwachtingsvol, ik zou het persoonlijk maar even laten voor wat het is. Wellicht waait de bui zo over....

@ husky, bij onze dochter zag ik 's ochtends een rood vlekje op haar voorhoofd en toen dacht ik nog... "als het maar geen waterpokken zijn"

's middags haalde mijn vriend haar op bij de kov en die zeiden dat ze inderdaad waterpokken had. Bljkbaar kunnen kinderen ook wat koorts krijgen, maar de onze had alleen rode vlekken (nu jeukende korstjes). Incubatietijd is geloof ik een week of twee....

Bij onze kov hangt nu ook een briefje op de groep, de aanstichter is inmiddels weer terug :-)
Hi meiden,

nou ik kan jullie zeggen dat de echo goed ging! Alles wat goed en de baby doet het ook heel goed :-) Ze konden al zien dat hij lekker wat mollig werd en niks tekort kwam. Ik merk dat misschien zelf wel, voel me erg loom en weinig energie merk ik.

We weten niet wat het is en wilde dit ook niet weten. Wel hebben we een dvd meegekregen. Toch kan je op de dvd wel heel goed tussen de benen kijken hoor! Maar het blijft toch een verassing gezien wij toch leken zijn.

Hebben de meiden dat ook die het eigenlijk niet willen weten maar toch stiekum zitten te gissen en te kijken wat het wordt? Heel dubbel!
Hoi hoi!

Wat leuk dat er toch een paar meiden bij komen

Welkom Vivagirl, wij wilden het wel weten en hebben ook een foto van het geslacht gekregen haha! Maar inderdaad als ze had gezegd dat het een meisje was, had ik het ook geloofd hoor!

Verwachtingsvol, vervelend dat je met die sores zit, maar als ik jou was zou ik me er gewoon niet te veel mee bemoeien en lekker van je zwangerschap proberen te genieten, broers onder elkaar lossen het vast wel snel onderling op toch?

Ik moet morgen en overmorgen gewoon werken, maar vind ik niet erg, lekker rustig op de zaak en altijd net iets gezelliger dan normaal!

Nou mijn liefste heeft erwtensoep gemaakt zelf Ik ga maar lekker smullen!

Groetjes!
zo,lang niet meer geschreven zeg! het zijn ook zulke drukke dagen! hebben jullie allemaal een beetje kunnen genieten van t kerstdiner?

mijn buik is in 3/4 weken tijd van bijna niet aanwezig naar een leuk bolletje gegroeid.

wij hadden de echo afgelopen dinsdag,en wilden heel graag weten wat het wordt..alleen werkte ons kleine schatje niet echt mee.. :( de echoscopiste kon het echt niet zien..

dus het blijft nog even een verassing tot februari,dan hebben we nog een 3d echo!
hey allemaal,

Gefeliciteerd met alle goede echo's! weer wat meiden erbij dus, mooi!

@vivagirl: ik herken je helemaal, wij willen het niet weten, maar zitten wel te turen op de echofoto! En maar googelen op echo's en dan vergelijken, maar dat vind ik eigenlijk zo leuk.. De vk deed rustig mee gisteren. Ik heb nogal last van een "bonte huid", het lijkt wel eczeem ofzo (minder ). En zij zei toen dat meisjes de schoonheid uit de moeder halen en dat het dus best een meisje kon zijn hahah!

Wij hebben de slag te pakken met de babykamer! Met onze kleuren (zowel blauw, als rood/roze en groen) kan je alle kanten nog op! Verder is het huis zo ongeveer ontploft, want ik vind dan ook meteen dat alles een andere plek moet krijgen en dat het ook áchter de deurtjes en lades netjes moet zijn, dus moet eerst alles er uit (nestel nestel) Arme vriend, want die moet het zware sjouwwerk doen ) Wel mooi, we zijn meteen alle oud papier, grof vuil, kringloop ed af geweest en de kelder is nu schoon en leeg!

Pfff en dat noemen ze vakantie
Hihi Lettie, inderdaad arme vriend. Maar wel lekker een opgeruimd huis! Hebben ze hier vorige week geen containers opgehaald vanwege de sneeuw en gladheid in de straat, dus we mogen de rest in de schuur verzamelen om straks zo aan de weg te zetten.

Zo, er werd gisteravond toch een voetbalwedstrijd gespeeld in m'n buik zeg. Je zag mijn buik gewoon alle kanten op bewegen! Wel grappig hoor, het was voor man nog wel eens lastig om de kleine te voelen schoppen, want als ik dan zei waar hij moest voelen, dan stopte hij/zij net weer. Maar nu kon het niet missen.

Smaakte de erwtensoep Mon?

Mijn vader is nu de nieuwe kamer van dochter aan het schilderen, haar oude kamer wordt de babykamer. Het is bijna klaar, maar de muur waar de commode tegenaan staat gaan we blanke lak over de verf doen. Want op haar vorige kamer werd die muur al heel snel vies door trappelende voetjes tegen de muur, een hoofd dat er langs strijkt, dus allemaal zwarte vegen op de muur.

Ik zoek nog een leuke lamp voor de babykamer. Maar in de winkels nog niks gevonden, maar eens even op internet gaan zoeken...
Pfff wat zijn jullie al druk met het kamertje enzo.... Ik heb er inmiddels wel 1 besteld, maar nog lang geen puf om maar iets aan de troep in de kamer te doen..... Maar moet toch wel keer gebeuren. :(

De erwtensoep was heerlijk trouwens

Fijne jaarwisseling iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven