Vakantie met kleuters: hoe zelf ook relaxt terugkomen?
vrijdag 6 juni 2025 om 15:21
Het is weer bijna zomervakantie, zelf gaan we 3,5 week weg. De kinderen zijn net 4 en 6, de vakantie is al relaxter dan 2 jaar geleden, maar ik ben op zoek naar tips zodat ik zelf ook uitgerust terugkom.
Inmiddels heb in de gewoonte dat ik in de week er na nog 3 dagen alleen wegga om echt even op te laden na de gezinsvakantie, maar daar wil vanaf.
Eigenlijk heb ik op vakantie alleen echt rust als ik ben wielrennen en dan hoef ik even niks . De rest van de vakantie ben ik toch bezig met regelen of de kinderen spreken mij toch continu aan en ‘s avonds probeer ik nog gezellig te doen tegen man na 9 uur, terwijl ik gewoon echt moe want de ochtenden op vakantie zijn (helaas) 90% voor mij vanaf 6 uur.
Man kan gerust een boek lezen als de kinderen spelen, maar dat is voor mij niet mogelijk, want de kinderen willen wat laten zien/drinken of spelen.
Inmiddels heb in de gewoonte dat ik in de week er na nog 3 dagen alleen wegga om echt even op te laden na de gezinsvakantie, maar daar wil vanaf.
Eigenlijk heb ik op vakantie alleen echt rust als ik ben wielrennen en dan hoef ik even niks . De rest van de vakantie ben ik toch bezig met regelen of de kinderen spreken mij toch continu aan en ‘s avonds probeer ik nog gezellig te doen tegen man na 9 uur, terwijl ik gewoon echt moe want de ochtenden op vakantie zijn (helaas) 90% voor mij vanaf 6 uur.
Man kan gerust een boek lezen als de kinderen spelen, maar dat is voor mij niet mogelijk, want de kinderen willen wat laten zien/drinken of spelen.
maandag 9 juni 2025 om 22:52
Das toch niet te vergelijken? Als iemand wielrent als sport/hobby is op een campingfiets boodschappen doen nou niet echt een alternatief te noemen. Een fervent motorrijder zet je toch ook niet op een snorfiets als zn motor ff niet beschikbaar is?vivapimpelmees schreef: ↑09-06-2025 22:48Een beetje camping verhuurt fietsen. Het hoeft niet op je racefiets he. Doe je ern nog langer over ook.
maandag 9 juni 2025 om 22:54
Er wordt in dit topic naar mogelijkheden gezocht om TO van haar kinderen te verlossen voor 2 uurtjes. Daar doe ik aan mee.
maandag 9 juni 2025 om 22:56
Mensen willen lezen wat ze willen. Heb een paar goede dingen uit het topic gehaald dus het heeft nut gehad

maandag 9 juni 2025 om 23:04
Wielrenster87 schreef: ↑09-06-2025 22:46Tsja een normale fiets meenemen ipv wielrenfiets betekent 3,5 week niet wielrennen. Laat dat nou net mijn hobby zijn/waar ik mijn ontspanning uit haal. Ik heb hier een paar goede tips uit het topic gehaald, maar dit is er niet een van. En 5 km fietsen en dan boodschappen in zo’n hypermarchee doen is voor mij niet ontspannend (maar dat had ik al aangeven).
En om 500 euro uit te geven aan fietstassen vind ik wat overdreven (heb wel eens naar een systeem gekeken voor een fietstripje).
Om de dag gewoon 2 uur gaan fietsen op een tijdstip wat ik lekker vind dat ga ik dus wel doen naar aanleiding van dit topic. Net als niet krampachtig proberen de kinderen tot half 9 stilhouden ivm andere gasten, maar tot half 8 (iets met lagere lat).
Die lat zou ik gewoon hoog laten liggen.
Niets zo kut als dagelijks door je buren gewekt te worden om 07:30. Of er nou een stel met pubers of een stel senioren naast je staat, niemand wil om die tijd al last hebben (van de kinderen) van een ander. Om 22:30 trouwens ook niet.
maandag 9 juni 2025 om 23:08
Geen alternatief voor de sport, maar wel een leuke tijdsbesteding voor een moment zonder kinderen.
Mijn man doet aan wielrennen en zou dit gerust doen om gewoon even iets anders om handen te hebben.
maandag 9 juni 2025 om 23:09
Dat zien we dan wel weer; het is een camping gericht op jongere kinderen in het hoogseizoen. Half 8/8 lijkt mij een vrij normale tijd. Verwacht jij echt dat mensen van half 11 tot 9 stil zijn?Speculaastaart schreef: ↑09-06-2025 23:04Die lat zou ik gewoon hoog laten liggen.
Niets zo kut als dagelijks door je buren gewekt te worden om 07:30. Of er nou een stel met pubers of een stel senioren naast je staat, niemand wil om die tijd al last hebben (van de kinderen) van een ander. Om 22:30 trouwens ook niet.
Ik slaap echt niet zolang en buiten borrelen voor de tent doen we ook wel ooit tot 12 uur en nee dan schreeuwen we niet, maar een paar meter verderop hoor je ons wel
Tuurlijk mogen ze niet schreeuwen, maar wel rond gaan lopen. Zelf ga ik rond 6 uur ook op pad om te wielrennen sommige dagen en maak ik beetje geluid.
wielrenster87 wijzigde dit bericht op 09-06-2025 23:13
14.89% gewijzigd
maandag 9 juni 2025 om 23:10
Oprechte vraag: hoe neemt hij spullen mee? In een rugzak?Speculaastaart schreef: ↑09-06-2025 23:08Geen alternatief voor de sport, maar wel een leuke tijdsbesteding voor een moment zonder kinderen.
Mijn man doet aan wielrennen en zou dit gerust doen om gewoon even iets anders om handen te hebben.
maandag 9 juni 2025 om 23:28
Als je zelf ook zo vroeg wakker bent, waarom wandel je dan niet even samen naar de bakker oid? Althans, op de dagen dat je dan niet bent fietsen.
Ook op campings met kleintjes is 8 uur toch wel het minimum in de ochtend mbt geluiden, en luider nog een half uurtje later. Althans, dat is mijn ervaring.
Ook op campings met kleintjes is 8 uur toch wel het minimum in de ochtend mbt geluiden, en luider nog een half uurtje later. Althans, dat is mijn ervaring.
•
maandag 9 juni 2025 om 23:29
Dat wil ze niet, want ze wil de kinderen dan niet. Ze wil lezen en koffie drinken.Frizz schreef: ↑09-06-2025 23:28Als je zelf ook zo vroeg wakker bent, waarom wandel je dan niet even samen naar de bakker oid? Althans, op de dagen dat je dan niet bent fietsen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
maandag 9 juni 2025 om 23:36
Nee, hij neemt een paar sherpa's mee. Nou goed.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
dinsdag 10 juni 2025 om 01:04
De bakker op de camping/broodservice is pas om 8 uur open, gelukkig staat er een koelkast in de safaritent.Frizz schreef: ↑09-06-2025 23:28Als je zelf ook zo vroeg wakker bent, waarom wandel je dan niet even samen naar de bakker oid? Althans, op de dagen dat je dan niet bent fietsen.
En ik vind wandelen op een weg zonder stoep waar auto’s 80 km per uur mogen niet bijzonder geschikt voor jonge kinderen.
Nooit meer kamperen is
dinsdag 10 juni 2025 om 01:11
Ze sliepen niet tot die tijd maar bleven stil in bed liggen en bladerden in een boekje of speelden met een autootje of zo. Soms wenkte ik er een die dan even bij ons in bed kroop en samen doezelden we dan nog wat verder. Zolang de omgeving niet 'op aan' stond konden de kinderen ook prima snoozen. Op het moment dat ik opstond was het gedaan met de rust.Wielrenster87 schreef: ↑10-06-2025 01:04De bakker op de camping/broodservice is pas om 8 uur open, gelukkig staat er een koelkast in de safaritent.
En ik vind wandelen op een weg zonder stoep waar auto’s 80 km per uur mogen niet bijzonder geschikt voor jonge kinderen.
ik verbaas mij oprecht over die 8 uur. Bijna geen kleuter slaapt toch structureel tot 8 uur? Als dit in de praktijk blijkt is dat wel het argument dat dit eens maar
Nooit meer kamperen is
dinsdag 10 juni 2025 om 03:46
Man of ik gingen heel vaak al een blok om met de kinderen als ze vroeg wakker waren zodat de ander even langer kon slapen en de andere campinggasten geen last hadden van onze kinderen. Vonden ze prachtig die vroege wandelingen naar het strand en op de terugweg broodjes halen bij de bakker.
Ik vind 8u wel het minimum om ze proberen rustig te houden tot die tijd.
Ik vind 8u wel het minimum om ze proberen rustig te houden tot die tijd.
dinsdag 10 juni 2025 om 05:53
Ja, in een rugzak, en in onze vouwwagen zit standaard een platopvouwbare fietstas met van die haken die aan elke bagagedrager wel passen. Ook nemen wij de laatste jaren altijd onze fietshelmen mee. Maar hier geen kinderen meer mee, dus ruimte genoeg om de auto.
Fiets(en) nemen we dan weer nooit mee voor die paar keer dat we gaan fietsen. Meestal huren we samen een keer tourfietsen en soms huurt man een racefiets.
dinsdag 10 juni 2025 om 06:13
Wielrenster87 schreef: ↑10-06-2025 01:04De bakker op de camping/broodservice is pas om 8 uur open, gelukkig staat er een koelkast in de safaritent.
Dat zou ik ook niet doen, maar weet je dan nu al precies hoe de situatie ter plekke is? Wij hadden regelmatig dat wandelen naar de bakker geen optie was, maar ook wel dat je via de achteruitgang van de camping een autovrij pad had naar het dorpje.
ik verbaas mij oprecht over die 8 uur. Bijna geen kleuter slaapt toch structureel tot 8 uur? Als dit in de praktijk blijkt is dat wel het argument dat dit eens maar
Nooit meer kamperen is
Campingmores is vaak wel dat het op de camping allemaal pas om 08:00 uur tot leven komt. Met de opkomst van de (luxe) huuraccomodaties komen er helaas steeds meer mensen op campings die de mores niet kennen en zich die mores ook niet automatisch eigen maken. Wij zoeken altijd een hoekje uit wat verder weg van de glampingtenten om die reden.
Waarmee ik niet alle mensen die glampingtenten huren wil afserveren. Soms worden de duurste accommodaties gehuurd door mensen die eerder huisjes huurden of appartementen etc. en die denken dan dat zij een geluidsdichte tent hebben of zo.
dinsdag 10 juni 2025 om 06:20
dinsdag 10 juni 2025 om 06:35
Nee, de laatste 3 jaar hadden we een huisje of waren we in Azië waar iedreeen om 6 uur al lekker actief was. Daar mocht je om half 8 ook al in het zwembad en ontbijt vanaf 6.30/7.00. Hopen dat de jongste slaapt en oudste snel mee naat het plaatselijke meertje gok ik.Speculaastaart schreef: ↑10-06-2025 06:13Dat zou ik ook niet doen, maar weet je dan nu al precies hoe de situatie ter plekke is? Wij hadden regelmatig dat wandelen naar de bakker geen optie was, maar ook wel dat je via de achteruitgang van de camping een autovrij pad had naar het dorpje.
Campingmores is vaak wel dat het op de camping allemaal pas om 08:00 uur tot leven komt. Met de opkomst van de (luxe) huuraccomodaties komen er helaas steeds meer mensen op campings die de mores niet kennen en zich die mores ook niet automatisch eigen maken. Wij zoeken altijd een hoekje uit wat verder weg van de glampingtenten om die reden.
Waarmee ik niet alle mensen die glampingtenten huren wil afserveren. Soms worden de duurste accommodaties gehuurd door mensen die eerder huisjes huurden of appartementen etc. en die denken dan dat zij een geluidsdichte tent hebben of zo.
dinsdag 10 juni 2025 om 06:44
Hier is ook de regel op de camping tot 8 half 9 maak je geen herrie.
Mijn oudste is standaard 6 uur wakker en op vakantie en alleen op vakantie mag ze haar tablet 's ochtends met haar koptelefoon. Voor haar is dat echt vakantie in haar bed lekker tv kijken.
Thuis zijn de regels duidelijk op vakantie maken we regels zodat iedereen vakantie heeft en die bespreken we de 1ste camping avond kinderen kunnen echt wel meeveren als het een keer anders dan anders is.
Mijn oudste is standaard 6 uur wakker en op vakantie en alleen op vakantie mag ze haar tablet 's ochtends met haar koptelefoon. Voor haar is dat echt vakantie in haar bed lekker tv kijken.
Thuis zijn de regels duidelijk op vakantie maken we regels zodat iedereen vakantie heeft en die bespreken we de 1ste camping avond kinderen kunnen echt wel meeveren als het een keer anders dan anders is.
dinsdag 10 juni 2025 om 06:58
Nana_Mouskouri schreef: ↑10-06-2025 06:20Campingmores.
Nou ja, ik huurde toen mijn kinderen zo jong waren vaak een huisje. Meestal bij een particulier, in Duitsland of Oostenrijk. Vaak boeren. Dan was iedereen om zes uur wakker en vond niemand dat vreemd.
Het verschil tussen huisjes en campings is het tentdoek dat alle geluid doorlaat. Op een nog stille camping kun je bij wijze van spreken de buurman in zijn koffie horen roeren. Je hoort de ritsen van de tent vijf plaatsen verder. En gelukkig beseffen de meeste mensen dat heel goed zodat mensen niet wakker worden van elkaar.
En als ik kinderstemmen hoor voor achten en ik hoor een ouder die dat probeert zo stil mogelijk te houden heb ik daar alle begrip voor. Voor een ouder die met zijn kinderen gaat voetballen naast mijn tent heb ik dan weer minder begrip. Ook al sta ik naast het pannaveldje, voor achten hoef je daar niet te zijn.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in