Vervelende bejaarden
zondag 18 augustus 2019 om 19:24
Ik heb een peuterdochter die nogal ondernemend is. Ze trekt vaak veel bekijks als ik met haar op stap ben.
Vooral ouderen willen graag even contact met haar maken. Een beetje contact vindt ik geen probleem. Maar sommigen gaan wel erg ver, ongevraagd over de wang aaien. Zelfs rare types die vragen, ga je even met mij mee? Gaan we daar kijken. Ze zien dan wel dat ik het zie. En ik grijp dan ook in. Maar zijn ze nou helemaal gek geworden? Ben ik de enige die dit mee maakt? Vooral dat vragen, ga je even mee? Ik vind dat echt bizar. Dat doe je toch niet? Ik let altijd als een havik op mijn ondernemende typetje. Ik verlies haar niet uit het oog hoor. Ik begrijp gewoon niet dat er mensen zijn die dit doen?
Vooral ouderen willen graag even contact met haar maken. Een beetje contact vindt ik geen probleem. Maar sommigen gaan wel erg ver, ongevraagd over de wang aaien. Zelfs rare types die vragen, ga je even met mij mee? Gaan we daar kijken. Ze zien dan wel dat ik het zie. En ik grijp dan ook in. Maar zijn ze nou helemaal gek geworden? Ben ik de enige die dit mee maakt? Vooral dat vragen, ga je even mee? Ik vind dat echt bizar. Dat doe je toch niet? Ik let altijd als een havik op mijn ondernemende typetje. Ik verlies haar niet uit het oog hoor. Ik begrijp gewoon niet dat er mensen zijn die dit doen?
zondag 18 augustus 2019 om 19:49
Bejaarden daar hoef je toch niet bang voor te zijn.. Ik moedig juist een praatje aan als ze tegen mijn oppaskind beginnen te kletsen, ik hoop dan dat het hun dag een beetje opfleurt, veel meer dan die wandeling naar de supermarkt hebben ze vaak ook niet.
Soms beginnen ze al te stralen als ze haar met haar kinder boodschappen kar zien lopen, dan doen we er even een praatje bij.
Soms beginnen ze al te stralen als ze haar met haar kinder boodschappen kar zien lopen, dan doen we er even een praatje bij.
zondag 18 augustus 2019 om 19:51
Jonkies zijn of nogal overgevoelig of heel erg niet aan- en invoelend. Wordt met elke nieuwe generatie een tandje erger.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 18 augustus 2019 om 19:52
zondag 18 augustus 2019 om 19:53
Verplicht op schoot zitten bij ome Gijs.
zondag 18 augustus 2019 om 19:57
zondag 18 augustus 2019 om 20:04
Hoe zou jij reageren als een wildvreemde ineens over jouw wang aait? Maar bij een kind is het ineens heel oké? Dat meevragen heb ik gelukkig nooit meegemaakt TO, dat vind ik echt héél vreemd. Maar dat wang-aaien wel. En mijn zoontje vindt dat dus helemaal niet leuk, want die is erg verlegen en snel onzeker/bang. Dus die gaat dan huilen. En dan komt er altijd iets in de trant van: ‘nou nou, wat is er met dat kind?’Bladiebladiebla2016 schreef: ↑18-08-2019 19:26Schandalig dat ze gewoon goed bedoeld je kind een aai over de wang geven. Bbrrr dat er nog geen wet tegen is.
En ik denk dan dus: ‘wat is er met jou, bedoel je, dat je zomaar wildvreemden op straat bepotelt?’
Tegenwoordig is het minder een probleem omdat zoon gewoon hard naar mij toe rent als er iemand op hem af komt
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 18 augustus 2019 om 20:06
Onze dochter is een bijzonder kind om te zien en zij krijgt daar veel respons op van vooral ouderen. Soms blijven mensen even staan om tegen haar er iets over te zeggen. Dochter is ondertussen zo eigenwijs dat ze zelf zegt: "hallo mevrouw, mooi haar heb ik, he?"
En ja, er zijn ook mensen bij waarvan ik vind dat ze haar te dichtbij benaderen, maar ik kijk dan naar dochter om te zien wat zij ervan vindt. Zie ik haar een stap achteruit doen dan stap ik een beetje voor haar/tussen haar en die persoon om de afstand te vergroten en soms draai ik me samen met haar een beetje af. Aan haar zitten vindt ze erg vervelend dus dat zegt ze ook en dat leer ik haar zéker niet af.
En ja, er zijn ook mensen bij waarvan ik vind dat ze haar te dichtbij benaderen, maar ik kijk dan naar dochter om te zien wat zij ervan vindt. Zie ik haar een stap achteruit doen dan stap ik een beetje voor haar/tussen haar en die persoon om de afstand te vergroten en soms draai ik me samen met haar een beetje af. Aan haar zitten vindt ze erg vervelend dus dat zegt ze ook en dat leer ik haar zéker niet af.
zondag 18 augustus 2019 om 20:11
Onze dochter heeft rood krullend haar en felblauwe ogen, ik ben heel erg blij dat ze van aandacht houdt want die krijgt ze zeker met haar opvallende uiterlijk. Ze lacht naar iedereen en vind het niet erg dat ze over haar wang wordt gehaaid of iemand door haar haren gaat. Meevragen heb ik nog niet meegemaakt behalve als (niet grappig) geintje.
Wanneer een kind er echt niet van houdt kan het wel lastig zijn maar als ouders zijnde hebben wij er verder geen moeite mee. Ik ben ook trots op mijn kind en vind het leuk dat ze andere mensen blij kan maken.
Een tijdje terug zaten we op een terras en waren dochter en bejaarde samen aan het kletsen, op een gegeven moment ging dochter speelgoed naar bejaarde brengen en kroop ze bij de bejaarde op schoot. Toen ze wegging liep ze naar ons toe en zei ze dat ze in weken niet zo had kunnen genieten van een koffie en het heel fijn had gevonden even met dochter te spelen. Daar smelt ik dan echt van
Dochter heeft alleen een aantal vervelende allergieën en het is wel eens voorgekomen dat een vreemde haar iets te eten wilde geven, dan kan ik wel als een heks uit de hoek komen. Eten geven zonder het aan de ouder te vragen vind ik echt niet kunnen.
Wanneer een kind er echt niet van houdt kan het wel lastig zijn maar als ouders zijnde hebben wij er verder geen moeite mee. Ik ben ook trots op mijn kind en vind het leuk dat ze andere mensen blij kan maken.
Een tijdje terug zaten we op een terras en waren dochter en bejaarde samen aan het kletsen, op een gegeven moment ging dochter speelgoed naar bejaarde brengen en kroop ze bij de bejaarde op schoot. Toen ze wegging liep ze naar ons toe en zei ze dat ze in weken niet zo had kunnen genieten van een koffie en het heel fijn had gevonden even met dochter te spelen. Daar smelt ik dan echt van
Dochter heeft alleen een aantal vervelende allergieën en het is wel eens voorgekomen dat een vreemde haar iets te eten wilde geven, dan kan ik wel als een heks uit de hoek komen. Eten geven zonder het aan de ouder te vragen vind ik echt niet kunnen.
zondag 18 augustus 2019 om 20:18
Gisteren pakte iemand mijn kind daadwerkelijk op
!!
Hij was ergens op het gras aan het spelen. Ik stond 3 meter verder en hield hem uiteraard in de gaten. En een kerel staat op van zn stoeltje en begint zoon te knuffelen! En gaf hem daarna nog gauw door aan de vrouw naast hem
en die vrouw gaf kind ook nog een dikke zoen op zijn wang
Ik stond er uiteraard per direct naast maar was eigenlijk te verbouwereerd om er wat van te zeggen. De mensen in kwestie spraken ook geen Nederlands. Zoon is bijna 1, dus kan er ook nog niet zelf wat van zeggen.
Hij was ergens op het gras aan het spelen. Ik stond 3 meter verder en hield hem uiteraard in de gaten. En een kerel staat op van zn stoeltje en begint zoon te knuffelen! En gaf hem daarna nog gauw door aan de vrouw naast hem
Ik stond er uiteraard per direct naast maar was eigenlijk te verbouwereerd om er wat van te zeggen. De mensen in kwestie spraken ook geen Nederlands. Zoon is bijna 1, dus kan er ook nog niet zelf wat van zeggen.
zondag 18 augustus 2019 om 20:24
Wauw..Lalala- schreef: ↑18-08-2019 20:18Gisteren pakte iemand mijn kind daadwerkelijk op!!
Hij was ergens op het gras aan het spelen. Ik stond 3 meter verder en hield hem uiteraard in de gaten. En een kerel staat op van zn stoeltje en begint zoon te knuffelen! En gaf hem daarna nog gauw door aan de vrouw naast hemen die vrouw gaf kind ook nog een dikke zoen op zijn wang
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 18 augustus 2019 om 20:25
Leeft je kind nog? Zo ja, heb je al professionele hulp ingeschakeld om zijn trauma te verwerken? EMDR schijnt echt een aanrader te zijn.Lalala- schreef: ↑18-08-2019 20:18Gisteren pakte iemand mijn kind daadwerkelijk op!!
Hij was ergens op het gras aan het spelen. Ik stond 3 meter verder en hield hem uiteraard in de gaten. En een kerel staat op van zn stoeltje en begint zoon te knuffelen! En gaf hem daarna nog gauw door aan de vrouw naast hemen die vrouw gaf kind ook nog een dikke zoen op zijn wang
zondag 18 augustus 2019 om 20:26
Volgens mij zeg je het in je eerste zin: "een peuterdochter die nogal ondernemend is".
Dat betekent waarschijnlijk dat het kind niet zo maar uit het niets door bejaarden geroepen of aangehaald wordt, maar het zelf ook en beetje opzoekt. Als je kind het contact vervelend vindt leert het op den duur vanzelf minder ondernemend richting andere mensen te worden.
Het is vaak een actie die een reactie uitlokt. Een rustiger kind dat minder ondernemend is wordt misschien niet eens opgemerkt.
Dat betekent waarschijnlijk dat het kind niet zo maar uit het niets door bejaarden geroepen of aangehaald wordt, maar het zelf ook en beetje opzoekt. Als je kind het contact vervelend vindt leert het op den duur vanzelf minder ondernemend richting andere mensen te worden.
Het is vaak een actie die een reactie uitlokt. Een rustiger kind dat minder ondernemend is wordt misschien niet eens opgemerkt.
merano wijzigde dit bericht op 18-08-2019 20:45
0.10% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zondag 18 augustus 2019 om 20:28
Wat een flauwe reactie! Hoe zou jij het vinden als een wildvreemde jou opeens gaat knuffelen en een zoen geven? En bij een kind kan het opeens wel?
Je gaat niet een wildvreemd kind zomaar oppakken
zondag 18 augustus 2019 om 20:31
De enige juiste reactie inderdaad. En die aai over de wang: aanranding. Hopelijk heb je standaard desinfecterende doekjes op zak?
Even serieus: je kan ook doorschieten in je afkeer voor andere mensen. Oudere/buitenlandse mensen hebben soms andere omgangsvormen dan jij en ik. Vaak is het erg goed bedoelt.
Een aai over de wang, een knuffel of zelfs een zoen zou ik zelf nooit geven aan een “vreemd” kind. Maar het is niet het einde van de wereld toch? Liever lieve/positieve reacties dan lelijke/afwijzende/vijandige. En als je het niet prettig vindt kan je dat altijd nog netjes zeggen.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 18-08-2019 20:31
0.35% gewijzigd
zondag 18 augustus 2019 om 20:35
Hoe vaak gebeurd zoiets nou? Hoeveel last heeft het kind ervan? Hoe schadelijk is het daadwerkelijk? Je kind willen beschermen vind ik heel normaal hoor. Maar je kan ook enorm doorschieten. Door super paniekerig te reageren op dit soort dingen. Het is niet het einde van de wereld. Zeg er rustig wat van als het je dwars zit. En door.