Vervelende bejaarden
zondag 18 augustus 2019 om 19:24
Ik heb een peuterdochter die nogal ondernemend is. Ze trekt vaak veel bekijks als ik met haar op stap ben.
Vooral ouderen willen graag even contact met haar maken. Een beetje contact vindt ik geen probleem. Maar sommigen gaan wel erg ver, ongevraagd over de wang aaien. Zelfs rare types die vragen, ga je even met mij mee? Gaan we daar kijken. Ze zien dan wel dat ik het zie. En ik grijp dan ook in. Maar zijn ze nou helemaal gek geworden? Ben ik de enige die dit mee maakt? Vooral dat vragen, ga je even mee? Ik vind dat echt bizar. Dat doe je toch niet? Ik let altijd als een havik op mijn ondernemende typetje. Ik verlies haar niet uit het oog hoor. Ik begrijp gewoon niet dat er mensen zijn die dit doen?
Vooral ouderen willen graag even contact met haar maken. Een beetje contact vindt ik geen probleem. Maar sommigen gaan wel erg ver, ongevraagd over de wang aaien. Zelfs rare types die vragen, ga je even met mij mee? Gaan we daar kijken. Ze zien dan wel dat ik het zie. En ik grijp dan ook in. Maar zijn ze nou helemaal gek geworden? Ben ik de enige die dit mee maakt? Vooral dat vragen, ga je even mee? Ik vind dat echt bizar. Dat doe je toch niet? Ik let altijd als een havik op mijn ondernemende typetje. Ik verlies haar niet uit het oog hoor. Ik begrijp gewoon niet dat er mensen zijn die dit doen?
zondag 18 augustus 2019 om 20:46
Wauw hè, doe even normaal zeg!
Zomaar een vreemd kind oppakken is toch niet oké? Ik ben echt de beroerdste niet hoor, maar dit ging mij toch echt wel een paar streepjes te ver!
zondag 18 augustus 2019 om 20:47
Dit. Dat overdreven spastische gedoe is gewoon echt niet nodig. Kalmeer een beetje alsjeblieft.
Of volg je kind voortaan letterlijk op de voet en sla iedere hand die het bolletje/wangetje van je kind een aai wil geven op tijd weg.
En bijt ze dan meteen ook even toe dat je ze keihard tackelt als ze er met je kind vandoor gaan. En dat je ze daarna in elkaar trapt. Dat helpt vast wel.
zondag 18 augustus 2019 om 20:49
Ik heb persoonlijk meer last van het omgekeerde: Kinderen die geen gepaste afstand houden tot hen onbekende mensen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zondag 18 augustus 2019 om 20:49
Ik maak dat ook geregeld mee met mijn hondje. Ik neem je mee naar huis zeggen ze dan.
Oh en ze aaien haar ook nog.
Ook oudere mannen ja ja.
Tja, ik heb er tot op heden niet eentje hoeven neerknuppelen omdat ze ook daadwerkelijk mijn hond meenamen.
Maak je niet zo druk TO, ik denk dat het lief bedoelt is. Ze vinden je kind gewoon een schatje.
Oh en ze aaien haar ook nog.
Ook oudere mannen ja ja.
Tja, ik heb er tot op heden niet eentje hoeven neerknuppelen omdat ze ook daadwerkelijk mijn hond meenamen.
Maak je niet zo druk TO, ik denk dat het lief bedoelt is. Ze vinden je kind gewoon een schatje.
zondag 18 augustus 2019 om 20:50
Gelukkig ben jij heel kalm en totaal niet hysterisch.Lotus90 schreef: ↑18-08-2019 20:47Dit. Dat overdreven spastische gedoe is gewoon echt niet nodig. Kalmeer een beetje alsjeblieft.
Of volg je kind voortaan letterlijk op de voet en sla iedere hand die het bolletje/wangetje van je kind een aai wil geven op tijd weg.
En bijt ze dan meteen ook even toe dat je ze keihard tackelt als ze er met je kind vandoor gaan. En dat je ze daarna in elkaar trapt. Dat helpt vast wel.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 18 augustus 2019 om 20:50
Maak je niet zo druk, ik ben volwassen en bejaarden hebben nog steeds de neiging om mij te knuffelen omdat ik in een rolstoel zit. Ik heb meer last van ondernemende peuters die spontaan aan de joystick van mijn stoel beginnen te trekken waardoor mijn cappuccino in de plant ligt. Of nee, eigenlijk heb ik meer last van moeders die hun kind zo fantastisch ondernemend en apart vinden dat ze beledigd zijn als je zegt dat je stoel geen klimrek is en of ze hun peuter willen verwijderen van de rugleuning.
Oppakken van kinderen vind ik overigens een stap te ver gaan maar nog steeds geen drama waard.
Oppakken van kinderen vind ik overigens een stap te ver gaan maar nog steeds geen drama waard.
zondag 18 augustus 2019 om 20:51
Haha dat kan ik me ook voorstellen. Ik was zo’n kind dat overal op af ging en van mijn moeder moest ik altijd eerst netjes vragen of iemand wel zin had in een praatje
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 18 augustus 2019 om 20:53
Ik vind het ook ongebruikelijk. Maar jij doet in jouw reactie net alsof er iets verschrikkelijks/dramatisch/traumatisch gebeurd is. Maar zó afschuwelijk is het nou ook weer niet. En als mensen buitenlands zijn kan je zeggen “niet doen” of “don’t do that please”. Dan merken ze vanzelf (non-verbaal als ze ook geen Engels spreken) dat je het niet op prijs stelt.
zondag 18 augustus 2019 om 20:53
Even voor de beeldvorming: ik maakte er ook geen drama van dat iemand mijn kind op tilde, maar ik vond het wel heeeeeel bijzonder en een beetje vreemd 
Mijn oudste is een enorme kletskous en maakt graag praatjes met de lokale bejaarden/dames achter de kassa/hondeneigenaren etc en die krijgt ook echt wel eens aai over haar bol.
Maar optillen van een kind wat je niet kent en waarvan je ook niet eens een woord met de ouders hebt gewisseld vind ik echt heel raar.
Mijn oudste is een enorme kletskous en maakt graag praatjes met de lokale bejaarden/dames achter de kassa/hondeneigenaren etc en die krijgt ook echt wel eens aai over haar bol.
Maar optillen van een kind wat je niet kent en waarvan je ook niet eens een woord met de ouders hebt gewisseld vind ik echt heel raar.
zondag 18 augustus 2019 om 20:54
Ik vind niet dat ik overdreven heb gereageerd, maar ik schrok er wel oprecht van. Ik was oprecht verbaasd. En ook wel een beetje onder de indruk van hoe snel zoiets kan gaan, terwijl je dus heel erg dichtbij staat.Lotus90 schreef: ↑18-08-2019 20:53Ik vind het ook ongebruikelijk. Maar jij doet in jouw reactie net alsof er iets verschrikkelijks/dramatisch/traumatisch gebeurd is. Maar zó afschuwelijk is het nou ook weer niet. En als mensen buitenlands zijn kan je zeggen “niet doen” of “don’t do that please”. Dan merken ze vanzelf (non-verbaal als ze ook geen Engels spreken) dat je het niet op prijs stelt.
zondag 18 augustus 2019 om 20:56
Moeders zoals TO en Lux vermoed ik.Kabritu schreef: ↑18-08-2019 20:50Maak je niet zo druk, ik ben volwassen en bejaarden hebben nog steeds de neiging om mij te knuffelen omdat ik in een rolstoel zit. Ik heb meer last van ondernemende peuters die spontaan aan de joystick van mijn stoel beginnen te trekken waardoor mijn cappuccino in de plant ligt. Of nee, eigenlijk heb ik meer last van moeders die hun kind zo fantastisch ondernemend en apart vinden dat ze beledigd zijn als je zegt dat je stoel geen klimrek is en of ze hun peuter willen verwijderen van de rugleuning.
zondag 18 augustus 2019 om 20:57
Misschien hebben ze een kindje verloren en deed jouw zoon hun denken aan hun kindje. Je weet het niet he...Lalala- schreef: ↑18-08-2019 20:18Gisteren pakte iemand mijn kind daadwerkelijk op!!
Hij was ergens op het gras aan het spelen. Ik stond 3 meter verder en hield hem uiteraard in de gaten. En een kerel staat op van zn stoeltje en begint zoon te knuffelen! En gaf hem daarna nog gauw door aan de vrouw naast hemen die vrouw gaf kind ook nog een dikke zoen op zijn wang
Ik stond er uiteraard per direct naast maar was eigenlijk te verbouwereerd om er wat van te zeggen. De mensen in kwestie spraken ook geen Nederlands. Zoon is bijna 1, dus kan er ook nog niet zelf wat van zeggen.
zondag 18 augustus 2019 om 20:57
zondag 18 augustus 2019 om 20:59
blijfgewoonbianca schreef: ↑18-08-2019 19:43En waar willen ze haar naar laten kijken / mee naar toe nemen ?
Het is geen “ kindergrapje “ wat jij niet zodanig oppikt maar heel serieus opvat ?
Ik hoor het van die Rotterdamse oma’s zo zeggen : “ o, wat ben jij een lekkere scheet , , ga je met mij mee naar huis? “
Ja precies, zo interpreteer ik het ook. Net zoals: 'zal ik je opeten'. Doen ze ook niet echt.
anoniem_6a0428dfb9e60 wijzigde dit bericht op 18-08-2019 21:06
Reden: Typo
Reden: Typo
0.76% gewijzigd
zondag 18 augustus 2019 om 21:03
Nou, logischerwijs, als je het vervelend vindt als vreemden aan jouw kind zitten, dan leer je dus je kind om juist wel aan vreemden te zitten. Logisch, toch?
zondag 18 augustus 2019 om 21:06
Geen zorgen, dat dacht ik niet echt. Ik denk namelijk niet dat ik mensen (hun karakter of opvoedstijl) ken alleen omdat ik hun reacties op een forum lees.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 18-08-2019 21:07
1.50% gewijzigd
zondag 18 augustus 2019 om 21:07
zondag 18 augustus 2019 om 21:25
Dat is gewoon eng wat je zegt. Weet nog dat ik een jaar of 4 was en met m’n moeder in de tram zat en een vreemde vrouw mij pakte en weigerde los te laten. Schreeuwen dat ik haar dochter was enzo, is echt nog knokken geweest tussen m’n moeder en die vrouw. Ik was zo vreselijk bang, ze liet echt niet los. Omstanders erbij, mensen probeerden mij los te wrikken, politie erbij.SjaanRoeispaan schreef: ↑18-08-2019 20:57Misschien hebben ze een kindje verloren en deed jouw zoon hun denken aan hun kindje. Je weet het niet he...
Bleek ook een vrouw geweest te zijn die haar dochter was verloren en daar leek ik schijnbaar op. Maar echt voor mij en mijn moeder waren het echt traumatische momenten.
Dus gewoon lekker van andermans kinderen afblijven.