Vlokkentest

21-11-2010 15:28 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello lady's

Even geleden heb ik een negatieve uitslag van de combinatietest gekregen. Ik heb een verhoogd risico op een kindje met het syndroom van down. Toen ik dit hoorde was ik er kapot van! Echt zo geschokt, had dit niet verwacht. Nu heb ik volgende week de vlokkentest, en zie er enorm tegenop! Ben best bang :S voor de pijn, maar ook omdat er toch een klein risico aan vast zit dat je een miskraam kunt krijgen!

Zijn hier vrouwen die ook een vlokkentest hebben gehad? Moet je eigenlijk van te voren nog veel drinken of juist n iet? Hoe verloopt dit?

Liefs..
zomaar een vraag: is het verplicht bij jou om de vlokkentest te doen?

En als het niet verplicht is, wil je dit dan wel perse doen?
Ik heb 2 keer een vlokkentest gehad. Wat ik er nog van weet is dat het helemaal geen pijn doet en je een lege blaas moet hebben. Verder heb ik absoluut geen klachten erna gehad, de kans op een miskraam is wel aanwezig, maar is erg klein. Wens je veel sterkte toe, want het wachten op de uitslag vond ik het ergste.
Sweetcandy: Nee het is niet verplicht, maar nadat ik te horen heb gekregen dat ik een verhoogd risico heb wil ik het wel doen. Ik wil weten of het daadwerkelijk zo is of niet..

Dora3: Toch fijn te horen dat jij er niet veel van gevoeld hebt! Hoop dan dat het ook bij mij het geval is! Was het via de buik of via de vagina bij jou?

Ik had begrepen dat het eerste deel van de uitslag vrij snel bekend zou zijn, hoelang duurde dat bij jou?

Xx
Bij mij was het beide keren via de vagina, dat zal ook wel schelen. het duurde 2 weken voordat we de uitslag hadden. Bij mij was het trouwens i.v.m. mijn leeftijd dat ik een verhoogd risico had, niet n.a.v. een combinatietest.
Wat is de uitslag?

Ik heb 4 jaar geleden een vlokkentets gehad n.a.v. een uitslag van de combinatietest van 1 op 5.

Gelukkig bleek er niks aan de hand te zijn.

Ik vond de vlokkentest goed te doen. Bij mij was het via de buikwand. Na de tijd wat menstruatiepijn gehad.

Succes en sterkte met afwachten!
Ik heb 2x een vlokkentest gehad via buikwand. Dat deed echt geen pijn. Als de pijn je bang maakt neem dan een half uurtje voor de test een paracetamolletje (of 2).

Uitslag hier duurde lang: ruim 2 weken. VU Amsterdam. Mijn zus had in UMCUtrecht de uitslag binnen 5 dagen (ma geprikt, za brief op de mat).

Die 2 weken waren heel erg niet leuk. Maar goed, een goede uitslag heeft ook dat leed verzacht.

Succes en sterkte met wachten!
vlokentest gehad via buikwand. prik is en blijft een prik maar het lukte mij behoorlijk goed ontspannen te liggen en het viel alles mee. erna wel gespannen baarmoeder en echt de hele dag lekker op de bank blijven liggen. binnen 4 dagen had ik eerste uitslag maar daar was ook spoed achter gezet omdat prognose op basis van echo en nekplooi zeer negatief was. gelukkig alles oke en gezond dochtertje van bijna 1,5. maar inderdaad veel sterkte met het wachten...is niet leuk!
zou het voor jou de keuze maken : doorgaan of stoppen met de zwangerschap? Of wil je gewoon een soort zekerheid voor wat je te wachten (kan) staan.

Gewoon nieuwsgierigheid trouwens hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven