Uitgerekend Mei 2011

28-08-2010 21:44 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leeftijd:Uitgerekende datum: Bijzonderheden: Kindje nummer: Geslacht:Husky 29 27 april 2e , dochtertjeVerrassing Ellebelleel 29 28 april 9 maart groeiecho, 10 maart intake intake gynacoloog 2e, zoontje van 1 Jongen Mooirood 26 3 mei 1e Jongen Lettie 29 5 mei 1e Verrassing Tijn 31 6 mei 2e , zoontje van 2 Meisje Mon 28 6 mei 1e Jongen Ookeentheeleut 34 7 mei 2e, dochtertje Jongen Meike 29 8 mei 1e Jongen Tijgerboontje 26 9 mei 1e Verrassing Miep 27 12 mei 2e, zoontje van 2 (dec 2008) Charly 26 12 mei 1e Meisje Mevroi 30 12 mei 2e, zoontje van 2 Meisje Saxmania 34 16 mei 3e , 2 zoontjes van bijna 3 en bijna 1 Claudani 31 22 mei 2e, dochter Dani van 1,5 Meisje Aylapaelja 32 23 mei 1e Verwachtingsvol 29 26 mei 2e, dochter Daisy van 1,5
@ alle smachtende wachtenden...

Ik tel ook echt de dagen af. Deze donderdag vk, volgende week donderdag zoontje jarig en en dan die donderdag echo!!!

Heb nu al bijna spijt dat ik het pas in de 10e week heb gepland

Maar nog even volhouden!!

@ Ayra, hier moet je ook een bloedtest doen.

Vorige keer kreeg ik bij de intake bij de vk een formulier mee om bloed te gaan prikken.

Alleen die test is hier meeverzekerd in de zorgverzekering.

Nou ja het is voor het goede doel moet je maar denken.

@ Kimmy welkom en gefeliciteerd. Ik vind het een goed idee.

Dus iedereen die iets wil wijzigen in de tabel, graag vetgedrukt dan zie ik in 1 oogopslag dat ik iets moet wijzigen!

Trouwens ik hoop dat jullie het er mee eens zijn... maar ik wacht even met een nieuwe zwangere in de tabel zetten en als iemand actief meeschrijft of erom vraagt dan zet ik haar erin.

Ik kon het ook even niet meer bijhouden maar volgens mij is iedereen nu bij.

@ tijgerboontje, heb je nog meer gegevens voor ons?

Dan is de tabel compleet! :-)

@ Husky kan je alleen even laten weten of alles nog goed gaat???
Hallo allemaal, gezellig druk hier!

Ik voel me plat gezegd k#t; misselijk, moe, futloos, heb ook nog eens migraine maar wil geen zware pijnstillers innemen... dus leef nu op paracetamol.

Ik ga me nu naar mn werk slepen, en hopen dat ik wat eerder weg kan....
Morgen zit ik alweer in week 9! Jeetje, dat gaat toch eigenlijk best wel heel snel.. Ik voel mn buik zo langzamerhand wel zitten hoor.. Opgeblazen gevoel, broek zit wat strakker enzo. Dat kan toch eigenlijk helemaal niet zo vroeg in de zwangerschap? Ik dacht dat je pas met week 16 een buikje zou kunnen zien.. Is er bij jullie al wat te zien?

Heb megahonger continu, zat vanmorgen vroeg in de auto en zat serieus te overwegen om eerst langs de Mac te gaan voor een hamburger hahah!! Vreselijk. Ik heb bijna elke dag wel zin in MacDonalds, vooral in een quarterpounder hmmmm (water loopt me nu accuut in de mond ) Heb gelukkig nog geen dingen die ik echt niet kan velen.

Kleine vervelende bijkomstigheid, ik heb opeens een heel goed ruikvermogen, maar dat kan ook komen doordat ik gestopt ben met roken. (schijn je ook ineens weer van alles te ruiken) Leuk is echter anders, wat ruiken sommige collega's uit hun mond zeg, word er echt onpasselijk van haha!! Had ik eerst nooit zo door...

@ Engeltje, jeetje laat hoor.. Kan me voorstellen dat het niet leuk is om zo lang te moeten wachten op de echo..

@ Meike, klote dat je je zo voelt zeg en je dan naar het werk slepen, erg is dat he?

Werken jullie fulltime of parttime? Ik werk fulltime en overwerken wordt hier ook erg "gewaardeerd", zeg maar soort van verplicht.. Alleen ben ik daar nu wat te lusteloos voor, dus om 17.00 uur gaat mooi de pc uit! Voel me soms wel wat schuldig dat ik op het moemnt niet bepaald een model-werkneemster ben
@Meike, vervelend dat je je zo rot voelt. Overigens mag je tijdens je zwangerschap ook niks anders dan paracetamol! Misschien goed om te weten of wellicht wist je dat al.
@lettie, ik zit nu bijna op 8 weken en als ik sta voel ik een bolling ongeveer 10 cm onder mn navel. Met 5 weken was het heeeeel klein, maar nu is het voor mij duidelijk te voelen. Als ik lig is het trouwens weer weg.

Heb maar een half dagje gewerkt, dus ik ben nu lekker weer thuis. Had gister een drukke dag voor mn werk, ik ging om 7.30 weg van huis en was 21.30 pas weer thuis... Dat was denk niet zo slim.

Ik weet inderdaad dat ik alleen paracetamol mag... terwijl ik weet dat mn migrainepillen zooooo goed werken grrrr. Ff volhouden....

Ik werk 36 uur, heb om de week 1 dag vrij, dus zo goed als fulltime. Heb wel de komende weken wat extra vrij genomen, zodat ik maar 4 dagen werk elke week.
Jeetje wat wordt hier al fanatiek gepost. Wel fijn om hier te lezen. Moet iets opbiechten Ik moet echt nog heel erg wennen aan mijn zwangerschap. weet niet of ik er al helemaal aan toe ben en zit nog een beetje in de ontkenningsfase...

We willen absoluut graag een 2e kindje, maar het is me zwaar gevallen om mijn passie niet uit te kunnen oefenen en mijn lichaam compleet kwijt te zijn, niet te beginnen over de horror bevalling

Krijg toch een soort van blij gevoel als ik hier weer lees, dus dank..

Las iets over gevoelige tepels, was bij mij na een week of 10-12 veel minder. Gezwollen buik heb ik hele zwangerschap gehad, vermoeidheid en duizeligheid enkel in het begin.

Over part-time, ik heb een bedrijf aan huis waar ik lichamelijk topfit voor moet zijn. Weet dat ik 70% van mijn werk vanaf een week of 20 niet meer kan doen.

Zo genoeg depri woorden, heb nog 9 maanden om aan het idee te wennen... 22 sept eerste echo, dan zal het wel gaan kriebelen.
Hey dames, ik kom straks echt weer trouw schrijven hoor, maar t gaat nogniet zo lekker. Vandaag bloed geprikt en afhankelijk van de uitslag morgen of een paar dagen ziekenhuis met infuus of thuis met andere medicijnen...

Lief dat je er naar vraagt Tijn.

Oh en Mooirood ik lees dat jij al een paar dagen ziekenhuis achter de rug hebt

En gefeliciteerd voor de nieuwe zwangeren!
Morgen is het vk dag! 3 maar liefst.

En Mon zelfs een echo, spannend!

@ verwachtingsvol, heel herkenbaar.

Wat is/was je passie?

Ik ben soms ook best bang dat we met 2 kids echt een gezin gaan vormen begrijp me niet verkeerd hoor maar eentje nam je zo overal mee naar toe. Met 2 zal dat toch lastiger worden.

Maar aan de andere kant lijkt het me ook geweldig om weer dat geweldige gevoel om moeder te zijn te ervaren.

Ik heb helaas nog steeds flinke buikpijn, dus morgen de vk maar eens vragen...

Fijne avond allemaal!
Blij even van je te horen Husky.

Vervelend zeg dat het zo slecht gaat. Heel veel sterkte!
Fijn dat je het herkent Tijn25. Ik ben daardoor een beetje in de war. Ik hoor zo blij te zijn dat ik voor de 2e keer binnen 4 weken na het stoppen van de anticonceptie zwanger ben, maar moet er echt nog aan wennen. Dochter gaan inderdaad nu ook veel mee en ik werk vaak als ze slaapt. Met twee gaat dat niet lukken en ik voel me vaak al zo schuldig als ik schoonmoeders vraag om op te passen.. Ik heb een dressuur/ africhtingsstal en zit dus elke vrije minuut op het paard of sta les te geven. Helaas niet iets wat je tot je officiele verlof kan blijven doen.

Hopenlijk valt het mee Husky! Een vriendin van mij heeft de eerste paar weken ook in het ziekenhuis gelegen met problemen maar daarna de meest ideale zwangerschap gehad. Hopenlijk vergaat het jou ook zo.
@ Verwachtingsvol, wat leuk zeg! Ik rij ook paard en geef ook les.

Alleen doe ik het naast mijn werk.

Ik kon bij mijn vorige zwangerschap tot de 30e week rijden, toen kreeg ik commentaar van andere ruiters dat het er niet meer uitzag met mijn buik hihi.

Maar mijn paard was erg braaf en voelde aan dat ik zwanger was.

Maar jij rijdt natuurlijk jonge paarden en dan wordt het wel een ander verhaal.

Over 10 minuutjes naar de vk, ben heel benieuwd!!
Zo, moest echt zoeken naar ons topic. Zijn er ook methodes om hem in de trits topics beter te vinden?

Overigens is bij mij 11 oktober alleen de vk en nog geen echo. Geen enkele praktijk in de toch grote stad waar ik woon heeft vk met een echoapparaat. De echo kun je maken in separate echopraktijk, waarvoor je een verwijsbrief meekrijgt na de eerste afspraak met de vk.....

Hier nog steeds geen echte klachten, wel wat moe en bij vlagen weeig gevoel maar niet meer dan dat. Weet dat het erg naar klinkt voor degenen met klachten onder ons, maar ik zou gewoon zoooo graag nu al weten dat alles lekker gaat in mijn buik. Heb al de neiging om nog een test te doen met tijdsaanduiding, puur om te kijken hoe lang ik volgens die test zwanger ben om dan te checken of dat precies klopt. Naargeestig he.

Verder werk ik 4 dagen in de week na de geboorte van de eerste. Drukke baan met ook overwerk (dit weekend denk ik ook wel...). Naja, heb er wel veel plezier in.

Ik ga nu weer verder House kijken!
@ Lettie: gelukkig, ik ben dus niet de enige met mega honger en zin in mac haha! Ik zou ook wel iedere dag patat willen eten.... Niet normaal! Ik moet me zo erg inhouden qua eten!

Maar ik ben ook wel heel m misselijk met vlagen, dat is zo'n vreemde combi! Ik heb ook super reuk vermogen, dat is ook niet normaal! Van echte vieze luchtjes kan ik zo beroerd worden dat ik moet overgeven en verder inderdaad mensen met slechte adem. daarnaast kan ik ook niet zo goed tegen de lucht van de meeste after shaves. Vreemd!

@ Engeltje: ik zit ook house te kijken. Weer een vreemde aflevering :P What's up met die meubels..... ;)

Ik werk trouwens nu 24 uur, 4x 6 uur en op woensdag vrij, maar ik denk dat het praktischer is om straks gewoon 3 volle dagen te werken.

Vandaag bij gyn geweest en het hartje klopt! Woehoe!! Ze deden inwendige echo, Monbeeb is nu 1,3cmm lang en mijn voorspelling is hetzelfde als die van gyn: uitgerekende datum blijft voorlopig 6 mei Nu ik weet dat het echt goed zit kan ik eindelijk echt gaan genieten! Over 2 weken moet ik weer terug komen voor tweede echo.
@ mon, fijn zeg dat het hartje klopt! Geniet er lekker van.

Waarom krijg je eigenlijk nog een echo?

Bij de vk eigenlijk niks bijzonders, meer over algemene dingen gehad wat je niet mag eten enz.

En ze had het nu al over de bevalling dat ik direct moest bellen bij de 1e weeen omdat ze anders te laat zouden zijn.

(vorige was er binnen 4 uurtjes)

En zelfs over de borstvoeding... of ik daar al weer over na had gedacht. Nou eeh eigenlijk niet, nog 7 maanden te gaan!

Heb formulieren meegekregen voor het bloedprikken, maar daar wacht ik nog even mee tot na de echo.

Ik heb een verschrikkelijke hekel aan bloedprikken!!

Verder kreeg ik weer een leuke tas (van zwitsal) mee met allerlei folders, bladen en hebbedingetjes, wel weer leuk om allemaal te lezen.

T wordt steeds echter, op naar de echo!

Kan bijna niet meer wachten...

Slaap lekker allemaal!
he meiden

Vandaag vlagen van misselijkheid elke x iets eten helpt goed, was ook vreselijk moe maar allemaal voor een goed doel!

mon@joehoe fijn nieuws lekker genieten, moet nog ff een weekje wachten hoop dan net zulk goed nieuws!

husky@ beterschap ik hoop dat je snel weer opknapt!

Lettie@ Hier ook steeds meer trek;-)

slaap lekker allemaal!
Hoi, wij zijn 34 en 32 (ik) en we zijn nu 5,5 week in verwachting. Het is ons eerste kindje! Tweede helft mei uitgerekend, houd dat vooralsnog maar op 23 mei.

8 oktober hebben we een afspraak bij de gyn voor een echo, dan ben ik 7wk en 5 dgn. Verloskundige nog niet gebeld, moeders voor moeders wel, die komen volgende week.

Dus voor de tabel:

Aylapaelja, 32 jr, 23 mei uitgerekend, 8 okt echo bij gyn, 1e kindje.

Verder vandaag een "gedenkwaardige" dag : voor de eerste keer zo misselijk dat ik heb overgegeven...

Nouja, het hoort erbij, zeggen we dan maar
Gister 1e afspraak gehad bij VK, geen bijzonderheden, geen echo of hartje geluisterd. Over 2 weken echo in echocentrum. Wel bloeddruk gemeten, was keurig 75/130.

Ga nu haast maken, straks mn baby proof nieuwe auto ophalen ....
@ Tjin: mijn gyn zei dat dat normaal is hier. Kunnen we ook naar het hartje luisteren geloof ik en dan gaan we het hebben over die onderzoeken voor down enzo.

Wel leuk dat jij een tas met info enzo hebt gekregen, bij de gyn gaat dat wel anders, ze heeft alleen gekeken en nu moet ik over 2 weken weer. Heeft niet gezegd dat ik dingen niiet mag eten of drinken, is veel onpersoonlijker volgens mij. Wel jammer! Maar ik heb wel een Zwangerzap boek waar veel in staat!

@ Claudani: fijn he die misselijkheid in combi met honger? Ik vind dat zo irritant, ik durf dan eigenlijk niet zo goed te eten!

@ Aylapaelja: gefeliciteerd! Ook met je overgeven.... :P Hoop voor je dat het geen dagbesteding gaat worden haha!

@ Meike: Gefeli met je nieuwe auto! Wat voor een heb je nu?

Zo nu moet ik meet and greeten met Monman om boodschappen te doen....
pfoe, hoe zal ik eens beginnen.....

vanmorgen nog kotsend (dr kwam alleen niets, das ook rot kotsen.....bleh) boven het toilet gehangen en net toen ik naar het toilet ging de schrik van mn leven: BLOED in mn slipje....Gelijk de huisartsenpost gebeld omdat het al n 5 uur was met de vraag wat nu....

ze stelden een hele boel vragen, of ik pijn had, veel bloedverlies heb etc.....

gelukkig geen buikpijn en tot nu toe weinig bloedverlies, maar t kan een beginnende miskraam zijn, maar t kan ook een innestelingsbloeding nog zijn of een afstoting van bv 1 van een tweeling....allemaal erg onzeker nu dus

afwachten...

pfoe wat moeilijk!

Ik weet dat een miskraam een teken is dat t met t kindje ook gewoon niet goed is, en dat t als t geboren zou worden waarschijnlijk niet "gezond" zou zijn, en ik weet dat ik onwijs gelukkig ben met ons geweldige zoontje....

maar toch, wat ben ik verdrietig en wiebelig nu!

zucht
@ Miep83, wat naar zeg! Ik leef met je mee. Hoop voor je dat het goed gaat!
He Miep, wat een narigheid, ik hoop dat alles goed gaat. Mocht je nog langskomen in ziekenhuis? Wat een rot gevoel moet je hebben.
hey tijn 25 en engeltje 79

bedankt voor jullie reacties...ik hoop ook zo dat het wat onschuldigs is.....ik mocht langskomen bij de huisarts(post)maar de assistent zei dat die niet meer als haar zelf zou vertellen en omdat het na 5 uur was werd er zowiezo geen echo gedaan.ik heb er voor gekozen om thuis te blijven en af te wachten,en flink met mn man en zoontje te knuffelen...de schatjes!

Nu maar even ter ontspanning in bad.bloeding was er nu eigenlijk niet....hoop zo dat dat n goed bericht is! Maandag zowiezo ff verloskundige bellen!

Ik hou jullie op de hoogte! Morgen alleen hele dag n trouwreportage maken dus dan zal ik weinig tijdhebben.
Miep, hopenlijk valt het mee! Wat schikken zeg!
Schrikken Miep, hoop dat het loos alarm was, bloedingen komen erg vaak voor in het begin van de zwangerschap... En als er geen hevige krampen zijn....

Mijn nieuwe auto is een peugeot 207, een bescheiden familie auto. Ruim groot genoeg voor 1 kind, denk ik.

Gister mn beste vriendinnetje verteld dat ik zwanger ben, zij is nu 20 weken, ze was helemaal hysterisch, zo leuk om alles samen te ontdekken!!
@Miep Schrikken zeg maar wie weet valt het mee! Ik hoop het voor je ga zeker duimen!

@meike leuk dat je het je vriendin verteld hebt en dat jullie samen zwanger zijn leuk leuk! Een paar van mijn vriendinnen zijn toevallig op vakantie pfff anders had ik het niet voor me kunnen houden, ik probeer ook niet veel vrienden te bellen ben zo druk nu;-) anders vertel ik het toch als ik ze spreek!

Is echt beter nu na die miskraam om dit x eventjes te wachten en ach als het vrijjdag goed is (voor zover) dan vertellen we het wel.

@Alyla gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven