Uitgerekend Mei 2011

28-08-2010 21:44 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leeftijd:Uitgerekende datum: Bijzonderheden: Kindje nummer: Geslacht:Husky 29 27 april 2e , dochtertjeVerrassing Ellebelleel 29 28 april 9 maart groeiecho, 10 maart intake intake gynacoloog 2e, zoontje van 1 Jongen Mooirood 26 3 mei 1e Jongen Lettie 29 5 mei 1e Verrassing Tijn 31 6 mei 2e , zoontje van 2 Meisje Mon 28 6 mei 1e Jongen Ookeentheeleut 34 7 mei 2e, dochtertje Jongen Meike 29 8 mei 1e Jongen Tijgerboontje 26 9 mei 1e Verrassing Miep 27 12 mei 2e, zoontje van 2 (dec 2008) Charly 26 12 mei 1e Meisje Mevroi 30 12 mei 2e, zoontje van 2 Meisje Saxmania 34 16 mei 3e , 2 zoontjes van bijna 3 en bijna 1 Claudani 31 22 mei 2e, dochter Dani van 1,5 Meisje Aylapaelja 32 23 mei 1e Verwachtingsvol 29 26 mei 2e, dochter Daisy van 1,5
Hee meiden,

Ik praat graag gezellig met jullie mee!

Vandaag start mijn zevende zwangerschapsweek en ben dus uitgerekend in mei 2011. Voor zover ik nu kan berekenen is de uitgerekende datum 22 mei.

Leuk om ervaringen uit te wisselen!

Het is ons eerste kindje en ik vind het allemaal wat spannend!

Lichamelijk gaat het nog goed. Wel erg zere borsten en soms vlagen van moeheid. Verder alles nog rustig, dus ik ben dankbaar!

Ik ga dinsdag een weekje op vakantie en daarna willen we de families gaan vertellen van de zwangerschap. Leuk en spannend! Hebben jullie nog leuke ideeen hiervoor?
Drukke week achter de rug, dus veel bij te lezen

@Engeltje, als je het topic bij je notificaties of favorieten zet, is het makkelijker terug te vinden.

@Miep, hoe is het nu? Hoop dat het loos alarm is.

Gefeliciteerd Mon, met het kloppende hartje!

Ik geloof dat er ook een paar nieuwe zwangere meiden bij zijn, van harte gefeliciteerd!

Wij hebben vandaag het verjaardagsfeestje gevierd van onze jongste (althans nu nog de jongste). Was erg leuk, maar ook errug vermoeiend, hahaha. Hij is wakker tussen 11.30 en 14.30 uur, wat betekende dat ik ook een lunch heb gemaakt. Aangezien ik wel van koken houd, was dat best veul werk. Draai ik normaal mijn hand niet voor om, maar na de drukke week (waarvan ik 3 avonden op rij heel laat thuis was en 's ochtends om 6.15 uur de wekker weer) viel het niet helemaal mee. Maar niemand heeft iets gemerkt geloof ik.

Femme, wij hebben bij de eerste iedereen op de koffie gevraagd en een tekst op de taart bij de koffie laten spuiten. Een van de oma's vroegen we of ze de taart uit de doos wilde halen en wilde aansnijden. Oppasboekje o.i.d. doet het ook altijd goed. Of een opa- en omamok. Of geboorteflikken bij de koffie. Of breinaalden en wol voor de oma's. Met de voorwaarde dat je de gebreide creaties niet per sé aan hoeft te trekken
@ Miep: ik hoop voor je dat het allemaal onschuldig is!

@ Femme: gefeliciteerd

Wij hebben het onze ouders nu verteld. We zeiden toen we er waren dat we nog een leuke foto hadden en lieten toen de echo zien. Beide moeders zeiden: wat is dat? Terwijl ze dondersgoed wisten wat het was haha! Maar ze zijn allemaal heel blij.

Begin van de week zijn de broers en zus aan de beurt die het nog niet weten, spannend!
heyhey

hier even een berichtje van mij...

voel me rot doordat ik niet weet of t nu nog goed zit met die kleine of toch niet meer....een weekend wachten duurt ZO vreselijk lang! Morgen hang ik dus meteen om 8 uur aan de telefoon van de verloskundige met de vraag of ik langs mag komen en hopelijk een vervroegde echo kan krijgen om duidelijkheid te krijgen

gisteren tijdens de trouwreportage die ik deed veel aan de eventuele gevolgen gedacht maar gelukkig ook veel afleiding gehad. het bloedverlies was vrijdag het meest (ook niet heel veel hoor, maar toch....) en gisteren was het al minder en vandaag maar 1 druppel...hoop zo dat t innestelingsbloed is!!!! voel me nog steeds regelmatig misselijk en begin nu ook pukkeltjes (net als met de zwangerschap van mijn zoontje) te krijgen op mn rug, maar dit alles is helaas geen garantie voor iets positiefs omdat de hormonen nu zowiezo nog door mn lijf gieren....

we wachten af, als ik meer weet laat ik t horen...
Kim en Femme82 gefeliciteerd!

Miep83 wat schrikken zeg...ik hoop dat je vandaag gerustgesteld wordt!

LettieC ik ben morgen ook 9 weken en ik kan m'n buik wel een beetje zien nu. Zo'n 'puntige' buik.. Mijn broeken zitten verder nog goed. Als ik lig zie ik het ook nog...het is iets minder strak dan normaal.

Verwachtingsvol..ik moet ook heel erg aan het idee wennen hoor. Vind het soms heel spannend wat de reactie van mensen zal zijn die ik het vertel. Sommigen wisten niet dat ik gestopt met de pil was en dan ben ik soms een beetje onzeker over hun reacties. Iedereen vind het leuk maar toch.. Het komt denk ik ook dat ik de 1e ben in mijn vriendenkring en familie dus het is allemaal erg nieuw voor me.

Ik wil het eigenlijk snel aan mijn baas vertellen omdat het nogal wat gevolgen zal hebben voor zijn bedrijf als ik 3 maanden niet aanwezig ben (management functie). Hoe eerder ik het vertel, hoe sneller ik iemand kan inwerken om mijn positie tijdelijk over te nemen. Alleen...wanneer is nou het goede moment om het hem te vertellen! In ieder geval voor hij het echt aan mijn buik kan zien ...

Hebben jullie het trouwens al bij je verzekering gemeld? Ik moest toevallig een nieuwe verzekering aanvragen toen ik net zwanger was...heb het toch maar gemeld en ben benieuwd of ik daar iets van hoor..
We zijn net in het ziekenhuis geweest voor de echo aangezien ik bloedingen heb gehad, en deze echo dus niet 11 oktober is maar nu al. Aan de telefoon vertelde de verloskundig dat dit waarschijnlijk om een inwendige echo ging (HELP!) maar de mevrouw die de echo ging doen, wilde het eerst uitwendig proberen.

WAT EEN OPLUCHTING! Ik zag meteen het hartje kloppen! Alles is dus goed!

Ik zou het dus wel leuk vinden om ook in het lijstje opgenomen te worden, dus bij deze mijn gegegevens:

Naam: Miep 83, 27 jaar, uitgerekende datum: half mei, bijzonderheden: 27 september eerste echo gehad, hartje klopte, 13 oktober intake verloskundige, kindje nummer 2 (zoontje van 1 dec 2008)

o wat ben ik blij!!!!
super!!

wat een opluchting zeg!!
@ Miep: Gefeliciteerd! Fantastisch nieuws! Inwendige echo is trouwens niet zo erg hoor, klinkt erger dan het is! Maar gelukkig dat je het zo al zag!

@ Ayra: Ik heb nog niets aan de verzekering gemeld. Wacht denk ik nog even tot na volgende echo, volgens mij is het wel de bedoeling dat je dat in het eerste trimester nog doet..

Hier hoef je het pas uiterlijk 3 maanden voor de uitgerekende datum aan je baas te vertellen officieel.
@ Miep geweldig nieuws!

Ik heb je in de tabel gezet.

Waarom zou je het bij je verzekering melden??

Bij de geboorte moet je je kindje zsm aanmelden.

Maar bij zwangerschap niet volgens mij.

Behalve als je in januari een ander pakket wilt zul je misschien in de vragenlijst moeten aangeven of je zwanger bent.

Maar je bent "gewoon" in de basisverzekering verzekerd voor zwangerschap.
@Miep: super nieuws, moet een enorme opluchting zijn.

@Ayra: volgens mij is het "gebruikelijk" het te melden na 3 maanden (goede echo) of eerder als nodig in verband met beroep (röntgen/lichamelijk zwaar etc). Ik deed het bij de 1e na drie maanden en nu bij de 2e denk ik ook. Heeft werkgever echt nog veel tijd een vervanger te vinden.

Wat betreft de verzekering, is op zich handig om na 1e trimester te doen als je recht hebt op een kraampakket, Dan komt in maand 7 een megadoos (in ieder geval bij Menzis) met allerlei "enge" onmisbare bevallingsspullen. Scheelt veel geld.

Aan de nieuwe zwangere(n): gefeliciteerd!

Hier een zwangerschapskwaal gesignaleerd, misselijkheid 's ochtends en 's avonds bij eten. Gaat weg na eten dat je bijna niet door de strot krijgt. Ben blij een kwaaltje te hebben, alhoewel dat ook een andere mocht zijn Bij nummer één nooit misselijk geweest. Nu dus wel, zou dit betekenen dat het een meisje wordt ? hihi

Fijne avond allemaal, ik ga (helaas) nog even aan de slag met werk.
Miep wat een opluchting!! Gefeliciteerd met de goede echo!

Verwachtingsvol daar ga ik voor, na de misselijke weken een prima zwangerschap! Op zich heb ik dat bij mijn dochter ook gehad, in week 13 zat ik nog op vakantie in Schotland met een vuilniszak op een bankje in Edinburgh over te geven en daarna was het over en heb ik een prima zwangerschap en bevalling gehad, 3 dagen voor de bevalling zwom ik nog 40 baantjes.

Mon ook een kloppend hartje, whiehoeoe! Gefeliciteerd!

Wij hebben overmorgen dus de eerste echo, vind het wel spannend hoor!

Tijn daar dacht ik ook al aan, dat ze toch altijd zeggen dat de 2e bevalling sneller gaat. Bevalling van dochter ging ook erg snel. 's Middags om 4 uur twijfelde ik of ik nou wel of niet iets voelde, om 6 uur toch man maar gevraagd om thuis te komen, 7 uur was de verloskundige er en had ik 3 cm ontsluiting, 8 uur 8 cm ontsluiting en 9 uur was ze geboren! Hoe moet dat nu dan wel niet gaan??

Claudani hoe is het met jou met de misselijkheid?

Meike leuk dat je het aan je vriendin verteld hebt! Een vriendin van mij is nu 22 weken, die heb ik het ook verteld.

Femme gefeliciteerd en fijne vakantie! Waar gaan jullie naartoe?

Saxmania wat een leuk idee van die taart!

Engeltje erg he dat kraampakket? Er zat toen wel een lijst bij in wat het allemaal precies was, maar dat wilde ik helemaal niet weten, heb die doos ook niet zelf uitgepakt!

Nou het gaat hier een stuk beter gelukkig, de zetpillen doen hun werk. Heb er nu nog 2 per dag. Wil het weekend wel proberen of het met 1 ook gaat, huisarts zegt dat ik voorlopig wel 2 per dag mag blijven gebruiken, maar als het niet noodzakelijk is doe ik het liever niet natuurlijk.

En woensdag dus de echo, spannend!!
ghi alsof ik de bloeding alweer bijna vergeten ben: weer op en top misselijk holadiehey! En we doen weer braaf mee met MvM!
Terug van een paar dagen weg geweest. Heb wel van alles gelezen, maar nog niet gereageerd.. Dan nu;

@Miep wat een goed nieuws! Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken moest zijn. Maar erg fijn dat je een kloppend hartje hebt gehoord!!

@Husky, jij hebt vandaag toch ook de echo of niet? Hoe is het gegaan?

@ Engeltje, vervelend dat je nu ook misselijk bent..

@ Ayra en allen, is het ook niet zo dat je het bij de verzekering moet melden ivm de kraamzorg? Kijk dit soort praktische dingen ontgaan me altijd een beetje en denk dan van ohww.. het duurt toch nog zo lang, maar in mijn stad schijn je er wel snel bij te moeten zijn, anders moet je de kraamzorg zelf betalen..

Hier terug van een bezoekje aan het echocentrum! Vriend en ik kijken nu hartstikke blij naar 4 leuke foto's van ons wurmpje (want dat is het feite nog ) We zagen het hartje kloppen, echt zo bijzonder om te zien!! Het bewoog ook al best wel (rek en strek enzo hahaha :-)) Ben blij en het wordt nu allemaal wat 'werkelijker'. Durf nu ook dingetjes te gaan regelen zoals kinderopvang, stiekem misschien wat kleertjes kopen.. Ohw spannend allemaal!!!
Lettie wat goed! Gefeliciteerd!

Melden bij de verzekering is idd ivm kraamzorg.

Hier ook de eerste echo gehad vanochtend en alles was goed, een krachtig kloppend hartje! Uitgerekende datum is voorlopig 2 mei, maar omdat ik dus nog geen 10 weken ben mocht ze dit nog niet officieel vaststellen en krijg ik 19 oktober nog een extra echo!

Hihi Miep, wie had er gedacht dat je blij zou zijn omdat je misselijk bent!
Mon82, Claudani en Saxmania; dankjewel voor jullie felicitaties!

Iedereen uiteraard ook gefeliciteerd met hun zwangerschap!

Afgelopen 3 dagen zijn een absolute rollercoaster geweest voor ons;

Zondag had ik wat bruine afscheiding dat gedurende 5 uur doorontwikkelde tot een hevige bloeding. We zijn naar de huisartsenpost geweest. Ik mocht op de tafel gaan liggen, de dokter trok een handschoen aan, maakte deze nat onder de kraan en stopte haar vinger gedeeltelijk in mijn vagina, haalde deze eruit en liet me deze zien terwijl ze zei “kijk eens hoeveel bloed er op zit”. Na het onderzoek zei ze dat gezien de hoeveelheid bloed het waarschijnlijk op een miskraam zou uitdraaien. Wij natuurlijk helemaal overdonderd en naar huis. Weg roze wolk, hallo diepe zwarte put.

Maandag heb ik de fertiliteitspoli gebeld (we zaten/zitten in de MMM) en kon ik vanochtend terecht voor een echo. Inmiddels was het bloeden van zondag op maandag gestopt en had ik nog maar een enkele keer een klein beetje bloed. De arts op de poli zag na een paar seconden al dat er een vruchtzakje zit met dooierzakje en dat er op dit moment helemaal geen sprake is van een miskraam. Verder is onze zwangerschap nog dusdanig pril dat het niet raar is dat er niet meer te zien is. Vandaag ben ik 6 weken 2 dagen, mits ik uitga van een cyclus van 28 dgn en een luteale fase van 14 dgn. Ik heb al een tijdje het vermoeden dat mijn luteale fase korter is en dan zou ik dus vandaag 5 weken en 4/5/6 dagen zijn. De echo die we gezien hebben komt dan ook meer overeen met de plaatjes van echos van dezelfde zwangerschapsduur die je op internet ziet. Conclusie van de arts was dat we moeten afwachten en dat we elkaar volgende week vrijdag sowieso weer zien voor de echo in week 7. Dus in principe zijn we vergelijkbaar met elk ander paar wat even ver is.

En nu, ben ik moe, misselijk, en zien we in de verte de roze wolk weer (maar wel de bloeding in gedachte houdend).

Hebben jullie ook dat je niet kunt wachten tot een echo met kloppend hartje, dat je geen zin hebt om te werken en dat de tijd zo ontzettend langzaam gaat??
heyhey

sinds vannacht weer bloedverlies, t moet niet gekker worden hier! Gelukkig schijnt (we moeten het maar geloven) weinig bloedverlies te zijn omdat mijn maandverband niet vol met bloed zit, zelfs niet na een dag. het kan zijn dat mijn baarmoedermond nu veel gevoeliger is.....als het erger wordt moet ik weer bellen!

een kloppend hartje zegt voor mij op dit moment dus helemaal niets, vooral niet nu ik vandaag PAS 7 weken ben. Maandag een kloppend hartje gezien, maar zolang de 3 mnd nog niet voorbij zijn is de roze wolk hier voorlopig ben ik bang even weg....

@aljapaelja: Succes meid! weet hoe je je voelt! Onzeker he..... t beste!

groetjes maar weer allemaal!
@miep, irritant dat je weer een bloeding hebt. Blijft afwachten, waren die 12 weken maar alvast voorbij...

Hier verder alles zn gangetje, nog wel wat kwaaltjes, maar het is uit te houden. Volgende week do echo, spannend, is ook al snel.

Heb alleen klein dilemma; heb zaterdag een bedrijfsuitje, we gaat een chocolade workshop doen en daarna uit eten. En als ik ergens allergisch voor ben nu ik zwanger ben is het chocolade (normaal kan ik hier kilo's van op...) dus wat zal ik doen? Meegaan of alleen uit eten..... lastig....
@aylapaelja en miep: wat balen van dat bloedverlies! Maar gelukkig hebben jullie allebei nog wel hoop op een goede afloop!

Ik moet zeggen dat ik vandaag echt niet lekker ben, ik heb buikpijn (denk last van mijn darmen), ben supermoe en moet ook te pas en te onpas huilen. Voor mijn gevoel gaat het helemaal niet zo goed en mijn borsten doen ook opeens geen zeer meer. Ik mag 13 oktober voor 2de echo maar dat is echt nog heel ver weg. Ik heb het gevoel dat ik een beetje overspanennen ben. Hoop dat het morgen weer over is, anders blijf ik mooi een dagje of twee thuis om uit te rusten!

@ Meike: lastig dilemma! Kan je niet ineens aan het lijnen zijn ofzo? Als je zelfs de geur ranzig vindt, zou ik alleen maar mee gaan eten!
hey mon 82

lekker een warm bad of warme douche nemen: lekker maskertje opdoen enzo, effe lekker ontspannen! Altijd goed

en huilen kan ik ook heel goed, das alleen maar goed! en wat daagjes uitrusten is alleen maar goed voor jou en je beeb!

take it easy!
Zo even weer helemaal bij gelezen wat is er een hoop gebeurd!!!!

Kom op he allemaal positief proberen te blijven denken en goed je rust nemen!

@mon ben het met miep eens lekker relaxen..

@miep super nieuws gefeliciteerd!

@husky gefeliciteerd!

@meike kun je niet gewoon mee gaan en iets eten onopvallend dan;-)

@ayla Ik ga voor je duimen dat alles goed gaat komen! En idd kan het ook niet afwachten om de echo te zien.

@husky de misslijkheid hier word erger, ik moet niet overgeven maar krijg snel een honger gevoel dan word ik misselijk maar al ik dan iets eet dangaat het wel weer.

@lettie fijn nieuws! gefeliciteerd!

@femme ook gefeliciteerd en welkom, en een fijne vakantie

Verder gaat het hier goed, wel erg moe ga smiddags ook gewoon even liggen ik werk in de zorg, elke dag tot 12 uur dus als ons dochtertje haar middag slaapje doet gaat mama gewoon ook even slapen;-) lijk wel een oud wijf maar heerlijk om aan toe te geven;-).

Ik heb echt al een opgezette buik doe nu maar wijde dingen aan ahha..

Nog even afwachten tot vrijdag dan eindelijk de echo spannend!

liefs mij
en weer een bloeding net....maar we blijven toch positief! Geen buikkramp dus geen stress...

hopen dat ik nu wel eindelijk weer effe kan slapen, sinds vrijdag dus bijna geen oog dicht gedaan. tussen de middag toen mijn zoontje sliep ook effe twee uur geslapen: heerlijk!
Miep83 wat goed! Opluchting inderdaad! Maar die bloedingen zijn dan wel weer raar. Heb wel gelezen dat t normaal kan zijn..af en toe wat druppels.

Ik ben er al even uit qua verzekeringen in NL. Ik moest het wel melden, waarschijnlijk omdat ik dus n ander soort verzekering heb (expat). Ik moest een aanvullend pakket nemen om het vergoed te hebben...

Leuk zo'n echo! Ik ga dat ook ff afspreken. Zo Lettie, dat je al van alles zag bewegen dat is wel heel bijzonder!

AylaPaelja... dat is wel even schrikken... hoop dat het goed komt!
aangezien de bloeding licht aanwezig blijft net weer de vk gebeld, as maandag krijg ik weer een echo, ookal kunnen ze dan nog geen garantie geven dat t goed blijft gaan, maar het geeft mij zeer zeker rust. ze zei dat ik tot de 12 wk echo elke wk een echo mag als de bloedingen blijven om mij wat rust te geven! opluchting! Alhoewel het natuurlijk wel mega spannend is om daar in die wachtruimte te wachten: zal t hartje nu nog steeds kloppen????!!!!

straks rustig het weekend in: weinig afspraken, lekker veel rust en veel slapen zal me goed doen....
Succes Miep83!

Bij mij is het bloeden gestopt, alhoewel er af en toe nog wel een minidruppel is.
getsie voor degene die bloedingen hebben. Ik krijg een beetje redevu idee van het vorige zwangerschap forum waar ik in mee schreef. Zal niet zeggen hoeveel daar misging tot de 20-23 weken...

Hier alles goed. Niet misselijk, wel een cupmaat erbij en ik geef al melk (was net 3 maand gestopt met bv)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven