Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
De echt mooie zwangere buik komt pas met een maand of 6 vind ik.. Tot die tijd is het inderdaad een "iets teveel pizza gegeten buik" of "klein beetje zwanger buikje".

Gaan jullie nog buikfoto's (laten) maken?

Ik heb van de week een bikini besteld, maar moet 'm nog passen. Ben qua bh maat al 2 maten groter gegroeid.. Drama.

De komende 2 maanden zijn idd een beetje saai M2B. Kleine groei qua buik en als je mazzel hebt vanaf 16 weken wat geplop. Bij de 1e voelde ik dat pas met een week of 20. En de 20 weken echo dan eindelijk! Ben wel erg benieuwd naar het geslacht..
Zojuist voor het eerst ziek gemeld vanwege misselijkheid.

Wel al 2x eerder bij 6 en 7 week spontaan de werkvloer verlaten vanwege een dreigende miskraam (bleek niet zo te zijn).

Wou me niet afmelden.

Doe nl. werken en leren en zit in mijn afstudeerjaar en ben op deze plek pas sinds 10 januari werkzaam.

Maar ja ziek=ziek. Met medicatie heb ik nu al 3x overgegeven een erge dag dus....

ik wil ook al positiekleding bestellen maar geen idee hoeveel ik ga groeien dus ik wacht tot het echt nodig is. Volgende week koop ik wel een positiejeans, altijd handig en zit denk ik erg lekker.
Hahaha ik werk allang in mn positiebroek, mijn darmen zijn goed gezwollen. En mijn buik dus ook!

Alleen net ontzettende buikpijn maar zit ook erg verstopt dus zal wel daarvan komen. Even gaan liggen op me werk hahaha

Het overgeven enzo is weer in volle glorie terug hahaha ik heb gister de hele dag alles uitgekotst. Echt erg! Was bij me ouders en heb echt de hele badkamer rn wc onder gekotst.

We willen het vrijdag vertellen. Zijn ouders die weten het al ( die reformeerde) en ze reageerde eerst heel erg geschrokken ( totaal niet verwacht hadden ze het) en net was ze al kinderwagens aan het kijken op internet dus dat zit wel goed!

Ahhahaa grappig al die verhalen van jullie! Hopen dat ik me wel weer beter ga voelen net als jullie! Ik werk nu nog maar 3 dagen omdat ik (serieus) na 2 uur werken in slaap val, en dan blijf ik maar lopen en bezig om niet in slaap te vallen maar het werkt slecht, en kan geen koffie of cola enzo drinken want das weer slecht dus ben blij dat ik morgen vrij ben :D zo alleen me lunch er nog uit spugen en dan kan ik weer verder werken
Wat leuk al die ervarinen enzo....

Ik ben vandaag 12 weken en 4 dagen en heb wel positiekleding aan, mijn buikje groeit behoorlijk en gewone kleding zit echt niet meer lekker althans vindt ik...

Zaterdag naar de prenatal kijken voor verdere kleding
Oh, bruiloften, ik ben er dol op. Jammer dat je (als het goed is) maar een keer trouwt!

Hier de echo gehad, alles was helemaal prima, leuke echo foto's gekregen, dus helemaal n mijn nopjes. Ben nu 12 weken, nog steeds moe maar verder geen klachten.

Vandaag dus iedereen bellen en dan morgen op mijn werk vertellen.

Hier nog geen positiekleding, maar ik trek wel als ik thuis kom vaak mijn trainingsbroek aan.
C77, gefeliciteerd! Fijn dat de echo goed was. Veel plezier met bellen.

Margriett: ik heb vorige week nog leuke afgeprijsde zwangerschapskleding bij prenatal zien hangen en een spijkerrokje meegenomen. Ze hadden ook veel mooie afgeprijsde broeken (helaas niet mijn maat) Hopelijk is er bij jullie ook opruiming, dat scheelt weer geld, al die babydingen zijn al duur genoeg, haha. H&M heeft ook fijne betaalbare positiekleidng.

Weekend en Meisjegroningen, wat een ellende dat die misselijkheid bij jullie nog steeds niet weg is.

Weekend: fijn dat je schoonmoeder al aan het idee begint te wennen dat ze oma wordt. Je schreef al eerder dat je het spannend vond om het ze te vertellen. Deden ze nog moeilijk omdat jullie niet getrouwd zijn? Knap dat je het nog niet aan je eigen ouders hebt verteld. Hebben ze nog niet zitten vissen doordat je steeds zo misselijk bent? Ze beginnen vast al eea te vermoeden, of niet?
Ik vind het wel grappig dat er onderling toch zo veel verschil in zit. Bij niemand loopt de zwangerschap ook maar een beetje hetzelfde. Dat is wel grappig vind ik.

Bij mij op het werk zijn de discussies ontstaan of het een jongen of een meisje zal worden. De een denkt een jongen, de ander een meisje omdat mijn haar zo veel dikker is??? En waarom die jongen, dat weet ik eigenlijk ook niet! Haha.

Oh help, daar heb je het verschrikkelijke fruitmonster weer....
Hallo allemaal,

Voor de dames die een echo hebben gehad, gefeliciteerd!! Fijn dat alles goed zit. Ik ben nu 11,5 wk, en volgende week ga ik mijn leidinggevende inlichten en de overige collega's (mijn eigen team weet het al). Pas volgende week vrijdag (dan bijna 13 wk) hebben we de termijnecho. Maar hier beginnen toch weer wat twijfels... Het is zo onwerkelijk allemaal nog.. Hoe weet ik of alles nog goed zit? Ik heb al wel een kloppend hartje gezien, maar toch vind ik het weer spannend... Want wat als... daar denk ik maar liever niet aan.

Herkennen jullie dit ook?? De angst dat het alsnog mis kan gaan?

Ik heb geprobeerd mijn baarmoeder te voelen, oftewel die rubberen rand/bal. Maar het is mij nog niet gelukt.. Wie wel???

Fijn weekend alvast voor wie dat al hebben!!

(ikke wel... heerlijk)
Ik heb ook geen rubberen bal gevonden hoor!

En de twijfel blijft hier ook altijd aanwezig hoor. Ik heb en kloppend hartje gezien, maar nog niet gehoord, en met mijn eigen doller kan ik nog niets vinden. Dus hier blijft de twijfel ook in huis... Op de doos staat wel dat je vanaf 12 weken pas Iets hoort en zo ver ben ik nog niet. Hou me daar maar aan vast.

En bij ons duurt de termijnecho ook nog 2 volle weken. Gelukkig niet aan het einde van de dag. Dat scheelt dan weer wel....

Voor de meiden die vandaag het grote nieuws gaan vertellen, succes. En geniet ervan!
c77 gefeliciteerd met de goede echo.

Voor de rest heb ik veel gelezen, maar niet zo veel onthouden. Het is ook na na bedtijd voor mij. Mijn vriend lacht er mee, hij moet elke ochtend om 7 uur vertrekken en gaat redelijk op tijd naar bed. Normaal bruis ik dan nog van de energie en ga ik de was nog doen, terwijl hij sloom zijn tanden poetst. Nu is het aardig omgekeerde wereld.

En, ik heb me nog wel zo op de Carnaval verheugd Morgen maar rustig aan doen, misschien dat ik dan nog even kan gaan.

Net bij mijn schoonmoeder op bezoek geweest. Mijn schoonzusje is over 8 weken uitgeteld en we kregen dus het ene na het andere babyverhaal te horen van schoonmoeders. Mijn vriend en ik gniffelde tussendoor... ze zou eens moeten weten. Over twee weken gaan we het vertellen.

Heel veel plezier voor degene die het dit weekend het leuke nieuws gaan vertellen.
Oke misschien niet zo heel fris nieuws hoor maar :p ik had gister seks en ik merkte echt dat ik mijn buik voelde, een soort bal in me buik ( kan zijn dat jullie die bedoelde) dus probeer eens seks te hebben misschien voel je hem wel dan, nog nooit eerder gevoeld namelijk, ook niet met voelen aan me buik. Voelde heeel gek haha.

Gister 3rompertjes van schoonmoeder gehad -oo wat iniminie klein- en een kaart met gefeliciteerd dat je in verwachting ben ( wist niet dat ze die hadde ma eg heel lief dus )

Zo mijn moeder vertellen en vader natuurlijk maar dat is pas in de avond. En dan een feest
*breekt ff in*

Wat Weekend zegt, als je klaarkomt trekt je baarmoeder samen tot een bal. De eerste keer schrok ik me rot, maar vooral als je wat verder bent is dat enorm gaaf! Ziet er ook grappig uit. Ghe, er komen weer allemaal herinneringen boven.
Haha oke leuk! Ik vond het ook grappig! Ook zonder klaarkomen ( daarvoor) was het echt een bolletje wat grappig voelde

Alleen wel erge last van krampen en steken dat ik af en toe in bed wil blijven vanwege de pijn. Aja het rekt een beetje :p
Heel logisch allemaal. Succes met jullie kwaaltjes.
Geruststellend om te lezen dat meer mensen de 'bal' niet voelen en ook met de dopler niets horen nog. Hier idem dito.

Woensdag heb ik afspraak staan bij de VK en dan gaat zij het proberen, ben dan 12 week + 1 dag.

Weet trouwens ook niet hoe mijn placenta ligt, had de echoscopiste toen niet verteld....kan best zijn dan die voor ligt en dat je daardoor het hartje nog niet hoort. Het kan ook zijn dat je baarmoeder nog niet voorbij je schaambot is gegroeid, en bot houdt geluidsgolven tegen..

We zien het wel! Fijne zondag allemaal!
Deernie, buikpijn is wel vrij normaal bij zwanger zijn. Kunnen inderdaad je banden zijn, of je baarmoeder die groter aan het worden is.

Weekend, volgens mij nemen ze sowieso erg veel buisjes bloed af om overal op te testen. Misschien bij een combinatietest een paar meer?

MeisjeGr, mannen moeten (mogen was bij die van mij niet het juiste woord ) 1 of 2x mee naar de 'pufles'. Mijn moeder is trouwens 1 van de 2x mee geweest bij de eerste.

Cookie, jammer dat degene die de echo maakte niet zo enthausiast was. Bij ons was dat wel het geval. Ze moeten zich toch goed beseffen dat het voor de toekomstige ouders een heel bijzonder moment is!

xxxjes, weer helemaal opgeknapt?

En wat is verschrikkelijke ikke dan voor een film??

Wat leuk dat je een opname van de echo krijgt!

M2b, een mooie zwangere buik heb je zo rond de 20 weken. En dan voel je je over het algemeen ook het beste in de zwangerschap, dus nog even geduld

Navimo, wij gaan geen buikfoto's laten maken, ik heb nogal wat straie overgehouden aan de vorige keer, ik weet wel dat ze het weg kunnen fotoshoppen maar toch... en ik vond mezelf de vorige keer hoogzwanger niet echt mooi

C77, fijn dat je een goede echo had!

Ik voel trouwens ook nog geen 'rubberen bal' hoor, dus geen paniek meisjegr. En de vk weet natuurlijk precies waar ze moeten voelen. Ze drukken in het begin trouwens best hard en diep.

Of inderdaad sex hebben wat Weekend zegt . Of op je buik slapen dan voel je het op een gegeven moment ook wel.

Ik heb ook last van hoofdpijn vandaag, maar dat komt waarschijnlijk door het feestje van gisteren, maar ik heb me echt prima vermaakt!

Fijne zondag!
Mijn uitgerekende datum is verschove naar 12 september

Hier helemaal in mijn nopjes net lekker buiten gewandeld met vriendlief en hond heerlijk het bos in....nog wat pijn van mijn longonsteking maar wordt steeds minder.

Ik hoop voor degene die veel last van kwaaltjes hebbend it ook snel over gaat!
Super dat het beter gaat margriett!

Ben blij dat die buikpijn er soms kennelijk bij hoort. Ik dacht al dat ik gek werd soms van de onzekerheid. Sommige van jullie herkennen dit al uit eerder zwangerschappen maar ik herken natuurlijk nog niets.

Met de dopler kan ik echt nog niets vinden. Maar het kindje verstopt zich dan ook nog steeds achter het schaambeen en daarom kan je niets horen, schijnt. Net boven je schaambot met een volle blaas (komt je baarmoeder iets naar boven) schijn je de meeste kans te hebben. Ik heb nog geen succes....

Wel super lekker weer vandaag in deze hoek van het land. Ik heb dan ook heerlijk maar oh zo zwaar hardgelopen vandaag. Het weer was dan ook het enige genieten. Pfff....

Als ik op mijn buik lig voel ik inderdaad wel iets waarvan ik denk, niet echt fijn. Maar een rubberen bal herken ik inderdaad nog niet.

En die vraag van de placenta moet ik volgende keer inderdaad ook even stellen. Het schijnt dat je met de dopler minder succes hebt als de placenta aan de voorkant zit. Ik ben benieuwd!
Margriett: heb je eindelijk ook je echo gehad? Gefeliciteerd!

Ik heb vandaag ook wat steekjes in mijn buik gevoeld. Dat was wel na het sporten, misschien heeft dat met elkaar te maken? Verder hebben we ook heerlijk gewandeld vanmiddag en ondertussen met manlief geprobeerd een meisjesnaam te verzinnen. We zitten totaal niet op een lijn. Dat hadden we al zien aankomen, want dat was bij ons eerste kindje ook al zo.

Weekend: wij doen geen combinatietest en bij mij zijn 5 buizen bloed afgenomen. Ik vond het ook heel veel, bij de oudste waren het maar 2 buisjes, misschien 3, zeker geen 5!

Ik heb bij mijn termijnecho een uitslagformulier gekregen waar ook op staat aan welke kant de placenta ligt. Hebben jullie dat niet meegekregen?
Voor de mamsies tussen ons:

Als je een babykamer bestelt bij bijv, Babydump. Moet je het thuis dan in elkaar zetten of wordt het in zijn geheel bezorgd?
@meisjegroningen

Toevallig hebben wij gisteren een babykamer besteld bij Babydump. Ze brengen het in ieder geval gratis thuis en kunnen het voor 65 euro ook in elkaar zetten, je moet er dus voor betalen.

Ik schrok wel een beetje van de levertijd, wordt pas 2e week juni geleverd. In mijn geval niet erg, maar je moet er dus aardig op tijd bij zijn.

Ik vond het trouwens heeeeerlijk om even rond te struinen in de Babydump. Heb ook gelijk een kinderwagen aangeschaft. En wat erg netjes is: mocht je zwangerschap toch nog teleurstellend aflopen, dan neemt Babydump alle spullen gewoon weer retour....

Succes!
C77, gefeliciteerd met je goede echo!

Weekend en meisjegroningen, wat balen dat jullie toch nog steeds zo last hebben van misselijkheid. Ik hoop voor jullie dat t nu toch langzamerhand gaat afnemen!

Weekend, leuk dat je schoonmoeder na de eerste schrik toch zo leuk reageerde (door op babyspullen te zoeken :-) )

Die rubberen bal (wist eerst ook echt niet wat daarmee bedoeld werd haha) heb ik ook nog niet gevoeld. Overigens de vorige zwangerschap voelde ik ook nooit tot waar mn baarmoeder precies kwam.

Ik moet donderdag weer naar de VK, dan zal zij wel voelen of alles goed groeit. En hoop ik ook t hartje weer te horen. Want ook ik blijf afentoe toch een beetje onzeker. Op zich niet zo heel erg, want ik ga er nu wel van uit dat het goed zit, maar tot je elke dag bevestiging krijgt doordat je de baby voelt, blijft het toch spannend.

Ik heb trouwens dit weekend een paar afleveringen gezien van I didn't know I was pregnant op Discovery Travel & Living. Over vrouwen dus die niet wisten dat ze zwanger waren,tot ze ineens bevielen. Van de ene kant vond ik dat leuk om te zien, omdat ik het altijd zo apart vind dat terwijl iedereen die ik ken die zwanger is/was een hele duidelijke buik heeft er toch afentoe vrouwen zijn die helemaal geen dikke buik krijgen. En de baby niet voelen schoppen. Ik weet dat het kan, maar blijft apart.

Van de andere kant vond ik het ook wel geruststellend dat die vrouwen die helemaal niet wisten dat ze zwanger waren en er dus niks speciaals voor hebben gedaan of gelaten, toch gezonde baby's hebben gekregen. Niet dat ik nou van plan ben om ook alles maar te doen en laten natuurlijk, want dat doe ik echt niet, maar was meer als geruststelling dat ik me niet zo snel druk hoef te maken. Dat de natuur het eigenlijk best goed heeft geregeld!

xxxjes, grappig dat je schoonmoeder nog helemaal niet weet dat er nog een kleinkind bij komt en het heel onwetend over je schoonzusje heeft gehad Leuk he, zulke binnenpretjes dan te hebben!

Meisjegroningen, ik denk dat babykamers altijd nog in elkaar gezet moeten worden, omdat ze zo in de dozen zitten en zo makkelijk en zonder te beschadigen vervoerd kunnen worden. Je kan wel bij bijna alle winkels volgens mij tegen betaling afspreken dat ze ze in elkaar komen zetten.

En babykamers hebben inderdaad best een lange levertijd. De vorige keer hebben we die ook vrij snel besteld. Ook omdat ik best veel verhalen hoorde van mensen bij wie er iets verkeerd geleverd werd of beschadigd of wat er dan ook mis ging. Dan wil je wel ruim de tijd hebben om het nog in orde te maken.
Margriet, fijn dat het weer wat beter gaat.

Ik hoop dat de mensen die nog misselijk zijn, zich snel weer beter gaan voelen!

Dus je moet er redelijk op tijd bij zijn voor de meubeltjes. Mmm, ik ben daar nog echt niet mee bezig.

Afgelopen zaterdag zo'n 500 kilometer gereden om om onze opa's en oma's op de hoogte te stellen. Een goede reden om weer eens bij ze langs te gaan. En ze vonden het allemaal erg leuk. Ook grappig om hun zwangerschaps en bevallingsverhalen te horen. Dat ging er in die tijd toch wel echt anders aan toe.

De zwangere vriendin die in het ziekenhuis lag met bloedverlies/gebroken vliezen is nu ook echt bevallen met 31 en een halve week. Alles is gelukkig goed gegaan en het kindje doet het al erg goed.
Wat een positieve verhalen allemaal, geweldig.

M2b fijn dat het allemaal goed gaat met je vriendin en haar kindje. Ben je al wezen kijken? Zo'n vroeg geboren kindje kan heel klein zijn.

Ik ben weer helemaal opgeknapt. Zaterdagavond ben ik nog samen met een vriendin wezen carnavallen. Was super gezellig. Gisteren zijn mijn vriend en ik nog naar Maastricht geweest. Daar heb je buitencarnaval en wandel je door de stad en bekijk je prachtig verklede en geschminkte mensen. Het weer was heerlijk om buiten te zijn.

Vandaag schijnt hier ook heerlijk 't zonnetje. Zometeen ga ik de achtertuin eens onder handen nemen.

Zelf merk ik dat zolang ik beweeg en buiten ben, dan heb ik bijna nergens last van.

Geniet allemaal van het voorjaarszonnetje!
Nee, ik ben er nog niet langs geweest. Eigenlijk zou ik zondag met wat vriendinnen gewoon in het ziekenhuis langs gaan, maar door de bevalling hebben we dat maar even uitgesteld. Het kindje ligt ook nog in de couveuze en ze wilden eerst de directe familie de mogelijkheid geven om langs te komen. Waarschijnlijk ga ik er komend weekend even kijken.

Het zonnetje is inderdaad weer heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven