Uitgerekend Mei 2011

28-08-2010 21:44 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leeftijd:Uitgerekende datum: Bijzonderheden: Kindje nummer: Geslacht:Husky 29 27 april 2e , dochtertjeVerrassing Ellebelleel 29 28 april 9 maart groeiecho, 10 maart intake intake gynacoloog 2e, zoontje van 1 Jongen Mooirood 26 3 mei 1e Jongen Lettie 29 5 mei 1e Verrassing Tijn 31 6 mei 2e , zoontje van 2 Meisje Mon 28 6 mei 1e Jongen Ookeentheeleut 34 7 mei 2e, dochtertje Jongen Meike 29 8 mei 1e Jongen Tijgerboontje 26 9 mei 1e Verrassing Miep 27 12 mei 2e, zoontje van 2 (dec 2008) Charly 26 12 mei 1e Meisje Mevroi 30 12 mei 2e, zoontje van 2 Meisje Saxmania 34 16 mei 3e , 2 zoontjes van bijna 3 en bijna 1 Claudani 31 22 mei 2e, dochter Dani van 1,5 Meisje Aylapaelja 32 23 mei 1e Verwachtingsvol 29 26 mei 2e, dochter Daisy van 1,5
Iedereen een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Vrijdag bij de VK geweest en nog maar eens nagevraagd hoe dat nou zit met dat "hanggevoel". Blijkbaar is er weinig aan te doen want het is gewoon spierpijn en meer dan een kussen en buikband kan je niet doen. Dus ik zing het maar uit ;)

Ben gisteren eindelijk boven mijn oude gewicht voor mijn zwangerschap uitgekomen, sinds vorige maand op de weegschaal ben ik ruim 4 kg aangekomen!! Wist niet dat je daar zo blij mee kon zijn, hihi.

Ja, de nestel- en opruimdrang is hier ook ten volle losgebarsten! Vandaag gaan we de Stokke kinderstoel die we hebben uitgekozen ophalen. Heb er zin in! Boonlief heeft ook het open stuk aan de trapkant eindelijk dichtgemaakt dus hebben we nu een leuning aan één kant. Heb zo veel ideeën dat ik niet weet waar ik de tijd vandaan moet halen!
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

@viva welkom en gefeliciteerd!

grappig dat velen al met het kamertje zijn begonnen hier nog niet eigenlijk..

Wist niet dat he zo leuk is om te weten wat het word, hahah we waren tot op het laatst nog aan het twijfelen of we het wouden weten..

Verer heb ik nu en vorige week last van maag krampen erg vervelend! Kent iemand dit?
Gelukkig nieuwjaar nog dames! Dat 2011 een bijzonder jaar gaat worden staat in ieder geval vast!

Vervelend Claudani die krampen. Heb er geen ervaring mee dus helaas geen tips voor je. Misschien even de verloskundige bellen? Misschien kunnen ze telefonische wel hele simpele tips geven...

Leuk Tijgerboontje kinderstoel ophalen! Wij hebben voor dochter ook de tripp trapp en willen eenzelfde erbij. Maar daar wachten we wel even mee tot er weer ergens acties zijn of zo. Dochter zat er ook pas echt in toen ze een half jaar was of zo, dus dan hebben we nog even.

Hoe is het met het getrappel in jullie buik? Het gaat er hier soms op joh, volgens mij schopt deze nog harder dan dochter destijds deed, en die vond ik al een druktemaker!
meiden allemaal een heel goed nieuw jaar toegewenst!

hoe is het met iedereen?

LettieC, ja stom is dat he, je wilt het niet weten maar gaat toch kijken of je het kan achterhalen. Nou het is best lastig te zien en de ene keer denk ik een jongen en dan een meid. Heerlijk gevoel hoor, zo verassend ook straks. En ja, meiden schijnen je schoonheid weg te halen dus ben benieuwd.

Husky, mijn babytje voel ik sinds kort pas en echt hard trappen is het nog niet al voel ik hem wel steeds beter. Wonderlijk gevoel blijf ik het vinden al kan ik me voorstellen dat het misschien straks als ze echt gaan schoppen weleens vervelend kan zijn.

Ook ik herken het nestelgedrag en ben continu aan het opruimen. Kan zelden rustig zitten thuis of ik zie wel weer iets wat gedaan moet worden. Vermoeiend hoor soms!
Hai allemaal,

Claudani, ik herken de maagkrampen ook niet... Heb je nog steeds last?

Letti en vivagirl, kan me wel voorstellen dat je toch stiekem gaat kijken.... Ze hebben mij uitgelegd hoe je het verschil ziet, maar ik kan het er zelf niet uit halen. We vertrouwen dan ook maar op de gynaecoloog...... :-)

Husky, hier ook een druk ventje in de buik. Ik voelde hem al vroeg, rond 14 of 15 weken en hij meldt zich geregeld! Vind dat wel één van de mooiste dingen van het zwanger zijn, zo gezellig! Overigens ligt de placenta wel aan de voorkant, dat blijkt dus toch niet zoveel verschil te maken bij het voelen.

Hoe is het verder met iedereen?
Hey allemaal,

Hier alles goed. De babykamer is af, de meubeltjes staan er in en het decoreren/styleren met accessoires kan beginnen. Leuk leuk!

Verder gaat alles goed, al heb ik wel wat meer last van mn rug nu en ook last van stijve spieren, met name benen. Pfoeh, als ik traploop ofzo, dat is niet mis!

@ tijgerboon: nog maar 4 kilo!! Pfff, als ik 15 kilo ben aangekomen dan is het weinig... Durf me eigenlijk niet eens meer te wegen. Gelukkig begon ik wel met ondergewicht dus kan wel wat hebben, maar sommige collega's maken wel vervelende opmerkingen, zoals (speculerende toon): "hoeveel ben je nu precies aangekomen dan??", of "je draagt wel rond he (ipv bol), dat wordt lijnen" oftewel: lettie vettie! Merk dat ik dat toch wel vervelend vind.. Sowieso ben je als zwangere echt object van vele (soms toch wel intieme) vragen, die ik echt niet altijd met iedereen wil delen, maar wil ook niet te snibbig zijn.

@ookeentheeleut: hoe zie je dat verschil dan precies? Ik heb de placenta ook aan de voorkant! Ik voelde al wel heel vroeg kriebels en borreltjes, dus voor jezelf maakt het denk ik niet uit waar ie zit. Wel is het zo dat nu ik zelf ook al hele goede schopjes voel, vriend nog helemaal niets voelt. Daar maakt de placenta misschien wel verschil op..? (buitenkant)

@ husky, wat leuk dat je je buik ziet bewegen! Whoo, dat lijkt me echt een mooie ervaring!

Nu gauw weer aan het werk. Niets aan, veel gestress hier.. can't wait voor het verlof!! Hadden we hier maar 20 weken of meer, maar helaas..
Hallo allemaal,

Allereerst wens ik iedereen een fantastisch 2011 (kan nog net toch )

Echt een bijzonder jaar voor ons allemaal met de wondertjes die in onze buiken groeien.

Hier alles goed.

Mijn buik begint nu echt te groeien en krijg er nu ook opmerkingen over.

Ik ben ook nog maar 4 kilo aangekomen, maar ik kan me jouw gevoel heel goed voorstellen hoor Lettie.

Iedereen heeft overal wel een mening over en sommige voelen gewoon aan je buik!

Dan denk ik afblijven... grrrr.

Maar verder geniet ik wel heel erg van het zwanger zijn.

Wij hebben hier na geen kinderwens meer dus ik wil het allemaal heel bewust meemaken.

Ik heb nu 2x in de week fysio en ik word dan gemasseerd.

En ik moet zeggen dat het best goed gaat.

De pijn is er nog wel, maar ik kan toch meer doen zonder direct last te krijgen.

Dus ik hoop dat het zo blijft.

@ vivagirl dat meiden je schoonheid weg halen is echt een fabel hoor. Ik zie er nog net zo knap uit als bij mijn zoontje...hihi...

Spannend voor degenen die het niet willen weten.

Maar ik ben toch wel heel erg happy met mijn meisje.

Ik begin gewoon te stralen als ik aan haar denk :-)

Krijgen de mannen trouwens nu wel 2 week verlof of is dat er ook nog niet door???
@Tijn: oeh ja, dat aan je buik zitten vind ik ook zo vervelend!! Vooral van mensen die je niet zo goed kent. Dan heb ik echt de neiging om die hand weg te slaan. Vind het eigenlijk ook nogal onbeleefd! Tot nu toe heb ik me in kunnen houden. ;)

Fijn ook dat de fysiotherapie aanslaat!

Volgens mij krijgen mannen nog steeds maar gewoon een dag of 2 vrij, dat van die twee weken is er nog niet door en heb ook niet echt hoop dat dat nog voor mei gaat lukken.

@Lettie: fijn, die collega's! Echt rotopmerkingen, dat zeg je toch ook niet. Merk ook dat er mensen inderdaad hele intieme vragen gaan stellen, of in mijn geval doodleuk vragen of het wel gepland was. Dat vind ik ook zo vreemd...

Merk hier de laatste dagen flink wat van de emotionele achtbaan. Ik huil best veel en weet niet eens waarom (of ik huil omdat ik zo veel moet huilen!). Vermoeiend hoor. Boonlief vindt het nog wel schattig maar weet ook niet zo goed wat hij er mee aanmoet. En op andere momenten ben ik dan weer superblij. Ach, het is in ieder geval niet saai.

Hier is de kinderkamer nog lang niet af. We hebben hier een soort van thema. Ik had dus besloten dat we de kamer maar niet laten zien tot de kleine er is. Anders weet je het meteen al, wat het wordt! Maar dat vindt niet iedereen (mn schoonmoeder) zo leuk. Maar ja, ik wil ook niet dat ze het raden... Dus houd ik voet bij stuk. En jullie?
Volgens mij krijgen mannen ook maar 2 dagen nog.

Ik herken de emotionele achtbaan ook we haha! Vooral als ik moe ben kan ik om niets janken en als ik niet moe ben kan ik ineens heel hyper zijn. Wel bijzonder... Ik krijg ook opeens weer heel snel een rood hoofd net zoals vroeger in de puberteit, dat is wel een beetje irritant :P

Kamertje staat hier (nog steeds) vol met troep... Maar ik heb nu wel nagedacht over opruimen... :P
he allemaal, buikkrampen zijn over denk gewoon dat het een griepje was..

Verder gaat alles goed, buik begint ook al aardig te groeien merk dat als ik mijn dochtertje in bed leg bijna niet meer bij haar (ledikant) kan komen om een kusje te geven haha.

De baby kamer hier staat ook nog vol troep gek bij de eerste moet alles echt heel op tijd af zijn, nu toch anders...

@husky hier ook veel getrappel ze zeiden bij de echo al druk kindje maar dan voelen ze zich fijn schijnt?

Trouwens vergeten te zeggen; bij de 20 weken echo zeiden ze dat mijn placenta iets voor de opening ligt dit kan weg trekken dus moet met 30 weken een exra inwendige echo,

fijn weekend!
Hi, ladies, hier ook regelmatig getrappel in buik, echt superleuk! Gister heeft mn vriend het ook voor het eerst goed gevoeld!

Vandaag eindelijk lekker geshopt, een Maxi Cosi gekocht, en het behang voor de babykamer besteld. En zojuist een Bugaboo via Marktplaats gekocht, een oranje met zwarte, ga m volgende week zondag ophalen.

Nu eerst nog een ander projectje hier in huis, volgende week komt de klusjeman voor een kleine verbouwing en dan 2 weken later komt de nieuwe keuken! Druk allemaal, maar ook super leuk!
Hi allemaal,

Buik groeit hier ook goed.... Gewicht nog aardig onder controle, ben nu 5 kilo aangekomen. Heb wel veel trek.... Gisteren twee vriendinnen gezien die resp. 38 weken en 31 weken zwanger waren, dan heb ik nog maar een heel bescheiden buikje....

Lettie, ik heb me laten vertellen dat je bij een meisje een hamburger ziet (streepjes gelijk aan elkaar) en bij een jongen een uitsteeksel :-) ....... Heb nog eens wat foto's bekeken op Google, maar ik kan het er echt niet uithalen.

Ik herken de emotionele achtbaan ook, hoewel die tot nu toe minder erg is dan bij de vorige zwangerschap. Hoewel ik vorige week opeens out of the blue begon te huilen bij een docu over Abba die mijn schatje zat te kijken. Ik vond the winner takes it all opeens zoooooo mooi....... Vervolgens moet ik keihard om mezelf lachen.....

Zag in mijn Zwangerschapsdagboek van de vorige keer dat ik toen vanaf 24 weken veel harde buiken kreeg op het werk. Ben toen met 30 weken halve dagen gaan werken. Ben nu 23 weken, dus ik ben benieuwd hoe dat de komende weken zal gaan.

claudani, als die placenta zo zou blijven liggen, wordt het dan een keizersnee? Of is de kans heel groot dat die nog een ander plekje zoekt....?

Meike, lekker hoor, een nieuwe keuken.... Moet je zeker een week lang uit eten

Tot later weer!
Hoi,

Hier gaat ook alles goed. Ik vind het deze keer voorbij vliegen! Bij mijn vorige zwangerschap was ik voor mijn gevoel "fulltime zwanger" en had ik rond deze tijd ook allerlei boeken in huis en ging ik naar Samen Bevallen.

Nu denk ik: mwah.. 's avonds thuis is ook wel lekker, 't kind komt er toch wel uit.

De kamer voor mijn zoon moet nog verbouwd worden en dan gaat het baby'tje in zijn kamer, dus ik koop bewust nog geen spullen en kleertjes nu.

Claudani, bij mij ligt de placenta ook laag, maar niet voor de baarmoedermond. Ik moet nog wel een extra echo laten maken.
@theeleut, de gyn zei alleen dat ikmet 30 weken een echo krijg en dat hij er van uit gaat dat het gooed is, zoniet dan een paar x extra persen.. ik zei al makkelijk gezegd maar ik geloof niet dat dit een reden is voor een keizersnede, ik denk alleen als de placenta er erg voor ligt.

@mevroi ik heb precies heztelfde ben er helemaal niet zo mee bezig dan als bij de eerste en idd de tijd vliegt!!

Vanmiddag heel leuk behang gezien voor de prinsessen kamer van onze dochter leuk leuk!!
Ik heb zowaar alvast een klein beetje opgeruimd in de kamer

Vandaag weer echo gehad alles is nog steeds prima Toch blijft het bijzonder om hem steeds te zien, bij mij zit de pacenta echt aan de voorkant van mijn buik. 2 feb een groeiecho

Nu gauw slapen want val bijna om! Groetjes!
hi meiden hoe is het ermee? ik lees altijd mee maar kan helaas vanaf mijn mobiel niet reageren.

claudani wat vervelend dat je placenta ervoor ligt. Hopelijk is dat met de volgende echo veranderd. Een keizersnede is misschien niet wat je eerst wilt denk ik maar als het beter is dan moet het maar natuurlijk.

Mevroi, ik vind het ook voorbij vliegen! Het is mijn eerste maar ben zo druk met alles en ook erg vermoeid etc. dus de dagen vliegen op deze manie om. Het is slapen, werken, eten en slapen. Hebben jullie dat ook?

Hier gaat alles wel redelijk. Ben erg slapjes en vermoeid dat is wel lastig. Ik maak ook best lange dagen op me werk. Weet iemand of je dit kan minderen nu je zwanger bent? Ik werk namelijk 9 uur en dan pauze is 9,5 uur en een uur fietsen dus ben gewoon echt 10,5 uur per dag op pad!
hoi meiden,

Ik lees ook vaak bij maar reageren komt het dan net niet van lees veel leuke verhalen over jongen/ meisje, kamertje inrichten, behang en minder leuke over aankomen.

Bij ons was de 20 weken echo gelukkig ook goed. Ik heb bij de eerste een keizersnede gehad en ze mogen me zo weer open ritsen hoor!

Verder hier gevloerd door de griep en dochterlief ook. Het gaat inderdaad erg snel en ook hier geen behoefte aan weer een cursus of pufgym.
Hai allemaal,

@ vivagirl, vervelend dat je je zo slap voelt..... Je hebt als je zwanger bent, in principe recht op extra pauze tijdens je werk ( een achtste van je werkduur als extra betaalde pauze, bij een werkdag van 8 uur dus 1 uur). Let straks vooral op als je harde buiken krijgt en ga dan desnoods een keer langs de bedrijfsarts om het te bespreken.....

@ verwachtingsvol, beterschap voor jou en je meisje!

Hier verder alles goed. Gisteren bij vk geweest en alles was weer prima en zo voel ik me ook.

Succes weer!
Vivagirl, wat theeleut zegt je hebt inderdaad recht op extra pauze als je vermoeid bent door de zwangerschap! En misschien kun je dat uur extra pauze ook gewoon gebruiken om een uur eerder te stoppen.

Toen ik in het begin zo misselijk was, heb ik mij gedeeltelijk ziek gemeld zodat ik 's ochtends een uurtje later kon beginnen, dus misschien kun je ook nog zoiets regelen.

De mannen hebben idd nog steeds 2 dagen. Volgens mij is net voor de kerst wel het voorstel bij de 1e kamer ingediend voor 1 week. Maar daarna heb ik er niks meer over gehoord.

Tijn ik vind dat ook zo vervelend, dat mensen zomaar aan je buik gaan voelen. Maar ik durf er ook niet zo goed wat van te zeggen.

Ze hebben mij ook al een keer gevraagd of de zwangerschap gepland was, omdat onze dochter en de kleine dadelijk maar anderhalf jaar schelen.

Tijgerboontje ik zou ook voet bij stuk houden hoor en de kamer niet laten zien. Ze hebben straks nog tijd genoeg om de kamer te bekijken en als jullie weten wat het wordt en dat geheim willen houden, nou dat is jullie goed recht toch!

Claudani dat klopt, als ze druk bewegen schijnt dat juist een teken te zijn dat ze het naar hun zin hebben daar binnen!

Hier gaat het ook prima verder. Ik vind het ook wel snel gaan, ben alweer 25 weken. En we hebben nog steeds alleen maar een jongensnaam.... grr dat vind ik onderhand wel vervelend, we komen er maar niet uit met de meisjesnaam... Dus alle dames die weten dat ze toch een jongen krijgen, gooi al jullie goede ideeen over meisjesnamen hier maar neer!
hey ladies,

Herken dat wel hoor vivagirl, dat moeie gevoel. Ik moet ook een uur reizen voor mn werk en dan een lange (bureau)dag met veel stressy situations.. Maar ja, dan zit je nog.. Soms vraag ik me echt wel eens af hoe vrouwen dat doen met zwaar lichamelijk werk, of in de winkel (staan) of lopende band ofzo, dat is toch niet te doen op een gegeven moment? Respect hoor..

Ik heb laatste tijd veel last van versprekingen en vergeetachtigheid. Echt heel irritant is dat! Kom gewoon echt niet op woorden en /of situaties enzo..

Ja leuk Husky, namen bedenken!!! Mooie meisjesnamen vind ik zelf

- Emma (wel redelijk veel gehoord nu)

- Femke

- Fenna

- Roos

- Anne

- Marijn

- Dieke

- Tess

Voor jongens komen wij er niet echt uit..

- Thies

- Luuk

Thats it!

Maar de echte wow-naam zit er nog niet echt tussen Wij zien best wel anders tegen namen aan, dus als ik iets leuk vind, vindt hij het niks en andersom

Wat zijn jullie voorkeuren?
he Letti

hier malen de namen ook steeds meer door mijn hoofd pff soms kom ik daardoor later in slaap.

Maar is misschien wel leuk om jullie mening te vragen..

Wij vinden Diede leuk maar ik weet niet of Dani en Diede leuk bij elkaar is?

Sam staat op nummer 1 nu bij ons, alhoewel het eigenlijk een jongensnaam is daarom vind ik het wel stoer..

Linde vind ik ook leuk..

Jongens namen

Als we een jongentje zouden krijgen vond ik Senn wel mooi en mijn kerel vond Nout leuk
Leuke namen Claudani!

Ik vind zelf Diede het leukst denk ik, dat hoor je niet vaak en is wel "pakkend"!

Ja hoofdbrekens krijg je ervan. Heb je ook dat je bij aftiteling, boeken, krantenberichten etc steeds oplet of er een leuke orginele tussenzit?

Zo eerst maar naar de kapper, mijn haar wil echt zooo niet zitten! Hopelijk kan Kinki er wat van maken!
Wat jammer dat je haar niet wil zitten Lettie. Heeft de kapper er nog iets van kunnen maken?

Hier heb ik erg weinig last met mijn haar, in tegenstelling tot de eerste zwangerschap. Namen heb ik de lijst er weer bij gepakt en ik kijk wat om me heen. Tijd genoeg nog toch?

Hier verder alles goed. Kan nog superfijn paardrijden en heb nergens last van!
Verwachtingsvol, lekker dat je je zo goed voelt!

Inderdaad nog wel tijd genoeg ja, maar ik vind het toch wel leuk om nu te zoeken! En vandaag alweer 26 weken, vind dat het nu best wel opschiet al.

Lettie is het goedgekomen bij de kapper?

Hihi en wij vinden de jongensnamen juist makkelijker. Jullie krijgen vast een meisje als je zoveel leuke meisjesnamen hebt

Claudani ik vind Linde wel erg leuk!

Wij hebben het geboortekaartje uitgezocht! Whiehoeoeo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven