Uitgerekend Mei 2011

28-08-2010 21:44 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leeftijd:Uitgerekende datum: Bijzonderheden: Kindje nummer: Geslacht:Husky 29 27 april 2e , dochtertjeVerrassing Ellebelleel 29 28 april 9 maart groeiecho, 10 maart intake intake gynacoloog 2e, zoontje van 1 Jongen Mooirood 26 3 mei 1e Jongen Lettie 29 5 mei 1e Verrassing Tijn 31 6 mei 2e , zoontje van 2 Meisje Mon 28 6 mei 1e Jongen Ookeentheeleut 34 7 mei 2e, dochtertje Jongen Meike 29 8 mei 1e Jongen Tijgerboontje 26 9 mei 1e Verrassing Miep 27 12 mei 2e, zoontje van 2 (dec 2008) Charly 26 12 mei 1e Meisje Mevroi 30 12 mei 2e, zoontje van 2 Meisje Saxmania 34 16 mei 3e , 2 zoontjes van bijna 3 en bijna 1 Claudani 31 22 mei 2e, dochter Dani van 1,5 Meisje Aylapaelja 32 23 mei 1e Verwachtingsvol 29 26 mei 2e, dochter Daisy van 1,5
@ husky, fijn dat alles goed was! Ik ben trouwens precies zo ver als ik dacht, dus uitgerekende datum blijft 5 mei.

@ Miep, jeetje wat een onzekerheid. Ik kan me voorstellen dat je blije gevoel even helemaal weg is, maar probeer (hoe moeilijk ook) vast te houden aan het recente goede nieuws, hopelijk sterkt je dat om de week steeds door te komen. Fijn dat je nu elke week een echo mag.

@ Aylapaelja. Wat een rollercoaster inderdaad!! Raar dat die arts zo resoluut was, kan me voorstellen dat de schrik er daardoor flink inzit. Spannend om volgende week vrijdag af te wachten..

@ Meike81, weten je collega's dat je erg van chocola houdt? Anders kan je toch gewoon zeggen dat je het niet lust, of althans niet van vloeibare choco ofzo, of niet van het marsepein dat er in zit. (heb nl een keer bonbons gemaakt en dat was van een marsepein-basis, waardoor het voor de marsepein-haters niet te eten was) Lastig he, zelf vind de smoesjes omtrent alcohol steeds lastiger, heb de laatste tijd maar gewoon een paar borrels afgezegd, ben een beetje smoesje-beu!

@ Mon82, gewoon even quality time voor jezelf nemen hoor, anders worden het 9 hele lange maanden! Ik heb ook vaak het gevoel flink te moeten zijn, gezellig te moeten doen, etc, maar uiteindelijk moet je naar je lichaam luisteren. We zijn hard aan het werk dames vergeet dat niet

Verder gaat het hier goed. Ik heb alleen heel erg buikpijn vanwege de obstipatie. Het lijnzaad heeft een weekje geholpen, maar ben nu weer bij af. Toch maandag maar eens bij de VK aankaarten of ze er wat voor heeft.. Daarnaast baal ik omdat ik striae heb gekregen op mn borsten Ze groeien zo hard, het lijkt wel of ze nu al anderhalf cupmaat groter zijn, en ik had al cup d. Maar goed, als het hier bij blijft...
Miep en Aylapaelja wat schrikken! Paelja bij jou is het dus wel gelukkig al weer gestopt. En Miep wat super aardig van je verloskundige dat je nu voorlopig elke week een echo mag!

Tsja en je leest overal dat bloedingen in het begin van de zwangerschap niks hoeven te betekenen en heel normaal kunnen zijn, maar toch schrik je ervan he, vervelend hoor. voor jullie.

Mon lekker rustig aandoen hoor! Het klinkt vast ontzettend als een cliche, maar ook al zie je aan de buitenkant verder niks, je lichaam is heel hard aan het werk en er gebeurt vanalles dus dat kost een hoop energie!

Lastig Meike van zaterdag! Kun je 's avonds als jullie uit eten gaan wel gewoon eten denk je? Of heb je dan ook weinig trek? Anders zou je het er met de workshop inderdaad nog op kunnen gooien dat je op de lijn wilt letten en dan zoiets van "kan er beter niet aan beginnen, want als ik nu chocola ga proeven, hou ik de hele middag niet meer op!" En als je dan met het etentje redelijk normaal eet, dan valt het misschien niet echt op...

Hier gaat het gelukkig iets beter met de misselijkheid, gebruik dan wel nog steeds die zetpillen, maar goed. Wel heel erg moe, maar net als Claudani slaap ik als het kan 's middags gewoon even met de kleine mee. Vanochtend toch gaan babyzwemmen met dochterlief, dus ze slaapt nu als een roosje en dat ga ik ook zo even doen!
Hey Lettie, vervelend van je buikpijn. De Roosvice Laxo en zo, helpt dat misschien nog? Of heb je dat soort dingen al geprobeerd? Heb er zelf geen last van, ook niet in mijn vorige zwangerschap, maar ik zag dat nog wel eens als tip voorbij komen in het andere topic waar ik nu bijna 2 jaar schrijf.
Oja, Mooirood hoe gaat het nu met jou met de misselijkheid? Gebruik je ook de emesafene nog steeds?
Dank jullie wel voor de lieve adviezen! Ik ben vandaag maar thuisgebleven en dat doe ik morgen denk ik ook nog wel. Ben nog steeds heel moe en heb buikpijn en keelpijn blegh! Gelukkig heb ik van mijn internist gehoord dat ik gewoon mijn vezelpoedertjes mag blijven gebruiken (daar was ik mee gestopt), als het goed is komen mijn darmen dan eindelijk weer op gang

@ Miep: wat naar dat je nog steeds aldoor bloedingen hebt! Ik hoop dat je door de echo's idd wat gerust gesteld wordt!

@ Lettie: ik heb ook van die laxo roosvicee geprobeerd en pruimen (verse en gedroogde) misschien dat jij er baat bij hebt? Ik niet maar ik ben sowieso een probleemgeval qua darmen :P

Ik heb dan misschien geen kindje om tegelijk mee te gaan slapen, maar ik ga wel lekker op de bank liggen zo
lijnzaad is een echt aanrader!
voor de kloppende hartjes

Wat verontrustend steeds die bloedingen Miep, bah. Maar fijn dat ze je goed in de gaten houden.

Merk dat ik nog erg afwachtend ben, dus ook hier op het forum, dinsdag de echo en daarna wordt het vast beter!
quote:ellebelleel schreef op 30 september 2010 @ 17:30:

Merk dat ik nog erg afwachtend ben, dus ook hier op het forum, dinsdag de echo en daarna wordt het vast beter!

Ik herken het. Wij hebben vrijdag de echo, als die goed is, dan staan we onszelf weer toe om op de roze wolk te gaan zitten. Op dit moment is de zwarte put nml ook nog dichtbij.

Jongens, jongens, jongens, wat zullen we blij zijn met een kloppend hartje!!!
@ Ellebeleel en Aylapaelja: ik snap hoe jullie je voelen! Jezelf niet te gek maken he?

(dat doe ik al genoeg :P ik maak me nog steeds de hele tijd druk of het wel goed gaat, helemaal nu ik ziek ben.)

Vandaag kwam mijn moeder bij me en ze gaf me een paar babyslofjes, zo lief! En Monman kreeg een babymutsje, too cute!
@Lettie en Husky: gefeliciteerd met de kloppende hartjes, heerlijk om te zien he!!

@Miep, vervelend dat de bloedingen blijven komen, wel fijn dat je wekelijks een echo zou mogen krijgen tot de 12 weken grens, in ieder geval een geruststelling. Bij je wachtkamer opmerking kreeg ik het hele gevoel terug van mijn eerste kindje, wat was dat spannend. En nu nog steeds...

@Aylapaelja: vervelend dat je een bloeding had. Fijn dat de echo nog een normaal beeld gaf.

@Mon:leuk zulke cadeaus! Lekker even wegdromen.

Hier alles goed, morgen nog een werkdagje en dan weeeekend! Jippie. Klachtjes zijn zelfde gebleven:misselijk, moe en ook wat maagzuur (bah)
joehoee gisteren een heerlijjke overgeef dag gehad pfffffffffffffff

maar goed allemaal voor een goed doel!

Nog even een uurtje liggen mega moe en misselijk maar daarna naar de gyn voor een echo spannend!! Ben wel een beetje zenuwachtig maar goed dat hoort erbij..
@ Claudani: hoe is het gegaan bij de gyn??

Ik ben nog maar een dagje thuis, hoofdpijn, moe en buikpijn blegh! En vanmorgen keek ik in de spiegel en heb ineens allemaal rode pukkeltjes in mijn gezicht :S Ik hoop niet dat dat een nieuw kwaaltje is en dat het veel erger gaat worden...
joehoeee goed nieuws hartje kopt!! blij blij blij!!

@mon goed dat je thuis bent ff relaxen belangrijk aan de kleine spruit te denken, ik moet het weekend nog werken door de misselijkheid heen dan maar.

@ayla @miep en paelya hoe is het nu? bloedingen al gestopt?

@meike wat heb je tegen je collega's gezegd?

Wij gaan het trouwens nou wel vertellen;-)
Ik ga morgen niet naar de Choco workshop (heb dat alleen tegen mn baas verteld, de rest weet niet dat ik niet mee ga ) en dan aan het begin van het etentje ga ik het vertellen, weten ze ook gelijk waarom ik zo zit te gapen de hele tijd!!
Hier geen bloed meer.

Miep, hoe is het bij jou????
hallo allemaal..

ik heb vandaag positief getest, was 16 dagen overtijd. maar omdat mijn cyclus ook nog wel eens raar wil doen. durfte ik nog niet te testen.

ik heb al 1 zoontje hij word in dec 3 jaar..

zelf ben ik 25 woon sinds kort in friesland..

liefs
Hallo allemaal,

Hier drukke dagen achter de rug met de verjaardag van mijn zoontje...

Allemaal erg leuk, maar nu wel extra vermoeiend.

Morgen nog 1 dag visite en dan is het weer voorbij.

Had echt flink bij te lezen zeg!

Ik leef mee met degenen met de bloedingen, ik duim dat het allemaal goed mag gaan!!

Ik kijk zelf ook elke keer (vanaf dat ik ongesteld had moeten worden) dat ik naar de wc ga of er geen bloed in mijn slipje zit ik denk dat dat ook wel blijft tot na de echo.

Spannend nog een week wachten...

Heb er wel een goed gevoel bij maar je weet maar nooit...

Ben nu eigenlijk wel bang dat het er 2 zijn ofzo

Ik heb de tabel weer bijgewerkt, als er nog iets mist dan hoor ik het wel!

Fijne avond verder.

Liefs
Hai allemaal,

even niet geweest van zo beroerd. Gaat nu iets beter en hoop dat ik vanaf nu weer wat meer kan schrijven en op iedereen kan reageren.

Mamma van M...welkom

Husky, lief dat je ernaar vraagt. Ja slik gebruik nog steeds emasafene en primperan. Zonder kom ik echt de dag niet door. Alleen een nare bijwerking, het zijn dus zetpillen he en krijg er zo'n last van mijn darmen van.

Heb jij daar ook zo'n last van?

Verder beperkt het spugen zich nu van 1 tot 3 keer per dag ipv. 10 keer dus er zit verbetering in.

Fijn ook om te lezen dat er steeds meer kloppende hartjes bijkomen! Dan wordt het ineens een stuk echter.

Bij iedereen die bloedingen had, zijn ze weer gestopt?

Spannend Meike, je collega's morgen vandaag zie ik. Hoe ging het? Sinds gister weten ze het bij mij ook eindelijk. Is wel fijn aangezien ik dan geen smoesjes meer hoef te verzinnen waarom ik thuis ben.

Ik heb trouwens bij de verloskundige een zwitsal tas gekregen met allerlei boekjes en monstertjes. En ook met een TE schattig knuffelpopje erin. Zo lief Ik heb er meteen 1 bij besteld voor reserve.

Zo, Ik hoop dat ik vanaf nu weer lekker kan meeschrijven!

Liefs MR
Nog gefeliciteerd Tijn!

Ik had ook elke keer het gevoel van een tweeling, ook misschien omdat het een beetje een angst van me is. Mijn vriend helemaal gek gemaakt. Maar gelukkig is het er 1.

Ben benieuwd bij jou!
hi meiden

weer even een berichtje, het bloeden is nog steeds aanwezig maar niet veel hoor!

gisteren was ik erg in paniek, opeens krampen in mijn buik....verloskundige gebeld en die gaf aan dat de kans groot was dat een miskraam begonnen was *slik*

maarrrrrrr

het is niet doorgezet, kramp was voor korte duur, nu ziek, dus waarschijnlijk buikgriep! PFOE!

nu wachten op de volgende echo, maandag middag!

fijn dat bij de anderen de bloedingen zijn afgelopen en er weer wat hartjes kloppend zijn gezien! heerlijk he?!

genietsze allemaal, na maandag hoop ik weer echt mee te genieten
Zijn jullie ook zo ontzettend moe?!?!?! Gaaaaaap....

Had dat bij de eerste 2 ook wel, maar nu echt extreem. Wat voor mij ook een geheel nieuwe ervaring is, is de misselijkheid (overigens zonder overgeven, dus ik mag zeker niet klagen).

Vervelend dat er een aantal met bloedingen lopen. Hopelijk valt het allemaal mee. Erg spannend...

Fijn, mooirood, dat het ietsje beter gaat.

Mama van Marijn, welkom! Wat een zelfbeheersing zeg om 16 dagen te wachten met testen. Petje af!

Hier verder weinig bijzonders. Ik sleep me echt door mijn werkdagen heen. Thuis blijven zit er voor mij niet in, want eigen baas en dan ook personeel werkloos (maar wel doorbetaald) rondlopen. Dus proberen vol te houden maar. Met als gevolg dat ik 's avonds vaak al om half negen op bed lig. Ben blij als ik de kids gedoucht en wel op bed heb liggen. Arm grut, hebben momenteel niet zo heel veel aan mama op haar vrije dagen Ik kom niet veel verder met ze dan binnen puzzeltjes maken, boekjes lezen e.d. Geen puf om met 2 van die doerakken te gaan wandelen of zo. Ach, komt wel weer over een paar weekjes.

Ik ga hier een beetje opruimen en dan lekker mijn bedje in
@Tijn bij ons een kloppend hartje
@ claudani direct gewijzigd!

@ Saxmania ik ben ook zo vreselijk moe.

Lag er gister ook om half 9 en als een blok geslapen...

Nou ja gewoon lekker aan toe geven.

Enne misschien dan nu een meisje???

@ Mooirood, fijn dat het weer beter met je gaat!

Ik had ook zo'n tas, maar dan met een badeendje...

Leuk is dat he.

@ Miep nog even volhouden tot maandag
@Mooirood; jeetje 10x spugen op een dag dat lijkt me geen pretje!! 1-3 x lijkt me nog erg vervelend. Ben je nu ook thuis van je werk?

Hier valt misselijkheid inmiddels erg mee. Alleen nog geen trek in veel dingen.

Heb zojuist aan mn collega's verteld dat ik zwanger ben, maar een hoop hadden het al door!! O.a. door mijn gaap-aanvallen. En van de week ging ik ineens tussendoor crackers eten, omdat ik echt iets moest eten, dat was dus ook opgevallen!! In ieder geval hoef ik er vanaf nu niet meer over te liegen!
*breekt even in*

Hé MooiRood wat leuk dat je me even hebt opgezocht.

Jij ook van harte gefeliciteerd! Ik heb even gespiekt in de tabel (deze is toch leuker dan die van 'ons' oude topic ) en zo te zien gaat het heel goed met je. Al een echo gehad en een kloppend hartje gehoord, ik ben jaloers!

Ik zit nog steeds met samengeknepen billen te wachten tot woensdag, dan krijg ik mijn eerste echo bij de gyn (ben dan 6,5 week ongeveer)

Ik mag nog niet naar de verloskundige, ik heb uiteindelijk 4 miskramen gehad, dus mij laten ze daar voorlopig nog niet gaan.

Ik voel me gelukkig wel heel anders dan de andere keren dus ik heb goede hoop! (5 maal is scheepsrecht toch?)

Ik ga af en toe even bij je spieken hoe het met je gaat, vind het echt super voor je! Heel veel succes en ik zal af en toe even inbreken ha ha ha.

*breekt weer uit en bedankt voor de gastvrijheid*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven