Vervelende klasgenoot

14-10-2011 11:06 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zit sinds Januari van dit jaar op de basisschool.

Hij vond alles leuk behalve 1 kind in de klas.

Niet alleen mijn zoon heeft moeite met hem maar bijna alle kinderen.

Hij slaat, schopt, trekt aan de haren van meisjes, krast de kinderen. Iedere dag weer.

Hij krijgt er wel straf voor maar hij leert het niet.

Mijn zoon is er gewoon bang van. Wil het liefst thuis blijven.

Ik heb vandaag met een andere moeder na schooltijd een gesprek aangevraagd bij de juf, omdat ik vind dat mijn zoon en haar dochter niet met schrik naar school moeten gaan. Nu zijn wij met z'n 2en maar er zijn veel kinderen en moeders die dit gewoon heel erg vinden en terecht.

Nu is mijn vraag voor advies; wanneer trekken jullie aan de bel?

En wat is een redelijk termijn om dit opgelost te krijgen?

Ikzelf denk tot aan de kerstvakantie of zou dit te kort zijn?

Bedankt alvast!!
Te kort? te lang! De moeder van dit kind zou ook bij het gesprek moeten zijn vind ik.
Je hebt gelijk dat je aan de bel trekt. Dit duurt al veel te lang. Ben benieuwd hoe school hiermee omgaat!
De moeder van het jongetje is een schat van een mens, maar goed ik hoef haar absoluut niet te sparen hiermee.

Zij neemt het jongetje bij alles wat hij doet in bescherming en wanneer hij dan iets doet ( met een voorwerp op het hoofd van een andere moeder slaan bijvoorbeeld) word er van een afstand geroepen. Hou eens op, doe dat eens niet. Hij wordt in min ogen niet gecorrigeerd.
vreemd van die moeder!

Zou t er toch eens over hebben.

Op het werk zie ik ook vaak dat een kind niet door de ouder gecorrigeerd wordt. Als ik vind dat dat wel echt nodig is, dan doe ik t zelf
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
lijkt wel alsof je het over mijn neefje hebt die doet dat ook
is dat jongetje toevallig 4?
domme vraag geloof ik
Niet pedagogisch verantwoord, maar mijn nichtje heeft ook zo'n kindje in de klas gehad die iedereen in elkaar sloeg, etc. En mijn zus heeft gezegd, als hij het blijft doen, dan mag je van mij 1x terug slaan. Nichtje heeft dat gedaan en nooit meer last van het kind gehad. Nu moet ik wel zeggen, de ouders deden niets en de juf vond het allemaal meevallen en vond dat e kinderen het maar onderling moesten oplossen(terwijl nichtje regelmatig met blauwe plekken thuis kwam.) Weet je terugslaan is geen oplossing dat weet ik, maar altijd maar over je heen laten lopen en je door zo'n kind laten intimideren ook niet.
Het jongetje is 5
Nee dat klopt.

Ik heb mijn zoontje ook al aangegeven dat hij evt eerst naar de juf gaat en bij de 2de keer doet hij maar iets terug. Zijn reactie: Maar mama dan krijg ik straf. Geeft mama dan helemaal niks om.

Het is gewoon zo erg dat iedere keer dat ik hem ophaal van de BSO waar hij dan vanaf half 3 is tot half 6 steeds weer over hetzelfde jongetje gaat.

Zoeits doet gewoon zeer. Maar dat hoef ik menig moeder niet uit te leggen toch!
Je mag van school verwachten dat er een beleid ligt m.b.t. pesten, ongewenst gedrag, enz..

Als het niet volgens dat beleid en/of naar jouw zin wordt opgelost, vraag hier dan naar. Stap naar de MR (die iedere school moet hebben) voor steun. Als het goed is zitten daar ouders die 'bemiddelen' en kritisch met jou meekijken.

Pas wel op dat je niet mee gaat doen met het creeren van een negatieve lading rond de pester. Hij heeft (en zijn ouders waarschijnlijk) ook begeleiding nodig.

Ik vind niet dat je samen met een andere ouder naar de juf moet. Jullie kinderen ervaren het allebei als lastig, maar beleven het waarschijnlijk wel anders. Ga zelf, in naam van jouw kind.
Het schijnt wel al zo te zijn dat zowel het hele gezin hulp krijgt van de school. Het jongetje word ook getest . Hoe dat verder zit weet ik niet, maar ik vang her en der wat op.

En het is zeker niet de bedoeling dat ik als ouder met een boze vinger ga wijzen.
Ventje is nog heel jong. Maar dat neemt niet weg dat jouw kind zich veilig moet voelen. Vraag een actieplan, zie het twee weken aan en zoek het dan hogerop (directie). Zo zou ik het doen
mijn neefje word binnenkort 5

dus dat is hem niet

weet je wat het is, het probleem ligt bij de ouders dat kind weet niet beter , als hij bij opa en oma is of ooms of tantes en bij mij dus, dan gedraagd hij zich gewoon.

je zou toch denken dat de juf hier ook wel iets aan zou kunnen doen.
Probeer te voorkomen dat het word met zijn "allen" (kinderen en hun ouders) tegen dit jongetje, dit ventje heeft niet alleen straf nodig maar ook hulp, van zijn ouders, de leerkracht maar ook zeker van de kinderen om hem heen.

als ouder van een kind dat "sociaal onhandig" is weet ik dat het ook voor het "vervelende" jongetje heel moeilijk is, hij weet niet goed hoe hij met kinderen om moet gaan, word hierdoor ook weer door de kinderen om hem heen afgewezen en wat doet hij dan???

Juist vervelend gedrag vertonen om afstand te creëren en zich enigszins veilig te voelen!

De juf mag natuurlijk ook niet zomaar alles aan jullie vertellen dus wie weet zijn zijn ouders wel bezig om hem te helpen (mijn zoon doet speltherapie, voor hem niet belastend en hij leert veel) maar de juiste hulp is niet 1,2,3 gevonden en heeft ook tijd nodig voor het effect heeft.

Natuurlijk moet ook jouw kind zich veilig voelen op school maar ga er niet vanuit dat dit zomaar een rot joch is vaak schuilt er wel wat achter en dan heeft hij meer aan een positieve benadering. Als zijn moeder zo aardig is kun je dan niet eens aan haar vragen hoe hij zich voelt op school? en hoe jij daar op kunt reageren? Ik ben zelf altijd heel open als mensen echt interesse tonen. Maar van alleen commentaar neem ik ook mij kind in bescherming dat doet zij ook ze wil haar kind tenslotte ook gelukkig zien net als jij!
Dat ventje viel mij al op toen ik met man en zoon ging kijken op de peuterzaal van dezelfde school.

Dat jongetje was toen 2.5/3. Hij deed toen al dingen zoals een touw om de nek van een ander kindw waarvan ik echt dacht jeetje, begint dat nu al. De juf zei toen al: je ziet wel weer wie er uit springt.

Het "probleem" is dus al langer bekend op school.

Nu is voor mij de maat iig vol.

Ik ben ook heel benieuwd dalik naar de reactie van de juf
Ik weet niet waarom maar ik krijg altijd de kriebels van dit soort topics.

Moeders die hier komen klagen over andere kinderen en hun ouders.

Weet jij veel wat er met dat kind aan de hand is.

Vraag een gesprek aan met de juf en de moeder erbij.

En zeg tegen je zoon dat als iemand hem slaat hij terug mag slaan.
Ik zou in deze situatie ook aan de bel trekken hoor! Niet om dat jochie nu overal de schuld van te geven, maar gewoon om een oplossing te zoeken. Succes!
De juf zei toen al???

En dat zei ze tegen jou?

Dat kind heeft dus al meteen een stempel opgekregen.
Ik ben het helemaal eens met eefje.
Het hoeft geen pesten te zijn, natuurlijk, het kan ook bijvoorbeeld zo zijn dat het kind angstig is of overprikkeld raakt of zijn impulsen niet kan beheersen. Hoop dat er iets uitkomt, uit je gesprek. Succes.
Ik wil ook absoluut niet dat jongetje overal de schult van geven, maar wanneer je iedere keer weer ziet wanneer je je eigen kind weg gaat brengen dat je kind of een ander kind door dat jongetje wordt verveeld, geslagen geschopt of wat dan ook, dan ga je er anders tegen aan kijken.

Probleem ligt ook niet alleen bij hem maar ook bij de ouders. En wanneer ik weet dat ze bezig zijn met therapie of om dit gedrag op te lossen, zal ik er ook alles aan doen om te helpen. Om bijv tegen mijn zoon te zeggen dat wanneer hij iets moois zou hebben gemaakt om dat dan te zeggen. Want positieve dingen geven een boost aan je zelfvertrouwen. Dat is gewoon. is bij ons volwassenen ook
Natuurlijk als het oplossing gericht is mag er best gesproken worden met de juf of directeur maar zoals je hierboven al leest; "ik hoor van andere ouders......" Dat is niet de manier over het plein heen er weer spreken zonder dat de mensen waar het om gaat erbij zijn.

Mijn zoon viel ook voor het eerst op op de speelzaal en hij is nu acht en werkt er nog altijd hard aan! Pas nu op zijn leeftijd gaan ze zelf zien dat zij dingen aders doen dan andere kinderen dus voor die leeftijd is echt dringend de hulp nodig van leerkrachten etc. Inderdaad krijg ik ook net as eefje de kriebels van dit soort discussies maar daarom probeer ik het ook van de andere kant te belichten!
quote:eefjewentelteefje schreef op 14 oktober 2011 @ 11:52:

De juf zei toen al???

En dat zei ze tegen jou?

Dat kind heeft dus al meteen een stempel opgekregen.

In mijn ogen toen wel. Maar mijn zoon is toen niet verder gegaan op de psz omdat hij ook al op het kdv zat. Vond het teveel.

Nu 2.5 jaar later zelfde jongetje zelfde gedrag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven